• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    Inspiratie


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    James Potter • ? || ? [?]
    Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW

    Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • ? || Captain

    Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    Sirius Orion Black • Lizor
    Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    Scarlett Rose River • Frenchcore
    Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Unknown
    Chasers
    Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore

    Beaters
    Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    Ashley Joseph Diggory • calice
    Unknown
    Unknown
    Beaters
    Unknown
    Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Popular guy • Hufflepuff • 17 • Sixth year • Great Hall • Blake • Keeper • Captain • Pureblood

    Jason Axel O'Donnell

    "You don't know what you've got til it's gone.
    I've heard that one before,
    still finding it hard to admit that I miss you."

    Waarom, wáárom zijn vrouwen in God's naam zo verwarrend. Net wanneer ik denk dat ik en Chloe weer goed waren, trekt ze me mee naar de Grote Zaal, wanneer ik een klap in mijn gezicht krijg. Nog voordat ik iets heb uit kunnen brengen is ze al weggerend naar Timboektoe.
          'Chloe?' Schreeuw ik nog achter haar aan maar ik krijg geen reactie meer. Zuchtend loop ik de zaal uit en wrijf over mijn wang, die waarschijnlijk langzaam rood is gaan kleuren. Via Twitter laat Chloe me echter weten dat dit allemaal deel uitmaakt van haar 'meesterplan': Blake laten denken dat Chloe mij haat, zodat ze niet telkens met Argus-ogen naar ons zit te loeren. Eigenlijk is dat heel slim van haar en opgelucht haal ik adem dat ze me dus niet werkelijk haat.
          'Jase?' Geschrokken draai ik me om als ik een hand op mijn schouder voel, ook goedemorgen Jason. Mijn ogen haken zich in die van Blake en meteen verzacht mijn blik een beetje, ergens ben ik ook wel opgelucht dat ik geen wand tegen mijn borst voel drukken. In plaats daarvan glimlacht ze zwakjes en ik kijk haar een tikkeltje verbaasd aan.
          'Ik wilde.. mijn excuses aanbieden, en zo.' Ik knik voorzichtig en kijk haar afwachtend aan. 'Ik had niet zo tegen je mogen doen, het was egoïstisch van me.'
    Ze staart naar haar voeten en ik wil net mijn mond open doen om iets te zeggen, wanneer ze zelf alweer verder gaat. 'En ik wil je ook uitleggen waarom ik me zo gedragen heb, maar ik wil dat je me uit laat praten en dat je niet gaat lachen.'
          'Ik luister,' zeg ik zachtjes en kantel mijn hoofd terwijl ik haar blijf aankijken.
          'Ik ben tegen mijn eigen verwachtingen in.. zeg maar, toch iets voor je gaan voelen, of zo. En ik.. ik was jaloers, en dat was stom, omdat we helemaal niets hebben. En ik snap het als je dat ook niet wilt, maar..' Ze friemelt aan de onderkant van haar shirt. 'Ja.. dus.'
    Ik voel plotseling al mijn bloed naar mijn wangen stromen en waarschijnlijk zie ik er nu uit als een tomaat. Blake vindt mij leuk? Zoals iedereen had voorspeld en ik met mijn koppige hoofd die dat maar niet had willen geloven.
          'Je vindt mij leuk?' Weet ik alleen maar verbaasd uit te brengen. Ik pen mijn mond een paar keer maar er komt geen geluid uit, ik lijkt net op een vis op het droge. Ik kijk een beetje rond terwijl ik probeer te zoeken naar woorden en wrijf met mijn handen in mijn gezicht. God Jase, zeg dan iets, achterlijke idioot.

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 18:23 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Blake Sophia Haynes





    17 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Prefect • Great Hall • With Jase

    "Nee," lach ik, bij het zien van zijn gezicht. Oh, Blake, niet het moment voor sarcasme? Ik doe een heel klein stapje in zijn richting en glimlach. "Ja, sukkel."
    Ik haal een hand door mijn haar en kijk naar Jase, die bijna naar adem staat te happen. Of dat een goed teken is weet ik niet, maar ik schuif voor een keer mijn pessimisme aan de kant. Natuurlijk vindt hij me leuk, ik ben Blake Sophia Haynes. Wie vindt mij nou niet leuk?
    "Ik snap het als dit als een schok komt, hoor," mompel ik dan, "het was namelijk niet echt de bedoeling, snap je."
    Nee, nu klinkt het alsof ik spijt heb van mijn gevoelens voor Jase. Dat heb ik niet. Of, misschien, ergens wel, omdat niemand uit mijn kringen nou echt blij gaat zijn als ik aan kom met een Hufflepuff. Ik ben een Haynes, en ben klaar om binnenkort in mijn ouders' en broers' voetstappen te treden. De tatoeage is er al, verstopt onder een boel spreuken én foundation, maar pas nadat ik van school af ben begint mijn lidmaatschap echt. In tegenstelling tot Celebran ben ik namelijk - nog - niet van plan om willekeurige mudbloods op school te gaan neerhalen.
    De hoeveelheid Death Eaters neemt echter, gelukkig, wel toe op Hogwarts en het gaat niet lang duren voordat we een lichte machtsgreep kunnen doen.
    Oké, terug naar Jason. Wat niet weet, wat niet deert, toch? Daarnaast, hij is ook een pureblood, en wie weet...
    "Ik vind je leuk, Jason O'Donnell, hoe moeilijk dat ook te geloven is..," een beetje aftastend pak ik zijn hand en ik kan het niet laten om weer te glimlachen. "En als je me kunt vergeven voor mijn stomme gedrag zou ik dat heel fijn vinden."
    Ik kijk naar hem, hij kijkt naar mij, en ik glimlach. "Enneh, heel misschien zou ik je dan nu wel willen zoenen."




