• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Username IrreplaceabIe [met een hoofdletter i bij de laatste L]
    Titel verhaal Abby Ziva (er is een mogelijkheid dat dit nog veranderd)
    Taal Nederlands, met Engelse namen en soms wat zinnen in het Italiaans, Duits, Frans en Portugees
    Link naar story indien actief Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden Abbigail Ziva Sciuto. Abby. Abby is bijzonder. Ze is in Israël geboren, waar ze het erg naar haar zin heeft. Haar moeder had besloten om te verhuizen naar Italië. Dat gebeurde op Abby's tiende verjaardag, toen ze net een jaar naar Israëli Magic ging. Zodoende ging ze naar de Italiaanse toverschool, Italian Magic. Israëli Magic en Italian Magic werkten samen, dus kreeg Abby haar vriendinnen in Israël nog wel eens te zien. Nu, op Abby's zestiende leeftijd, verhuisd de zestienjarige naar Engeland. Ze neemt haar intrek bij de familie Potter, omdat haar moeder niet meer goed voor Abby kan zorgen en vaker weg is dan thuis. Abby ziet het somber in, maar dan ontmoet ze een wel heel charmante jongen.
    Genre Drama/Romantiek/Fanfiction
    Lengte verhaal tot nu toe 349 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter Next Generation (Cursed Child is NIET gebeurd)
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor het taalgebruik
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Inge, aangezien ze veel ervaring heeft met HP fanfictions

    [ bericht aangepast op 24 sep 2016 - 7:27 ]


    all because i liked a girl

    Is het erg als je nog niet echt een beschrijving hebt? Want dit lijkt me echt een super idee!


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Username: Aleshanee
    Titel verhaal: Somewhere
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief:
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Dreams Are Memories And A Quest Begins (Dit is het enige wat ik tot nu toe nog heb)
    Genre: Onbekende personen/Fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 872 woorden ongeveer. proloog plus 1 hoofdstuk (Die nog niet af is)
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is:
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Mignon ^^

    Als er nog iets onduidelijk is dan pas ik het even aan (:

    [ bericht aangepast op 24 sep 2016 - 11:08 ]


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Username: Virtues

    Titel verhaal: Like a Ray of Sunshine

    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels

    Link naar story indien actief: Het staat deels op Q maar ik wil het er pas opzetten als het nagekeken is ^^

    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    De vijftienjarige Josiah Rhodès heeft zijn volledige toekomst al uitgestippeld in District 4, met zijn vriendin Rose aan zijn zijde. Zodra hij klaar is met school wordt hij visser, zodat hij nog meer tijd door kan brengen bij zijn geliefde rivier, en zo zijn familie kan onderhouden. Hij zal tot het einde van zijn leven van Rose houden, en zij van hem.
    Zijn plannen, zo goed uitgestippeld, bevatten alles behalve een plekje in de gevreesde hongerspelen, en die twee woorden komen harder aan dan ooit.


    Genre: Sciencefiction/Thriller/Fanfictie

    Lengte verhaal tot nu toe: Ik wil sommige stukken nog herschrijven (vooral rond het einde), maar tot nu toe heb ik 40384 woorden.

    Is het afgerond? Ja / Nee

    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van de Hongerspelen.

    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee

    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee hoor ^^

    NOTE; ik heb het verhaal in een tijdspanne van vier maanden geschreven waardoor het verhaal op het begin slechter is geschreven en met meer fouten dan aan het einde. Bovendien ga ik binnenkort aan een vervolg werken ^^

    [ bericht aangepast op 24 sep 2016 - 12:51 ]


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Username: Storiefan
    Titel verhaal:leesbare bende
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief:Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: vanalles en nogwat, voornamelijk Sherlock fanfic
    Genre: niet van toepassing
    Lengte verhaal tot nu toe: geen idee
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? deels Sherlockfanfic
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? geen idee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Thymbraeus of Square.

    [ bericht aangepast op 1 okt 2016 - 13:23 ]


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Aleshanee schreef:
    Is het erg als je nog niet echt een beschrijving hebt? Want dit lijkt me echt een super idee!


    Nee, op zich niet. Al die informatie is vooral zodat we zo goed mogelijk kunnen besluiten aan welke bèta we iemand koppelen. We zullen het laten weten als we toch nog meer nodig hebben. ^^


    En wat fijn dat er weer zoveel mensen enthousiast zijn! *O*


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Allanon > Yezi.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik wil eigenlijk wel een verhaal opgeven maar ik heb zero hoofdstukken...


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Username: Ortuexsy
    Titel verhaal: Psychalamorus
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal:
    De ziekte psychalamorus is een van de dodelijkste op het moment, iedere dag sterven er duizenden mensen. Wanneer er dan een medicijn tegen de ziekte is lijkt alles te zijn opgelost maar de tijd is kort en er is weinig tijd om het medicijn bij te produceren. Er breekt een oorlog als nooit tevoren uit. Je ziet alles uit de ogen van de 8-jarige Glass die nog op een roze wolk leeft. Wanneer haar moeder wordt besmet en haar vader moet meevechten in de oorlog heeft Glass pas echt door wat er nu aan de hand is en is ze bereid tot het uiterste te gaan om haar moeder en de rest van de wereld te redden.
    Genre: Science fiction, oorlog, onbekende personen, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: geen
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: (nog) geen idee
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken?Nee


    Sorry, ik ben er pas sinds gisteren mee begonnen en ik kan er helaas dus nog niet zo heel veel over vertellen, nu weet ik dat spelling niet mijn sterkste kant is en dus zou ik hier graag wat begleiding in willen ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    _Silence schreef:
    Ik wil eigenlijk wel een verhaal opgeven maar ik heb zero hoofdstukken...


    Haha, dat zal het inderdaad lastig maken om het na te kijken. Je kunt altijd hier terecht zodra je wel iets op papier hebt gezet. ^^

    @Ortuexsy: Zoals je het nu hebt ingevuld, ziet het er prima uit! Het lijkt gewoon compleet. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Haha, dat zal het inderdaad lastig maken om het na te kijken. Je kunt altijd hier terecht zodra je wel iets op papier hebt gezet. ^^

    @Ortuexsy: Zoals je het nu hebt ingevuld, ziet het er prima uit! Het lijkt gewoon compleet. (:


    Fijn dan begin ik vast aan de hoofdstukken ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Username: Aserah
    Titel verhaal: De Kracht van Zilver
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing, verhaal is nog inactief.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mijn naam is Olivia Emerson maar de meeste noemen me gewoon Liv. Op mijn twingste levensjaar kom ik te weten dat de wereld gebonden is in een web vol met leugens en bedrog. Belogen en bedrogen door mijn eigen ogen maar zo schuldig aan mijn eigen geloof. Vastgeklampt aan alles het omdraait: Hoop…
    Maar wat als ik de hoop ben voor een ander? Slechts een experiment voor de één, maar ‘De Sleutel’ voor de andere. Kiezen is een optie? Maar beide optie draaien uit naar het onmenselijke en onze zielen zijn nog nooit zo in gevaar geweest als nu. Nooit zolang ik besta...
    Genre: Fantasy, young, - New Adult
    Lengte verhaal tot nu toe: 5000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 50 000
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Seks, en geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee, geen voorkeur :)

    [ bericht aangepast op 30 dec 2016 - 21:26 ]


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Dit is handig voor je verhaal. Even bij mijn topics doen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben aan het twijfelen om een nieuw verhaal te beginnen en als ik daarmee begin zou ik het wel heel fijn vinden als iemand ernaar kijkt. Ik ga even nadenken

    Yonghwa schreef:
    Dit is handig voor je verhaal. Even bij mijn topics doen.

    Dit dus c:

    [ bericht aangepast op 3 jan 2017 - 17:55 ]