• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]

    Jens Potter

    "Lisa, enig idee waar Jos kan zijn?" Jens zijn gedachten begonnen te hyperventileren. Enkele dagen geleden was alles nog zo rustig, en nu...

    Vanaf nu ben ik weg, tot vanavond...

    Ruby

    "Dat lukt makkelijk me deze nietsnutten." Ik glimlachte zwakjes. "Maar wat doen we met Gold en Belle? Bij hen is het sowieso niet gelukt. Hij is te sterk voor mij." vroeg ze mij. 'Ze moeten maar gewoon meewerken, anders maken ze zichzelf verdacht.' Ik keek Regina aan. 'Zullen we dan maar beginnen?' Ik nam de eerste persoon mee naar een apart kamertje. 'Jens en Lisa, willen jullie om de beurt mensen naar binnen sturen? Totdat we iedereen hebben gehad?' 'Regina jij moet iedereen zijn hart controleren, en daarna dat stukje uit hun geheugen wissen. Zo merken ze er weinig van.' Ik moest mijn gedachten bezig houden met andere dingen, anders zou ik teveel aan Graham moeten denken.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Ze moeten maar gewoon meewerken, anders maken ze zichzelf verdacht.' Ruby richtte zich tot mij. 'Zullen we dan maar beginnen?' Ruby nam de eerste persoon mee in een kamertje. 'Jens en Lisa, willen jullie om de beurt mensen naar binnen sturen? Totdat we iedereen hebben gehad?' 'Regina jij moet iedereen zijn hart controleren, en daarna dat stukje uit hun geheugen wissen. Zo merken ze er weinig van.' een diepe zucht ontsnapte uit mijn mond. "Ik had mijn dag anders voorgesteld. Eigenlijk had ik deze hele week anders voorgesteld." Bij de eerste persoon greep ik het hart en plaatste het terug. De herinneringen had ik vervolgens verwijderd. "Volgende dan maar?" vroeg ik aan Ruby.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Jup,' antwoorde ik. Zo waren wij al een tijdje bezig, maar zonder resultaat. 'Heb je ooit al eens zoveel harten achter elkaar er uitgetrokken?' Merkte ik sarcastisch op. De groep in de grote zaal werd steeds kleiner. Ik begon mij zorgen te maken. 'Zit Jos er wel bij?' Vroeg ik Regina somber. Ik begon de hoop al op te geven.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Heb je ooit al eens zoveel harten achter elkaar er uitgetrokken?' vroeg Ruby aan mij. Ik wilde nee zeggen, maar het antwoord was ja. "Ken je het sprookje van Koning Ferdinand Hendrix? Nee hé. Dat komt omdat ik alle personen in dat sprookje inclusief bij zijn leger..." Ruby kon het verder zelf wel invullen. Trots was ik er niet meer op. 'Zit Jos er wel bij?' "Geen idee, nog twee te gaan op mijn lijstje en dat zijn Belle en Gold." ik keek Ruby vragend aan wat we nu moesten doen.


    Do I look like Mother Teresa?

    typen onder de douche gaat niet zo snel xD


    Ruby

    Ik schrok van Regina's woorden, maar ik had het eigenlijk wel kunnen verwachten. Ze leek er in ieder geval niet trots op te zijn. 'Eerst Belle maar?' Ik zag er tegenop om Gold te moeten doen. Vooral na wat er met Graham gebeurt is. Ik keek Regina bezorgt aan.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Eerst Belle maar?' vroeg Ruby aan mij. Ik knikte terug naar haar. Ik kon haar bezorgdheid zien. Belle kwam binnen en ging zitten, voordat ze iets kon zeggen greep ik gelijk naar haar hart, maar toen mijn hand haar borst aanraakte, werd ik achteruit de lucht in gevolgen. Eerst kwam ik met mijn rug tegen het plafond en vervolgens maakte ik een grote smakker op de grond. Het werd zwart voor mijn ogen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    'Regina,'schreeuwde ik. Bij de aanraking van Belle's borst werd ze tegen het plafond geworpen en kwam met een pijnlijke knal op de grond terecht. Vervolgens bleef ze roerloos liggen. Ik wilde naar haar toe rennen, voordat ik er was werd ik door een enorme kracht achteruit geblazen. Belle keek mij aan en begon te lachen. 'Jij!,' siste ik. 'Wie ben jij en waarom doe jij dit?' Ik keek haar kwaad aan. Ik stond klaar om aan te vallen, maar mijn voeten konden zich niet meer bewegen. Belle, of moet ik zeggen Jos keek arrogant op mij neer.


    Jos

    Ik liep naar binnen. Ik en geitje nummer 2 waren als enige nog over. We moesten dit snel en goed doen, dan zouden ze ons niet doorkrijgen. Nog voordat ik zat greep Regina naar mijn hart. Dus dit was al die tijd hun plan geweest, ik grinnikte. Secondes verliepen in slowmotion, waarbij Regina te maken kreeg met mijn beschermingsspreuk waardoor ze met een grote klap weggeblazen werd en bewusteloos neerviel. Ze moest mijn niet onderschatten.

    Lachend keek ik naar Ruby, ze rende naar Regina toe maar met één beweging veegde ik haar weg naar achteren. Ik genoot hier van! 'Jij!,' siste ze. 'Wie ben jij en waarom doe jij dit?' ze keek mij kwaad aan. Ik zag dat ze mij wilden aanvallen, dus zette ik haar voeten vast. 'Ik?,' zei ik angstaanjagend, 'Ik ben degene die jullie Jos noemen. Oh ik zou jou eens goed vertellen waarom ik dit doe.' Ik wees naar Regina. 'Zij daar, degene die jij zo liefkozend moeder noemt,' ik deed alsof ik moest overgeven. 'Zij heeft mij tot leven gewekt.' Ik zag de verbazing op Ruby's gezicht. 'Jij wil vast wel weten waarom ik tot leven ben gewekt.' Plotseling stond ik naast Ruby, met mijn gezicht enkele centimeters van die van haar. 'Om het leven van jou, Graham en jullie vriendjes te verwoesten.' Ik zag Ruby schrikken, de ongeloof op haar gezicht was groot. 'En hier na... Is Storybrooke aan de beurt.' Ik lachte hysterisch. Met één knip in mijn vingers waren ik en geitje nummer 2 verdwenen.


    Ruby

    'Ik?,' Het horen van de stem van Jos deed mij huiveren. 'Ik ben degene die jullie Jos noemen. Oh ik zou jou eens goed vertellen waarom ik dit doe.' Jos wees naar Regina. 'Zij daar, degene die jij zo liefkozend moeder noemt, 'Zij heeft mij tot leven gewekt.' Ik was verbaast, Regina? 'Regina zou dit nooit doen,' riep ik verontwaardigd uit.' 'Jij wil vast wel weten waarom ik tot leven ben gewekt.' Ik schrok enorm, Jos stond ineens naast mij. Ik kon mij niet bewegen. 'Om het leven van jou, Graham en jullie vriendjes te verwoesten.' Ik geloofde het niet. Regina hield van mij, toch? Ik begon te twijfelen, speelde Regina al die tijd een spelletje met mij? 'En hier na... Is Storybrooke aan de beurt.' Jos begon hysterisch te lachen. Nee dit kon niet waar zijn. Regina was veranderd, zij deed zulke dingen niet. Ik merkt dat ik mij weer kon bewegen. Met een schreeuw wilde ik Jos aanvallen, maar voordat ik het wist was ze verdwenen. Van woede schopte ik een stoel onderuit, ik balde mijn vuisten en begon op de muur te slaan. Ik zag Regina nog steeds roerloos op de grond liggen. Ik snelde mij naar haar toe. 'Regina, gaat het? Kun je mij horen?' Ik schudde haar voorzichtig door elkaar, ik wist niet of ze wat gebroken had. Nog steeds werd ze niet wakker, in paniek belde ik de ambulance post. Binnen enkele minuten waren zij ter plekke en laadden Regina in. Ik reed mee in de ambulance en hield Regina's hand vast. Wat ik net had gehoord deed er even niet toe, ongeacht of het de waarheid was of niet. Regina mocht niet doodgaan. In het ziekenhuis werd ze direct onderzocht, er waren wat kleine kneuzingen en breuken, maar Regina was buiten levensgevaar. Nu was het wachten totdat Regina wakker zou worden.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Ik opende mijn ogen, ik lag met mijn hoofd op het stuur van mijn auto. "Wat doe ik hier?" met hand wreef ik over mijn achterhoofd. Plots drong alles weer tot me door. ik zou met het drankje naar Ruby moeten bij het gemeentehuis. Waar was die haak nou? Wanhopig haalde ik de auto door elkaar. Shit, nou dan maar een ander voorwerp. Ik zocht naar het flesje, maar ook die kon ik niet vinden. Met sirenes aan reed ik naar het gemeentehuis. Daar aangekomen zag ik Ruby net de ambulance instappen met... Regina daarin? De sirenes die ik net had uitgezet zette ik weer aan en ik reed achter de ambulance aan. We kwamen aan bij het ziekenhuis. Na het zoeken van een parkeerplek liep ik naar binnen. Bij de balie vroeg ik naar Regina en mij werd het kamer nummer verteld. Ik rende door het ziekenhuis heen. Ruby mocht nu niet alleen zijn. Ik sprong nog net niet de kamer in. Ik moest op adem komen, maar tussen het hijgen door sprak ik Ruby aan. "Sorry, ik heb gefaald."

    Regina

    "Regina je bent wakker!" met moeite wist ik mijn ogen te openen. Over mij heen stond iemand heen gebogen. "Ruby?" fluisterde ik. "Sssst, stil maar." ik voelde dat er lippen op die van mijn kwamen. Was dit nou Graham? Nee zijn lippen proefde niet zo. Dit kon alleen... Ik kwam overeind. "Daniël?!" Ik sprong uit het bed en werd door hem opgevangen. "Maar hoe? Ik dac-" opnieuw raakte onze lippen elkaar. "Betekent dat ik dood ben?" "Ik heb op je gewacht Regina." Ik zonk diep weg in zijn ogen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Zenuwachtig liep ik heen en weer door de kamer, ik nam weer plaats naast Regina's bed. Waarom duurde dit zo lang? Ik pakte Regina's hand, met mijn andere hand aaide ik over haar voorhoofd. Ik zag haar oogleden samentrekken, ze was dus aan het dromen. Ik werd opgeschrikt door een persoon die de kamer binnen kwam stormen. Tot mijn grote verbazing stond Graham midden in de kamer. Ik sprong overeind. 'Wat doe jij hier,' riep ik kwaad. Wat hij mij toen straks had aangedaan, zat nog vers in mijn geheugen. Sorry, ik heb gefaald." zei hij tussen het hijgen door. Ik keek hem in de ogen, 'Graham,' stamelde ik. 'Je bent er weer,' de tranen sprongen in mijn ogen. Ik vloog hem in de armen. 'Jos is weer bezig geweest,' snikte ik. Ik verborg mij in het grote, warme lichaam van Graham.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    'Wat doe jij hier,' riep ze kwaad. Nadat ik had gezegd had dat ik had gefaald veranderde haar gezichtsuitdrukking 'Graham,' stamelde ze. 'Je bent er weer,' zei ze met tranen in haar ogen. Ik was er weer? Wat bedoelde ze daarmee? Ik was alleen wat halen bij Gold. Ze vloog me in de armen. 'Jos is weer bezig geweest,' snikte ze. Ik omhelsde Ruby en drukte haar dicht tegen mij aan."Het spijt me Ruby. Gold had me iets gegeven, maar ik ben het kwijtgeraakt." ik had moeite om me groot te houden. "Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik heb gefaald." Waarom had ik Ruby niet kunnen redden. Ik voelde dat er tranen wilde komen, maar ik wist ze te onderdrukken. ik had Jos kunnen tegenhouden...


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    "Het spijt me Ruby. Gold had me iets gegeven, maar ik ben het kwijtgeraakt." Ik keek hem verbaast aan. 'Je bent het helemaal niet kwijtgeraakt, weet je dan helemaal niet meer wat er gebeurt is?' Ik keek hem bezorgt aan. Ik vertelde hem het hele verhaal, behalve het gedeelte dat Jos zei dat Regina haar tot leven heeft gewekt en het achterliggende doel daarvan. Bezorgt ging ik weer bij Regina zitten 'Wordt nou wakker,' fluisterde ik.


    When you believe your dreams come true

    Graham

    Verbaast keek Ruby mij aan. 'Je bent het helemaal niet kwijtgeraakt, weet je dan helemaal niet meer wat er gebeurt is?' De verbazing van Ruby veranderde in bezorgdheid. Ze vertelde me alles. Ik had een haak waarmee ik de harten eruit kon rukken. Een drankje dat ik van Gold had gekregen en wat ik over de haak en mijzelf had gegoten. Vervolgens het verschrikkelijke wat ik tegen Ruby had gezegd en daarna dat Jos was verschenen als Belle en Regina dit had aangedaan. Terwijl ik alles nog liet bezinken liet ik mezelf langs de muur naar beneden glijden. Ruby nam plaats naast Regina en ik kon alleen maar denken dat ik weer gebruikt was.

    Regina

    Samen met Daniël liep ik de stallen in. Daar gebeurde het opnieuw. Daniël greep naar zijn hart en begon naar adem te snakken. Vervolgens viel hij neer. Plots stond ik in het politiebureau. Daar zag ik hetzelfde gebeuren, maar nu stond Swan hulpeloos toe te kijken hoe Graham neerviel. Nu opeens stond ik in het bos er was niks te zien, maar opeens hoorde ik een stem. "Ruby? Ben je daar?" Vanachter een boom verscheen Graham die pal naast me liep. Vanachter een andere boom verscheen een wolf met een rode mantel in haar mond. Graham deed deze om en Ruby stond nu voor hem. Het zag er zo romantisch uit, tot... Ruby naar haar hart greep. Mijn ogen schoten wijt open en ik hapte snel naar lucht.


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    Ik keek hoe Graham zich tegen de muur naar beneden liet zakken. 'Graham, je weet dat jij er niets aan kon doen. Jos was het.' zei ik troostend. Ik wilde naar hem toelopen, maar draaide mij geschrokken om toen Regina overeind schoot, happend naar adem. 'Regina,' riep ik uit. Ik snelde mij naar haar toe. 'Rustig, niet teveel bewegen je hebt een aantal gebroken ribben. Ik ondersteunde haar, zodat ze weer kon liggen. 'Hoe voel je je?' zei ik met een klein stemmetje. Ik was zo bezorgt geweest, ik was bang dat ze dood zou gaan. Alle emoties van vandaag kwamen naar boven en stapelden zich op in mijn hoofd. Ik werd lijkbleek en alles begon te draaien. Ik moest mij aan de bedrand vasthouden om niet om te vallen. Ik glimlachte zwakjes naar Regina.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    'Regina,' hoorde ik iemand roepen, diegene bleek Ruby te zijn. 'Rustig, niet teveel bewegen je hebt een aantal gebroken ribben'. Ik voelde inderdaad dat ik last had van mijn ribben. Ruby hielp me om weer te liggen al was het wel wat pijnlijk. 'Hoe voel je je?' vroeg ze aan me. Er kwam een klein zwak glimlachje op het gezicht van Ruby. "Nouja, beter in vergelijking met jou." ik knikte met mijn hoofd naar Ruby en moest lachen, maar greep gelijk naar mijn ribben. "Verdomme die ribben. Natuurlijk herstel duurt altijd zolang." Ik was blij Ruby weer te zien. "Wat is er eigenlijk allemaal gebeurd?" Nu pas merkte ik Graham op, die van de grond overeind kwam en naast Ruby kwam staan. "Het spijt me Regina." Om nu boos te worden had geen zin. Een klein glimlachje zou al voldoende zijn voor Graham.


    Do I look like Mother Teresa?