• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Giraffe/Lotta -> CENSORED


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Username: 199
    Titel verhaal: Who am I -- Liam Payne
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Hoi, Ik ben Drew. Ik ben een 18 jarige jongen en ik woon al drie jaar samen met mijn vriend in een van de rijkste buurten van LA. Ik kom eigenlijk uit Nederland, maar dankzij een ongeluk die ik drie jaar geleden heb gehad heb ik geen herinneringen aan Nederland. Al krijg ik de laatste tijd steeds vaker dromen, die wel heel realistisch zijn. Zouden dit mijn herinneringen zijn?
    Genre: Fanfiction
    Lengte verhaal tot nu toe: 10.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is:Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van One Direction/ Liam Payne
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten?[/b Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee.

    Username: Bastaard
    Titel verhaal: Bloedstrijd - Game of Thrones
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/152509/bloedstrijd---game-of-thrones/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Een stille strijd maakt zijn opkomst. Niet een strijd die zich afspeelt op het slagveld, maar eentje die zich nestelt in de wortelen van twee families.
    Verdeeldheid zal zich vroeg of laat kenbaar maken. De zwijgzame oorlog om de troon zal geen druppel bloed sparen en al zeker niet de tranen die zullen vloeien over wie je ooit was, want één ding is zeker: tegen de tijd dat de laatste slag gedaan is, herken je jezelf niet meer terug.

    Volg de strijd om succes, glorie en geluk van Adelaide en Heighden Baratheon.

    Genre: Romantiek, Drama, Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 15188 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 825000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Game Of Thrones
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor sex, geweld en scheldwoorden
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, Square ;)


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    MT, dit lijkt me wel heel handig


    all because i liked a girl

    Username: PaperTownsMargo
    Titel verhaal: You're Lost, But Still In My Mind
    Taal: Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Gabrielle Jones is a normal girl, only her best friend Max Forge is very sick. He has cancer, and there's a big chance that he's going to die. Gabrielle doesn't know what to do. If he's going to die, she'll lost her best and only friend.
    Genre: OP, Drama, Romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: Momenteel nog niets
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Rond de 50K waarschijnlijk.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Misschien voor grof taalgebruik.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk CENSORED

    [ bericht aangepast op 11 okt 2015 - 7:50 ]


    all because i liked a girl

    Username: xCatnipX
    Titel verhaal: Life of a Demigod-Girl
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/chapters/1341427/epiloog/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Panthea is een demigod, maar niet een gewone demigod. Als baby is ze namelijk door de centaurs van west-New Jersey overgedragen aan Chiron; kampleider van kamp Halfbloed. Haar hele leven woont ze al in het kamp, maar door alle verhalen van haar kampgenoten kan ze niet anders dan dromen. Hoe is de wereld daarbuiten? Zijn de steden echt zo mooi als op de foto's? Zou ze het overleven buiten het kamp? Op een dag krijgt ze de kans om rond te reizen, maar niet geheel zonder gevaren. Nu pas ontdekt Panthea hoe onwetend ze eigenlijk is.
    Genre: Fanfiction, Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 11 hoofdstukken (waarvan één epiloog)
    Is het afgerond?: Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Geen idee hoe veel woorden als ik eerlijk ben
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan?: Ja, Percy Jackson/Helden van Olympus
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor?: Dat licht er aan hoe je het ziet. Er komen wel een aantal pittige dingen in voor, maar ik denk dat ik ze niet heel gedetailleerd beschrijf. Ik denk dat ze wel te lezen zijn vanaf 12+, maar dan zal ik dit eerst laten controleren door de Beta-lezer en zijn mening vragen.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken?: Nee, hoewel het natuurlijk fijn zou zijn als het een PJ fan is :)

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 20:48 ]

    Moet mijn aanvraag er niet nog bij?


    all because i liked a girl

    PaperTownsMargo schreef:
    Moet mijn aanvraag er niet nog bij?

    Het kan een tijdje duren voordat je iemand toegewezen krijgt. Niet iedereen accepteert bijvoorbeeld Engelse aanvragen (ik bijvoorbeeld niet, helaas, dus de kans is groot dat je iemand anders krijgt). (:

    [ bericht aangepast op 11 okt 2015 - 12:32 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    CENSORED schreef:
    (...)
    Het kan een tijdje duren voordat je iemand toegewezen krijgt. Niet iedereen accepteert bijvoorbeeld Engelse aanvragen (ik bijvoorbeeld niet, helaas, dus de kans is groot dat je iemand anders krijgt). (:


    Oooh, vandaar


    all because i liked a girl

    Misschien een domme vraag... Sorry daarvoor dan :$
    maar...
    Moet het een verhaal zijn dat op Quizlet staat/ komt of mag het een verhaal zijn dat ik gewoon aan het schrijven ben zonder dat iemand het ooit gelezen heeft?
    Alvast dank je wel!
    K.


