• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Bwuh ik twijfel.. Aan de ene kant zou ik het top vinden om wat hulp te krijgen, maar ik ben zoo bang dat ik bij het minste kritiek weer dichtklap en er vervolgens niks meer van komt :/


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    Bwuh ik twijfel.. Aan de ene kant zou ik het top vinden om wat hulp te krijgen, maar ik ben zoo bang dat ik bij het minste kritiek weer dichtklap en er vervolgens niks meer van komt :/

    Ik denk niet dat je ons commentaar als kritiek moet zien. We geven hoogstens wat tips en zullen er nooit een oordeel over vellen. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Backbiter schreef:
    Bwuh ik twijfel.. Aan de ene kant zou ik het top vinden om wat hulp te krijgen, maar ik ben zoo bang dat ik bij het minste kritiek weer dichtklap en er vervolgens niks meer van komt :/


    Het is sowieso altijd de bedoeling dat we opbouwende kritiek leveren, dus in principe denk ik dat dit wel goed zou moeten komen. Je kunt ook aan de bèta laten weten dat je daar moeite mee hebt, dan kan deze daar extra rekening mee houden. Als je toch een keer een opmerking niet prettig vindt, mag je dat ook altijd laten horen - persoonlijk zou ik dat in ieder geval heel goed vinden om te weten. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat is lief c: Het is bij mij gewoon meer het probleem dat ik redelijk perfectionistisch ben en iets vaak niet goed genoeg vind. Vandaar dat ik de hulp wil haha. Alleen gaat het dus mis op het moment dat er nogal veel commentaar komt en ik dus zeg maar het vertrouwen er niet meer in heb om ermee verder te gaan, omdat het blijkbaar slecht is :$ Wat dat betreft heb ik er denk ik soms ook gewoon behoefte aan om te horen dat dingen ook wel leuk en goed zijn :$ (Ugh, ik faal zo hard hiermee haha)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ga eens nadenken met welk verhaal ik een aanvraag zal doen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Square schreef:
    (...)

    We hebben het even overlegd, en dit mag, maar we zetten er een limiet op van drie verhalen per persoon. Anders wordt het wel heel veel en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. ^^
    Het is dan wel mogelijk dat je bij drie verschillende bèta's terecht komt.


    Dat is begrijpelijk, anders word het wel veel voor jullie.

    Kan natuurlijk bij de andere aanvragen als voorkeur de bèta-reader op geven die mij al helpt.


    Physics is awesome

    Backbiter schreef:
    Dat is lief c: Het is bij mij gewoon meer het probleem dat ik redelijk perfectionistisch ben en iets vaak niet goed genoeg vind. Vandaar dat ik de hulp wil haha. Alleen gaat het dus mis op het moment dat er nogal veel commentaar komt en ik dus zeg maar het vertrouwen er niet meer in heb om ermee verder te gaan, omdat het blijkbaar slecht is :$ Wat dat betreft heb ik er denk ik soms ook gewoon behoefte aan om te horen dat dingen ook wel leuk en goed zijn :$ (Ugh, ik faal zo hard hiermee haha)


    Ik probeer zelf in ieder geval ook altijd positieve dingen te noemen als ik een hoofdstuk nakijk, dus het hoeft niet per se alleen een lijst te zijn van dingen die niet goed gaan. Dat er dingen zijn die nog verbeterd kunnen worden, wil bovendien echt niet zeggen dat je verhaal slecht is. Het zou pas raar zijn als er niets meer beter kon. ^^



    Quokka schreef:
    (...)

    Dat is begrijpelijk, anders word het wel veel voor jullie.

    Kan natuurlijk bij de andere aanvragen als voorkeur de bèta-reader op geven die mij al helpt.


    Ja, dat kan inderdaad. (:
    Het is alleen niet volkomen zeker dat je altijd de bèta krijgt die je als voorkeur opgeeft. Als deze al heel veel te doen heeft of bijvoorbeeld niets van de Hunger Games afweet terwijl je een fanfic schrijft, is het mogelijk dat je toch iemand anders krijgt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik probeer zelf in ieder geval ook altijd positieve dingen te noemen als ik een hoofdstuk nakijk, dus het hoeft niet per se alleen een lijst te zijn van dingen die niet goed gaan. Dat er dingen zijn die nog verbeterd kunnen worden, wil bovendien echt niet zeggen dat je verhaal slecht is. Het zou pas raar zijn als er niets meer beter kon. ^^


    Okay, dat is goed om te horen c:


    Username: Backbiter
    Titel verhaal: The Way To Revenge
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Na tien jaar trekt Leah weer naar Beacon Hills. Ze heeft zich voorgenomen wraak te nemen op het weerwolfpack dat zich daar schuil uit, vanwege de moord op haar moeder. Bij aankomst raakt haar neef, waarbij ze zou verblijven, vermist na een auto-ongeluk.

    In de tussentijd woedt er een strijd tussen het pack van George en het pack van Michal. George beschuldigt Michal ervan zijn vrouw te hebben vermoord, terwijl Michal George ervan beschuldigt zijn beta te hebben vermoord. Wat zij alleen niet weten is dat een derde Alpha naar Beacon Hills is getrokken om zijn eigen pack op te bouwen en hiermee over het gehele gebied te heersen.

    Genre: actie, fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 11.594 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 30.000 woorden (althans, dit hoop ik minimaal)
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Teen Wolf
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square of Vikings


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Username: Madrigal
    Titel verhaal: Eh, hij is nog half en half titelloos, dus laten we het maar bij "Val" houden :')
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: De legende vertelt dat Meriathi en Teltraïg twee machtige en bloeiende Elfensteden waren, die al sinds hun ontstaan met elkaar wedijverden, met bloederige conflicten tot gevolg waar het hele land onder leed. Daarom waren velen opgelucht toen er eindelijk een nieuwe macht opstond, in het Noorden, die vurig zwoer dat hij een einde zou maken aan deze conflicten.
    Jaren later verschijnt een jonge, verwarde Elf ten tonele, die vertelt over de vernietiging van Teltraïg door gemaskerde monsters en ontembaar vuur. Maar de dingen die ze verzwijgt, maken haar tot de meest gezochte persoon van het land.

    Om eerlijk te zijn wijkt het echte verhaal hier wat van af, maar ik vind het moeilijk om een goede samenvatting te maken :')
    Genre: Fantasy-Avontuur
    Lengte verhaal tot nu toe: 6000-7000 woorden, al moet er nog een stuk waar ik ontevreden van ben weg. Dus neem een 5000-tal.
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ik denk van niet, heel misschien voor geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Vikings, maar gezien haar volle lijstje zal ik niet heel hard huilen als ik iemand anders toegewezen zou krijgen :Y)
    In elk geval iemand die het niet erg vind dat ik erg lang over doe om een hoofdstuk af te schrijven ^^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Username: Sublatti
    Titel verhaal: Elementrials
    Taal: Nederlands
    Link naar Story indien actief: niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Alisya leeft op de planeet Eleneataria waar vele mensen in vrede leven. Dit veranderden toen de inwoners erachter kwamen dat er in elk van de vier volken van Eleneataria een Elementrials leeft. Elementrials zijn mensen die een van de elementen beheerst. Alisya komt erachter dat zij ook behoort tot de Elementrials. Alisya besluit om naar alle andere rijken te gaan om de andere Elementrials te zoeken om zo hun en de planeet in veiligheid te bekeren. Dit gaat niet zo gemakkelijk als de andere volken erachter komen dat Alisya een Elementrial is.
    Genre: Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: exact 334 woorden, ik heb momenteel enkel de proloog af maar geloof me, meerdere hoofdstukken volgen sneller.
    Is het afgerond?: nee
    zo nee,ruw geschatte lengte wanneer het af is: ik denk 50000 woorden maar ik weet het niet zeker
    Is het een fanfic? Zo ja, waarvan?: Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvan?: nee, het is volledig 12+
    Heb je een voorkeur voor een béta om mee samen te werken? Nee

    Et voila, hier is mijn lijstje :-)

    [ bericht aangepast op 29 sep 2015 - 15:58 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Iedereen is ingedeeld en het topic is weer bijgewerkt. *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sublatti -> Polovina


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Square schreef:
    Iedereen is ingedeeld en het topic is weer bijgewerkt. *O*


    Yeah! Dan moet ik snel weer verder schrijven.

    Natascha krijgt het dan wel druk en jij ook.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2015 - 17:37 ]


    Physics is awesome

    Backbiter -> Monteriggioni


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Quokka schreef:
    (...)

    Yeah! Dan moet ik snel weer verder schrijven.

    Natascha krijgt het dan wel druk en jij ook.


    Als er nou meer aanvragen komen, kunnen alle bèta's het even druk hebben. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan