• I solemnly swear that I am up to no good.


    A MODERN MARAUDERS CHRISTMAS CAROL
    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Het is kerstmis, december 2014, de vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - blijven deze kerst op Hogwarts om samen met de andere Gryffindors kerst te vieren. Hogwarts is echter verandert; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet. In dit RPG kan je uit vinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben!

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.

    • Inspiratie •


    R O L L E N VOL
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Lizor [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Lizor
    • James Potter • ? || ? [?]
    • Frank Longbottom • Thomas Brodie-Sangster || Millard [1.2]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]
    • Mary MacDonald • Lily Collins || Amatis
    • Lily Evans • Karen Gillan || Mignon [1.5]
    • Alice Prewett • Rosie Tupper || Dumbledore [1.6]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Adephagia [1.7]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Lizor [1.7]

    SLYTHERIN
    • Daniël Cillin Rogers • Dylan Sprayberry || Transmissions [1.7]
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.4]
    • Regulus Arcturus Black • ? || ? [?]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Lizor [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mikkel Jensen || Mulisch [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Lizor [1.6]
    • Edward Nathaniel Mulciber • FC || Liber [1.7]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Bigsleep [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Frenchcore [1.1]
    • Mavi Fallyn Rogers • Willa Holland || Transmissions [1.7]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || AlecLightwood [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Kathryn Newton || Sociopaths [1.3]
    • Ailis Juliet Sutherland • Nastya Kusakina || Adephagia [1.3]
    • Alexis Pascal Rutherford • Caitlin Stasey || Mulisch [1.6]
    • Alcina Pyralis • Janel Parrisch || TheseWords [1.8]

    RAVENCLAW
    • Caspian Foxx Zachariah • Josh Duhamel || SiriuslyBlack [1.7]
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Frenchcore [1.1]
    • Axel James Sutherland • Paul Craddock || Adephagia [1.3]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || Dumbledore [1.6]
    • Lajila Vinaya Lancaster • Magdalena Zalejska || Mulisch [1.2]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Bigsleep [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || AlecLightwood [1.2]
    • Harper Coralie Lukasiak • Gigi Hadid || Dumbledore [1.4]
    • Emily Lucy Matthews • Barbara Palvin || Liber [1.5]
    • Wiktoria Harmion • Angelica Blick || Polovina [1.5]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || AlecLightwood [1.2]
    • Max Adrian Sanderson • Misha Collins || SiriuslyBlack [1.7]
    • Jason Axel O'Donnell • Diego Barrueco || Mulisch [1.2]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Bigsleep [1.3]
    • Ashley Joseph Diggory • Ash Stymist || calice [1.6]
    • Freya Brennan • Cora Keegan || WillNotLearn [1.8]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Millard [1.2]
    • Dove Elisabeth Sparrow • Alexis Ren || SiriuslyBlack
    • Chava Hailey Stirling • Brittany Robertson || Altaria [1.5]
    • Elise Anna Matthews • Barbara Palvin || Saiph [1.4]


    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Mignon

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    • Blake Sophia Haynes • Bigsleep

    RAVENCLAW
    •
    • Lajila Vinaya Lancaster • IncroyabIe

    HUFFLEPUFF
    • Max Adrian Sanderson • SiriuslyBlack
    • Freya Brennan • WillNotLearn


    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • ? || Captain

    • Kathelaine Avierella Savore • Lizor
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Lizor
    • Maia Raegan von Leirko • Adephagia
    Seeker
    • Mary MacDonald • Amatis

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Lizor
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Frenchcore
    • Ailis Juliet Sutherland • Adephagia
    • Caleb Brody Hughes • Mulisch
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Lizor
    • Alexis Pascal Rutherford • Mulisch
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • ? || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Unknown
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Frenchcore || Captain
    • Harper Coralie Lukasiak • Dumbledore
    •
    Beaters
    • Lajila Vinaya Lancaster • Mulisch
    • Primrose Matilda York • AlecLightwood
    Seeker
    • Wiktoria Harmion • Polovina

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Mulisch || Captain
    Chasers
    • Ashley Joseph Diggory • calice
    • Unknown
    • Unknown
    Beaters
    • Unknown
    • Elise Anna Matthews • Saiph
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Millard


    S O C I A L M E D I A
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    S T A R T E R S

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 31 okt 2016 - 15:55 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ELISE ANNA MATTHEWS
    16 years old • Year 6 • Hufflepuff • Muggleborn • Twin • Beater

    Terwijl ik Chava´s antwoord afwacht kijkt ik zeer geïnteresseerd naar een portret van een harpspelende monnik met rode teenslippers aan. Ik weet niet echt of Chava zit te wachten op mijn uitnodiging, maar ik heb zo het idee dat vragen geen probleem is. Ik bedoel, zo´n goed contact hebben we nooit echt gehad en het is misschien dan ook een beetje raar dat ik het haar überhaupt vraag. Het lijkt me gewoon een tikkeltje kinderachtig om alleen met mijn zus te gaan. Misschien wilt Emily wel met een jongen of zo gaan. Ik kan me voorstellen dat ze dan niet op mij zit te wachten. Ik moet echt eens met haar gaan praten, maar feit is dat ik absoluut geen idee heb waar ze uithangt. Ik zal haar later vandaag of wanneer dan ook wel ergens vinden.
    "He wat?" Is Chava´s antwoord, waarop ik eerlijk gezegd niet echt weet wat ik moet zeggen. Oké, een te weird voorstel dus.
    "Sorry, ik had het niet verwacht. Niet dat ik niet wil! Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd! maar niet veel mensen hebben mij ooit meegevraagd. Ik ga heel graag met je mee! Als je me nog mee zou willen dan." Vervolgd ze. Ik lach om haar woorden en ben ergens een beetje verbaast over haar enthousiasme, al ben ik er eerlijk gezegd wel erg blij mee.
    "Tuurlijk wil ik je nog mee." Zeg ik met een glimlach op mijn gezicht. Ik heb het idee dat ik meteen al meer zin krijg in het hele bal gebeuren, want verder heb ik niet echt met iemand afgesproken. Daarnaast lijkt Chava echt een persoon met wie ik een leuke avond kan hebben. Nu nog even door de rest van de dag doorkomen. "Het wordt vast heel gezellig en zo. Heb je trouwens al wel een jurk?" Vervolg ik. Eerder had Chava gezegd dat ze niet van jurken hield en ik heb ook niet echt het idee dat ze eerst wel van plan was om te gaan vanavond.


    She was always looking for more..

    FRANK LONGBOTTOM

    GRYFFINDOR

    Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik nu moest gaan doen. Ik stond een beetje random in het midden van de gang. Teruggaan naar Alice zou raar zijn en zeker ongemakkelijke momenten opleveren, maar om nu iets anders te gaan doen voelde ook verkeerd. Nou ja, dat zou me wel minder verwarring opleveren.
    Ik besloot om toch maar weg te gaan. Ik kon hier immers toch nog maar weinig doen. Het ging goed met Alice en alhoewel ik me ergens nog best schuldig voelde, was dat in principe niet nodig. Echter wist ik nog steeds niet echt wat ik dan zou moeten gaan doen. Ik liep dus maar zonder echt een doel in de richting van the great hall. Misschien was daar wel iets leuks te beleven. Misschien had iemand wel bedacht ergens heen te gaan of iets georganiseerd. Wat zou Alice leuk vinden? Zou ze al weg mogen van school? Misschien moest ze wel de hele tijd in het ziekengedeelte blijven, wat ik niet hoopte, omdat ik mezelf er dan toe zou moeten zetten haar op te zoeken. Niet dat ik geen zin had om haar te zien, maar in het gevoel dat ze me echt heel raar vind had ik absoluut geen trek.
    Dude stop, ze is niet je vriendinnetje ofzo. Ik moest echt aan andere dingen gaan denken, want dit begon gewoon raar te worden, creepy. Ik begon mijn gedachten te sturen naar taarten; chocoladetaarten, slagroomtaarten, aardbeientaarten, Alicetaa- ho stop, dit was echt niet goed meer. Ik wilde mijn frustratie bijna uitschreeuwen toen ik voetstappen achter me hoorde, niet het beste moment om als een debiel mijn frustratie te uiten. Stil liep ik door alsof er niets aan de hand was, totdat ik zag van wie de voetstappen geweest waren. Ik moet toegeven dat ik haar amper aan durfde te kijken door alles wat hiervoor gebeurd was in mijn gedachten en buiten mijn hoofd.
    "Alice?"


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Popular guy • Hufflepuff • 17 • Sixth year • Great Hall • Blake • Keeper • Captain • Pureblood

    Jason Axel O'Donnell

    "You don't know what you've got til it's gone.
    I've heard that one before,
    still finding it hard to admit that I miss you."

