• Link naar 1: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177516

    Link naar 2: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=177597&page=20

    Het was een mooie dag in storybrooke, alle vloeken waren verbroken en de doden waren weer tot leven gekomen. Mensen uit alle werelden waren samen, kinderen speelde buiten en volwassenen kletsen samen.

    [ bericht aangepast op 11 mei 2016 - 7:39 ]

    Jens Potter

    Lisa kwam richting Jens. "Ja, ik heb het gehoord. Kom, naar het gemeentehuis!" Riep Jens.

    Ruby

    Ik zag dat Regina boos was. "Hoe haal je het in je hoofd Graham naar Gold te sturen?" Met de minuut besefte ik me dat het een slecht idee was om Graham er heen te laten gaan. Regina pakte een glas en schonk er whisky in, vervolgens begon ze te ijsberen. "Die jongen is er geweest. Die komt niet meer van Gold af." Ik voelde mij hopeloos. "Goed boos worden heeft ook geen zin. Wat wil je nu gaan doen?" zei Regina vervolgens. Ik ging aan de keukentafel zitten en haalde een hand door mijn haar. 'Ik had hem moeten tegenhouden,' mompelde ik tegen mijzelf. Ik keek Regina angstig aan, 'Dit is een slecht plan he? Hoe kon ik zo stom zijn,' zei ik terneergeslagen. 'Het plan is om elk hart van elke inwoner van Storybrooke te controleren. Graham is dus naar Gold om een middel te halen, zodat hij dat kan doen inplaats van jij.' zei ik voorzichtig. Ik sprong overheid. 'Ik moet hem stoppen,' riep ik uit.


    When you believe your dreams come true

    Regina

    Ruby nam plaats aan de keukentafel. Met een hand streek ze door haar haar. Ze mompelde iets zachtjes tegen zichzelf, maar ik negeerde ik het. Onder tussen schonk ik nog een glas whisky in. 'Dit is een slecht plan he? Hoe kon ik zo stom zijn,' zei ik terneergeslagen. 'Het plan is om elk hart van elke inwoner van Storybrooke te controleren. Graham is dus naar Gold om een middel te halen, zodat hij dat kan doen in plaats van jij.' zei Ruby voorzichtig. Nadat Ruby dat zei sprong ze opeens overeind 'Ik moet hem stoppen,' riep ze uit. Snel slikte ik de whisky door en met magie sloot ik de deur voor Ruby's gezicht. "Jij gaat nergens heen jongedame." Ik kwam langzaam haar kant opgelopen. "Alle inwoners van Storybrooke zijn aan het wachten bij het gemeentehuis. Graham is allang bij Gold. Het is nu maar hopen dat hij een goede deal sluit, maar als jij ook gaat wil je waarschijnlijk weer een deal sluiten voor Graham. En dan..." ik keek even naar de grond. "Zou ik een deal gaan sluiten voor jou."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ruby

    De deur sloot zich met een klap voor mijn neus. "Jij gaat nergens heen jongedame." Regina kwam mijn kant oplopen. Ik wilde boos worden. "Alle inwoners van Storybrooke zijn aan het wachten bij het gemeentehuis. Graham is allang bij Gold. Het is nu maar hopen dat hij een goede deal sluit, maar als jij ook gaat wil je waarschijnlijk weer een deal sluiten voor Graham. En dan..." ze keek naar de grond. "Zou ik een deal gaan sluiten voor jou." Ik kreeg een brok in mij keel. 'Regina,' fluisterde ik. Ik liep naar haar toe en gaf haar een knuffel. 'Oke, dan gaan we dus naar het gemeentehuis?' 'Wil je alsjeblieft mee?' Ik was zenuwachtig. Hoe zou het met Graham verlopen? Wilde iedereen meewerken? Zou Jos komen opdagen? Ik pakte een glas uit het kastje en goot voor mijzelf ook whisky in. Ik goot het in één teug achterover. Dat kon ik wel gebruiken in deze situatie. Ik schonk vervolgens nog een keer in.


