• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Square schreef:
    Yay, goed om te zien dat mensen dit nuttig lijkt. *O*



    (...)

    Ja, dat kan eventueel ook. Het gaat er vooral om dat er wat bèta's zijn die het niet prettig vinden om bepaalde dingen te moeten lezen of nakijken, dus als je aangeeft dat er bijvoorbeeld mogelijk seksscènes zullen voorkomen, kunnen we daar rekening mee houden. (:

    Edit: Oh, dubbel antwoord. :'D


    Vind ik wel fijn, dubbel antwoord. Dan is het ook meteen duidelijk dat jullie het er hetzelfde over denken. Jullie vullen elkaar mooi aan.

    Ah, vandaar dus. Zoals ik al zei zou het eerder geweld dan seks zijn. Hoewel als dat zou passen in het verhaal, waarom niet?


    Physics is awesome

    Iemand geinteresseerd in een (Engels-talige) comic na te kijken, ipv een verhaal? :Y)

    Dit vind ik een leuke optie! Ik denk dat ik er in de toekomst ook nog wel gebruik van zal maken.


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    Dit vind ik een leuke optie! Ik denk dat ik er in de toekomst ook nog wel gebruik van zal maken.


    16 - 09 - '17

    Mignon schreef:
    Dit zou echt heel, heel welkom zijn!

    Username: Mignon
    Titel verhaal: Femme Fatale
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/152167/femme-fatale/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Cara Lacour is niet meer. Na een drastische avond wordt ze wakker in een kale kamer met weinig meer dan een bed: een plek die haar nieuwe thuis zal worden. Haar dood is in scène gezet en haar identiteit is volledig uitgewist door een uiterst geheime tak van de overheid. Deze zelfde overheidsorganisatie leidt verloren zielen op om hen uiteindelijk te laten ontplooien tot ware moordmachines die bedreigingen voor de overheid doeltreffend en onzichtbaar uit de weg kunnen ruimen. Aan de rekruten wordt het voorgesteld als een veelbelovende tweede kans, maar voor Cara voelt het alsof ze de marionet van de duivel zelf is. Het is een spel vol dubbele agenda's, het smachten naar vrijheid en gevaarlijke liefdesverhoudingen. En dan juist op het moment waarop Cara denkt de Femme Fatale in zichzelf gevonden te hebben, blijkt de grens tussen goed en kwaad nog nooit zo dun te zijn geweest en lijkt alles waar ze ooit voor stond aan een zijden draadje te hangen.
    Genre: Het is een beetje een mengelmoesje. Het is in ieder geval OP en dan zou ik het zelf een samensmelting noemen van drama, romantiek en actie. Deze laatste voornamelijk rondom de setting, maar de eerste twee voeren toch de uiteindelijke boventoon.
    Lengte verhaal tot nu toe: 3108 woorden exactement. Het verhaal staat dus echt nog in zijn kinderschoenen.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Het is lastig in te schatten, maar mocht het helpen: ik heb al een kop en een staart. Het zal dus geen voortkabbelend verhaal worden zonder een duidelijke richting. Ik vermoed dat het tussen de twintig en dertig hoofdstukken zal bevatten (geen Quizlet hoofdstukken), maar dat is echt een heel wilde gok.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee. Slechts het begin is gebaseerd op een serie, de rest is puur en alleen een uitwerking van een één op één RPG buiten Quizlet.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Vermoedelijk niet. Seksscènes hoeft men sowieso niet uitgeschreven te verwachten. Ik denk ook niet dat het geweld zodanig gedetailleerd zal zijn dat het daadwerkelijk onder de noemer 16+ valt. Wellicht herzie ik dit en zal ik her en der in meer details treden, maar mocht dit gebeuren dan zal het zeker incidenteel zijn.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee. Iemand die het niet erg vindt om op een rustig tempo hoofdstukken te ontvangen zou wel gewenst zijn, want ik heb geen vast tempo waarin ik schrijf.


