• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Username: xClaudiaaa
    Titel verhaal: (onVruchtbaar)
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief:
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Het is 2100 en de mensheid is bijna uitgestorven. De aarde is jarenlang vergiftigd door de mensheid vergiftigd. Vervuilende fabrieken die chemisch afval in de zee loosde, auto’s die te veel CO2 uitstoten waardoor de Ozonlaag nog maar een fractie is van wat het was. De aarde is niet de enigste die is aangetast, ook de mensheid is vergiftigd. Hierdoor zijn veel mannen en vrouwen onvruchtbaar geworden en worden er nog maar weinig kinderen geboren.
    Om de mensheid te redden is er het Vruchtbaarheids-programma opgezet. Vruchtbare jongens en meiden worden naar een groot ruimteschip gestuurd om daar verder te worden getest of ze gezond zijn. Zodra blijkt dat zij gezond zijn worden ze naar een kolonie op de maan gestuurd om daar een gezin te stichten met een partner uitgezocht door het programma. Het is strikt verboden om met anderen te paren.
    Anna is één van de meiden die naar het ruimteschip wordt gestuurd en kans heeft op een beter leven. Lukt het haar zich te binden met een man waar ze niet van houdt en zich aan te passen naar de normen en waarden op de maan?
    Genre: Sci-Fi, OP, Romantiek, Drama, Actie
    Lengte verhaal tot nu toe: Geen.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 40K tot 100K woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, kan seks in voorkomen.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, ik zou graag met Anne willen werken. Die keurde mijn vorige verhaal ook.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa -> Douleur


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Username: Helicoprion
    Titel verhaal: Undead Desires
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: hoofdstukken staan niet meer online
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Asha, Michael en Gabriël zijn engelen des doods. Hun taak is om de zielen van mensen op te halen, als ze sterven. Als zij hun job niet doen, gaat er niemand dood en veranderen mensen die horen te sterven langzaam aan in lege omhulsels en gaat hun ziel definitief verloren. Een opeenvolging van gebeurtenissen maken duidelijk dat in de overwereld, waar alle engelen leven, niet alles loopt zoals het moet. Corruptie en misdaden worden blootgelegd en blijken niet alleen in de overwereld plaats te vinden. Drie engelen tegen twee werelden.
    Genre: fantasy
    Lengte verhaal tot nu toe: 10.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Geen idee
    Is het fanfic? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee, iemand met genoeg tijd. (:


    What would Emma do?

    Username: Asil98.
    Titel verhaal: Prove -- The Hunger Games.
    Taal: Nederlands.
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/155286/prove--the-hunger-games/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Dit wordt mijn jaar. De 58ste Hongerspelen en ik zal een tribuut zijn. Ik zal mijn vader en broer laten zien dat ik niet de mislukkeing ben, die zij denken dat ik ben. Ik word de winnaar vab de 58ste Hongerspelen en er is niemand die mij tegen kan houden.
    Genre: Fanfiction
    Lengte verhaal tot nu toe: 24.000 woorden. Ik ben het nog wel aan het herschrijven.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing.
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, Hunger Games.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Nee.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee.

    Kan mijn story eraf gehaald worden? Ik ben niet meer actief in het schrijven van de opgegeven story, dus ik heb geen idee wanneer ik er ooit mee verder ga. Ik was Delfino.


    16 - 09 - '17

    Oh, oeps..

    xClaudiaaa -> Douleur


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik werk niet meer aan de opgegeven story, ik was PaperTownsMargo


    all because i liked a girl

    Mededeling: wegens het lage aantal bèta-readers op dit moment en de lopende bèta-verkiezingen, hebben we besloten om een tijdelijke stop te zetten op aanmeldingen voor begeleiding. Alle huidige begeleiding zal doorgaan zoals normaal en alle aanmeldingen die voor dit punt zijn gepost worden gewoon geaccepteerd, maar we nemen voorlopig geen nieuwe meer aan, om een te hoge druk te voorkomen. We zullen het laten weten wanneer de aanmeldingen weer open gaan!

    [ bericht aangepast op 21 sep 2016 - 12:29 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Update: De aanmeldingen voor bèta-begeleiding bij een volledig verhaal zijn vanaf nu weer open! Er zijn ook twee nieuwe bèta's bij gekomen, Lotte en Qing, dus kom maar op met jullie stories, mensen. *O*


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Leuk ^^ mt (:

    Whoeee ik heb er zin in! *O*


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Username: Frisk
    Titel verhaal: No
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Aurora is nooit goed geweest in nee zeggen. Tegen haar ouders durft ze niet in te gaan en ook bij anderen blijft het een moeilijk woordje. Wanneer ze de knappe Noah ontmoet, blijkt hij geen uitzondering te zijn. Al gauw trekt hij haar mee in een wereldje waaruit ze niet meer kan ontsnappen.
    En een nee is geen optie meer.

    Genre: Drama - Romantiek - OP - Misdaad
    Lengte verhaal tot nu toe: Ongeveer 1100 woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor geweld en dergelijke / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Qing/Metamorphoses / Nee


    Mhm?

    Ik ben hier heel blij mee! later zal ik dat lijstje wel invullen ivm mobiel.


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    O, dit is handig! Geweldig! Ik ga dit direct invullen en dan maar eens mijn bed opzoeken.


    Een verhaal opgeven
    Username:
    Allanon
    Titel verhaal: OP — Stille Gedachten
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: Klik hier.
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Jarenlang is Eden het lachertje geweest van vele pesterijen, waar ze meerdere malen te schande werd gezet. Hierdoor heeft ze haar middelbare schooltijd als einzelgänger doorgezet, omdat ze niet eens als buitenstaander gezien werd. Het waren donkere dagen voor de tiener, niet enkel de fysieke pijn werd op een gegeven punt teveel, maar tevens de mentale.
          Hedendaags voelt ze zich eindelijk gelukkig; Eden heeft een beroep als beginnende, succesvolle kunstenares, ze heeft een liefdevolle familie en bovenop dat heeft ze eveneens de man van haar dromen ontmoet. Het leven kan er niet beter voor haar uitzien! Echter zijn er een aantal dingen die ze niet van haar man – Elijah – weet, geheimen die hij ten alle kosten voor zich probeert te houden. Want als de jonge vrouw erachter komt, zal ze er dan mee kunnen leven wie haar verloofde daadwerkelijk is? Of worden de littekens van vroeger opengehaald en wordt hun relatie op de proef gesteld?
    Genre: Drama, Onbekende personen, Romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: 6170 woorden
    Is het afgerond? Nee.
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: Niet van toepassing. Geen flauw idee, eigenlijk.
    Is het fanfic? Nee.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor geweld, drugs/ alcoholgebruik, grof taalgebruik, discriminatie, pesten.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee. Gewoon iemand die goed z'n werk doet.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dit is handig ^^


    "The stars replaced the emptiness of my heart."