    When you believe your dreams come true

    veel alcholiekers in dit topic

    Regina

    'Regina,' fluisterde Ruby zachtjes. Ze kwam naar mij toelopen en gaf me een knuffel. 'Oke, dan gaan we dus naar het gemeentehuis? 'Wil je alsjeblieft mee?' Ruby was zenuwachtig ik kon het zien. Ze schonk twee glazen whisky voor zichzelf in en dronk deze gelijk leeg. Voordat ze aan de derde kon beginnen pakte ik haar hand. "kom op, het volk wacht op ons." zei ik al lachend.


    Do I look like Mother Teresa?

    Lisa

    "kom Jens we gaan." Ik liep richting het gemeentehuis en werd gevolgd door Spike.



    Elina 'Ellie' Kyriakou


    Ik klim in een boom terwijl ik nadenk. Wat voor monster wordt ik wel niet? Eerst een Banshee en nu schiet ik vuur. Ik besluit daarom me ook te verschuilen in het bos. Ik kan me toch warm houden met vuur uit eigen handen. Tranen vloeien er over me wangen, was alles maar normaal.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Jens Potter

    Ze kwamen aan en iedereen was er. Ook Belle.

    Ruby

    Ik wilde al een derde glas inschenken, maar Regina hield mij tegen. Het was goed dat ze mij tegenhield, anders had ik zo de fles leeggedronken. Regina pakte mijn hand "kom op, het volk wacht op ons." Ik glimlachte terug. Regina was de persoon die mij rustig kon krijgen, het voelde zo vertrouwd. Samen liepen we naar het gemeentehuis, waar al een menigte aanwezig was. Toen ze ons zagen aankomen nam iedereen plaats. Ik schraapte mijn keel. 'Welkom allemaal,' ik kuchte zenuwachtig. 'Ik als hulpsheriff moet jullie meedelen dat er enkele mensen in Storybrooke getroffen zijn door een ernstige besmettelijke ziekte.' Ik keek de menigte rond, ik zag Regina verbaast kijken. Ik verzon dit ter plekke, want als ik het echte verhaal zou vertellen zou Jos waarschijnlijk vluchten. 'Deze personen worden nu behandelt, maar we moeten alle inwoners controleren of ze verschijnselen hebben. Daarom gaan we ieder één voor één controleren. Zo garanderen wij de gezondheid van iedere bewoner.' eindigde ik mijn praatje overtuigend. Ik hoopte dat Graham zo zou komen.


    When you believe your dreams come true

    Jos

    Om de één of andere reden werden alle bewoners naar het gemeentehuis geroepen. Ik zat nog steeds in Granny's. Alle klanten liepen naar buiten om te zien wat er aan de hand was. 'Belle, kom je mee?' Granny keek mij vragend aan. Nu moest ik wel mee. Ik sloot mijn boek en glimlachte naar haar. 'Ja ik kom mee,' samen liepen we naar het gemeentehuis. Toen iedereen aanwezig was kwamen Regina en Ruby aanlopen. Ik werd een beetje zenuwachtig. Maar het bleek om één of andere ziekte te gaan, dus ik kon mij weer ontspannen. Ik was Belle en niet ziek, dus er was geen reden om te ontdekken dat ik niet Belle was.


    When you believe your dreams come true

    Lisa

    Ik stond bij de ingang met Spike en ik luisterde naar Ruby's speech. Ik keek haar aan knikte en wees naar de ingang, waarmee ik bedoelde dat ik zorgde dat niemand weg kon. Nu nog wachten op Graham.

    Geitje nummer 2

    Ik zuchtte er viel niet veel te beleven in de winkel van Gold. Jos had mij opgedragen om hier een oogje in het zeil te houden. Gold en Belle waren er stiekem een paar dagen op uit gegaan zonder het iemand te vertellen. Hierdoor waren zij de dekmantel voor mij en Jos. Jos was er zeker van dat het sheriff duo Gold om hulp zou gaan vragen. Hierdoor moest ik hen opvangen en tegenwerken. Jos had iets moois in petto. Plotseling hoorde ik het belletje gaan. Daar zak ik inderdaad de sheriff naar binnen komen lopen. 'Aah meneer Graham, wat een genoegen,' zij ik met een grijns. 'Wat komt u hier doen?

    [ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 22:52 ]


    When you believe your dreams come true

    Regina

    We waren aangekomen bij het gemeentehuis. De menigte was al vrij snel stil en Ruby deed het woord. 'Welkom allemaal,' een kuch onderbrak Ruby's verhaal. 'Ik als hulpsheriff moet jullie meedelen dat er enkele mensen in Storybrooke getroffen zijn door een ernstige besmettelijke ziekte.' Verbaast keek ik Ruby aan. Wat was ze nou onzin aan het praten? 'Deze personen worden nu behandelt, maar we moeten alle inwoners controleren of ze verschijnselen hebben. Daarom gaan we ieder één voor één controleren. Zo garanderen wij de gezondheid van iedere bewoner.' Ruby was veel te snel klaar met haar praatje. Graham zou allang terug moeten zijn. Ongeduldig keek ik om me heen. Zou Ruby de menigte bezig kunnen houden?

    Graham

    Ik kwam binnen en zag Gold achter de toonbank staan 'Aah meneer Graham, wat een genoegen,' er verscheen een glimlach op het gezicht van Gold. 'Wat komt u hier doen?' Ik keek een beetje de winkel rond. In één van de etalages zag ik een haak liggen, die had ik nodig om een hart eruit te kunnen rukken. "het klinkt wat raar, maar..." ik moest niet het echte plan vertellen. "ik wil over iemands hart kunnen beschikken. Kan jij ervoor zorgen dat ik dat bij mensen kan doen?" Toen Gold even niet keek greep ik de haak. Nu nog iets van een drankje en ik zou hier weg kunnen. Ik begon nog niet over de deal, daar zou hij zelf mee moeten aankomen. "Moet jij niet trouwens naar het gemeentehuis?" vroeg ik verbaast.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2016 - 22:46 ]


    Do I look like Mother Teresa?

    Geitje nummer 2

    Ik keek hoe Graham een rondje maakte door de winkel. "het klinkt wat raar, maar... ik wil over iemands hart kunnen beschikken. Kan jij ervoor zorgen dat ik dat bij mensen kan doen?" maar natuurlijk kan ik daarvoor zorgen glimlachte ik. "Moet jij niet trouwens naar het gemeentehuis?" Graham keek mij verbaast aan. Snel wierp ik een op de klok. 'Oh is het alweer zo laat? Ja daar moet ik zo heen. Dus laten we dit snel afhandelen.' Vanonder de toonbank haalde ik een klein flesje met inhoud vandaan. Dit had ik van Jos gekregen en moest ik geven aan de personen die Jos wilde tegenwerken. 'Kijk Dearie. Dit,' ik wees naar het flesje. 'Giet je over een magisch voorwerp heen. Bijvoorbeeld die haak die je net hebt gepakt.' Natuurlijk was het mij opgevallen dat de haak ineens van zijn plek was verdwenen. 'Ook is het zeer belangrijk dat je het over de gebruiker van het voorwerp giet, anders werkt het niet. Hierna kun je elk hart er uit halen dat je maar wilt.' Ik lachte gemeen. Ik gaf het flesje aan Graham. 'Van het huis huis,' ik boog diep. 'Voor de sheriff,' ik glimlachte weer. 'Als u mij nu zou willen excuseren, ik moet naar het gemeentehuis.' Ik duwde Graham naar buiten en sloot de winkel af. Vervolgens liep ik snel naar het gemeentehuis, Graham achterlatend. Ik knikte naar Lisa, die bij de deuropening stond. Binnen ging ik snel opzoek naar Belle, of beter gezegd Jos. In een hoekje achterin vond ik haar.


    When you believe your dreams come true