• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    "Melding: Je aanvraag voor een beta-reader is succesvol ontvangen! Je ontvangt vanzelf bericht van de beta-reader die jouw aanvraag behandeld!"

    Beetje jammer dat behandeld hier verkeerd is gespeld... :Y)


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    "Melding: Je aanvraag voor een beta-reader is succesvol ontvangen! Je ontvangt vanzelf bericht van de beta-reader die jouw aanvraag behandeld!"

    Beetje jammer dat behandeld hier verkeerd is gespeld... :Y)

    Haha wauw, dat dat nooit iemand anders is opgevallen!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Haha wauw, dat dat nooit iemand anders is opgevallen!

    Inderdaad... Toch een beetje jammer, bèta's :')


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)
    Inderdaad... Toch een beetje jammer, bèta's :')


    Hahaha, die melding zien wij nooit. Erg oplettend van je! ^^


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    (...)

    Hahaha, die melding zien wij nooit. Erg oplettend van je! ^^


    Tenzij we aanvragen naar onszelf sturen (wbw)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Het voelt een beetje raar om als voormalig bèta een beroep op jullie te doen, maar ik ben nu bezig met een kortverhaal dat ik bij mijn volgende boek als extraatje wil doen en ik zou het vrij beschamend vinden als er nog spelfouten in staan. Ik lees nu eenmaal over mijn eigen fouten heen. :'P

    Username:
    Navigator
    Titel verhaal: Geen idee, bonusverhaal? :')
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Ik weet nog niet precies waar het verhaal naartoe gaat (ik begin woensdag met schrijven), maar het gaat over een baby-trolletje dat op avontuur gaat.
    Genre: fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 0 woorden
    Is het afgerond? nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 10.000 woorden
    Is het fanfic? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Inge/Square

    [ bericht aangepast op 30 jan 2017 - 7:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Username: Olsson
    Titel: Zielendoder
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Dromen kunnen uitkomen… Maar nachtmerries ook.

    Duisternis heeft hem in haar macht. Zijn ziel is weggevreten en wat overblijft, is een zielig hoopje ellende. Sven Hermansson, een eenzame man van wie de ouders zijn overleden, in de greep van een onheilspellende schemer. De monsters uit zijn verleden hebben zijn objectieve blik weggenomen en de grens tussen realiteit en waanzin vervaagt meer en meer. Sven verandert in een gevaar van het grootste soort: hij ontwricht de hele maatschappij en denkt er niet over te stoppen, zelfs niet als er doden gaan vallen. En vanaf dat punt is er geen weg meer terug.


    Genre: Thriller, OP
    Lengte verhaal tot nu toe: 4100 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Echt geen flauw idee, het moet een gemiddelde thriller worden... 80K?
    Is het fanfic? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Ja, moorden en mishandeling.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, Mignon

    Edit: hoelang duurt het doorgaans voordat schrijvers een PB krijgen over wie hun bèta-reader wordt? M.a.w. wanneer kan ik een PB verwachten?

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 20:00 ]


    oi, suzy

    ^ Doorgaans mag je ervan uitgaan dat je zeker binnen een termijn van drie dagen een PB'tje krijgt! (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    ^ Doorgaans mag je ervan uitgaan dat je zeker binnen een termijn van drie dagen een PB'tje krijgt! (:

    Dank je wel!


    oi, suzy

    Mt. Ik twijfel om een beroep te doen op een beta reader of vrienden


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."