    "Our love has gone cold, you've intertwined your soul with somebody else."


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ravenclaw • Sixth year • Dorm • Peter • Beater • Prefect • Muggleborn

    Lajila Vinaya Lancaster

    "And it's hard to stay real, when I can't admit how I feel.
    I'm starting to break."

    Peter kijkt me verbaasd aan na mijn vraag, was 'ie dan zo belachelijk?
          'Oh nee ik ga niet naar hen. Scarlett wilde een film kijken of zo.' Hij haalt zijn schouders op en ik verstar een beetje. Als in Scarlett de slet? 'Komt een beetje uit het niets, maar ze is aardiger dan ze op het eerste gezicht lijkt.' Hij trekt zijn kleren aan en ik kom overeind om me ook aan te kleden. Plotseling voel ik me vrij ongemakkelijk en ik hum een beetje afwezig op terwijl ik mijn schoenen weer aandoe. Hij had het over vrienden, dit is eerder een potentiële hook-up. Zou Peter dat echt doen? Misschien was dit al allemaal onderdeel van zijn plan... Nee doe niet zo paranoia Jil, maar nog steeds... 'Heb jij nog plannen voor vanavond?'
          'Ik denk dat ik naar Cedric toe ga, we hebben elkaar al lang niet meer gezien,' mompel ik en trek mijn het Ravenclaw embleem erop ook aan voordat ik mijn haar vastbindt.
          'Heb... jij al... uh een date voor het feest?' Vraagt hij vervolgens en ik kijk hem verbaasd aan voordat ik mijn hoofdschud.
          'Nee maar ik ga waarschijnlijk ook niet, de jurk past mij niet meer en ik heb ook geen zin eigenlijk.' Ik haal mijn schouders op en kuch zachtjes. 'Ik denk dat ik maar eens ga, Cedric wacht denk ik op me en Scarlett hoogstwaarschijnlijk op jou.' Dat van Cedric is trouwens een klein leugentje, ik heb helemaal niet met hem afgesproken maar ik heb een excuus nodig om te gaan zonder gewoon de deur uit te marcheren. Daarbij kan ik misschien nog wel met hem afspreken als hij zin heeft. 'Uhm.. doeg?'


    I just caught the wave in your eyes

    Popular guy • Hufflepuff • 17 • Sixth year • Great Hall • Blake • Keeper • Captain • Pureblood

    Jason Axel O'Donnell

    "You don't know what you've got til it's gone.
    I've heard that one before,
    still finding it hard to admit that I miss you."

    Blake Sophia Haynes vindt mij, Jason Axel O'Donnell dus leuk. Ja die volle namen waren absoluut nodig om te noemen, geeft het een dramatisch effect weet je.
          'Nee,' zegt ze lachend en ik kijk haar meteen weer verbaasd en gealarmeerd aan. Als dit een prank is sta ik er nu heel mooi op. 'Ja, sukkel.' Blake ook en haar oneindige sarcasme, die ik stiekem heel leuk vind aan haar. Nog steeds heb ik niets gezegd, ben ik spontaan stom geworden?
          'Ik snap het als dit als een schok komt, hoor,' mompel ik dan. 'Het was namelijk niet echt de bedoeling, snap je.' Ik kan het niet laten om te fronsen, wan dat klonk behoorlijk alsof ze zich schuldig voelt. Is het dan zo erg om mij leuk te vinden? Nou dankjewel hoor.
          'Is het zo erg om mij leuk te vinden?' Flap ik er dan ook uit. Even serieus, een beeldschoon meisje vertelt je net dat ze je leuk vindt en het beste wat eruit komt is dat? Dat is ook wel sneu hè?
          'Ik vind je leuk, Jason O'Donnell, hoe moeilijk dat ook te geloven is..' Ze pakt glimlachend mijn hand vast en ik kijk haar onderzoekend aan, geen grap dus? 'En als je me kunt vergeven voor mijn stomme gedrag zou ik dat heel fijn vinden.' Ik kan het niet laten om nu ook breed te glimlachen, nou ja, eigenlijk grijnzen. Kort kijk ik naar haar lippen, zal ik? 'Enneh, heel misschien zou ik je dan nu wel willen zoenen.' Voor mij is dat de toestemming waar ik naar zocht.
          'Hopelijk is dit het antwoord was je naar zoekt,' mompel ik voordat ik haar gezicht tussen mijn handen neem en mijn lippen op de hare druk.


    I just caught the wave in your eyes

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Outside • Luke & James


    Om Luke zo te zien, zo breekbaar en zo overmand door verdriet, brak mijn eigen hart in duizenden stukjes. Ik kende de jongen goed genoeg om te weten dat hij wat dit soort zaken betrof een ontzettend klein hartje had. Hij was zo'n soort jongen waar geen sprankeltje kwaad in zat, en god mocht weten dat de slechtste dingen altijd de beste personen overkwamen. Mijn mondhoeken krulden lichtjes omhoog toen er toch een lach op zijn gezicht doorbrak op het moment waarop we overvallen werden door het poedersneeuw. Het gegrinnik dat volgde werkte aanstekelijk en ik gniffelde met hem mee toen hij - als een ware gentleman - het sneeuw wat van me afklopte. "Dankjewel, Luke. Je bent lief."
          Juist op het moment dat zijn lippen mijn wang raakten om er een kus op te geven, klonk daar plotseling een stem die me lichtjes overeind deed veren. Potter. Ik probeerde een antwoord op zijn vraag te formuleren, maar Luke was me voor. En hoe. Onzeker wisselde mijn blik positie van Luke naar Potter, en weer terug. Eenieder die Luke kende, wist dat hij alles behalve agressief was aangelegd en deze uitbarsting verraste me dan ook, al kon ik hem niets kwalijk nemen. Opgelaten schraapte ik mijn keel, vurig hopend dat beide jongens zich zouden kunnen inhouden. Het gevolg was een ijzige stilte.
          "Sirius is gevonden," verbrak mijn stem deze uiteindelijk dan toch schattend, al dacht ik dat Potter dit toch al wist en ik vermoedde dat het Luke vrij weinig zou kunnen schelen. Ongemakkelijk veegde ik wat sneeuw op het hek naast me weg, terwijl ik deed alsof het bijster interessant was om de weg daarvan naar de grond te volgen. Heel snel stond ik niet met mijn mond vol tanden, maar deze situatie kwam er wel verdomd dicht bij. Zowel Luke, als Potter, als ik leken niet al te vrolijk gestemd te zijn en dat maakte deze hele situatie enkel nog maar lastiger. Normaal zou ik Luke volledig gesteund hebben in zijn uitbarsting naar James toe, maar nu ik had gezien hoe hij in blindelingse, onvervalste paniek was geweest over zijn ruzie met Sirius, moest ik toegeven dat het nog niet zo gemakkelijk was.
          "Luke en ik overwegen om Kerstmis te boycotten." Het was een plompverloren poging om de stemming wat luchtig te houden en tevens een verlaat antwoord op Potters vraag, zelfs al was het antwoord zelf maar half waar. Immers had ik toegezegd om met Potter naar het bal te gaan, al zat deze instemming me nog altijd niet helemaal lekker. Psychologe Marley McKinnon wist daar echter alweer feilloos een stokje te steken - wat moest ik ook zonder haar. Misschien had ze ook wel gewoon gelijk en moest ik mezelf openstellen.
          Ik schudde mijn hoofd in een poging om deze ridicule gedachten weg te kunnen wimpelen en richtte tegelijkertijd mijn blik bezorgd op Luke, die - voor mijn ogen althans - lucht aan het aaien was. In de gedachtegang dat het misschien wel heel therapeutisch zou werken om een Terzieler te aaien, hief ik mijn hand op. Toen ik niets dan lucht voelde, zelfs toen ik mijn hand wat mistroostig heen en weer bewoog, zuchtte ik echter en liet ik deze weer in mijn schoot vallen. Niet dus.


    She's imperfect but she tries

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    Dwalend door de gangen van Hogwarts vroeg ik mij nogmaals af hoe ik dit ging doen. Ik ben een Hufflepuff en vrienden zijn ook heel belangrijk, maar hoe weet je dat je niet teveel loslaat in een keer? Als je mensen bij de eerste keer al teveel van jezelf laat zien, komen hun oordelen alleen maar harder aan. Straks beschamen ze het vertrouwen dat je hen geeft. Ik wil niet zo’n persoon worden die denkt dat ze een vriend heeft gevonden, maar waar die ‘vriend’ achter haar rug om alle geheimen doorkletst. Ik zucht terwijl ik de lege gangen doorloop. Ik zucht terwijl ik de gangen doorloop. Hier en daar staan groepjes te kletsen en zie je vriendschappen ontstaan. Voor hen is het een gezellige gang, voor mij is het koud en leeg.
    ‘O kom op Chava! Niet zo pessimistisch! Je hoeft niet bang te zijn voor vrienden! Je gedraagt je als een idioot. Leer op jezelf vertrouwen, je bent bijzonder en dan komt alles goed.’ Ik slik als ik de woorden uitspreek die mijn moeder tegen mij zei toen ik klein was. Niet aan denken, ze is maar een telefoontje ver weg.

    Terug naar het plan. Wat wil ik eigenlijk doen nadat ik mensen aan heb gesproken? Vriendschap is iets bijzonder. Dat kan je niet dwingen. Al kan je het wel sturen, mensen met ongeveer dezelfde waarden hebben in ieder geval al minder ruzie?
    ‘Lets go for a Hufflepuff.’ Ik grinnik, als andere Hufflepuffs me zo zouden zien, zouden zij echt denken dat ik Hufflepuff house niet waard ben. Twijfelen over vriendschap en hoe je vrienden maakt, dat is niet het stereotype Hufflepuff. Gelukkig hoeven we niet allemaal een stereotype Hufflepuff te zijn.
    Mijn oog valt op iemand die ook alleen door de gangen dwaalt. Elise.
    ‘Moet die niet bij vrienden zijn?’ vraag ik mezelf af. Elise ken ik wel een beetje, ze zit ook in Hufflepuff. En bovenal is ze best aardig. Dit is je kans, zegt een irritant stemmetje in mijn hoofd. Ik schud met mijn hoofd, hopend dat dat stemmetje zo verdwijnt. Dan loop ik vastberaden, en diep vanbinnen heel erg onzeker, op Elise af.
    ‘Hey Elise! Hoe gaat het?’

    [ bericht aangepast op 3 mei 2016 - 19:53 ]


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    ELISE ANNA MATTHEWS
    16 years old Year 6 Hufflepuff Muggleborn Twin Beater

    Tot nu toe ben ik me vandaag eigenlijk een beetje aan het vervelen. Ik ben mijn zus nog niet tegengekomen, en verder ben ik ook niet echt in een bui geweest om zo nodig met iemand te moeten praten. Nu het vakantie is merk ik dat ik ineens verdrink in alle tijd die ik over heb, in plaats van alle tijd die ik normaal gesproken in school stop. Op die manier begin ik bijna weer zin te hebben in de lessen. Bijna dus. Ik heb ook het gevoel dat ik soms te vaak aan mijn tweelingzus lijk te hangen dan nodig is, waardoor ik haar nogal vaak mis op momenten dat ze er niet is, momenten zoals nu.
    Op het moment ben ik een beetje door de gangen aan het zwerven, terwijl ik een beetje aan het dagdromen ben over van alles. Zodra ik een hoek omga, zie ik Chava.
    "Hey Elise! Hoe gaat het?" Zegt ze, waarna ik naar haar lach. Op één of andere reden breng ik niet zoveel tijd met Chava door, maar wat ik wel van haar weet is dat ze een erg aardig persoon is.
    "Goed." Zeg ik maar. "Ik was mezelf net aan het vertellen dat het vast niet erg is om alleen naar het bal te gaan." Vervolg ik mezelf met een lichtelijk overdreven, trieste stem. Ik ben het grootste gedeelte van mijn leven single geweest en over het algemeen heb ik dat nooit erg gevonden. Op het bal draaien ze echt wel meer dan schuifelliedjes. Het is een kans om mijn jurk te showen en natuurlijk om gewoon lol te hebben."Hoe is het met jouw? Heb jij al plannen voor het bal?"


    She was always looking for more..

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    Ik kijk Elise aan en voel me redelijk gerustgesteld als ze naar me lacht. Dan ben ik gelukkig toch niet te opdringerig geweest. Ik wil niet direct een kans op gezelschap verknallen.
    ‘Goed.’ Zegt Elise. ‘Ik was mezelf net aan het vertellen dat het niet erg is om alleen naar het bal te gaan.’ Ik grinnik even om het overdreven stemmetje dat Elise opzet. Dat is iets wat ik altijd wel knap gevonden heb van haar. Over zulke dingen kan zij gewoon grapjes maken. Ik zou geen grapje kunnen maken over het feit dat ik alleen naar het bal ga, dat wordt voor mij toch echt te pijnlijk. Op het bal is het zonder vrienden of een vriendje nooit echt gezellig. En ik kan het weten.
    ‘Hoe is het met jou? Heb jij al plannen voor het bal?’ Een beetje uit het veld geslagen probeer ik haar vraag te beantwoorden, tot nu toe heeft er nog niemand gevraagd naar mijn plannen. Wat zou ik moeten antwoorden? Dat ik me best wel eenzaam voel? Doe niet zo zielig. Straks denkt Elise nog dat ik wanhopig ben! Nou ja, dat ben ik eigenlijk ook wel. Een uurtje gezelligheid op een dag is nooit mis.
    ‘Met mij gaat het best goed hoor. Ik verveel me alleen meer dan verwacht deze vakantie.’ Lach ik terwijl ik probeer om er een grapje van te maken. Ze mag het niet te serieus opvatten.
    ‘En nee, ik heb nog geen plannen voor het bal. Ik weet eigenlijk ook nog niet zo zeker of ik ga. Ik ga ook alleen en ik hou ook niet zo van jurken dus waarom zou ik wel gaan?’ Shit, waarom moest ik nou zo eerlijk zijn. Ik had kunnen vragen om samen te gaan. De vraag ligt op mijn lippen, maar ik durf het gewoon niet. Ik zucht. O nee, nu denkt Elise vast dat zucht omdat ik mezelf zo zielig vind. Way to go Chava.