    Yeah, eerste aanvraag! (:



    SPECS schreef:
    Ingeee, that would be awsome.*-*


    Haha, je weet wat je moet doen. Ben jij de tweede persoon die het lijstje invult? :Y)



    Tunes schreef:
    Iemand geinteresseerd in een (Engels-talige) comic na te kijken, ipv een verhaal? :Y)


    Zolang het om tekst draait, zou dat geen probleem moeten zijn. ^^

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 21:31 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Zolang het om tekst draait, zou dat geen probleem moeten zijn. ^^


    Ik zou alleen niet weten met welk verhaal.=') De verhalen die ik heb zijn of te baby achtig of twilight enzo.(cat) Ik wil je niet vermoorden.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik zou alleen niet weten met welk verhaal.=') De verhalen die ik heb zijn of te baby achtig of twilight enzo.(cat) Ik wil je niet vermoorden.=')


    M-preg liever niet, maar met Twilight heb ik geen moeite. ^^
    Met moord dan weer wel. Moord op mij, dan. Daar word ik niet zo blij van, nee. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    M-preg liever niet, maar met Twilight heb ik geen moeite. ^^
    Met moord dan weer wel. Moord op mij, dan. Daar word ik niet zo blij van, nee. (krul)


    'Liever niet' is wat zacht uitgedrukt volgens mij.=')
    Maar goed, haha ik zal eens kijken.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Username: Madrugada
    Titel verhaal: Kleuren der Natuur
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing, ik ben wel bezig met wat ik heb nu in een story op Q te zetten maar dat verhaal is nog inactief.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Erica's leven was altijd dat van een normaal tienermeisje. Ze ging naar school, ze luisterde naar leuke muziek, keek films met die leuke acteur erin en ze ging elke week trouw naar de manege toe. Haar ouders luisterden altijd naar haar verhalen en ze dwongen haar nooit om nutteloze dingen te doen. Op school behaalde ze goede cijfers en geen enkele leraar klaagde over haar.
    Dat veranderde plotseling.
    Na de dood van haar ouders ging Erica naar haar tante toe, haar enige overgebleven familielid. Het hele leven daar is nieuw voor haar en ze kent er niemand behalve haar tante. Ze is een buitenstaander.
    In het bos vindt ze de rust en stilte die ze nergens anders vind, de acceptatie die ze zo graag wilde. Maar wat als er een oude vloek over een huis in het bos heen ligt? Wat als zij de sleutelfiguur is tot het breken van de vloek?
    Wat als...

    In "Kleuren der natuur" beleeft een gewoon tienermeisje een avontuur die haar de raarste dingen doet beleven. Ze begrijpt dingen die niemand begrijpt, weet dingen die niemand weet en ze doet dingen die niemand zou doen. Ga mee op avontuur met Erica Whittle, een gewoon tienermeisje.

    Genre: Fantasy, drama en misschien romantiek of actie.
    Lengte verhaal tot nu toe: 6222 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Ik had hem ooit gepland voor NaNoWriMo met 50K aan woorden. Aangezien ik nu 2/3 hoofdstukken heb en al op 6000 woorden zet, denk ik dat het wel rond de 40/50K wordt.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee, alhoewel heel misschien later in het verhaal wat vechtscènes. Sowieso geen seks.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, het liefst Inge, aangezien ik haar het beste ken van de bèta-readers.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 23:19 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Username: Rikiah (voor nu)
    Titel verhaal: Quiddich daydreams
    Taal: Nederlands, maar Engelse termen
    Link naar story indien actief: Quiddich Daydreams
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Het de normale wereld, maar er kan wel op bezems gevlogen worden. Kurt Hummel en Jeff Sterling zitten in het zelfde team en zijn erg goed. Bij een wedstrijd moeten ze tegen de, in hen ogen, knappe Blaine Anderson en Nick Duval.
    Genre: fanfictie (glee en harry potter)
    Lengte verhaal tot nu toe: Op Q heb ik nog niets gezet.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 5000 - 10000 gok ik.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, Elementen van Glee en Harry Potter
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee, ik heb geen voorkeur

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 1:13 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Aah, ik ben hier zo enthousiast over! Hopelijk zijn veel mensen hier blij mee. *O*


