• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Quokka schreef:
    (...)

    Aangezien er mensen zijn die aanvragen doen, lijkt het mij dat in ieder geval een paar mensen er blij mee zijn. Hopelijk worden het er meer en kunnen jullie het dan nog aan.


    Ik ben al heel blij dát er wat aanvragen zijn, haha. Het zou erg jammer zijn geweest als je krekels had kunnen horen in dit topic. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    MT. Ik denk dat ik hier heel veel aan heb, als ik het aan zou durven.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    MT. Ik denk dat ik hier heel veel aan heb, als ik het aan zou durven.


    We bijten alleen in koekjes. (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    We bijten alleen in koekjes. (bloos)


    Haha, dat is niet echt het probleem x) Ik kan niet zo heel goed tegen kritiek :$


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Square schreef:
    (...)

    Ik ben al heel blij dát er wat aanvragen zijn, haha. Het zou erg jammer zijn geweest als je krekels had kunnen horen in dit topic. :Y)


    Krekels in het topic had kunnen horen? Dat had ik bijzonder gevonden. Kunnen die niet alsnog even van zich laten horen?

    Maar hoe gaat het verder nadat er een aanvraag is gedaan? Moet ik jullie allemaal stalken tot er een mij zat is en besluit mij te helpen?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Krekels in het topic had kunnen horen? Dat had ik bijzonder gevonden. Kunnen die niet alsnog even van zich laten horen?

    Maar hoe gaat het verder nadat er een aanvraag is gedaan? Moet ik jullie allemaal stalken tot er een mij zat is en besluit mij te helpen?

    Wij bespreken onderling alle aanvragen en zodra er iemand aan jou is toegewezen, zul je van de Bèta waarmee je gaat samenwerken een berichtje krijgen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind dit wel handig. Met Natasha was ik hier eigelijk al een beetje mee begonnen.

    Username: Avenir
    Titel verhaal: BP
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: :Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mia word wakker zonder ouders of geheugen. Ze moet haar leven weer op de rails zien te krijgen wat niet makkelijk is. Zeker als niet alles is wat het lijkt en ze omringd word door leugens.
    Genre: drama
    Lengte verhaal tot nu toe: ongeveer 100.000 woorden
    Is het afgerond? Ja
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is:Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Hooguit een seksscene en een vechtscene.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Vikings. Dit is omdat we in het privé al samengewerkt hebben, ik op Q bij de eerste 3 hoofdstukken al spesifiek om haar gevraagd had, en dit me me gewoon makkelijker lijkt.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Avenir schreef:
    Ik vind dit wel handig. Met Natasha was ik hier eigelijk al een beetje mee begonnen.

    Username: Avenir
    Titel verhaal: BP
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: :Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mia word wakker zonder ouders of geheugen. Ze moet haar leven weer op de rails zien te krijgen wat niet makkelijk is. Zeker als niet alles is wat het lijkt en ze omringd word door leugens.
    Genre: drama
    Lengte verhaal tot nu toe: ongeveer 100.000 woorden
    Is het afgerond? Ja
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is:Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Hooguit een seksscene en een vechtscene.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Vikings. Dit is omdat we in het privé al samengewerkt hebben, ik op Q bij de eerste 3 hoofdstukken al spesifiek om haar gevraagd had, en dit me me gewoon makkelijker lijkt.


    Hehe, jij staat al in de beginpost. :'D
    Maar altijd handig, zo'n lijstje. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    (...)
    Wij bespreken onderling alle aanvragen en zodra er iemand aan jou is toegewezen, zul je van de Bèta waarmee je gaat samenwerken een berichtje krijgen. (:


    Ben benieuwd wie eraan mij word toegewezen.


    Physics is awesome

    Mag je ook meerdere aanvragen doen? Waarom wel of niet?


    Physics is awesome

    Waarom staat mijn naam daar gementioned? xD Of is dat omdat Natas die van mij al nakijkt ofzo?


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Waarom staat mijn naam daar gementioned? xD Of is dat omdat Natas die van mij al nakijkt ofzo?

    Jep.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nu ben ik benieuwd wie mijn comic gaat na kijken :Y)

    Username: Khronos
    Titel verhaal:  The Wolf and her Hunter
    Taal: Engels
    The Wolf and her Hunter
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden
    Jasey is five years old when her family gets murdered by three assassins and she gets kidnapped by one of them. Eighteen years later she's still living with him. Jasey wants to take revenge on the other two men for wanting to kill her and having killed her brother. However, this gets out of hand as she gets obsessed with the one who is supposed to put her behind bars. She will do anything to keep her Hunter safe.
    Genre: Thriller, fanfiction, crime
    Lengte verhaal tot nu toe: 
    Geactiveerd: vierduizend
    Geschreven: ong. 19,000
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100,000 woorden
    Is het fanfic? Ja, criminal minds. Kan eventueel als OP gelezen worden.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Contains violence, murder, sexual innuendos, intimacy, swearing, mental illness.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken?  Nee.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Quokka schreef:
    Mag je ook meerdere aanvragen doen? Waarom wel of niet?


    We hebben het even overlegd, en dit mag, maar we zetten er een limiet op van drie verhalen per persoon. Anders wordt het wel heel veel en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. ^^
    Het is dan wel mogelijk dat je bij drie verschillende bèta's terecht komt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan