• Omdat ik de laatste tijd best wel veel topics over dit onderwerp zie lol.
    Dus, voor al je vragen en ervaringen over seks.


    Your make-up is terrible

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Ja, ik wil wel kinderen en héél lang zal dat ook niet meer gaan duren waarschijnlijk.
    Maar ik heb echt een hekel aan baby's xD.
    Ik hoef eigenlijk pas een kind van één, maar ja, dat kan niet. :'D

    Dat zou wel zo makkelijk zijn. :')


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Niemand bevalt uiteindelijk voor z'n plezier, I guess XD

    Maar goed, ze zeggen niet voor niets "No pain, no gain". Daarbij, een bevalling is maar een momentopname en van zodra je je baby vasthoudt, ben je die ellende alweer vergeten.
    Kan je verder naar de volgende ellende van iedere 3/4 uur de fles geven, kakpampers, nachtelijk gejank en de emotionele rollercoaster waar je als pas bevallen vrouw geheid last van gaat hebben :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb een vraag, het heeft niet echt met seks te maken (voor zover ik weet), maar om er nou een nieuw topic voor te openen.

    In ieder geval, een hele tijd geleden las ik ergens dat mannen linksdragend of rechtsdragend zijn. Daarvoor had ik mij überhaupt nooit af gevraagd hoe dat zit als ze zitten of staan (wel hoe het dan zit als ze fietsen, dat dan weer wel), want ja voor mij is dat niet iets wat ik mij zou moeten af vragen.

    Maar na op google te hebben gezocht (waarbij ik dus ontdekte dat er zoiets schijnt te bestaan als een correctiecondoom, sorry maar ik heb echt gelachen, want ik dacht eerst dat een grap was) ben ik er nog niet uit, want er zijn mensen die zeggen dat de balzak naar links of dus naar rechts hangt en andere mensen zeggen dat het juist de penis is. Uit de tekst die ik dus als eerste las, maakte ik op dat het om de penis ging, maar nu ben ik toch wel in de war. Daarnaast was er nog een soort van discussie of het uitmaakt of een man linkshandig of rechtshandig is.


    Physics is awesome

    I don't know :W
    En om eerlijk te zijn boeit 't me ook niet zo bijster veel ;x


    26 - 02 - '16

    Hahaha. Ik heb geen idee. Volgens mij de penis?


    The truth is out there.

    Het is inderdaad de penis. 8D Hierdoor gaat hij ook afwijken naar een bepaalde kant, haha.


    Your make-up is terrible

    Hai lieve mensen,

    Nu gebruik ik al bijna twee jaar het anticonceptiestaafje maar aangezien ik het elke twee weken beroerd in bed liggen omdat mijn menstruatie de kop op steekt wel enigszins zat ben heb ik net met de huisarts overlegd wat andere opties zijn en hij raadde me twee dingen aan; de pil en anders een hormoonspiraaltje. Nu heb ik net even door de eventuele bijwerkingen van beiden gekeken en aangezien ik daar nogal gevoelig voor blijk te zijn ben ik best wel huiverig om sowieso wat te ondernemen op dit moment. Maar van het spiraaltje word ik wel echt bang, met alle mogelijkheden tot ontstekingen en bekkenpijn.
    Heeft een van jullie ervaring met de pil of het spiraaltje? En bevalt het?


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    Behalve dat ik behoorlijk ben aangekomen sinds ik de pil neem (maar dat heeft ongetwijfeld nog veel meer oorzaken xD) vind ik de pil geweldig. Ik heb geen ernstige bijwerkingen die ik in ieder geval aan het gebruik van de pil toeschrijf. En ik vind het een groot voordeel dat je kunt plannen wanneer je ongesteld bent. Met een spiraaltje heb ik geen ervaring, dat vind ik creepy. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik gebruik zelf de prikpil en ik heb vrijwel geen bijwerkingen.


    26 - 02 - '16

    Ik heb zelf al vanaf m'n 16de een spiraal en ik ben zelf alleen maar tevreden en positief erover. Zelf stap ik ook absoluut niet terug op de pil, want ik heb veel te veel goeie ervaringen met het mirenaspiraaltje.
    Een koperspiraal raad ik dus wel af, in verband met de baarmoederhalsontstekingen inderdaad. M'n allereerste was dus een koperspiraal en daarmee had ik inderdaad veel en continue ontstekingen omdat m'n lichaam zich zo wat tegen dat koper verzette. Ik heb nu de afgelopen 6/7 jaar het mirena spiraal en ik zweer erbij. Met de pil is de menstruatiepijn zoveel erger - bij mij toch - en het allerfijnste vind ik toch echt dat ik geen omkijken ernaar heb. De pil vergat ik gewoon continue. En tja, geen bloedingen meer voor mij, dat is ook echt luxe want voor m'n spiraal zat ik continue met bloedarmoede tijdens die periode. (ik heb dus wel nog de menstruatiepijn en opgeblazen gevoel en chagrijnigheid, maar ik ben allang blij dat ik gewoon niet meer bloedt iedere maand).

    Natuurlijk, ikzelf ben er alleen maar positief over omdat het voor mij werkt. M'n schoonzus daarentegen heeft er juist ellende mee gehad, in de zin dat het spiraal dus enkele weken na het zetten, verzakte en daardoor verwijderd moest worden. Maar ze moest er wel gewoon voor betalen.