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Alice Elizabeth Prewett
    Gryffindor • Hospital Wing


    Alice greep helemaal niets van Frank en al helemaal niet toen hij begon te ratelen als een gek. Hij sprak over een spreuk, maar Alice kon zich niet herinneren dat ze een spreuk uitgesproken had. Dat zou ze immers ook nooit doen, want Frank had niks verkeerds gegaan. Alice kon zien dat Frank totaal ergens anders met zijn gedachten zat dan bij het gesprek dat ze probeerde met hem te voeren. Het leek alsof hij overal aan twijfelde, gezien de kleine trekjes die zijn gezicht lieten zien. Hij fronste zijn wenkbrauwen en leek af en toe wat woordjes tegen zichzelf te zeggen. Frank keek Alice strak aan, maar leek haar niet echt te zien. Hij was echt weggezonken in zijn eigen gedachten.
          Alice probeerde te ontrafelen over welke spreuk hij überhaupt sprak, maar zelfs toen kwam er niks bij haar op. Uiteindelijk merkte Frank op dat hij misschien iets te vreemd deed, waardoor hij ineens op een drafje uit de de ziekenzaal liepen. Alice bleef daarom alleen achter en staarde even naar de deur, om even te bevatten wat er precies gebeurd was.
          Nog geen minuut later kwam Miss Pomfrey de ziekenzaal ingelopen. Alice merkte op dat ze nog steeds rechtop in haar bed zat en waarschijnlijk kon de zuster dat niet waarderen. Gauw ging ze weer plat liggen en wachtte stil af totdat miss Pomfrey bij haar bed kwam staan. 'Miss Prewett,' klonk haar stem. Alice liet haar ogen opzij zakken en bekeek haar. 'Hoe voelt u zich?' vroeg miss Pomfrey. Ze legde haar hand vlak op Alice's voorhoofd om te voelen of ze een opvallende temperatuur had.
          'Het gaat prima,' antwoordde Alice en ze loog niet. Ze voelde zich goed, eigenlijk alsof er niets gebeurd was. Even keek miss Pomfrey bedenkelijk naar haar. Ze voelde aan verschillende lichaamsdelen van Alice en het leek alsof ze niks bijzonders kon vinden. 'Het ziet ernaar uit dat je geen letsel hebt, meisje' sprak ze kort, maar op een positieve toon.
          'Mag ik dan gaan?' vroeg Alice hoopvol.
          'Dat mag,' zei miss Pomfrey. Alice schoot meteen omhoog met een lach, maar werd onderbroeken toen ze uit bed wilde stappen. 'Zolang je rustig aan doet en geen rare fratsen uithalen, miss Prewett' Alice antwoordde dat ze beloofde rustig aan te doen. Miss Pomfrey liet iets van een tevreden glimlachje zien, wenste Alice er succes mee en liep door naar de volgende patiënt. Alice ging rechtop zitten, probeerde haar wilde haren iets te temmen en stapte toen voorzichtig uit bed. Ze droeg nog de kleren die ze eerder droeg.
          Na enkele minuten besloot Alice dat ze Frank wilde zoeken. Ze vond het vreselijk irritant dat hij zo vaag deed, gewoon omdat ze hem aardig vond. Ze wilde geen vijanden met hem zijn. Daarom sloeg Alice rechtsaf in de hoop Frank ergens tegen te komen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2016 - 12:34 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking


    CHLOE MALIETTE PORTER
    always keep a smile on your face, it'll lighten up the world
    okay nevermind, i absolutely don't feel like smiling at the moment

          Aan de overkant van de great hall hield ik stop. Ik liep nu wel ergens heen, maar wat was dat ergens eigenlijk? Ik had niet met iemand afgesproken en waar mijn vrienden waren wist ik ook niet - niet dat ik er nu zoveel had, maar van degene die ik vrienden kon noemen wist ik de precieze locatie niet.
    Ik draaide me om en keek de great hall door om erachter te komen dat het groepje waarbij Jase gestaan had, inclusief Lana er nog steeds zat. Ik besloot om maar gewoon naar hen toe te gaan, het zag er wel gezellig uit. Stiekem zou ik het liefst naar Jase toegaan, maar dat was natuurlijk niet het allerslimste om te doen. Bovendien zou het erg raar zijn om terug te gaan nadat ik hem in zijn gezicht geslagen heb en weggestormd ben.
    Terwijl ik terugliep door de great hall naar het groepje ging mijn blik onbewust terug naar de plek waar ik Jase hoogstwaarschijnlijk een rode plek op zijn gezicht geleverd had. Daar zag ik iets wat ik eigenlijk niet verwacht had. Jase stond er nog, maar hij was niet alleen. Naast hem stond het persoon dat ik het minst graag naast hem zou zien staan; Blake. Ik wist niet echt meer wat ik moest denken over wat Jase van haar vond. Het was allemaal nogal verwarrend geweest, maar eerlijk gezegd zou ik toch het liefst willen dat Blake iets minder aantrekkelijk was. Niet dat ik me tot haar aangetrokken voelde - zeker niet - maar Jase vond dat - ik wist het bijna zeker - vast wel.
    Ook zag hun gesprek er in zekere zinnen niet negatief uit als in dat het misschien zelfs wel positief genoemd kon worden. Ik wendde mijn blik even af. Ik moest hier niet over nadenken. Nu ik wist dat ik Jase misschien wel leuker vond dan verwacht, betekende niet dat hij daar rekening mee moest houden, of überhaupt kon; ik had het hem immers niet verteld.
    Ik was inmiddels bij het groepje aangekomen. Ik glimlachtte terwijl ik hen even groette en bij Lana ging staan. Het gesprek dat er gevoerd werd volgde ik echter niet echt. Ik kon mijn nieuwsgierigheid en jaloezie niet tegenhouden; mijn ogen gleden weer naar Jase en Blake. Daar zag ik iets wat me aangaf dat ik mijn nieuwsgierigheid misschien toch beter had kunnen negeren. Hun lippen gingen namelijk niet meer op en neer van het praten, ze stonden een stuk dichterbij elkaar dan eerder. Ze zoenden. Au.
    Ik rukte mijn blik van ze af. Ik moest mijn gedachten afleiden. Ik wist dat dit misschien niet het aller vriendelijkst was om te doen, maar ik besloot het gesprek in te vallen.
    'Sorry, maar waar hebben jullie het over?' Ik verontschuldigde met een klein glimlachje.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    THE BITCH (it me) IS BACK. (heel eventjes tho. ik had blase feels.)

    Blake Sophia Haynes





    17 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Prefect • Great Hall • With Jase

    Ik vond het altijd cliché als mensen spraken over het gevoel van vuurwerk bij een kus, maar als Jase me zoent kan ik toch bijna vonken voelen overlopen.
    We hebben dit al vaker gedaan, veel en veel vaker, maar deze keer is het minder speels en een stuk verlangender. Ik heb hem gemist, ik heb dit gemist.
    Mijn handen vinden zijn warrige haar terwijl we, zo ongeveer midden in de great hall, in een vurige kus verwikkeld zijn. Men is niet anders van mij gewend, natuurlijk, maar wel van Jase.
    Ik voel me bijna schuldig dat ik hem zo meesleep in mijn waardeloze reputatie, maar dat schuldgevoel wordt weggevaagd door de kriebels die ik in mijn buik voel als hij me aanraakt. Hij vindt me leuk. Hij. Vindt mij leuk. Mij.
    Pas als onze kus afloopt, na wat voelt als een paar seconden maar wat veel langer geweest moet zijn, kijken we elkaar weer aan. Grinnikend veeg ik wat, oh zo charmant, speeksel uit zijn mondhoek. Ik laat mijn ogen even afdwalen en druk daarna nog een keer, nadat ik op mijn tenen ben gaan staan, een klein kusje op zijn lippen.
    Vanuit mijn ooghoeken zie ik een groepje staan, en ik herken een van de mensen als Chloe. De innerlijke bitch in me heeft de neiging om dit - Jase en ik - in haar gezicht te gaan duwen, omdat ik aan alles van haar doorhad dat ze Jase als meer dan een vriend zag.
    Tegelijkertijd is dat misschien wel té onaardig, dus kijk ik Jase glimlachend aan. "Dus..," ik heb zijn hand weer vast en alleen dat al maakt me blij, "en nu? Wat.. zijn we? Wat wil je doen?"


    I just want you close


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    ELISE ANNA MATTHEWS
    16 years old Year 6 Hufflepuff Muggleborn Twin Beater

    "Met mij gaat het best goed hoor. Ik verveel me alleen meer dan verwacht deze vakantie." Zijn Chava's woorden.
    "Tell me about it." Antwoord ik een beetje chagrijniger dan op sociaal vlak meestal gewenst is. Dat komt alleen doordat ze de woorden uit mijn gedachten lijkt te lezen. Het is zo vreemd dat je op het ene moment zo ontzettend naar de vakantie toeleeft en dat je het volgende moment eigenlijk niet kan wachten totdat het over is. Over het algemeen heb ik school nooit zo bijster interessant gevonden, maar ik houd er wel van om iets in handen te hebben. Ik ben er geen persoon voor om lang stil te staan, het maakt me onrustig.
    "En nee, ik heb nog geen plannen voor het bal. Ik weet eigenlijk ook nog niet zo zeker of ik ga. Ik ga ook alleen en ik hou ook niet zo van jurken dus waarom zou ik wel gaan?" Gaat ze verder. Begrijpelijk, ja. Zelf is jurken en daarmee mode in het algemeen ook niet mijn meest favoriete onderwerp, maar ik ben en blijf toch een meisje denk ik maar altijd. Daarom vindt ik een bal wel iets speciaals hebben.
    "Het zou jammer zijn als je niet zou gaan." Zeg ik tegen Chava als ik haar probeer te motiveren. Hoe meer mensen, hoe meer vreugde, toch? "Ik weet in elk geval dat ik er spijt van zou hebben als ik niet zou gaan, ook al ben ik niet met iemand of een grote groep mensen." Vervolg ik me. Chava zucht even, en ik begrijp haar instelling volkomen.
    "Heb je zin om anders met mij te gaan?" Vraag ik en ik hoop dat ze ja zegt. Dat zal het alleen op het bal zijn een stuk minder awkward maken.


    She was always looking for more..

    Remus John Lupin

    Gryffindor - - - - - - - - - - In the middle of a very akward conversation - - - - - - - - - -Prefect




    Er was best veel gebeurt sinds het… incident met Sirius, waarschijnlijk stond de date die ik had gehad met een jongen van ravenclauw ergens bovenaan aan het lijstje. De date was de enige die ik (nog) gehad had met de jongen, en ik wist ook niet of er een tweede zou komen…. Misschien was ik gewoon nog niet toe aan een relatie.

    Ik probeer niet te veel naar hem te staren wanneer hij mijn trui aantrekt, maar de maand had bijna gevoeld als een jaar en pas nu megon ik me echt te realiseren hoeveel ik hem gemist had. Zo lang waren we al tijden niet gegaan zonder te praten, en nu wist ik niet zo goed wat ik moest doen inplaats van stiekem staren.
    ‘Dat is meestal met sneeuw, Moony’ zegt Sirius, een korte lach verlaat mijn lippen, en ik meen zelfs een knipoog te zien voordat zijn wangen rood worden en vloekwoorden zijn mond verlaten ik hem hoorde vloeken. Een paar seconden lang was het gesprek even niet zo ongemakkelijk geweest en jammer genoeg was het binnen een paar seconden toch weer zo ongemakkelijk mogelijk wanneer Sirius zijn mond weer opend, om zichzelf te verbeteren leek het.

    'Ik bedoel... ja... inderdaad. Ik uh... hoorde dat het.... zo nog even bleef.' Het was zo ongemakkelijk dat ik bijna een lach in moest houden.
    Sirius parkeerd zijn motor in het schuurtje en al snel zijn we weer onderweg naar het kasteel, warmte. Terwijl we aan het lopen zijn wrijf ik mijn handen tegen elkaar om ze een beetje warm te houden. Ik kijk eventjes op naar Sirius toen ik hem mijn naam hoorde fluisteren en staar vervolgens weer naar mijn handen
    'J-Je weet dat het me spijt, toch?' Nu waren mijn wangen aan de beurt om rood te worden, als ze dat al niet waren en als mijn lichaam niet al te koud was. Natuurlijk wist ik het, maar het weten en het vergeven zijn twee verschillende dingen. Maar misschien was ik te koppig geweest om het hem uit te laten leggen.
    'Ik... uh... had dat nooit moeten zeggen en ik weet dat... je... eh.... nu... dates.... hebt en zo.... maar... ik.... eh... je weet wel...'
    'Ikmisjegewoonenzo.'
    Bij zijn laatste woord/zin kijk ik weer naar hem op, mijn wangen rood ‘ikjouook’ fluister ik dan zachtjes en glimlach zwakjes naar hem.
    ‘En.. Ik weet dat het je spijt’ zeg ik dan, ‘laten we naar binnen gaan? Misschien thee halen?’
    ‘En praten?’ Misschien konden we praten over.. alles. En het was ook een manier om te zeggen dat ik graag wilde dat we hierna niet meer verder gingen met elkaar negeren.
    Dat we in iedergeval weer vrienden waren als we Hogwarts binnen stapten.

    (My writing is so damn rusty tho xd)

    [ bericht aangepast op 5 mei 2016 - 1:15 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    ‘Het zou jammer zijn als je niet zou gaan.’ Zegt Elise. Ik probeer mijn uitdrukking normaal te houden, door mijn verbazing niet de overhand te laten krijgen. Probeert ze me nou te motiveren? Ik lach voorzichtig, wat aardig van haar.
    ‘Ik weet in elk geval dat ik er spijt van zou hebben als ik niet zou gaan, ook al ben ik niet met iemand of een grote groep mensen.’ Vervolgt ze. Ja, jij hebt makkelijk praten, jij bent aardig. Wat ik van Elise gemerkt heb, zijn mensen altijd wel in voor een praatje met haar. Ze is niet iemand die weg deinst voor menselijk contact. Ik zucht, waarom heeft zij zo makkelijk praten? Waarom gaat het praten haar zo gemakkelijk af? Waarom heeft zij geen gedachten die ieder woord nagaan wat mensen tegen je zeggen? Chava stop, berisp ik mezelf. Als jij je iets meer open zou stellen, zouden mensen ook gewoon met jou willen praten. En dat je in gedachten nagaat wat mensen zeggen kan ook een goede eigenschap zijn. Je denkt er tenminste over na, je luistert! Doe niet zo kinderachtig.

    ‘Heb je anders zin om met mij te gaan?’ Ik knipper met mijn ogen en laat mijn mond een stukje vallen.
    ‘He wat?’ fluister ik, nog steeds niet gelovend dat zij mij zojuist meevroeg naar het bal. Niemand heeft mij ooit meegevraagd. Niemand wilde mij ooit mee. Dit is het Chava, dit is de kans om een vriend te maken. Ik moet gewoon ja zeggen! Ik kijk naar Elise, haar uitdrukking lijkt onzeker, maar ja ik heb ook zojuist he wat gezegd toen ze vroeg of ik meeging naar het bal.
    ‘Sorry, ik had het niet verwacht. Niet dat ik niet wil! Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!’ ratel ik op een rap tempo, ‘maar niet veel mensen hebben mij ooit meegevraagd. Ik ga heel graag met je mee!’ Dan bedenk ik me dat ik wel heel enthousiast doe. Ik ben zelfs weer met mijn handen aan het praten.
    ‘Als je me nog mee zou willen dan.’ Voorzichtig lach ik naar Elise, zeg alsjeblieft ja.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2016 - 21:05 ]


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Gilderoy "Roy" Lukas Lockhart
    Ravenclaw | Library | Axel


    Axel schoof vrolijk naast Gilderoy neer en keek zijn beste vriendin opgewonden aan. Het deed Gilderoy altijd goed om zijn vriend zo vreselijk opgewekt te zien, gewoon omdat hem ook altijd op wist te vrolijken. “Ze is een heel lief meis-“ begon Axel, maar hij stopte erg abrupt met praten. Gilderoy fronste even zijn wenkbrauwen en keek Axel verbaasd, maar ook lichtelijk dwingend aan zodat hij door zou praten. “Ik ga met een meisje,” voegde Axel daar mompelend aan toe en Gilderoy vond het erg ongelukkig klinken. Eerder was Axel nog zo vrolijk om het feit dat hij een date had, nu leek hij daar heel anders over te denken.
          'Maar dat is toch leuk?' probeerde Gilderoy. 'Je bent in ieder geval verder dan ik. Ik heb geen date en ik weet ook niet met wie ik kan gaan'
          Gilderoy was er misschien te goed in om bepaalde zaken altijd op zichzelf te betrekken, maar dit keer deed hij dat om Axel zich beter te laten voelen - tenminste dat probeerde hij. “Ze vroeg me via het groepsgesprek, wat als het straks een grap is? Om mij voor schut te zetten? Ik ben een makkelijk slachtoffer toch?” vroeg Axel onzeker.
          'Dat sowieso niet,' antwoordde Gilderoy meteen. 'Ik kan het niet geloven dat Lana dat zal doen, je bent daar veel te leuk voor'
          “Maar Lana lijkt zo lief, ze is zo lief.. En oh haar Franse accent is zo schattig,maar ik zag haar al op twitter bezig met Jase. En Jase ziet er zoveel beter uit dan ik, zou ze het echt hebben gemeend?” God, waarom moest ik altijd over alles nadenken? Iets achter dingen zoeken?" ratelde Axel aan één stuk door. Gilderoy moest even moeite doen om bij te houden wat nou precies het probleem was. Soms vond hij het moeilijk om om te gaan met Axel's onzekerheid, omdat Gilderoy juist het tegenovergestelde was. Toen Axel vroeg of Gilderoy iemand gevonden had, schudde hij zijn hoofd. Axel leek echter te ver met zijn gedachten afgedwaald te zijn om daar verder op in te gaan.
          “Heb jij toevallig nog wat vliegende boeken langs zien komen?” vroeg hij.
          'Nee, ik zit hier al een tijd te lezen maar niks gezien' antwoordde Gilderoy droog.


    Big girls cry when their hearts are breaking