• Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal is onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO1.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.


    __

    Update & Details

    Een man met pistool is donderdagavond de studio van NOS binnengedrongen om zendtijd te eisen. Het pand op het Media Park wordt ontruimd. De politie is in grote getale aanwezig.
    De man is door een beveiliger overmeesterd, melden bronnen aan NU.nl.


    NOS-verslagever Martijn Bink zegt tegen RTL Nieuws dat de gewapende man de redactie op kwam lopen en om zendtijd vroeg. Hij werd naar een lege studio geleid en daarna werd de politie gewaarschuwd.

    Het is niet duidelijk wat de man met de zendtijd wilde doen. Het zou gaan om een keurig geklede man.

    Het personeel wordt uit het gebouw aan het Journaalplein gehaald. Het lijkt er volgens Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, op dat dat veilig verloopt. De burgemeester is onderweg naar het Journaalplein.

    De reguliere uitzending van het Achtuurjournaal werd onderbroken. Deze begon wel om 20.00 uur, maar kort daarna werd de uitzending afgebroken.

    "In verband met omstandigheden is er op dit moment geen journaal mogelijk", aldus de NPO 1.

    Ook na de reguliere zendtijd (20.30 uur) wordt er nog niet uitgezonden. Ook op NPO 2 wordt niet uitgezonden. Wanneer de programmering weer wordt opgestart, is niet duidelijk.



    Ik schrok hier best wel van, aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is, en meestal schrik ik niet zo snel. Hopelijk had hij geen bijbedoelingen, en was hij gewoon niet goed bij zijn hoofd of zo. Ik ben wel benieuwd wat er nu precies aan de hand is.
    Wat denken jullie hiervan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 20:51 ]


    Tijd voor koffie.

    Zamperini schreef:
    Mijn moeder zei net dat hij blijkbaar niet zo lang geleden beide ouders is verloren en dat hij mogelijk in een psychose zit. Hmh :/


    Ja klopt, was net op het nieuws (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het kan wel dat hij een of andere ziekte heeft, maar wat nu als hij niet bluft en er dadelijk daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Ik ben er niet echt gerust op. Daarnaast ben ik inderdaad ook wel benieuwd wat hij te zeggen heeft. Nogmaals, als hij geen ziekte heeft.
    Daarnaast hoeft zijn kalmte of afwezigheid van emoties niet te duiden op een ziekte of iets, maar meer op een voorbereiding. Daarnaast zag je hem ook ijsberen en vragen waarom het zo lang duurde. Dat duidde er toch wel op dat hij niet helemaal kalm was.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Damn, dit boezemt me toch wel angst in, om eerlijk te zijn. Of hij nou in een of andere psychose zat of niet, je weet nooit hoe serieus je zoiets moet nemen. Ik hou het nieuws in ieder geval in de gaten, want dit begint toch wel angstaanjagend dichtbij te komen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dekker: Verwarde man geen taak voor publieke omroep

    Oh De Speld, je bent al bijna even erg als de Telegraaf ^.^

    Plot twist: Gozer die op internet wordt aangemerkt als de dader zat bij mijn zusje in de klas op de middelbare O.o


    quidquid excusatio prandium pro

    Patholoog schreef:
    Het kan wel dat hij een of andere ziekte heeft, maar wat nu als hij niet bluft en er dadelijk daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Ik ben er niet echt gerust op. Daarnaast ben ik inderdaad ook wel benieuwd wat hij te zeggen heeft. Nogmaals, als hij geen ziekte heeft.
    Daarnaast hoeft zijn kalmte of afwezigheid van emoties niet te duiden op een ziekte of iets, maar meer op een voorbereiding. Daarnaast zag je hem ook ijsberen en vragen waarom het zo lang duurde. Dat duidde er toch wel op dat hij niet helemaal kalm was.