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Username: Tunes
    Titel verhaal: Last Life
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: Link
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: A comic story based on a zombie apocalypse.
    Genre: Fantasy, horror
    Lengte verhaal tot nu toe: nog geen 1000 woorden.
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 27 pagina's. Per pagina ongeveer 10 tot 20 zinnen. Verschilt heel erg.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor zoenende stelletjes, die zijn getekend. Dat is ook echt het uiterst die je te zien krijgt. Maar het ligt aan jullie of jullie dit ook als 16+ zien/ Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk iemand die wel kan genieten van m'n comic en misschien ook reacties/opmerkingen wilt geven. Altijd welkom ^^/ Nee

    Ik hoop dat dit voldoende is c:

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 7:50 ]

    Username: Delfino
    Titel verhaal: Dinsdag de 12de
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing. Ik heb de story nog inactief staan, omdat ik er pas aan begonnen ben.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Twintig jongeren uit tien landen, die net achttien zijn geworden, moeten verplicht een plicht doen nadat ze een brief kregen. De brief bevat een nieuwe wet die gemaakt werd door presidenten en koningen, wegens de overbevolking van de wereld. Er moeten mensen verdwijnen om de crisis tegen te gaan, om te voorkomen dat er hongersnood komt en het klimaat nog meer naar de vaantjes gaat. Binnen elk land worden twee kinderen uitgekozen, een meisje en een jongen om het ergens eerlijk te houden. Zij moeten als team samenwerken en de trots van hun land hoog houden.
    De teams worden naar een onbekende locatie in Europa gestuurd, daar gaan ze de strijd aan met elkaar. Ze moeten een eindbestemming bereiken en dat binnen de vierentwintig uur. Teams mogen samenwerken, maar enkel één, met uitzondering twee, mogen de eindbestemming samen bereiken. Het team, of de uitzondering van twee teams die winnen, zijn veilig en mogen terug naar hun eigen land. De overgebleven teams die de eindbestemming niet haalde, of te laat aankwamen, moeten vechten voor hun land op andere locaties. Op die locaties krijgen ze opdracht mensen om het leven te brengen en dat ook binnen vierentwintig uur.

    Genre: Thriller, drama, avontuur
    Lengte verhaal tot nu toe: 352 woorden, ik ben er pas mee begonnen en heb momenteel enkel een proloog.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 50.000 tot 100.000 woorden ongeveer.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee, maar het is wel deels gebaseerd op The Hunger Games en The Purge.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voornamelijk voor extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee.


    16 - 09 - '17

    Username: Quokka (Misschien dat ik hem binnenkort aanpas, dan pas ik hem ook aan op dit lijstje)
    Titel verhaal: I'm just a girl
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Luna Mayson woont al vijf jaar lang bij Aimee Hearne die vroeger haar buurvrouw was. Nadat haar tante wordt op gepakt wegens mishandeling van Luna, lijkt Luna's werled in elkaar te storten. Want ze weet niet of ze bij Aimee mag blijven en wat er gaat gebeuren. Tot haar vader wordt gevonden, die ervan overtuigd was dat ze net zoals haar moeder was gestorven toen Luna op de wereld kwam. Alleen blijkt haar vader niet echt in de buurt te wonen van Aimee en Luna. Dus moet er worden besloten wat er gaat gebeuren met Luna, mag ze bij Aimee blijven of moet zij naar haar vader. De beslissing valt als Aimee ervoor kiest om Luna bij haar vader te laten wonen, volgens haar zelf om Luna een nieuwe start te geven en het leven dat zij met haar tante had voorgoed achter zich te laten. En dan komt Luna in La Push terecht en de vraag is of ze zelfs daar wel veilig is.

    Genre: Fanfictie en Romantiek, momenteel
    Lengte verhaal tot nu toe: 990 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Geen flauw idee, ik weet nu ook nog niet uit hoeveel hoofdstukken het verhaal zal bestaan dus.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van het wolfpack (Twilight)
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee

    [ bericht aangepast op 28 sep 2015 - 11:30 ]


    Physics is awesome

    Giraffe schreef:
    Aah, ik ben hier zo enthousiast over! Hopelijk zijn veel mensen hier blij mee. *O*


    Aangezien er mensen zijn die aanvragen doen, lijkt het mij dat in ieder geval een paar mensen er blij mee zijn. Hopelijk worden het er meer en kunnen jullie het dan nog aan.


    Physics is awesome