• Spring, Summer, Autumn and Winter. Everyone knows the seasons, but the people of the land of Kaleo know them better as the Ladies of Kaleo. Four empires, each controlled by one of them. The flowery fields of Themna. The sunny beaches of Orthane. The mountains covered in fallen leaves in Zendreij. And the frozen sea of Yurdill.
    Everything was fine, until the rebels, whom where hiding at center of Kaleo, kidnapped the Ladies of Kaleo. Spring was captured by Orthane, Summer by the rebels of Zendreij, Autumn was brought to the icy prison of Yurdill and Winter was kidnapped by those of Themna.
    This was where the war started.

    The Ladies of Kaleo worden naar een gevangenis gebracht, elk in een van de empires. Zij worden daar vierentwintig uur per dag bewaakt. Omdat hun band immens sterk is, houden zij vol door met elkaar te communiceren. Ze besluiten om hun bewaker te verleiden, zodat hij haar wil helpen te ontsnappen. Maar is het wel net alsof? Of worden ze echt verliefd, en vluchten ze samen?


    Rollen:
    - Spring Yaris Vernis || Prescence
    - Summer || Gereserveerd door Pebble
    - Autumn Dahlrae Zendreij || Birdo
    - Winter Crystal Yurdill || Phantasie

    - Themna || Ace Yarrow Maverick || Marlon
    - Orthane || Westin 'Wes' Blackthorn || Inferno
    - Bewaker in Zendreij || Gereserveerd door Presence
    - Yurdill || Gabriel Alexander Durigon || Raccoon

    Regels:
    - Minimaal 100 woorden.
    - Maximaal 1 personage per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's.
    - Je reservering blijft 72 uur staan, aka drie dagen.
    - OOC tussen haakjes alleen indien nodig, anders in het -nog aan te maken- praattopic.
    - Geen ruzie OOC, IC mag natuurlijk.
    - +16 toegestaan.
    - Bestuur alleen je eigen personage

    Het begin:
    De Ladies worden ontvoerd door de rebellen, waardoor er vele gevechten ontstaan. De bewakers krijgen te horen dat het eindelijk gelukt is, en dat zij de taak krijgen om de dames te bewaken. Het is in de toekomst, dus de gevangenissen zijn vrij luxe. Een van de muren is opengewerkt, waardoor ze geen enkele vorm van privacy hebben tegenover de bewakers

    [ bericht aangepast op 18 nov 2013 - 19:52 ]


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    [Ik ga pas maandag opnieuw kunnen reageren. Dit weekend ben ik niet thuis. Sorry daarvoor. ]


    kindness is never a burden.