    Dit. Daarnaast denk ik niet dat die man echt iets mankeert. Ik vind dat die stempel er veel te snel opgedrukt wordt.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Gheh, deze jongen komt bij mij uit de buurt en via via weet ik ook wie het is. Ik heb hem niet persoonlijk gekend, maar hij komt hier vandaan.

    Toen ik het zag, was het eerste dat me opviel dat hij helemaal niet kwaad leek. Helemaal niet slecht. En dan bedoel ik niet als in uiterlijk, maar als in dat het niet leek alsof hij echt iemand zou vermoorden. Hij gaf zich gelijk over, hij richtte het pistool gewoon naar de grond, dat soort dingen.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Volgens mij is het ondertussen zo goed als bevestigd dat hij het is. Ze doen een inval in een huis in Pijnacker.


    Your make-up is terrible

    Best schokkend, inderdaad, maar over het algemeen zag hij er niet uit als iemand die echt slechte bedoelingen had. Als hij alleen onrust wilde zaaien, was hij waarschijnlijk een stuk minder beheerst geweest met dat wapen.

    Persoonlijk vond ik na verloop van tijd die nieuwsberichten tussendoor op RTL4 best vervelend worden. :x Iedere keer was zo'n beetje het enige nieuws dat er nog geen nieuws was en daardoor duurden 'reclameblokken', om ze zo maar even te noemen, toch een stuk langer. Ik wilde gewoon die film afkijken. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    De telegraaf loopt echt over van kwaliteit. Goddamn.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    De telegraaf loopt echt over van kwaliteit. Goddamn.


    Holy shit, hoezo speculaties uiten als feiten? Dit geeft dan ook weer meteen aan waarom ik de Telegraaf prut vind.

    Ik heb dit trouwens sinds acht uur op de voet gevolgd en ik bedenk me vijf minuten geleden pas dat die gast dezelfde leeftijd heeft als mijzelf. Toen viel het bommetje toch wel even bij mij. Pfffff.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 0:02 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Er wordt net gezegd in het journaal dat het een neppistool was. Gemeld door de politie.


    Deep inside, I've never felt alive

    Jingim schreef:
    (...)
    Holy shit, hoezo speculaties uiten als feiten? Dit geeft dan ook weer meteen aan waarom ik de Telegraaf prut vind.

    Ik heb dit trouwens sinds acht uur op de voet gevolgd en ik bedenk me vijf minuten geleden pas dat die gast dezelfde leeftijd heeft als mijzelf. Toen viel het bommetje toch wel even bij mij. Pfffff.


    Hij zat bij mijn zusje in der klas en ik heb gezien hoe die zijn VWO diploma kreeg, voor mij is t nog raarder en voor haar helemaal D:

    Dit artikel van de telegraaf is ook klasse. Heb het in zijn geheel hieronder geplakt.

    Z. gebruikte nepwapen

    Het wapen van Tarik Z. was een nepvuurwapen. De man die het NOS Journaal wilde kapen is geen bekende van de politie.
    Dat zegt de pollitie.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hij zat bij mijn zusje in der klas en ik heb gezien hoe die zijn VWO diploma kreeg, voor mij is t nog raarder en voor haar helemaal D:

    Dit artikel van de telegraaf is ook klasse. Heb het in zijn geheel hieronder geplakt.

    Z. gebruikte nepwapen

    Het wapen van Tarik Z. was een nepvuurwapen. De man die het NOS Journaal wilde kapen is geen bekende van de politie.
    Dat zegt de pollitie.

    Ja, dat lijkt me inderdaad ontzettend vreemd. Ik zou me van niemand uit mijn examenjaar kunnen voorstellen dat hij of zij zoiets zou kunnen doen.

    Op dat laatste ga ik niet eens meer reageren, haha.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2015 - 0:11 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    SolidSnake schreef:
    De telegraaf loopt echt over van kwaliteit. Goddamn.


    Haha, ik dacht even dat dit een grap was.
    But no; Telegraaf. Al is dat praktisch hetzelfde.


    Tijd voor koffie.

    Suckers. Damn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.