James Potter
6th year - Gryffindor - Captain and chaser

De dag begon redelijk goed. Ik stond vroeg op, zodat ik nog even kon trainen. Dat trainen is goed gelukt, aangezien er niemand op het veld was en ik daardoor alle ruimte had om lekker rond te vliegen. Maar na een tijdje vond ik het genoeg en ging ik weer terug naar het kasteel. Eerst keek ik op de Marauder's Map, om mijn dagelijkse check-rondje te doen. Ik vind het altijd heel geruststellend om te weten waar al mijn vrienden zijn - en Lily Evans natuurlijk.
Maar dat was dan ook waar mijn goede ochtend tot een einde kwam. Ik was net aan het uitrusten op mijn bed toen ik met Sirius begon te praten. Ik was al boos op hem, maar heel duidelijk had ik het nog niet gezegd. Ik vind dat wat hij heeft gedaan echt niet makkelijk te vergeven is. Remus is niet iemand die zijn emoties heel veel laat zien, maar het is maar al te duidelijk dat hij er kapot door is. En Sirius had het echt niet mogen zeggen.
Maar goed, zoals wel vaker laat ik me meeslepen in mijn woede en zeg ik dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil zeggen. Ik weet nu al dat ik hier spijt van ga hebben, maar toch kan ik mezelf niet tegen houden. Ik wil dat hij weet hoe boos ik ben.
Voor even is mijn ochtend redelijk abnormaal. Ik maak huiswerk - kijk dan hoe erg ik me verveel zonder Sirius, het is vreselijk! Maar dan begin ik tegen Evans te praten en even is alles goed. Hoewel ze nog steeds duidelijk maakt dat ze niks met me te maken wil hebben, vind ik het fijn om met haar te praten. En dan komt het. De spijt. Ik had die dingen echt niet tegen Sirius mogen zeggen. Ik probeer met hem te praten, maar hij ontvangt mijn berichtjes niet. Ik vraag aan anderen of ze hem gezien hebben, maar de enige die hem gezien heeft is Pixie, die hem weg zag gaan met zijn motor. Ik vloek en ren meteen naar buiten. Niet dat ik verwacht hem te zien, maar ik moet toch iets.
Evans biedt aan om mij te helpen met zoeken. Ik zeg dat ik dat fijn vind en ga op de grond zitten, dicht bij het meer. Lily zegt dat ze bij me in de buurt is en ik zie haar, samen met Luke, een Hufflepuff die niet heel erg op mij gesteld is. Ik loop erheen en glimlach zwakjes.
'Hey, hoe is jullie dag?' vraag ik, zodat ik niet totaal hopeloos klink.
[face=times]Regulus Arcturus Black
5th year - Slytherin - Captain and seeker

Terwijl ik mijn koffer inpak, zie ik nieuwsgierige blikken van mijn slaapkamergenoten. Zij gaan voor zover ik weet ook allemaal naar huis deze vakantie. Behalve dan de jongen die zojuist mee is genomen omdat hij Stiles McCall vermoord zou hebben. Niemand praat vandaag in de zaal, aangezien we allemaal weten dat hij ten onrechte is meegenomen. Hij zou nooit McCall vermoorden. Ik raak voorzichtig mijn linkerarm aan. Niet dat ik iets kan voelen, maar ik weet wat daar op mijn arm staat. Ik walg er soms van, als er zoiets gebeurt. Ik werk mee aan iets waar ik een hekel aan heb. Of nou ja, zal mee werken. Mijn hele toekomst is voor mij gepland. Ik heb amper iets erover te zeggen.
Ik praat wat met Frankie via Twitter over het bal, dat vanavond is. We besluiten erheen te gaan en zoals vanzelfsprekend gaat zij als mijn date. Niet dat ik het erg vind. Eerst vond ik haar een beetje eng, bedreigend. Maar nu ik haar beter heb leren kennen is ze eigenlijk best lief. Ik denk na over de kleding die ik vanavond aan kan doen. De keuze is tussen een simpele zwarte blouse en een pak. Ik denk even na, maar besluit het dan aan Frankie te vragen. Misschien wil ze graag dat onze kleding matcht. Ik pak de kledingstukken en loop naar Frankies kamer; de route is me nu al redelijk bekend. Als ik daar ben klop ik op de deur.
'Frankie, kan je me binnen laten?' vraag ik. Ik durf niet zomaar de kamer binnen te lopen, misschien is ze zich wel aan het omkleden ofzo. En ik wil die situatie liever vermijden.
Spoiler alert: you will save yourself