    Summer Eleionome Orthane II Rebellengevangenis van Zendreij.
    'Het was geen enkele moeite,' mompelde Karif terug, waarna er een grimas op zijn gezicht verscheen. Ik kon hem enkel aankijken. De koele, bijna angstaanjagende blik die eerder in zijn ogen gelegen had, was nu een stuk verbeterd. Ze straalden heel wat warmer uit, waardoor mijn buikpijn wat minder werd. Ik was niet alleen heel langzaamaan het vertrouwen aan het winnen omdat dit mijn uitweg was, maar ook omdat ik het wilde. Ik wilde hem beter leren kennen, dat hij zich net zoveel opende als dat zijn blik weergaf.
    Hij stond op van het bed om de spullen die we hadden gebruikt op te ruimen, maar mijn stem zorgde voor een staking in zijn bewegingen. 'Karif? Wat zorgde ervoor dat je ging werken als bewaker?' Hij draaide zich terug om en keek me voor een korte tijd peinzend aan, waarna hij het kommetje langzaam terug op het kleine bed, waarvan ik uitging dat hij daar sliep, en legde de schone handdoek er naast. Alsof mijn vraag hem verlegen had gemaakt richtte zijn donkere ogen zich op de grond en wreef hij zacht in zijn handen, waarna hij vervolgens naar me opkeek. Ik zat nog altijd ongeroerd op het grote opgemaakte bed en vouwde mijn benen in elkaar, zodat ik in kleermakerszit midden op het bed zat. Ik frummelde was met het witte katoenen standjurkje wat ik over mijn oceaanblauwe bikini droeg. Het was niet veel wat ik aan had en door de streng verlaagde temperatuur begon ik het aardig koud te krijgen.
    Het was even stil, terwijl ik mijn blauwe ogen op Karif's gezicht gericht hield en hij nadacht over wat hij me precies zou vertellen. Toen zijn donkere, smeuïge ogen zich in de mijne richtten ging er een kleine schok door me heen en kreeg ik kippenvel op mijn armen, die niet alleen door de kou kwamen. Als ik iets ontdekt had over Karif dan was het dat zijn ogen boekdelen spraken en op dit moment lag er zoveel emotie in.
    'Als kind was ik een mislukkeling,' begon hij, terwijl mijn wenkbrauwen tot een zachte frons vervormden. Mijn ogen verlieten de zijne voor geen seconde, terwijl ik met alle aandacht naar zijn verhaal luisterde. 'Ik ben nooit ergens goed in geweest. Ik was niet slim of getalenteerd, zoals mijn zusters wel waren. Jorayn kon geweldig dansen en was meesteres van de muziek. Ze zweefde gewoon zoals de bladeren van Zendreij. En Cadence haalde de hoogste cijfers, ze pikte alles verschrikkelijk snel op en op alles het juiste antwoord.' Hij zweef even, terwijl ik mijn best moest doen geen vertederende uitdrukking op mijn gezicht te laten verschijnen. Het was verschrikkelijk lief hoe hij over zijn zussen vertelde en zo naar ze opkeek. 'Ik daarentegen, hing er maar een beetje bij. Totdat de rebellen in opstand kwamen en ik me bij ze voegde. Het was de eerste keer in mijn hele leven dat iemand me respecteerde. Ik kreeg meer zelfvertrouwen en groeide razendsnel in mijn positie. En nu heb ik zelfs de taak gekregen om een van de heerseressen van Kaleo te bewaken, een grote eer, als je het mij vraagt.'
    Een glimlach verscheen op mijn gezicht, terwijl ik nadacht wat ik hierop moest zeggen.
    'Iedereen heeft een talent. Misschien is die van jou wel niet zo duidelijk als die van je zusters, maar je hebt er wel degelijk een. En op de manier zoals je net praatte zou het goed kunnen zijn dat jouw talent ligt bij het geven om mensen. Het mag dan wel niet stoer en mannelijk zijn, maar het is net zo belangrijk als ergens goed in zijn. Aan de manier waarop je praatte was het duidelijk te horen dat je ontzettend veel van je zussen houdt, waarschijnlijk net zoveel als van je ouders. Niets is sterker dan liefde en waardering, zoals je voelde toen je hier ging werken.' Ik zweeg en scheurde mijn blik van zijn ogen af naar de donkerrode deken waar ik op zat. Ik vroeg me af hoe hij ging reageren op mijn verhaal, of hij het wel op prijs stelde. Plots voelde ik me erg onzeker.
    Mijn talenten mogen dan wel bij de zomer liggen, vandaar dat ik ook uitverkozen was om de heerseres van het empire te worden, maar was ik werkelijk gelukkig? Mijn ouders had ik al een tijd geleden verloren en broers of zussen had ik niet, waardoor ik alleen overbleef. Nooit had ik me alleen gevoeld doordat ik altijd dichtbij mijn element was geweest, maar nu ik er vandaan was gehaald ging ik twijfelen of ik wel echt gelukkig was geweest.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Ace Yarrow Maverick || Bewaker Themna
    “Oké, oké, ik geloof je en ik weet al hoe of wat.” Deze woorden verlieten Winter’s mond als teken dat ze het begreep. Waarschijnlijk wist ze maar al te goed over welk onderwerp ik het had. En ik wist dat ze dit totaal niet meer wilde opbrengen. Ik voegde daarna eraan toe dat ik ging zwijgen en proberen te luisteren, hoewel ik het niet beloofde dat het werkelijk zou lukken. Haar blik was even later nog steeds op mij gericht, “Soms vraag ik me toch echt wel eens af wat er in jouw gedachten omgaat,” Ondertussen was ik al wat comfortabeler gaan liggen, “Dat is voor mij een weet en voor jouw een vraag.” zei ik droogjes maar ergens wel wat serieus waarna ze er nog aan toevoegde, “Maar op wat zou je antwoord willen hebben, behalve hoe ik zoveel van het voorgaande onderwerp weet.” Ik haalde mijn schouders op terwijl er kleine grijns speelde rond mijn lippen, “En dat daar was juist mijn eerste vraag. Hoe komt het dat je zoveel weet over dat onderwerp? Dan toch misschien enige persoonlijke ervaring?” Naar mijn weten en naar het hetgeen dat ik al had opgezocht over Winter en haar voorouders had ik nog nooit iets gelezen waarin stond dat één van deze personen een psychopaat was. Tenzij ze het heel goed zouden verbergen. Een andere verklaring was dat ze misschien net zoals mij goed haar huiswerk maakte. De onheilspellende sfeer was weer weg en maakte plaats voor een iets of wat ontspannere. Mijn blik bleef gericht op het plafond en de houten balk maar toen ze haar vraag stelde, verplaatste ik mijn blik naar het meisje, dat nog steeds in kleermakerszit op het bed zat. Ik antwoordde dan ook bondig dat ik enkel de vragen zou beantwoorden die ik ook wilde. “Ja, ik vind het prima, dus we hebben een deal.” Ik knikte kort, “Vraag maar raak.”


    Rise and rise again until lambs become lions

    Bronze schreef:
    Autumn Dahlrae Zendreij.
    "Ehm, ja..." Mompelde hij. Hij stond op, opende de cel en liep naar een ladekast in de hoek. Hij pakte er een paar, en liep naar me toe, waarna hij ze naar me uitstak. Het viel me op dat zijn wangen lichtelijk verkleurd waren, wat mij ook deed blozen. "Hier." Ik knikte als bedankje en pakte ze aan, waarna ik snel eentje omsloeg. "Je kunt weer kijken, hoor" Grinnikte ik. Toen ik zeker wist dat ik degene die om me heengeslagen was goed vast had zitten, begon ik met een tweede mijn haar af te drogen. Algauw was het een zachte, donzige dos geworden, en ik haalde mijn handen er doorheen. Vervolgens pakte ik mijn hoofdtooi en zette die op, en begon daarna mijn lichaam af te drogen. Toen ik daar mee klaar was, groeiden de bladeren weer als een beschermende jurk om me heen, en ik sloeg de mantel weer om.


    Gabriel Alexander Durigon || Bewaker Yurdill

    Ik voelde dat ze de handdoek aannam en ik liet mijn arm weer slap langs mijn zij hangen. "Je kunt weer kijken, hoor" zei ze met een grinnik ,waardoor ik haar even kort aankijk ,maar dan weer wat awkward wegdraaide en richting de celdeur liep. Als ik daar was draaide ik me nog eens om en zag ik dat ze al weer een bladeren jurk aanhad. "Vanwaar komen die bladeren eigenlijk?"vroeg ik niet-begrijpend. Het leek wel net alsof ze aan haar lichaam gegroeid waren. De heerseres van Yurdill die heeft of had ook de kracht van de winter ,maar droeg geen jurk uit sneeuw. Of toch wel? Ik wist het niet meer. Mijn vader heeft het me altijd verboden te kijken of te luisteren naar hun. Een zucht verliet mijn lippen. Ergens haatte ik dit werk, maar ah wat had ik nog te verliezen...
    Ik opende de celdeur en ging zelf naar buiten ,maar deed die dan weer toe en op slot. Een taak was nu eenmaal een taak ookal deed ik het met tegenzin.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Autumn Dahlrae Zendreij.
    "Vanwaar komen die bladeren eigenlijk?" vroeg hij met een onbegrijpelijke toon in zijn stem. Vervolgens ging hij de cel uit, en deed die weer op slot. Een zachte zucht rolde over mijn lippen, en ik keek hem aan met een glimlachje. Ik tikte met mijn vingers de hoofdtooi aan. "De bladeren van de hoofdtooi. Dankzij mijn macht over herfst kan ik er een jurk van maken." Ik plofte weer neer op de stoel, en een paar minuten was het stil. "Dus het is jij en ik, voor de rest van de overname van de rebellen?" Als ik heel eerlijk was, vond ik het niet super erg. Hij was aardig, schattig en niet te vergeten niet lelijk. Ik stond weer op en leunde op een horizontale spijl, waarvan er maar weinigen waren tegenover de verticale. Als hij nou ook wat meer open zou zijn en we bevriend zouden raken, dan kwam ik hier misschien wel weg.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Karif Phyllidos Lascia || Bewaker van Zendreij.

    Summer glimlachte toen ik klaar was met vertellen en zei: "Iedereen heeft een talent. Misschien is die van jou wel niet zo duidelijk als die van je zusters, maar je hebt er wel degelijk een. En op de manier zoals je net praatte zou het goed kunnen zijn dat jouw talent ligt bij het geven om mensen. Het mag dan wel niet stoer en mannelijk zijn, maar het is net zo belangrijk als ergens goed in zijn. Aan de manier waarop je praatte was het duidelijk te horen dat je ontzettend veel van je zussen houdt, waarschijnlijk net zoveel als van je ouders. Niets is sterker dan liefde en waardering, zoals je voelde toen je hier ging werken." Hierna zweeg ze en richtte ze haar ogen op de deken.
    Ik knarste eventjes met mijn tanden. Als automatisch balden mijn handen zich tot vuisten en keek ik naar het bloeddoorlopen water in de kom. Hoewel ik kwaad, misschien wel woedend leek, was ik het niet. Ik was eerder gepijnigd door het feit dat Summer me liefhebbend noemde, terwijl ik niet meer was dan een bewaker die zichzelf koelbloedig opstelde en zijn hele familie uit zijn leven heeft geband. Ik sprak over mijn zusters alsof ze godinnen waren, terwijl ik elke manier van contact met ze had verbroken. Ik was niet hartelijk op welke manier dan ook. Natuurlijk was mijn hart niet van steen en kon ik wel degelijk liefhebben, maar ik kon me niet herinneren wanneer ik dat voor de laatste keer had gedaan.
    "Je hebt het mis," antwoordde ik nuchter, waarna ik overeind kwam. "Ik geef niet snel om mensen. Als ik het doe, doe ik het goed, natuurlijk. Maar iemand moet heel ver gaan, wil diegene dat ik hem of haar liefheb."
    Ik kwam overeind en negeerde dat ik nu te diep op sommige feiten over mezelf aan het ingaan was. Ik wierp nog een snelle blik op Summer, wier eigenlijk veel te schamel aangekleed leek te zijn voor een empire zoals Zendreij. De stof van het jurkje was veel te dun, en door de felle kleur van haar bikini scheen het een beetje door. Ook droeg ze geen schoeisel. Het zou echt aan mij moeten liggen, mocht zij het nu niet koud hebben.
    Ik slaakte een zucht en hing de ongebruikte handdoek over één van mijn armen, waarna ik de kom met de vuile doek en het water oppakte en de cel eventjes verliet. Ik zette alles op het kleine bijzettafeltje neer naast de stoel. Als Summer sliep, zou ik alles wel opruimen.
    Al snel liep ik alweer de cel in. "Nu ik mijn verhaal heb verteld, ben ik benieuwd naar eentje van jou. Vertel eens wat meer over jezelf, Summer." Dit keer klonk mijn stem warmer toen ik haar naam uitsprak, en het verraste me lichtelijk. Ik had niet verwacht dat ik haar op een vriendelijke manier zou kunnen aanspreken zonder er enige moeite voor hoeven te doen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Summer Eleionome Orthane II Rebellengevangenis van Zendreij.
    Vanuit mijn ogen hield ik Karif in de gaten, die zijn handen tot vuisten balde. Zijn kaak verstrakte en hij zag er woedend uit, waardoor toch wel iets wat bang voor hem werd. Hij zag er angstaanjagend uit. 'Je hebt het mis,' antwoordde hij, zijn stem nuchter. Hij klonk niet zo boos als dat hij eruit zag, was hij wel echt boos? Of kon hij zijn woede gewoon erg goed bedwingen? 'Ik geef niet snel om mensen. Als ik het doe, doe ik het goed, natuurlijk. Maar iemand moet heel ver gaan, wil diegene dat ik hem of haar liefheb,' ging hij verder, waarna ik knikte. Blijkbaar had ik had ik hem verkeerd ingeschat.
    Karif stond op van het bed en ik volgde zijn bewegingen met mijn ogen, terwijl hij een snelle blik op me wierp en de cel eventjes verliet om het kommetje en de doeken ernaast op een tafeltje te leggen. Daarna kwam hij weer de cel binnen. 'Nu ik mijn verhaal heb verteld, ben ik benieuwd naar eentje van jou. Vertel eens wat meer over jezelf, Summer.'
    De klank van zijn stem waarmee hij mijn naam uitsprak verraste me. Net deed hij nog zo afstandelijk, maar mijn naam sprak hij erg vriendelijk uit. Gemeend vriendelijk, niet de soort die sarcasme bevat, of de nep manier waar iets geheimzinnigs achter zat. Ik keek van de dekens op naar zijn gezicht en vervolgens weer naar de deken. 'Wel, mijn leven is niet zo bijzonder als dat het misschien zou lijken,' begon ik, waarna ik de kamer rondkeek en mijn blik op een kast viel. Ik stond op van het bed en liep ernaartoe terwijl ik verder sprak. 'Ik ben enig kind en heb een aantal jaar geleden allebei mijn ouders verloren in een bosbrand die ik veroorzaakt had door mijn training. Ik kan het weer namelijk veranderen, maar toen ik dat probeerde werd de lucht alleen maar droger en de temperatuur veel hoger, waardoor het bos, waarin het huis van mijn ouders stond, brand vatte. De mensen van mijn empire konden het niet snel genoeg gedoofd krijgen en zo heb ik het leven van bijna twintig personen ontnomen, zonder dat ik er iets aan kon doen en volledig per ongeluk.' Mijn stem sloeg over van het verdriet waar ik nog steeds niet overheen was en ik zweeg even terwijl ik de kast opende en erin keek. Na enkele seconden rondgekeken te hebben haalde ik er een donkergrijs jurkje wat net boven de knie viel en lange mouwen had uit, samen met donkerroze met crème gekleurde kniekousen. Ik zag geen badkamer of iets van privacy waar ik kon omkleden, dus trok ik mijn zomerjurkje over mijn hoofd en het grijze jurkje er daarna weer overheen, waarna ik de kousen aantrok en terug op het bed ging zitten. Mijn handen haalde ik door mijn haren en mijn ogen vonden die van Karif weer.
    'Ik heb mezelf nooit vergeven om mijn actie en ben altijd alleen geweest sinds dien. Ik zie het als een persoonlijke straf. Toen ik ook daadwerkelijk heerseres van mijn empire werd - werd het gevoel alleen maar erger. Hoe konden mensen naar mij opkijken, iemand die bijna twintig mensen uit haar eigen rijk vermoord heeft? Ik heb het gevoel dat de meeste tegenhangers ook uit Orthane komen, alleen maar door mijn roekeloze gedrag. Misschien dat ik daarom ook zo vaak op het strand te vinden ben, omdat ik me daar iets minder eenzaam voel.' Tranen prikten weer in mijn ogen en ik beet hard op mijn onderlip om te voorkomen dat ze over mijn wangen stroomden terwijl ik Karif's blik probeerde te ontwijken door naar mijn laken te staren.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Winter Yurdill
    De jongen was, terwijl ik aan het praten was, al wat comfortabeler gaan liggen. Het was eigenlijk best wel vreemd dat er toch wel een redelijk goede sfeer hing, als je naar de situatie keek. “Dat is voor mij een weet en voor jouw een vraag.” zei hij droogjes. 'Maar het is niet eerlijk dat het voor mij een vraag blijft.' zei ik, ook al was het wel een vrij logisch antwoord. Er zat ergens wel een kern van waarheid in mijn woorden, want ik was ook best nieuwsgierig naar wat er in zijn hoofd rondspookte. Hij haalde zijn schouders op terwijl er kleine grijns speelde rond zijn lippen. Dat was het geval bij het volgende onderwerp. “En dat daar was juist mijn eerste vraag. Hoe komt het dat je zoveel weet over dat onderwerp? Dan toch misschien enige persoonlijke ervaring?” Een zucht rolde over mijn lippen waarna ik mijn schouders ophaalde. 'Persoonlijke ervaring kan je het noemen, je kan het ook nog wat algemene kennis noemen.' Het was een beetje van beide, maar de een toch net iets meer dan de andere. Niet dat ik heel veel behoefte had om het helemaal uit te gaan leggen. Ergens was ik dan ook blij dat we door waren geschakeld naar een ander onderwerp. Zijn blik bleef gericht op het plafond, maar toen ik mijn vraag stelde, verplaatste zijn blik naar mij. Mijn antwoord had hij dan ook al snel gekregen waarop ik weer een korte knik terugkreeg. “Vraag maar raak.” Een licht bedenkelijke was n mijn ogen te vinden waardoor de stilte heel even terugkeerde. Niet heel lang, want de woorden 'Hoe lang doe je dit al?' rolde over mijn lippen, doelend het bewaker zijn.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Ace Yarrow Maverick || Bewaker Themna
    “Maar het is niet eerlijk dat het voor mij een vraag blijft.” Haar stem klonk alsof ze het begreep maar tegelijkertijd kon je toch een vleugje teleurstelling onderscheiden. Haar woorden leken dan ook een kern van waarheid te bevatten. “In mijn ogen is het eerlijk, dus het is eerlijk.” zei ik schouderophalend waarna er een kleine grijns verscheen op mijn gezicht door het volgende onderwerp. Een zucht rolde al snel over haar lippen waardoor ik haar iets of wat geamuseerd aankeek. Ik wilde perse meer weten over dit onderwerp, ook al wilde zijzelf er niet echt iets over kwijt. Dit vond ik dan ook weer terug in haar volgende woorden, “Persoonlijke ervaring kan je het noemen, je kan het ook nog wat algemene kennis noemen.” zei ze al schouderophalend. Het was klaar en duidelijk dat ze hierover wilde stoppen maar ze had pech. Als je eenmaal mijn nieuwsgierigheid had aangewakkerd, dan moest je er ook op één of andere manier ervoor zorgen dat deze dan ook voldaan werd. “Vertel.” Waren dan ook mijn enige woorden. Al snel werd weer overgeschakeld naar een onderwerp dat haar blijkbaar veel beter lag. Je zag het dan ook een beetje in haar houding. Ze dacht diep na nadat ik had gezegd dat ze mocht beginnen met vragen te stellen. Het was dan ook voor een hele tijd stil waardoor ik mijn blik weer richtte op het plafond en even mijn ogen sloot. De stilte duurde dan ook niet heel lang waardoor Winter onmiddellijk terug mijn aandacht had toen ik haar stem door de cel hoorde klinken. “Hoe lang doe je dit al?” Ik richtte mijn blik weer op het meisje, die nog steeds met het kussen in haar handen geklemd in kleermakerszit op het bed zat. “Het bewaker zijn?” vroeg ik terwijl ik krabde in mijn hals op de plaats waar de tattoo zat. Ik leunde op mijn ellebogen zodat ik haar gezicht beter kon zien, “Dit is mijn eerste keer.” Ik dacht terug aan het moment waarop ik mijn broers had ‘gesmeekt’ om iets te maken te mogen hebben met de hele operatie. “Ik doe dit om nu precies te zijn nog maar een paar uurtjes.”