    Het zetten van een spiraal, toegegeven, is niet fijn. Maar dat is zo maar even dat je pijn voelt (ook afhankelijk van je eigen pijngrens), een momentopname waarna je - normaal gezien - gewoon 5 jaar geen omkijken meer naar hebt. Je hoeft niet bang te zijn wanneer je ziek bent dat je de pil teruggeeft of als je het vergeet. Natuurlijk, als het spiraal verzakt en eruit moet, is het zwaar klote omdat je dan die momentopname hebt gehad en het dan ook nog eens voor niks is geweest...

    Afin, dit is dus ook gewoon mijn stukje ervaring en zoals ik al zei, ik zweer zelf echt met het spiraaltje.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Selmy schreef:
    Hai lieve mensen,

    Nu gebruik ik al bijna twee jaar het anticonceptiestaafje maar aangezien ik het elke twee weken beroerd in bed liggen omdat mijn menstruatie de kop op steekt wel enigszins zat ben heb ik net met de huisarts overlegd wat andere opties zijn en hij raadde me twee dingen aan; de pil en anders een hormoonspiraaltje. Nu heb ik net even door de eventuele bijwerkingen van beiden gekeken en aangezien ik daar nogal gevoelig voor blijk te zijn ben ik best wel huiverig om sowieso wat te ondernemen op dit moment. Maar van het spiraaltje word ik wel echt bang, met alle mogelijkheden tot ontstekingen en bekkenpijn.
    Heeft een van jullie ervaring met de pil of het spiraaltje? En bevalt het?


    Heb je ook gekeken op hoe vaak die bijwerkingen voorkomen? Het is namelijk echt een heel klein percentage. En alles lijkt me in dit geval beter dan elke twee weken beroerd in bed te liggen. Heb je dat echt al twee jaar of is dat iets van de laatste tijd?

    Ik gebruik de pil en het is heel normaal dat je de eerste drie maanden wat bijwerkingen krijgt, maar die gaan daarna ook allemaal weer over. Als dat niet zo is, moet je er gewoon mee stoppen omdat het niet goed voor je is. Ik had de eerste drie maanden ook wat last van bijwerkingen. Het enige dat ik wel door de pil gekregen heb, zijn migraine aanvallen. Maar ik heb besloten dat die best te verdragen zijn voor wat ik ervoor terug krijg, haha. Het is ook niet erg voorkomend dat je er migraine van krijgt, mijn familie is erg gevoelig voor migraines.


    Your make-up is terrible

    Ik gebruik de pil en ik vind het erg prettig. Ik merk dat mijn bloedverlies tijdens mijn menstruaties minder hevig is als voor het gebruik van de pil. Ik heb wel altijd veel pijn tijdens de eerste twee/drie dagen van mijn periode, dat was voordat ik de pil gebruik en nu nog steeds. Het prettigste aan de pil vind ik het zelf bepalen van de periode van je menstruatie. Je kan namelijk precies uitrekenen of je net ongesteld wordt als je op vakantie gaat/bent, dan kan je pil makkelijk nog een maand extra doorslikken.
    Het idee van een spiraal in je te laten zetten, lijkt me vreselijk. Of dat het niet zit zoals het hoort te zitten.

    Dus mijn voorkeur gaat zeker uit naar de pil, voornamelijk omdat ik geen ervaring heb met een spiraal.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb serieus niks aan de pil, het ene moment blijft mijn menstruatie weg of word ik ongesteld op momenten dat ik niet ongesteld hoor te worden. Het gebeurt weinig dat ik in de stopweek mijn menstruatie krijg. En bel je vervolgens de dokter op voor dit en dan zeggen ze bel maar terug wanneer je een vriend hebt.

    Heeft iemand anders hier ook last van?


    In a dream I was a werewolf, my soul was filled with crystal light!

    ColtonLee schreef:
    Ik heb serieus niks aan de pil, het ene moment blijft mijn menstruatie weg of word ik ongesteld op momenten dat ik niet ongesteld hoor te worden. Het gebeurt weinig dat ik in de stopweek mijn menstruatie krijg. En bel je vervolgens de dokter op voor dit en dan zeggen ze bel maar terug wanneer je een vriend hebt.

    Heeft iemand anders hier ook last van?


    Wtf, lekkere dokter... Dat is echt niet normaal, hoor. ;o Waarschijnlijk heb je dan gewoon niet de goede sterkte, er zijn er namelijk drie. De meeste mensen krijgen de 30, maar je hebt ook nog 50 en 20. En dan zijn er ook nog andere soorten pillen.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    (...)

    Wtf, lekkere dokter... Dat is echt niet normaal, hoor. ;o Waarschijnlijk heb je dan gewoon niet de goede sterkte, er zijn er namelijk drie. De meeste mensen krijgen de 30, maar je hebt ook nog 50 en 20. En dan zijn er ook nog andere soorten pillen.

    Dat zei mijn huisarts ook. Mij gaven ze de standaard pillen mee waar je mee begint, maar als ik ergens last van zou krijgen, dan kon ik terugkomen en vragen om een andere dosis of een ander merk pil. Je hebt inderdaad veel verschillende soorten.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."