    Met gesloten ogen ga ik op in onze kus. Onze eerste kus. Okay nee, niet eerste kus, waarschijnlijk hebben we elkaar al een stuk of honderd keer een smakkerd gegeven, maar deze kus voelt toch een klein beetje als een eerste. Afgezien van het feit dat 'ie minder awkward en onhandig is dan, natuurlijk. Praktisch gezien heeft het dus helemaal niets weg van een eerste kus, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel. Helaas heeft een mens lucht nodig om te leven en moeten we op een gegeven moment elkaar toch loslaten.
          Blake drukt nogmaals een klein kusje op mijn lippen, maar mijn aandacht is alweer ergens anders. Vanuit mijn ooghoek zie ik namelijk de bekende blonde lokken van Chloe. Mijn ogen worden een beetje groter en mijn wangen roder. Okay ja, ik ben voor 99% hoteldebotel verliefd op Blake, maar misschien is 1% wat gaan voelen voor Chloe? Ik weet het niet. Maar goed, je hebt Blake nu eindelijk, let it go. Nou ja, her.
          Blake neemt mijn hand vast en ik verstrengel onze vingers terwijl ik haar subtiel wat mee trek, weg van de Grote Zaal. Ik druk nogmaals zachtjes mijn lippen op de hare en kijk in haar ogen.
          'Blake Sophia Haynes, wil je mijn vriendin zijn?' Vraag ik dan met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 22:24 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Hogwarts' matress • Slytherin • 17 • Sixth year • Great Hall • Jase • Prefect • Pureblood

    Blake Sophia Haynes


    Jemig, Jase, ik weet dat ik hier op aanstuurde maar toch.. Deze vraag slaat me even van mijn benen.
    Hoewel het me lichtelijk stak, zojuist, hoe zijn gezichtsuitdrukking veranderde toen hij een blik wierp op Chloe.
    Ik sta op mijn tenen en druk mijn lippen op de zijne, kort en lichtelijk dwingend. "Is dit antwoord genoeg?"
    Voorzichtig strijk ik een lok haar uit mijn gezicht en pak ik zijn hand. "Ja, natuurlijk wil ik dat, Jase."
    Ik kan het niet laten om zachtjes te giechelen - ja, Blake, meesteres van het duister en Death eater, giechelde.
    Iets in me wil nu dramatisch doen, Chloe's aandacht trekken, laten zien dat Jase van mij is en van niemand anders, maar ik besluit dat verlangen heel even naar achter te schuiven. Dat komt zometeen wel.
    Ik voel me bijna een cougar, die haar prooi eindelijk gevangen heeft en nu niets liever wil dan het meeslepen naar haar hol om het te verorberen, alleen zou ik in dit geval Jase niet opeten.
    Echter weet ik dat dat niet het beste idee is, en dat ik me dus moet inhouden. Ik heb al genoeg vijanden gemaakt in de afgelopen dagen, zeker met de situatie tussen mij en Luke die nogal dramatisch afgelopen is. Nog meer mensen die me dood willen kan ik me niet veroorloven, al vraag ik me af of Chloe me ook maar met een vinger aan durft te raken. Daar is ze veel te schattig voor.
    Mijn plan om Luke's mond te snoeren moet helaas nog even wachten, aangezien de jongen in geen velden of wegen te bekennen is en ik moeilijk naar hem op zoek kan gaan net nu ik hier met Jase sta. Dus glimlach ik alleen maar naar mijn vriendje, niet zo goed wetend wat ik nu moet.
    "Wil je naar mijn kamer? Scar is er volgens mij niet...," de schattige glimlach om mijn lippen verandert heel kort in een speelse, en daarna verander ik weer in een onschuldig meisje, "of wil je nog wat kletsen met vrienden?"


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Popular guy • Hufflepuff • 17 • Sixth year • Great Hall • Blake • Keeper • Captain • Pureblood

    Jason Axel O'Donnell

    "Lost in reality."

    Na mijn vraag die niet niet heel erg onverwachts kwam waarschijnlijk, voel ik haar lippen gelijk weer op de mijne. Is dat een ja? Vast wel toch? Hoewel... Ze is een meisje én Blake, je weet het nooit...
          'Is dit antwoord genoeg?' Ik kan het niet helpen om dom te grijnzen en haal mijn schouders op.
          'Hm ik weet het niet zeker, doe het nog eens?' Zeg ik plagend en por haar in haar zij.
          'Ja, natuurlijk wil ik dat, Jase,' zegt ze dan bevestigend waardoor ik nog breder moet grijnzen en ik trek haar nog wat dichter tegen me aan. Een zachte giechel verlaat haar lippen en ik kijk haar aan.
          'Hoorde ik daar een giechel, Haynes?' Zeg ik quasi-verrast en druk een kus op haar neus. Ik kijk haar lief aan en probeer alles even te bevatten. Okay... Ik heb nu dus een vriendin. Wow... Ik. Heb. Een. Vriendin. Jeetje, Jase-de-niet-zo-romantische-romanticus heeft het meisje die hij al een tijdje leuk vindt eindelijk kunnen 'veroveren', om het maar even zo te noemen. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht en ik druk een kus op haar kruin.
          'Wil je naar mijn kamer? Scar is er volgens mij niet...,' van het schattige, giechelende meisje van zonuit is even niets meer over en de speelse Blake, die we allemaal zo goed kennen, is terug. 'of wil je nog wat kletsen met vrienden?' Voegt ze er onschuldig aan toe. Ik grijns even scheef en kijk haar glimlachend aan.
          'Niet noodzakelijk, dus tenzij jij nog wat wilde doen hier... Laten we naar je kamer gaan.' Ik knipoog naar haar en neem haar hand in de mijne.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2016 - 19:19 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Peter "Wormtail" Pettigrew


    16 • Year 6 • Halfblood • Gryffindor • Astronomy Tower • Scarlett

    'Nee maar ik ga waarschijnlijk ook niet, de jurk past mij niet meer en ik heb ook geen zin eigenlijk.' Ik kijk haar teleurgesteld aan en knik dan langzaam.
          'Eh... ja... ik ga denk ik ook niet,' mompel ik zachtjes.
          'Ik denk dat ik maar eens ga, Cedric wacht denk ik op me en Scarlett hoogstwaarschijnlijk op jou.' Ze staat op en ik doe hetzelfde. Ik kleed mezelf snel aan en bijt mijn lip. 'Uhm.. doeg?'
          'Dag,' zeg ik, maar ze is al verdwenen. Een diepe zucht rolt over mijn lippen en ik laat mijzelf terug op het bed zakken. Ik knoop de knopen van mijn blouse dicht and laat mijn handen dan op mijn schoot vallen. Ja, ik ben haar officieel kwijt na vandaag. Ontmaagd en vriendinloos. Wat moet ik hier nou mee? Nadat ik een tijdje zo gezeten heb, sta ik op en kijk ik naar mijzelf in de spiegel. Ik probeer mijn haar een beetje te fixeren, maar geef het al snel op. Op een drafje loop ik in de richting van de Astronomie Toren waar ik afgesproken heb met Scarlett. Ik twijfel even voordat ik naar buiten stap, maar als ik het uiteindelijk doe, wordt ik positief verrast. Scarlett heeft duidelijk haar best gedaan en een nerveuze glimlach verspreidt zich over mijn gezicht als ik naar haar toe loop.
          'H-Hee... Scarlett,' zeg ik zachtjes. Ik tik haar op haar schouder om haar aandacht te krijgen wat nogal een awkward move wordt. Verlegen pulk ik aan mijn mouw en glimlach ik naar haar. 'Je... ziet er mooi uit,' zeg ik voorzichtig. Mijn wangen worden rood. 'Heb je dit allemaal gedaan net?'


    "Mr Wormtail bids Professor Snape good day, and advises him to wash his hair, the slime-ball."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black

    “Nice one, James!”


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Kitchens • With Remus

    ‘Ikjouook.' De woorden zijn amper hoorbaar, maar ik hoor ze en het stelt veel meer te werk dan je van een paar woorden zou verwachten. Mijn hart begint harder te kloppen, mijn wangen beginnen te gloeien en een warm gevoel verspreidt zich door mijn lichaam. Op dat moment besef ik me dat mijn hele lichaam naar deze woorden gesnakt heeft, naar zijn erkenning dat ik ik geen idioot ben voor het missen van mijn beste vriend en de jongen op wie ik hopeloos verliefd ben geworden. Mijn mondhoeken krullen omhoog en voor een paar seconden kijk ik hem in zijn ogen aan.
          En.. Ik weet dat het je spijt.' Er lijkt een stapel lood van mijn schouders af te vallen. Zou hij het me vergeven? 'Laten we naar binnen gaan? Misschien thee halen? En praten?’ Misschien konden we praten over.. alles.' Ik knik meteen.
          'Ja, goed idee,' zeg ik zo snel dat ik bijna over mijn eigen woorden struikel. Wat ben je toch weer lekker onhandig bezig Sirius. Een onhandige grijns verspreidt zich over mijn gezicht en ik knik richting het kasteel wanneer ik weer begin te lopen. De sneeuw op met gewaad, de ijzige druppels en de kou in mijn handen en voeten doen er niet meer toe. Het warme gevoel heeft me compleet over genomen en ik heb het gevoel alsof ik zweef. Sinds weken voel ik me weer alsof ik kan ademen, alsof ik niet opgesloten zit in een mijn eigen gedachten, mijn eigen kwellingen en mijn eigen schuldgevoel. De eerste stap naar vergiffenis is gezet. Misschien komt het ooit wel helemaal goed.
          Ik besluit Remus mee te nemen naar de keukens omdat ik niet wil dat ons moment samen verstoord wordt door iemand en bestel snel twee grote mokken thee in de keukens. Ik drop neer op de tafel, mijn lange benen over de rand hangend en kijk hem aan. Voor een minuut laat ik mijn ogen alleen gaan over de contouren van zijn gezichten. De littekens, de oneffenheden... de dingen die Remus Lupin perfect maken. Het duurt even voordat ik mijn mond open trek.
          'Dus...ik hoorde dat... je op een date geweest bent met ene Fabian?' zeg ik dan. Zodra het mijn mond verlaat wil ik mezelf slaan, maar het is al gezegd en stiekem wil ik heel graag een bevestiging.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebran "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Great Hall • Alcina en Maia

    'Ik was eigenlijk van plan mijn lieftallige neef als date te nemen.' Ik kijk haar aan met een emotieloze blik, maar kan het niet laten om lichtelijk te grijzen na een tijdje. Idioot. Mijn grijns vervaagt echt na een paar seconden en ik focus me weer op mijn eten.
          'Lekkere toast.' Ik rol mijn ogen. 'En jij? Hoe zit het met jou? Ga jij ook – je lijkt me wel zo’n typetje dat zich helemaal dronken voert en daarna met een random gast het bed deelt.' Dit keer is het geen haast zichtbare grijns, maar een volle, waarbij ik opkijk naar Alcina en wacht op haar reactie.
          'Sorry,' zegt Maia dan. Ik kijk haar aan.
          'Die sorry was een beetje jammer,' zeg ik. 'Als je het gewoon zo had gelaten, was je een ware Slytherin geweest, maar nu wordt je helaas toch echt wel een Gryffindor.' Ik trek mijn neus op alsof ik iets vies ruik en grijns dan opnieuw. Mijn blik voert me langzaam weer naar Alcina en ik leun een beetje over de tafel.
          'Dus Alcina, vertel eens. Heb jij al een date? Of is het je nog niet gelukt om een jongen zo ver te krijgen om je benen te spreiden. Het zou me niet verbazen. Je bent er op achteruit gegaan. Je was al niet echt aantrekkelijk, maar nu ben je gewoon saai,' verklaar ik simpel terwijl ik aan mijn toast knabbel. 'Ach maak je geen zorgen. Er zijn genoeg hopeloze types die graag je kutje zouden willen likken. Je hoeft alleen maar je tieten te laten zien. Dat is hoe ze het tegenwoordig doen geloof ik, ach mij moet je het niet vragen. Ik ben niet echt een expert.' Ik neem een slokje van mijn koffie en kijk haar aan.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Alice Elizabeth Prewett
    Gryffindor • Hospital Wing • Frank

    Alice trof een gepikeerde Frank aan. Aan alles was te zien dat hij gefrustreerd was, maar Alice kon niet helemaal plaatsen waarom hij zich zo gedroeg. Eerder had hij al vreemde vragen aan haar gesteld, wat haar liet denken dat er misschien meer met hem aan de hand was dan zij had gedacht. Voorzichtig, bijna angstig, had hij zich naar haar omgedraaid. Alice voelde dat ze verlegen werd, omdat ze bang was iets fout te doen bij hem. Eerder leek hij haar nog te haten en nu gedroeg hij zich heel raar. Wat was er in godsnaam aan de hand?
          Uiteindelijk had ze alle moed verzameld. Ze stond stevig op de grond, zette één hand in haar zij en keek Frank streng aan. 'Haat je mij?' vroeg ze vervolgens en haar vraag klonk meer als een sneer. Het leek alsof ze het antwoord op die vraag al wist en Frank daarop afkeurde. Toch kon Alice haar strenge houding niet lang volhouden, omdat ze zo absoluut niet in elkaar zat. Algauw zakte haar postuur iets meer in en zag ze er zo verlegen als altijd uit. 'Want als dat zo is, dan laat ik je met rust' zei ze zacht, maar net hoorbaar. Ze had haar blik op de grond gericht, omdat ze geen oogcontact wilde maken als hij verkondigde dat hij haar misschien wel haatte.
          In de stilte die er viel, liet ze af en toe haar ogen iets omhoog schieten om naar hem te kijken. Ze vond hem schattig, bijna aandoenlijk. Alles aan hem was liefelijk, zelfs als hij gefrustreerd was. Alice kon het niet laten om kort te grinniken.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    AXEL SUTHERLAND
    Year 6 – 17 – Ravenclaw – Gilderoy – Library


    ”Maar dat is toch leuk?” probeerde Gilderoy. “Je bent in ieder geval verder dan ik. Ik heb geen date en ik weet ook niet met wie ik kan gaan.” Ik keek mijn vriend ongelovig aan. “Hallo, ík ga met een meisje. De grootste loser van de school,” zucht ik.
      Toen vroeg ik of ze het had gedaan om mij voor schut te zetten. “Dat sowieso niet,: antwoordde Gilderoy meteen. “Ik kan het niet geloven dat Lana dat zal doen, je bent daar veel te leuk voor.” Ik glimlachte kort en ik voelde mijn wangen een beetje rood worden.
          Toen ik door had dat hij daadwerkelijk luisterde begon ik aan een stuk door te ratelen, een beetje vergetend dat ik tegen een levend wezen sprak die misschien mijn verhaal niet meer volgde. Ik keek soms kort naar hem, om zijn gelaat te zien. Die verklapte niet veel. Was hij misschien toch niet zo geïnteresseerd? Ik vroeg hem uiteindelijk of hij al iemand had gevonden, om het onderwerp maar te veranderen. Echter, mijn gedachten waren al weer op iets anders om daar nog een heel gesprek over te houden.
          “Heb jij toevallig nog wat vliegende boeken langs zien komen?” vraag ik aan hem. “Nee, ik zit hier al een tijd te lezen maar niks gezien,” antwoordt Gilderoy droog. Ik grinnik ook even. “Jammer, ik ben ze al de hele dag kwijt weet je. Ik denk dat iemand ze betoverd heeft, een of andere idioot die dat soort dingen grappig vindt,” zeg ik en ik haal mijn schouders op.
    “Ooit zou die betovering uitgewerkt moeten zijn denk ik, of ik ben gewoon blind. Of ze liggen nog op mijn bed.. Dat is ook een optie,” zeg ik, maar ik vertel dit meer tegen mezelf. Daarna kijk ik Gilderoy weer aan. “Hoe is jouw dag tot nu toe?” vraag ik aan hem en ik glimlach.

    Adephagia > Syoxisia

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 16:15 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Remus John Lupin






    Nadat Sirius instemt met het idee om wat te gaan drinken, en misschien onder het genot van een warme kop thee over alles te praten volg ik hem richting de keukens. Ik kon hier heel veel tijd doorbrengen, in de keukens tussen alle huis elven. Ze waren zo interessant om naar te kijken, om mee te praten. Ik zit op één van de tafels wanneer Sirius zich naast me op de tafel plaats neemt met twee warme koppen thee in zijn handen. Ik neem één van de koppen van hem over en verwarm mijn bevroren handen terwijl ik om me heen kijk naar de werkende huiselven, wanneer ik even naar Sirius richting kijk en ik doorheb dat hij mij ook aankijkt word ik bijna direct rood. Keek hij al lang? Direct gaan er tientallen vragen door mijn hoofd 'waarom keek hij?' 'zit mijn haar raar?' 'zijn het de littekens?' ik sluit mijn ogen en laat de gedachten gaan terwijl ik voorzichtig een slok neem van de hete thee.

    Ik verslik me bijna als Sirius' vraag tot me doordringt
    'Dus...ik hoorde dat... je op een date geweest bent met ene Fabian?'
    Ik word nog roder dan ik al was, en niet alleen doordat ik me verslikte.

    Fabian.. De Ravenclaw waarmee ik één keer iets gedronken had, al wist ik niet of je het zo zeer een date had kunnen noemen. Om eerlijk te zijn had ik pas door dat het een date-date was toen de date bijna afgelopen was en de jongen zijn lippen op die van mij had gedrukt. Het was een leuke jongen, dat was zeker het probleem niet.
    Het probleem was dat mijn gedachten steeds af dwaalden naar Sirius. De jongen die ik niet uit mijn hooft kan krijgen en wiens ogen alleen al me van binnen doen doen smelten.
    'Klopt' zeg ik vervolgens terwijl ik hem eindelijk langer dan een paar seconden aankijk. Het verhaal over Fabian en mij was niet echt iets dat geheim had gebleven op Hogwarts, iemand had ons gezien in hogsmade, natuurlijk net op het moment dat Fabian zijn lippen op die van mij had gedrukt, en was niet blijven hangen tot het moment dat ik hem voorzichtig weg had geduwd.
    Natuurlijk ging het verhaal dan ook over die vriend van Sirius en James die altijd met zijn hooft in de boeken zat en blijkbaar van jongens hield. Om eerlijk te zijn kon het me weinig schelen wat anderen er van dachten, de roddels konden altijd erger. Ik kon de titels in de Daily Prophet al zien 'Gay Werewolf' zou zeker erg populair zijn geweest.
    'We hebben iets gedronken' zei ik vervolgens en ik haal mijn schouders op, 'het was wel.. gezellig' kon het nog ongemakkelijker?

    'Hoe gaat het met jou?' vraag ik hem vervolgens, zodat het gesprek niet meer over mij ging en omdat ik nog altijd bezorgd was om hem, hij was de reden waarom ik naar buiten gegaan was maar ik had nog steeds niet echt een idee wat er precies met hem gebeurd was.



    Don't be like the rest of them, darling

    Chava Hailey Stirling

    Hufflepuff
    _________________________________________________________________________________________________________



    ‘Tuurlijk wil ik je nog mee.’ zegt Elise. Ik zucht opgelucht en er verschijnt een glimlach op mijn gezicht. Dit zou nog wel eens leuk kunnen worden. Het is in ieder geval een goede start! En Elise lijkt me best gezellig. Ze is in ieder geval iemand die me niet gelijkt afwijst.
    ‘Het wordt heel gezellig en zo. Heb je trouwens al wel een jurk?’ Ik schrik. Een jurk. Natuurlijk moet ik in een jurk. Ik sla mijn ogen ten hemel en zucht. Daar had ik helemaal niet aan gedacht! Ik dacht toch dat ik niet zou gaan!
    ‘Uhm.. Ik weet het niet.’ Snel probeer ik te bedenken of ik mijn jurk ook mee heb genomen naar Hogwarts. Dan schiet gelukkig mijn oude jurk binnen, die nu vooral dient als mottenvoer. Het is op zich best een leuke jurk, hij is alleen wel erg oud.
    Nee Chava, je kan echt niet meer in dat oude ding, hoor ik mezelf denken. Hij is waarschijnlijk veel te klein. Hoewel ik dan wel een puber mag zijn ga ik niet naar een bal met een veel te kleine jurk. Dan sla ik helemaal zo’n slecht figuur aan op Hogwarts. Ik hoor het ze al denken: Goh dit is de eerste keer dat ik Chava zie, hmm had ze geen passende jurk kunnen vinden?

    Met een schuine glimlach kijk ik inschattend naar Elise. Zou ze het leuk vinden om met mij nog last minute jurken te gaan shoppen? Zou ze het wel leuk vinden om met mij te shoppen? Ik heb namelijk een bloedhekel aan shoppen en ben niet heel gezellig. Wil ik de kans op een vriendschap nu al verpesten? ‘Hey Elise, dit klinkt misschien raar maar ik heb een oude jurk mee. Ik denk alleen niet dat hij me nog staat maar ik heb daar geen verstand van. Zou je mee willen gaan shoppen in Hogsmeade? Want nee ik heb geen jurk.’


    It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

    Sirius "Padfoot" Orion Black

    “Nice one, James!”


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Kitchens • With Remus

    ‘Klopt,' antwoord hij. Ik knipper even en kijk hem aan. Ergens hoopte ik dat hij het zou ontkennen. Mijn glimlach verdwijnt van mijn gezicht en ik kijk weg. Ik breng de mok naar mijn lippen en neem een slokje. Je bent te laat, Sirius. Hij is al verder gegaan met zijn leven, net zoals jij had moeten doen.
          'We hebben iets gedronken. Het was wel.. gezellig.' Ik roer met mijn lepeltje door de thee heen en forceer mijzelf om niet te kijken alsof ik zojuist gehoord heb dat de liefde van mijn leven over mij heen is. Ik glimlach geforceerd en knik.
          'Ik hoorde inderdaad dat het gezellig was,' zeg ik, een lichtelijk botte ondertoon in mijn stem, maar wat moet ik dan doen. Ik kan goed acteren, maar ik ga niet doen alsof ik blij ben dat Remus een date heeft gehad met en of andere gast. Fabian is daarnaast nog eens een ongelofelijke eikel. Remus verdient beter. Zo iemand.... zoals mij. Nee, dat is niet waar, dat weet je zelf ook, je kan het goed vinden met Fabian. Het feit dat hij nu ineens met Remus loopt de bekken betekent niet dat hij meteen een eikel is. Ik schud mijn hoofd. Ja, dat betekent het wel.
          'Hoe gaat het met jou?' vraagt Remus plotseling. Zijn stem haalt me uit mijn gedachten en ik kijk op naar hem. Op mijn gezicht zijn de sporen van de tweestrijd zichtbaar. Ik laat mijn hand even over mijn lip gaan en haal mijn schouders op. Ik zie er vast uit als een zooitje na mijn onhandige val met de motor. Ik zou willen dat ik hem kon vertellen dat het goed gaat.
          'Ik...' Ik sluit mijn ogen voor een moment. 'Ik geloof dat James me eindelijk niet meer haat... dus... misschien kan ik vanavond weer een keer in een bed slapen in plaats van op de bank in de Common Room, dat zou mijn humeur wel verbeteren,' zeg ik en ik wrijf over de grote wallen onder mijn ogen. 'En verder....' Ik haal mijn schouder op. 'Het gaat prima.' Ik voel me vreselijk en eenzaam en ik mis je zo erg dat het voelt alsof mijn hart eruit gerukt wordt elke keer als ik je zie.


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ELISE ANNA MATTHEWS
    “There is nothing either good or bad, but thinking makes it so.”
    Year 6 • Hufflepuff • Muggleborn • Twin • Beater • With Chava

    Zodra ik over jurken begin te praten, lijkt Chava nogal te schrikken. Ik bijt even kort op mijn lip - nare gewoonte - terwijl ik angstvallig op een antwoord wacht.
    "Uhm.. Ik weet het niet." Komt er over haar lippen, wat ik opvat als een nee. Niemand zegt 'ik weet het niet' over een jurk. Of dat zou ik in elk geval niet snel doen. Zelf heb ik mijn jurk uiteraard al een tijdje klaarliggen, maar Chava heeft zo te horen niet zo naar het bal toegeleefd als ik. Misschien ben ik ook wel een beetje sneu zonder mannelijke date, maar ik probeer mezelf tegenwoordig meer in het feministische daglicht te zien.
    "Hey Elise, dit klinkt misschien raar maar ik heb een oude jurk mee. Ik denk alleen niet dat hij me nog staat maar ik heb daar geen verstand van. Zou je mee willen gaan shoppen in Hogsmeade? Want nee ik heb geen jurk." Meteen verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Ik wil dolgraag naar Hogsmeade gaan, dol-graag.
    "Offcourse!" Antwoord ik dan ook meteen. "Je denkt toch niet dat ik je in een oude jurk naar het bal laat gaan?" Grap ik erachteraan. Nu Chava het idee heeft geopperd, kan ik eigenlijk niet wachten om meteen te vertrekken. De muren van het kasteel lijken vandaag meer op me af te komen dan ooit tevoren. "Bedoel je trouwens nu meteen? Want daar ben ik zeker voor in." Ik hoop dat ik niet lichtelijk overenthousiast overkom, maar ik houd van Hogsmeade en alle winkels daar. Een kans om er even tussenuit te glippen, kan ik niet zomaar voorbij laten gaan. Voor ik het weet zou ik anders weer eens de hele dag hier opgesloten zitten.


    She was always looking for more..


    Luke MacNamara
    Hufflepuff || This will be a Sad Christmas
    Ik was de tortelduifjes, en bovenal James, helemaal zat. Die jongen en ik lagen elkaar helemaal niet en zodra hij in de buurt kwam, wilde ik zo snel mogelijk weg. Ik wilde Lily zeker niet alleen laten, zelfs niet met James, maar ik kon het echt niet meer aan. Ik wilde gewoon weg, zo snel mogelijk. Ik wist me nog wel even rustig te houden met het aaien van de dieren voor ons, maar zelfs dat lukte uiteindelijk niet meer. Ik rende weg, zonder nog iets te zeggen, terug naar het kasteel. Ik had geen idee meer waar ik heen moest gaan of wat ik moest doen. Ik dwaalde door de gangen, hopeloos en alleen. Ik draaide uiteindelijk een gang in, zonder te kijken, waar een koude wind waaide. Ik hoorde hier waarschijnlijk niet te zijn, maar ik liep toch maar steeds verder de gang in, waar het steeds kouder werd. Mijn blik was gericht op de grond, terwijl het lege en diep trieste gevoel in mijn lichaam steeds erger werd. Aan het einde van de gang, toen mijn benen zo zwaar waren geworden dat ik ze amper nog voor elkaar kon zetten, verscheen er een bekende gestalte in mijn blikveld. Ik zag Dorian als een klein hoopje ellende op de grond zitten, precies zoals ik me voelde. In doodse stilte liet ik me naast hem zakken en legde een van mijn handjes voorzichtig op die van hem. Ik wilde hem niet laten schrikken, maar ik wilde hem wel laten weten dat ik er voor hem was als het nodig was. Het enige was dat ik mijn stem niet vertrouwde. Mijn wangen waren nog vochtig van de sneeuw en de tranen, mijn ziel leek leeggezogen van levenslust, en zelfs het idee dat ik terug mocht naar Ierland om daar met mijn Benji te zijn kon me niet opvrolijken. Ik zuchtte zachtjes en staarde wat verloren naar de stenen vloer. Ik had even geen behoefte te praten. Eigenlijk wilde ik gewoon even in stilte ongelukkig zijn met iemand die even diep in de misère zat als ik. Dat was misschien een heel raar ding om te denken, maar soms was het erg geruststellend om gewoon het slechte gevoel toe te laten. Het gevoel waar ik jaren in had geleefd, voelde nu als een oude vriend, hoe verschrikkelijk het misschien ook was, het voelde veilig en vertrouwd.


    Bowties were never Cooler