• De Rollen:
    JoSnape=Jeroen
    AppieAkkab i= Appie
    Lisadragonrider= Noa
    Heyitsgraham =Fabian
    amber1 = Amber
    Marisha = Patricia (Alleen ze kijkt even hoe het gaat en dan laten we die plek vrij voor als ze het leuk zou vinden mee te doen)
    WensAter = Nienke

    Dit Topic is voor het spelen van de Personen, er komt ook een Praattopic, daar komen de regels, kleine onderlinge gesprekken en ideeën.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    "Waarom ben je zo aardig tegen me?" vraagt Jo. Ik rol met mijn ogen voor de grap. "Ik ben Fabian. Ik ben ieders vriend." zeg ik half lachend. "Wij hadden alleen een verkeerde start."


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo
    Ik lach even en dacht terug aan de ketting en de badkamer, verkeerd? Ik glimlachte even bij mezelf, "Fabian, Waarom deed je ddát bij de badkamer?" Ik hoop dat hij wist wat ik met dát bedoelde


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    Er verscheen weer een kleine glimlach op haar gezicht. "Fabian, Waarom deed je dát bij de badkamer?" ik keek Jo vragend aan. "Huh, badkamer?" vroeg ik verbaasd.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo
    Ik keek hem nep boos aan, "Dat je me zoende sukkeltje..." Lachte ik en keek hem glimlachend aan


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    Ik zie een neppe boze blik van Jo. Ze zou toch niet ... bedoelen? "Dat je me zoende sukkeltje..." het was het gene waar ik aan dacht. Ze keek me glimlachend aan en ze leek het al te begrijpen hoe vriendschap werkte. "ow, dat? Dat was puur om die ketting terug te krijgen. Het is een geweldige manier. Vrouwen verwachten zoiets niet. Van Mick geleerd." zeg ik half lachend.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo
    Ik huiverde bij de naam Mick,
    "Jap... Mick..." Zeg ik nors als ik terug denk dat hij me sloeg


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Jo


    Er kwam weer een valse glimlach op mijn gezicht, volgens mij kan ik niet lang aardig blijven. Ik stond op en liep naar de tafel en ging daarop zitten,
    "Maar Fabian, waar is je ketting dan?" vraag ik vals, niet dat ik hem heb maar ik heb wel wat anders, ik bedoel, ik ben een dief, wat is een dief zonder iets te stelen? Niets dus, ik voelde even in mijn zak, zijn beurs zat er nog in. "Of moet ik Fabientje zeggen?" denkend aan de foto die erin zat, zijn haar was genius.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    Er kwam een valse glimlach op haar gezicht tevoorschijn. Ze liep richting het bureau en ging daarop zitten. Ik volgde elke beweging van haar. "Maar Fabian, waar is je ketting dan?" ik kijk Jo vragend aan. "Of moet ik Fabientje zeggen?" ik kijk Jo aan en besluit om de wijzeren te zijn en mijn mond te houden. Ik houd blik enkel op haar gericht terwijl ik mijn boek weer pak. Ik lees niet, maar blijf naar Jo staren.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo


    Ik begon vals te lachen,
    "Wat is een dief die niets steelt?" ik kijk hem uitdagend aan en pak zijn portemonnee uit mijn zak, en doe hem open, ik pak een 50 euro eruit en stop het weer terug in mijn zak, de beurs houd ik vast.


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    "Wat is een dief die niets steelt?" onze blikken kruizen elkaar en ik zie hoe ze uit haar zak mijn portemonnee haalt en er vijftig euro uithaalt. "Ow, Viktor." schreeuw ik overdreven hard. Het is nu mijn beurt om haar uitdagend uit te kijken. "Ik heb je een keer gered, maar blijkbaar boeit je dat niet. Dan denk ik maar dat het op deze manier moet." ik legde mijn boek weer weg en kwam recht overeind. "Ow Viktor!" ik hoorde het kantoortje boven dicht gesmeten worden. Viktor was onderweg naar onze kamer en Jo zou problemen krijgen.


    Do I look like Mother Teresa?

    Jo


    Ik zag dat Fabian Viktor riep,
    "Och, kan je een 15 jarig meisje niet aan? Tsjonge, dat had ik niet verwacht Fabian..." ik keek hem aan, precies hetzelfde als hij,
    "Ik ben teleurgesteld..." ik hoorde de deur dichtslaan, daar kwam Viktor, ik glimlachte even nep naar Fabian, gelukkig kan ik goed goochelen. Met mijn vingervlugheid deed ik de portemornee in zijn tas en het geld in een opengeslagen boek, ik deed het boek dicht en gooide hem naar Fabian,
    "Viktor! