• Lieve Q'ers,

    Het is ons, de bèta-readers, de laatste tijd opgevallen dat er steeds meer vraag is naar begeleiding bij hele verhalen, in plaats van per hoofdstuk. We willen daarom vanaf vandaag ook die mogelijkheid aan jullie bieden. ^^

    Hoe werkt het?
    Je zult je hoofdstukken nog steeds gewoon per stuk moeten indienen als bèta-aanvraag, net als voorheen. Ook de limiet op het aantal woorden per bèta-aanvraag blijft bestaan. Het verschil is dat je er nu voor kunt kiezen om met één bèta-reader samen te werken, die dan alle hoofdstukken van jouw verhaal zal nakijken. Deze persoon zal zo bijvoorbeeld een beter beeld hebben van jouw sterke en zwakke punten als schrijver en beter advies kunnen geven over de verhaallijn die door het hele verhaal heen loopt, omdat ze alles vanaf het begin heeft gelezen, in plaats van slechts één los hoofdstuk.
    Je kunt een verhaal opgeven door het lijstje hieronder in te vullen en in dit topic te posten. Je zult dan zo snel mogelijk een privébericht ontvangen van de bèta die je zal begeleiden.

    Voorwaarden
    [list][*] Je verhaal moet in hoofdstukken in een story op Quizlet staan.
    [*] De limiet op het aantal woorden per hoofdstuk (te vinden bovenaan de pagina als je een bèta-aanvraag doet) blijft bestaan. Alle hoofdstukken moeten hierbinnen blijven, tenzij anders afgesproken met jouw begeleider.
    [*] Je mag het aangeven als je een voorkeur hebt voor een bepaalde bèta, maar we kunnen niet garanderen dat je ook daadwerkelijk aan die persoon gekoppeld wordt.
    [*] Als je bent gekoppeld aan een bèta, moet je de (user)naam van deze persoon in je bèta-aanvraag onder "iets anders" vermelden. Zo weten de andere bèta-readers dat ze die aanvraag niet moeten accepteren.
    [*] Je mag maximaal drie verhalen opgeven.
    [*] Als je je username wijzigt, geef je dat door in dit topic.[/list]

    Welke bèta-readers bieden zich aan?
    [list][*] Square/Inge
    [*] Mignon/Lotte
    [*] Metamorphoses/Qing
    [/list]

    Een verhaal opgeven
    Username: ...
    Titel verhaal: ...
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...
    Genre: ...
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee

    Voorbeeld van een correct ingevuld lijstje

    Username: Square
    Titel verhaal: One giant leap for mankind
    Taal: Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: Mini McSmall is de eerste kabouter die een Hogwartsbrief ontvangt op haar elfde verjaardag. Ze vertrekt naar de toverschool en wordt ingedeeld bij Gryffindor en Slytherin tegelijk, wat voor nog meer complicaties zorgt. Gelukkig heeft ze ondanks haar kleine figuur wel een groot hart en ze maakt snel vrienden. Maar dan blijkt Voldemort opeens een nieuw geheim wapen te hebben - een krimpspreuk! Mini is de enige die de toverwereld kan redden.
    Genre: Avontuur, fantasy, drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 5.000 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 100.000 woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Harry Potter.
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor seksscènes en extreem geweld.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk Square

    FAQ
    Wat gebeurt er nadat ik een aanvraag heb gedaan?
    Achter de schermen bespreken wij iedere aanvraag. Zodra we hebben besloten welke bèta jou zal helpen, ontvang je een privébericht van deze persoon.

    Mag je het lijstje meerdere keren invullen voor verschillende verhalen?
    Ja, dat mag, maar maximaal verhalen drie per user. Anders wordt het erg veel tegelijk en je kunt toch maar drie bèta-aanvragen in verwerking hebben op ieder gegeven moment. Het is wel mogelijk dat je bij verschillende bèta's terecht komt met verschillende verhalen.

    Heb je nog vragen?
    Dan mag je ze in dit topic stellen. (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2017 - 13:21 ]


    Wij helpen met het schrijven van stories!

    Username: tirzaj
    Titel verhaal: Isn't life so perfect after all?
    Taal: Nederlands (met af en toe een Engelse quote)
    Link naar story indien actief: http://www.quizlet.nl/stories/155443/isnt-life-so-perfect-after-all/
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:

    Het is september, het nieuwe schooljaar is net begonnen. Tweelingbroer en zus, Simon en Samantha, beginnen beide met een goed gevoel aan hun examenjaar. De 17-jarige Samantha (Sam) zit in 6 vwo, ze heeft niet super veel vrienden en is niet heel populair maar ze vind het prima zo, ze heeft genoeg aan Lisa en Roos. Simon is het tegenovergestelde van Samantha, hij zit in 5 havo en het leven is voor hem een groot feest. Simon en Samantha wonen samen met hun ouders en hun 20-jarige broer Ramon. Ramon zit op het HBO en maakt in zijn vrije tijd veel muziek. Vader Martin is Militair en is in juni terug gekomen. Moeder Florence is een echte duizend poot, volgens haar kinderen is ze de beste moeder die er is. Florence heeft alles voor haar kinderen over.
    Het leven is goed, maar dan slaat het noodlot toe...

    Genre: Drama
    Lengte verhaal tot nu toe: 2497 woorden
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: geen idee, 20.000?
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Misschien, voor heftige gebeurtenissen zoals dat iemand dood gaat, ver in details gaan.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Username: xClaudiaaa
    Titel verhaal: Behind enemy lines
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief:


    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Vampiers en weerwolven, wie kent ze niet? Iedereen is opgegroeid met verhalen over deze mythische wezens en iedereen weet dat ze niet echt bestaan, maar verzonnen zijn om kinderen bang te maken. Tenminste, dat was wat de 20-jarige Elizabeth dacht, voordat haar tante plotseling bij haar voor de deur stond en haar vertelde dat de verhalen waar zijn. Haar tante neemt haar mee naar New York en vraagt daar Elizabeth om hulp.
    De vampiers en weerwolven zijn van nature vijanden, maar door een recent conflict is alles uit de hand gelopen. De weerwolven vermoorden de vampiers en er is niks wat de vampiers kunnen doen om hen te stoppen..
    Behalve als Elizabeth bij de weerwolven infiltreert en de roedelleider weet te vermoorden.
    Genre: Fantasy, OP, oorlog, romantiek
    Lengte verhaal tot nu toe: 2000 woorden op Quizlet.
    Is het afgerond? Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 50K tot 110K woorden
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Nee
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor de vecht scenes, seks kan ook voorkomen.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Nee, maar ik ga actief schrijven, dus ik zoek iemand die mij ook actief kan helpen.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Khronos > Magari, ik sta bij Square.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 16:47 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Een verhaal opgeven
    Username: xBloem
    Titel verhaal: The Gardener
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels: Nederlands met soms een woordje Engels tussendoor. (als in Engelse woorden die vaak in Nederland worden gebruikt)
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing The Gardener
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden: ...

    Wanneer Jane Murray dood gevonden wordt, moet het team achter de dader zien te komen. Wat zij niet verwacht hadden, is dat dit tot iets veel groters zou uitlopen. Deeks en Nell zijn gegijzeld... Zou het team The Gardener kunnen stoppen?

    Genre: Fanfiction en misdaad
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden 12443 woorden
    Is het afgerond? Ja / Nee Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing 25.000?
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / NeeJa, van NCIS LA
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee
    Nee, zover ik weet niet.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee Nee



    Een verhaal opgeven
    Username:
    xBloem
    Titel verhaal: The Love Killer
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels: Zo nu en dan een Engels woordje tussendoor
    Link naar story indien actief: ... / Niet van toepassing The Love Killer
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Wanneer er twee dode lichamen in een rivier worden gevonden, lijkt het motief overduidelijk. Het slachtoffer had het pasgeleden uitgemaakt, maar het zit veel verder dan dat... Het is aan Jane en Maura om deze zaak op te lossen..

    Genre: Fanfiction en misdaad
    Lengte verhaal tot nu toe: ... woorden 999 woorden :P
    Is het afgerond? Ja / Nee Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: ... woorden / Niet van toepassing Mijn doel is zeker 20.000
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van ... / Nee Ja, van Rizzoli & Isles
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor? Ja, voor ... / Nee Nee, ik probeer het voor alle leeftijden te houden.
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, namelijk ... / Nee Nee.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2016 - 19:02 ]


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    Username: Khezef
    Titel verhaal: The Unseen World || SOTY
    Taal: Nederlands
    Link naar story indien actief: The Unseen World
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    In het begin zaten Anna, Jack en Dave alle drie nog op de middelbare school. Op dat moment hadden ze nog hun eigen normale leventje, met hun eigen puber problemen. Na een vreemde ontvoering zijn de vrienden van elkaar gescheiden.
    Als Anna jaren later een hut erft, dat al vele generaties door de familie heen ging, bleek het dat deze hut geen normale simpele hut was. Het was iets wat men mogelijk nooit had mogen zien, eveneens de verrassing die ze tegen kwamen in één van de kamers.
    Een draken ei.
    Ten eerste kon dit leiden tot een eeuwige vriendschap, maar de natuur kent altijd een addertje onder het gras.

    -¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-¤-


    Als men wist wat er in het geheim wel niet allemaal was, dan had de mensheid het leven al opgegeven.
    Ik wist zelf niet welke dingen er eigenlijk waren. Wat de echte realiteit was. Eén ding wist ik wel, geen ander mens mocht dit weten.
    Het is misschien allemaal wel lang geleden, maar het begin was iets wat ik nooit kan vergeten.
    Mijn vrienden hadden mij nooit gelooft als ik ze vertelde wat ik wist, wat ik zag. Uiteindelijk vonden zij zelf wat de waarheid was.
    ~Anna Juni 2051~

    (Precies 200 woorden. XD)
    Genre: Fantasy/ (Beetje) horror
    Lengte verhaal tot nu toe: 6963 woorden
    Is het afgerond?: Nee
    Zo nee, ruw geschatte lengte als het afgerond is: 55000 woorden
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Zo ja, waarvoor?: Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken?: Nee, maar ik zou gewoon graag tips willen hebben over spelling en grammatica en tips over het verhaal zelf, en graag een beetje actief is als het kan. Dat is eigenlijk alles.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2016 - 15:37 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Hai c:
    Ik heb jullie al een tijdje gestalkt met mijn "hoofdstuk één", "hoofdstuk twee", "hoofdstuk drie" en "hoofdstuk vier" voor begeleiding van de hoofdstukken, maar ik ben nu geïnteresseerd in een bèta die co-auteur wil worden voor een korte tijd waardoor diegene mijn verhaal in zijn geheel even beoordeeld voordat het online gaat.

    Username: Wolstenholme
    Titel verhaal: Mede Onmogelijk Gemaakt Door Quizlet?
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Daniel en Ilse zijn inmiddels alweer een tijdje bij elkaar. Ilse is zelfs tot bemiddelaar benoemd, maar Daniel is helaas gestopt met Moderator zijn. Hij reist namelijk de hele wereld over voor optredens. Tussendoor zit hij ook nog eens in de jury van de voorrondes van So You Can Think You Can Dance. Ilse is inmiddels gestart met haar opleiding op de universiteit en ze heeft bijna haar Bachelor of Science voor Biologie in Wageningen.
    Dan komt Daniel ineens met het voorstel om samen te gaan wonen en Ilse is meteen enthousiast.
    Maar werkt het wel, al dat plannen en verhuizen met die twee?


    Het is een vervolg op Mede Mogelijk Gemaakt Door Quizlet, misschien handig om dit eerst even te lezen (het is een kortverhaal, dus zo gelezen).
    Genre: Drama en romantiek
    Lengte verhaal: 12.528 wooorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Quizlet
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, de hoofdstukken zijn al door enkele bèta's gecontroleerd en ik heb persoonlijk een voorkeur voor Inge, Natas, Jip of Charlotte.


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    Hai c:
    Ik heb jullie al een tijdje gestalkt met mijn "hoofdstuk één", "hoofdstuk twee", "hoofdstuk drie" en "hoofdstuk vier" voor begeleiding van de hoofdstukken, maar ik ben nu geïnteresseerd in een bèta die co-auteur wil worden voor een korte tijd waardoor diegene mijn verhaal in zijn geheel even beoordeeld voordat het online gaat.

    Username: Wolstenholme
    Titel verhaal: Mede Onmogelijk Gemaakt Door Quizlet?
    Taal: Nederlands / Engels / Deels Engels
    Link naar story indien actief: Niet van toepassing
    Beschrijving verhaal van maximaal 200 woorden:
    Daniel en Ilse zijn inmiddels alweer een tijdje bij elkaar. Ilse is zelfs tot bemiddelaar benoemd, maar Daniel is helaas gestopt met Moderator zijn. Hij reist namelijk de hele wereld over voor optredens. Tussendoor zit hij ook nog eens in de jury van de voorrondes van So You Can Think You Can Dance. Ilse is inmiddels gestart met haar opleiding op de universiteit en ze heeft bijna haar Bachelor of Science voor Biologie in Wageningen.
    Dan komt Daniel ineens met het voorstel om samen te gaan wonen en Ilse is meteen enthousiast.
    Maar werkt het wel, al dat plannen en verhuizen met die twee?


    Het is een vervolg op Mede Mogelijk Gemaakt Door Quizlet, misschien handig om dit eerst even te lezen (het is een kortverhaal, dus zo gelezen).
    Genre: Drama en romantiek
    Lengte verhaal: 12.528 wooorden
    Is het afgerond? Ja / Nee
    Is het fanfic? En zo ja, waarvan? Ja, van Quizlet
    Zal je verhaal hoofdstukken met de keuring 16+ bevatten? Nee
    Heb je een voorkeur voor een bèta om mee samen te werken? Ja, de hoofdstukken zijn al door enkele bèta's gecontroleerd en ik heb persoonlijk een voorkeur voor Inge, Natas, Jip of Charlotte.


    Charlotte doet hier voorlopig niet aan mee, dus zij zal het niet worden, maar we zullen even bespreken wie wel tijd heeft. ^^

    Het is echter niet de bedoeling bij deze begeleiding dat de bèta co-auteur wordt. Ik krijg de indruk dat je dat zo had opgevat, maar het idee is dat je gewoon de hoofdstukken op de normale manier opstuurt, met als enige verandering dat je de naam van de jou toegewezen bèta erbij vermeldt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Charlotte doet hier voorlopig niet aan mee, dus zij zal het niet worden, maar we zullen even bespreken wie wel tijd heeft. ^^

    Het is echter niet de bedoeling bij deze begeleiding dat de bèta co-auteur wordt. Ik krijg de indruk dat je dat zo had opgevat, maar het idee is dat je gewoon de hoofdstukken op de normale manier opstuurt, met als enige verandering dat je de naam van de jou toegewezen bèta erbij vermeldt.

    Maar is er geen mogelijkheid? Het is namelijk in zijn geheel al gebetaread, ik moet alleen hebben dat iemand naar het gehele plaatje kijkt, het liefst in één keer. Niet om het een of ander, maar het heeft de vorige keer enige tijd geduurd en voor wat er bekeken moet worden is dat eigenlijk echt niet nodig, naar mijn weten...


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Maar is er geen mogelijkheid? Het is namelijk in zijn geheel al gebetaread, ik moet alleen hebben dat iemand naar het gehele plaatje kijkt, het liefst in één keer. Niet om het een of ander, maar het heeft de vorige keer enige tijd geduurd en voor wat er bekeken moet worden is dat eigenlijk echt niet nodig, naar mijn weten...


    Nee, helaas, dat is geen mogelijkheid. Het moet echt via het standaard bèta-aanvragen systeem gaan, anders wordt het voor ons niet geteld als officiële actie. 12k in één keer nakijken kost bovendien heel veel tijd, en als we dat deden zouden we jou in principe voorrang geven op andere users die ook wachten. Dat is een deel van de reden dat er een limiet is op het aantal woorden per aanvraag. Ik snap dat wachttijden niet leuk zijn en ik zou ze heel graag zo kort mogelijk maken, maar we doen ons best en meer dan dat gaat niet.

    Deze opzet van begeleiding is wel bedoeld om naar het hele plaatje te kijken, maar aangeboden in stukjes via de gewone weg. Je mag je hoofdstukken gewoon nog een keer opsturen, als je wilt. Als je een heel specifieke, simpele vraag hebt (want al je stukken zijn al nagekeken op spelling en verhaallijn, als ik het goed begrijp?) zal het relatief snel gaan. (:

    Als je echt niet bereid bent te wachten, vrees ik dat je toch beter via een andere weg proeflezers kunt zoeken. Ik begrijp waarom je het liefst een co-auteur zou willen die alles in één keer leest, maar dat is niet iets wat wij als bèta's kunnen aanbieden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Nee, helaas, dat is geen mogelijkheid. Het moet echt via het standaard bèta-aanvragen systeem gaan, anders wordt het voor ons niet geteld als officiële actie. 12k in één keer nakijken kost bovendien heel veel tijd, en als we dat deden zouden we jou in principe voorrang geven op andere users die ook wachten. Dat is een deel van de reden dat er een limiet is op het aantal woorden per aanvraag. Ik snap dat wachttijden niet leuk zijn en ik zou ze heel graag zo kort mogelijk maken, maar we doen ons best en meer dan dat gaat niet.

    Deze opzet van begeleiding is wel bedoeld om naar het hele plaatje te kijken, maar aangeboden in stukjes via de gewone weg. Je mag je hoofdstukken gewoon nog een keer opsturen, als je wilt. Als je een heel specifieke, simpele vraag hebt (want al je stukken zijn al nagekeken op spelling en verhaallijn, als ik het goed begrijp?) zal het relatief snel gaan. (:

    Als je echt niet bereid bent te wachten, vrees ik dat je toch beter via een andere weg proeflezers kunt zoeken. Ik begrijp waarom je het liefst een co-auteur zou willen die alles in één keer leest, maar dat is niet iets wat wij als bèta's kunnen aanbieden.

    Hmmm, ik begrijp het. Ik had het misschien ook eerst even moeten vragen voordat ik mijn ideetje zelf ging uitvoeren. Maar dan zou ik het graag toch willen, maar dan op de "normale" manier. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Hmmm, ik begrijp het. Ik had het misschien ook eerst even moeten vragen voordat ik mijn ideetje zelf ging uitvoeren. Maar dan zou ik het graag toch willen, maar dan op de "normale" manier. ^^


    Is goed! Dat kunnen we wel doen, natuurlijk. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Tunes > Achievement.
    -> Square

    Square schreef:
    (...)

    Is goed! Dat kunnen we wel doen, natuurlijk. ^^

    Even dat het duidelijk voor mezelf is: ik bedoelde dat ik graag gewone persoonlijke begeleiding zou willen, op de manier zoals jullie het aanbieden. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Wolstenholme schreef:
    (...)
    Even dat het duidelijk voor mezelf is: ik bedoelde dat ik graag gewone persoonlijke begeleiding zou willen, op de manier zoals jullie het aanbieden. ^^


    Ja, dat was wat ik eruit had opgemaakt. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, dat was wat ik eruit had opgemaakt. :3

    Okay, fijn c:


    Deep inside, I've never felt alive