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Username: SPECS
    Titel verhaal: Daughter of the great wolf - Wolfpack
    Taal: Nederlands /
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    alila Imala Catori woonde voorheen bij haar moeder en heeft haar middelbare school afgemaakt, maar tegenwoordig reist ze de wereld over en werkt ze hier en daar om wat geld te verdienen. Ze lijkt nooit lang op een plek te kunnen blijven en ondanks dat ze de plekken die ze bezoekt mooi vind en geniet van de verschillende culturen lijkt ze nooit rust te vinden. Op een dag hoort ze verhalen over een eeuwen oude man die in het bos zou wonen en nieuwsgierig om de waarheid te achterhalen gaat ze naar deze man opzoek. Uiteindelijk vind zij hem en praat ze met hem, de man is erg wijs maar ziet er niet oud uit. Na aanraden van deze man gaat ze naar La Push. Hier prent ze in op Paul, maar na een tijdje van rust en geluk breekt het noodlot aan. Malila blijkt ALS (of een andere ziekte?) te hebben en het gaat steeds slechter met haar. Ondanks alles is ze vastberaden om het beste eruit te halen. Ze begint dromen te krijgen en flashbacks over dingen die ze nog nooit heeft gezien of meegemaakt. Als ze moeite krijgt met ademhalen en aan de zuurstof moet verschijnt de oude man weer. De oude man blijkt Taha Aki te zijn, de eerste wolf en de rechtmatige leider van de stam. Hij verteld dat hij nog geen twee decennia geleden iets kreeg met een vrouw die haar moeder bleek te zijn, maar dat Taha Aki het niet voor mogelijk hield dat ze samen zouden kunnen leven en dus vertrok voordat hij wist dat de vrouw zwanger was. Malila blijkt zijn biologische dochter te zijn, maar blijkt ook de ziel te hebben van zijn overleden dochter. Taha Aki helpt haar om haar stervende lichaam achter haar te laten zoals de geestenkrijgers dat eeuwen geleden deden. Ze verlaat haar lichaam en in het bos echt ze zich aan een cheeta die uiteindelijk een vrouwelijke menselijke vorm aanneemt. Ze word de eerste vrouwelijk shapeshifter cheeta.


    Genre: Fanfictie
    Lengte verhaal tot nu toe: 4400 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Dat vind ik helaas nogal lastig te schatte eerlijk gezegd, bij mij verschilt het altijd, als ik al aan afronding toe kom.=')
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van twilight
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Dat is nog onbepaald.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk INGEEE. kuch. Square dus.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Kiliphilia schreef:
    Misschien een domme vraag... Sorry daarvoor dan :$
    maar...
    Moet het een verhaal zijn dat op Quizlet staat/ komt of mag het een verhaal zijn dat ik gewoon aan het schrijven ben zonder dat iemand het ooit gelezen heeft?
    Alvast dank je wel!
    K.


    Het verhaal moet in een story op Q staan, ja, maar je hoeft het niet per se te activeren. Als je het dus ergens anders voor wilt schrijven, kun je het gewoon voor altijd inactief laten staan, of de story achteraf zelfs weer verwijderen. Dan kan niemand het zien en zal je verhaal ook niet via zoekmachines zoals Google te vinden zijn. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Het verhaal moet in een story op Q staan, ja, maar je hoeft het niet per se te activeren. Als je het dus ergens anders voor wilt schrijven, kun je het gewoon voor altijd inactief laten staan, of de story achteraf zelfs weer verwijderen. Dan kan niemand het zien en zal je verhaal ook niet via zoekmachines zoals Google te vinden zijn. ^^


    Oké, heel erg bedankt voor het antwoord ;)
    K.


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Een verhaal opgeven
    Username: Bastaard
    Titel verhaal: A Broken World
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/153257/a-broken-world--the-walking-dead/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Christine Garner zit haar laatste jaar uit van haar lange opsluiting in de gevangenis, als achter tralies zitten plots heel aantrekkelijk lijkt.
    De wereld is veranderd en ze is nergens meer veilig.

    Terwijl Christine probeert te overleven, lijkt ze al haar hoop te verliezen. Ze is alleen en haar gezondheid verslechterd, maar dan ontmoet ze een groep overlevenden onder de leiding van Rick Grimes. Het lijkt alsof ze nieuwe hoop gevonden heeft.

    Maar vertrouwen ze Christine wel en kan ze dealen met de spoken uit haar verleden, terwijl de wereld om haar heen ook langzaam afbreekt?

    Genre: Drama, geweld misdaad
    Lengte verhaal tot nu toe: 0 woorden
    Is het afgerond? Nope
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van The Walking Dead
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor horror sex en scheldwoorden
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Hiiragi

    [ bericht aangepast op 12 okt 2015 - 17:31 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Dit zou echt heel fijn zijn!


    Username: Alohamora
    Titel verhaal: The Age of Annice || Fred Weasley
    Taal: Nederland, namen in het Engels
    Link naar story: The Age of Annice || Fred Weasley
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Annice Blankley werd geboren in 1906. Wanneer zij op kerstavond onderweg is naar het vakantiehuis van haar ouders word ze geraakt door een auto. Ze belandde in het meer naast de straat. De onderdompeling in het ijskoude water zorgde ervoor dat Annice's lichaam in een zuurstof reflex ging. Haar ademhaling stopte onmiddellijk, daarna langzaam haar hart. Binnen de twee minuten raakte haar lichaam onderkoelt. Haar hart stopte ermee. Enkele minuten na het ongeluk raakte een bliksemschicht het water, ontlaad een half miljard volt elektriciteit en produceert zestigduizend ampère stroom. Het effect was drievoudig. De lading defibrilleerde Annice's hart. Ze werd uit haar zuurstofloze staat geschud en inhaleerde binnen de twee minuten haar eerste adem. Annice zou vanaf dat moment nooit nog een dag ouder worden.
    Het verhaal speelt zich af vanaf 1995, wat maakt dat Annice op dit moment al 89 jaar leeft maar nog steeds 15 is. Ze keer in dit jaar terug naar Hogwarts.
    Genre: Drama, fanfiction
    Lengte verhaal tot nu toe: 1656 woorden. (Proloog + 1 hoofdstuk)
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing
    Is het fanfic? Het verhaal is gebaseerd op The Age of Adaline & HP. Fred Weasley verhaal
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Vikings


    Leave a little sparkle wherever you go.