• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Username: wervelwind
    Titel verhaal: Arabella
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: link
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Exact drie eeuwen geleden werd de laatste magiër in Agrea ter dood veroordeeld. Op dezelfde dag, maar dan generaties later, wordt Arabella's verloofde vermoord. De magie, die ze altijd al in haar bloed voelde stromen, kan ze tijdens een woede-uitbarsting niet controleren. Doodsbang vlucht ze voor haar eigen leven wanneer ze beseft wat ze heeft gedaan. Na een dagenlange achtervolging wordt ze door de soldaten van koning Marcus gevangengenomen. In een van de meest duistere kerkers van het land ontmoet ze Iona, die voor hoogverraad gevangen zit. Samen proberen ze de kracht van Arabella's magie terug te vinden en beramen ze een ontsnappingsplan. Iona wil Arabella naar de mensen uit de Bergen brengen, de enige plek waar ze veilig zijn voor Marcus en zijn soldaten.
    Genre: Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 1113 woorden (Voorwoord en hoofdstuk 1)
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee


    The soul needs autumn.

    - dubbelpost, dank u, traag internet -

    [ bericht aangepast op 15 okt 2015 - 23:10 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Na nog een poosje getwijfeld te hebben, ben ik nu ook beschikbaar als perma-bèta! *O* Kortom, als je altijd al eens spelfouten uit je verhaal hebt willen laten halen door iemand die Jip heet, of een avatar heeft van een kip met een zonnebril, is dit je kans. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Username: RickGrimes voorheen Bastaard
    Titel verhaal: S.O.U.R.C.E.S
    Taal: Nederlands behalve voorblad
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/154166/sources--the-avengers/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Pff dat lukt echt niet hah
    Genre: Actie drama en romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: 650
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Geen jdee
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van The Avengers
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seks (netjes beschreven), geweld en scheldwoorden
    Heb je een voorkeur voor een Beta om mee samen te werken? Nee

    [ bericht aangepast op 4 dec 2015 - 11:52 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Quokka is tegenwoordig Castianna.

    Mag ik ook mijn verhaal dat ik had op gegeven veranderen naar een ander verhaal? Want ik ben toch niet gaan schrijven aan het verhaal dat ik had op gegeven.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    Quokka is tegenwoordig Castianna.

    Mag ik ook mijn verhaal dat ik had op gegeven veranderen naar een ander verhaal? Want ik ben toch niet gaan schrijven aan het verhaal dat ik had op gegeven.


    Natuurlijk, dat kan. Gewoon het lijstje opnieuw invullen. ^^

    Ik zal het topic zo even bijwerken.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2016 - 19:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Done! ^^


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Rikiah --> Sensate, nu ik dit zo zie. oeps


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Monteriggioni is ondertussen al een tijdje Ratonhnhake hehe.. Excuses voor het niet doorgeven.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Username: Castianna
    Titel verhaal:

    De Banden

    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Nog niet actief
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    De grote dag in Shetlen komt steeds dichterbij, de dag waarop de jongeren van 18 op hebben gewacht. De dag dat het banden smeden gaat beginnen en iedereen moet kiezen in welke band zij willen. Altijd zijn er banden geweest met een gelijk aantal leden, dus nu er 18 jongeren zijn, is het waarschijnlijk dat er drie groepen worden gevormd van zes. Tot verbazing van de trainers gebeurt dit niet, een groep van zeven, een groep van zes en een groep van vijf word gevormd. En tot nog grotere verbazing van de trainers gaat het goed met de banden.

    Totdat de band van vijf niet op tijd komt terwijl ze de laatste proef deden. Als blijkt dat iemand geknoeid heeft met de instructies van de proef, lijkt er toch iets mis te zijn gegaan.

    Genre: Onbekende Personen/Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 172 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Nu schat ik 50.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, misschien voor geweld
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee. Gewoon iemand die mij wil helpen

    [ bericht aangepast op 1 jan 2016 - 23:29 ]


    Physics is awesome

    Die namen kloppen ook weer. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Die namen kloppen ook weer. (:


    Toen ik gisteren CENSORED een pb stuurde(om te vragen of ze me nog steeds wilde begeleiden) zag ik dat zij ook haar naam had veranderd, ze heet nu Wookie.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    Toen ik gisteren CENSORED een pb stuurde(om te vragen of ze me nog steeds wilde begeleiden) zag ik dat zij ook haar naam had veranderd, ze heet nu Wookie.


    Oh gosh, ja, ik heb alleen de namen veranderd die hier in het topic werden doorgegeven en niet gekeken naar de bèta's zelf, haha. Dat zal ik dan ook nog even doen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Oh gosh, ja, ik heb alleen de namen veranderd die hier in het topic werden doorgegeven en niet gekeken naar de bèta's zelf, haha. Dat zal ik dan ook nog even doen. :'D


    Kan het je niet kwalijk nemen, dat is echt iets wat ik ook zou doen. Per ongeluk, natuurlijk.


    Physics is awesome

    Username: Scribe
    Titel verhaal: Ivy
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: Ivy
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Ivy woont samen met haar vader, moeder en zus Maren in een knus dorpje, genaamd Adin. Daar verloopt alles rustig en wel. Totdat er op een dag een peloton van de koningin binnenvalt, dat Ivy meeneemt. Ivy blijkt haar lang verloren dochter te zijn. Helaas gaat de hereniging niet zonder slag of stoot.
    Dit is geen ''And they lived Happily ever after'' sprookjesverhaal.
    De koningin wordt op brute wijze vermoord en Ivy is troonopvolgster. Alleen is niet iedereen het daarmee eens en als topje op de ijsberg, breekt er ook nog de lang verwachte oorlog uit.
    Genre: Fantasy, oorlog, avontuur.
    Lengte verhaal tot nu toe: ongeveer 7k
    Is het afgerond? Ja Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 50l-100k woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor gewelddadige scènes. Seks zal enkel benoemd worden. Niet geschreven. / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee, ik heb geen voorkeur, maar momenteel schrijf ik weer actief. Het liefst heb ik dus ook een bèta, die veel tijd over heeft om me te kunnen helpen. hihi. ^^

    [ bericht aangepast op 30 jan 2016 - 18:40 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!