    Rise and rise again until lambs become lions

    Gabriel Alexander Durigon || Bewaker Yurdill

    Een zachte bijna onhoorbare zucht rolde over haar roze lippen. Ze glimlachte daarna licht naar me en tikte vervolgens op haar hoofdtooi vol bladeren. "De bladeren van de hoofdtooi. Dankzij mijn macht over herfst kan ik er een jurk van maken." zei ze dan om vervolgens op een stoel te gaan zitten. Even was het stil en ik wist ook niet echt wat te zeggen. Het zou wat vaag zijn als ik haar nu nog meer vreemde dingen zou vragen. "Dus het is jij en ik, voor de rest van de overname van de rebellen?" vroeg ze dan plots en ik keek even op ,waarna ik even knikte. "Jep ,jij en ik."zei ik dan schouderophalend. Autumn stond op en liep naar te tralies toe ,waarna ze op een van de weinige horizontale spijlen leunde. "Hoe zit het eigenlijk met jou? Ik bedoel vond je dat 'baas' zijn van een gebied eigenlijk leuk?" vroeg ik dan. Het moest vast heel ingewikkeld zijn. Want je moet nog eens rekening houden met het volk en wat ze willen. Ook moest je heel verantwoordelijk zijn en tegen een stootje kunnen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Autumn Dahlrae Zendreij.
    Hij knikte. "Jep, jij en ik." zei hij schouderophalend. "Hoe zit het eigenlijk met jou? Ik bedoel vond je dat 'baas' zijn van een gebied eigenlijk leuk?" vroeg hij dan. Ik zweeg even, maar ik kon zijn vraag niet negeren. "Eerst was het heel lastig. Ik kreeg allemaal uitleg over wat ik moest doen, hoe ik dat moest doen en wanneer ik dat moest doen. Toen ik opgroeide werd ik daar steeds zelfstandiger in, en nu doe ik het bijna allemaal zelf. Maar eigenlijk zou ik me veel liever onder de mensen begeven en een gewone burger zijn. Dat ik een relatie zou kunnen beginnen en een gezinnetje kon stichten zonder dat het hele hof zich ermee gaat bemoeien." Ik glimlachte licht. "In dat opzicht ben ik wel blij met jou en de andere rebellen."


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Gabriel Alexander Durigon || Bewaker Yurdill

    Het was even stil tussen ons. en ik had het gevoel dat ik beter terug op mijn stoel moest gaan zitten aangezien ik iets doms had gevraagd,maar net op dat moment opende ze haar mond. "Eerst was het heel lastig. Ik kreeg allemaal uitleg over wat ik moest doen, hoe ik dat moest doen en wanneer ik dat moest doen. Toen ik opgroeide werd ik daar steeds zelfstandiger in, en nu doe ik het bijna allemaal zelf. Maar eigenlijk zou ik me veel liever onder de mensen begeven en een gewone burger zijn. Dat ik een relatie zou kunnen beginnen en een gezinnetje kon stichten zonder dat het hele hof zich ermee gaat bemoeien." legde ze uit met een licht glimlachje. "In dat opzicht ben ik wel blij met jou en de andere rebellen." vervolgde ze en ik glimlachte licht. "Geen zorgen, binnenkort ben je verlost van dit alles en kun je een gewoon leven lijden." glimlachte ik. "Heb je eigenlijk al iemand gevonden in Zendreij?" ratelde ik plots ik kon mezelf wel slaan. "Euhm ,laat maar domme vraag." zei ik vlug ,waarna ik een hand door mijn krullen haalde en weer op mijn stoel ging zitten. "Ze was heerseres en was waarschijnlijk al uitgehuwelijkt of had vast al iemand gevonden. Mijn blauwe ijzige ogen sloot ik even . De koude kwam me weer tegemoet en ik kon weer even helder nadenken. "Sorry voor die vraag, ik ben iemand die nogal rap domme vragen stel." zei ik dan met een zacht lachje. Ik ben soms ook een echte kluns.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Autumn Dahlrae Zendreij.
    "Geen zorgen, binnenkort ben je verlost van dit alles en kun je een gewoon leven lijden. Heb je eigenlijk aliemand gevonden in Zendreij?" ratelde hij, en mijn wangen kleurden lichtelijk rood. "Euh, laat maar, domme vraag." Zei hij vluk, en nam weer plaats op zijn stoel. "Sorry voor die vraag, ik ben iemand die nogal rap domme vragen stelt." Zei hij met een zacht lachje. "Is niet erg, hoor. En als je het echt wilt weten; nee, ik heb geen vriend, geen verloofde, geen echtgenoot." Zei ik met een trieste glimlach. "Geen tijd voor, en mijn ouders verbieden het. Niet tot ik zelfstandig ben, zeiden ze." Ik zuchtte. Ik was achttien, en ze achtten me nog niet zelfstandig. Ik keek in de ijzige ogen van Gabriel. "En jij?" Ik kon het niet helpen dat mijn wangen weer lichtelijk rood kleurden, en ik maakte de mantel wat losser zodat het leek alsof ik het gewoon warm had.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Gabriel Alexander Durigon || Bewaker Yurdill

    "Is niet erg, hoor. En als je het echt wilt weten; nee, ik heb geen vriend, geen verloofde, geen echtgenoot." hoorde ik haar zeggen en ik keek haar even aan. Op haar gezichtje zat een triestige glimlach."Geen tijd voor, en mijn ouders verbieden het. Niet tot ik zelfstandig ben, zeiden ze." lege ze uit en ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan."Je bent of was een heerseres van Zendreij dat lijkt me wel zelfstandig genoeg." mompel ik verbaasd. "En jij?" vroeg ze me dan. Ergens dacht ik blosje op haar wangen te merken. Ik glimlachte licht ,maar schudde dan mijn hoofd, waardoor mij krullen weer vrolijk meebewogen. "Nee ,momenteel niet en ik vind niet echt het perfecte meisje" zeg ik dan schouderophalend. De meeste meisjes van Yurdill leken wel te perfect of waren gewoon te koel voor mij.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Karif Phyllidos Lascia || Bewaker van Zendreij.

    Ik slikte. Misschien probeerde ik een beetje te hard om vriendelijk, maar toch koel over te komen. Het was erg lastig om deze twee elementen te combineren en hierdoor leek het een beetje alsof ik een persoonlijkheidsstoornis aan het ontwikkelen was. Ik haatte het als ik mijn problemen probeerde te verdoezelen door vriendelijkheid. Ik wilde respect tonen, maar dat was erg lastig tegenover de heerseres van Orthane, aangezien ze eigenlijk mijn gevangene was. Ik dat in een dubio.
    Nadat ik mijn vraag had gesteld, keek Summer eventjes op naar mij om vervolgens weer terug te kijken naar de deken, voordat ze haar mond opende. "Wel, mijn leven is niet zo bijzonder als dat het misschien zou lijken." Ze stond op en liep naar de kast, die tegen één van de wanden van de ruimte was aangedrukt. "Ik ben enig kind en heb een aantal jaar geleden allebei mijn ouders verloren in een bosbrand die ik veroorzaakt had door mijn training. Ik kan het weer namelijk veranderen, maar toen ik dat probeerde werd de lucht alleen maar droger en de temperatuur veel hoger, waardoor het bos, waarin het huis van mijn ouders stond, brand vatte. De mensen van mijn empire konden het niet snel genoeg gedoofd krijgen en zo heb ik het leven van bijna twintig personen ontnomen, zonder dat ik er iets aan kon doen en volledig per ongeluk."
    Ik zag dat ze het moeilijk kreeg en zweeg terwijl ze een grijs jurkje en een paar kousen uit de kast trok, waarna ze haar zomerjurkje vliegensvlug uittrok en ik nog een blik kon werpen op de oceaanblauwe bikini die ze droeg. Nog geen tel later was de bikini alweer bedekt met de vervangende jurk. Ze trok haar kousen aan en ging weer op het bed zitten, waarna ze naar me opkeek. "Ik heb mezelf nooit vergeven om mijn actie en ben altijd alleen geweest sinds dien. Ik zie het als een persoonlijke straf. Toen ik ook daadwerkelijk heerseres van mijn empire werd - werd het gevoel alleen maar erger. Hoe konden mensen naar mij opkijken, iemand die bijna twintig mensen uit haar eigen rijk vermoord heeft? Ik heb het gevoel dat de meeste tegenhangers ook uit Orthane komen, alleen maar door mijn roekeloze gedrag. Misschien dat ik daarom ook zo vaak op het strand te vinden ben, omdat ik me daar iets minder eenzaam voel." Tranen prikten in haar ogen en opnieuw ontweek ze mijn blik door naar de deken te staren. Ze beet op haar onderlip, iets waar ik eventjes door afgeleid werd voordat ikzelf de kans nam om te spreken.
    "En dit is eigenlijk precies de reden van de rebellen om de heerseressen van de vier empires af te schaffen. Ik bedoel het absoluut niet aanvallend, maar jullie zijn stuk voor stuk veel te jong voor deze taak. Daarbij zijn jullie van de ene op de andere dag op de troon gezet, althans, sommigen van jullie," zei ik, terwijl ik mijn blik zo zacht mogelijk probeerde te houden, aangezien ik er absoluut niet tegen zou kunnen, mocht ze nu in tranen uitbarsten. "Maar wat je wel moet weten, is dat het niet jouw schuld is. Jij kon je krachten niet beheersen, je wist niet wat je kon aanrichten met alle energie die je bezat. Ik weet dat het lastig is, maar je moet het jezelf niet zo moeilijk maken en jezelf voor je daden vergeven. Ik weet zeker dat al die mensen dat ook hebben gedaan."
    Ik beet zachtjes op mijn onderlip en keek eventjes naar beneden, niet-wetend hoe ik Summer nu het beste zou kunnen troosten. Een knuffel was niets voor mij, een lief gebaar of een glimlach zou geen ene zier uitmaken in mijn ogen. Het enige wat ik kon doen was aantonen dat ik niet kwaad op haar was vanwege de fout die ze heeft gemaakt, en dat ik het haar niet kwalijk nam.

    (Dit stuk is vreselijk. Sorry.)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."