• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Maximaal twee personages per persoon.


    Lijstje:
    Naam:
    Uiterlijk: (afbeelding)

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Anouk Veltman - Maartje
    Bart-Jan van Egmond - Maartje
    Céline van der Leech - Demi
    Darius Visser - Jeffrey
    Doris Barnes - Margot
    Drew Chase - Eruditie
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jacelyn von Liszel - Marie
    Jake Blake - CaTbUg
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Jamie Chase - Eruditie
    Jelle van Dijck - Kelly
    Jiang Chen - Rosanne
    Joél van der Leech - Demi
    Joris Franksen - Marjanne
    Kyra van Bakkum - Lisa
    Lars Jansen - Nightingalex
    Lauren Smit - Nightingalex
    Lucy Green - ArianatorXx
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Taco Boersma - Alicia
    Taylor Veldhuizen - MoonEye
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia
    Tyler Michigan - Lisa

    Speeltopics: 1, 2
    Praattopics: 1 2
    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2014 - 15:06 ]

    'Wil je dansen?' vroeg ze knipogend. 'Kom.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maya glimlachte, liet zich meenemen en sloot haar ogen terwijl ze op de muziek bewoog. Muziek maken was iets wat ze gelukkig wel kon. Piano spelen. Het was niet als dansen, maar ze kon zich goed inleven in de muziek, al was het dan stomme popmuziek en voor een paar minuten was ze alleen op de wereld.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Je danst leuk,' grijnsde Phoebe. 'Heb je eigenlijk een oogje op iemand?' vroeg ze toen nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maya lachte. 'Nou ik ben veel te gehecht aan wat ik nog zie.'
    Er werd een ander nummer aangezet, maar dat maakte voor Maya niets uit. De muziek was uiteindelijk toch allemaal hetzelfde.
    'Maar nee, ik vind niemand leuk.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Jammer! Hoe veel kun je nu eigenlijk zien?' vroeg ze nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Lucy keek rond want ze had een beetje dorst. Jammie, wat zag ze daar? Allemaal drankjes! Ze nam een colatje. Ze keek naar de dansvloer en verlangde naar dansen.


    ~ I have found that if you love life, life will love you back.

    Maya haalde haar schouders op.
    'Hoe zie jij?' vroeg ze en ze probeerde net zo veel nieuwsgierigheid in haar stem te leggen als Phoebe deed.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Darius grinnikte terwijl hij met Jordy danste en probeerde haar passen na te doen, al sloegen ze ongetwijfeld nergens op en zou men hem uitlachen als hij het ergens anders herhaalde.

    'Vond je het een vervelende vraag?' vroeg Phoebe plotseling een beetje onzeker. 'Ik zie alles,' mompelde ze.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maya schudde haar hoofd en grinnikte toen.
    'Jij ziet... alles? Nou, vertel maar wat voor ondergoed Ramon aanheeft!' Ze grijnsde naar de jongen. 'Kun jij soms ook mijn ondergoed zien?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Phoebe bloosde hevig en schudde vlug haar hoofd.
    'Ik neem mijn woorden terug. Ik zie niet alles. Ik zie met mate.' Ze lachte nerveus.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat vind ik een goeie!' Maya lachte. 'Wat jij ziet, daar zie ik zo'n acht procent van. Dus als jij honderd meter kan kijken, kan ik maar acht meter ver kijken.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Wauw.. dat is echt.. klote,' zei Phoebe. 'Ik weet dat je niet anders gewend bent, maar het blijft klote.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Maya vond het vooral klote dat andere mensen voor haar bepaalden dat het klote was. Op deze manier kon ze niet anders dan of haar schouders ophalen, met het risico dat mensen haar onverschillig vonden - of niet goed wijs - of glimlachen, waardoor mensen alleen maar meer medelijden met haar kregen, omdat ze haar 'duistere lot' zo moedig accepteerde.
    Ze koos uiteindelijk voor dat laatste en accepteerde de mogelijkheid dat Phoebe inderdaad enkel medelijden zou voelen. Maya wist dat haar vriendin tegelijkertijd zou proberen zich groot te houden en te doen alsof ze wist dat Maya zich zelf wel redde, maar in haar achterhoofd altijd de angst bleef houden dat er een keer iets niet zou lukken.
    'Ik ben er inderdaad aan gewend,' zei ze. Het leek haar niet nodig om erbij te zeggen dat ze het daarom ook helemaal niet erg vond. Dat was ook niet waar. Ze vond het wel degelijk erg, maar wat schoot ze er mee op? Het was stom en vervelend om iedere dag met een laptop rond te sjouwen en dan 's middags doodmoe thuis te komen, omdat dat verrekte ding haar niet hielp om makkelijker te zien. Er was namelijk niets dat hielp. Dat er middelen voor haar waren om de wereld beter te kunnen zien, betekende niet dat dagelijks gebruik van dat zintuig er makkelijker op werd.
    'Zeg, zullen we wat drinken?' vroeg ze en ze keek ook naar de anderen. Ze had al gezien dat jace rode en zwarte plastic bekertjes in huis had gehaald en het was daarom ook makkelijk te zien of anderen al iets hadden of niet.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Phoebe voelde zich ineens een beetje opgelaten en knikte zwijgend. Ze hoopte dat Maya het niet vervelend vond dat ze ernaar had gevraagd.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?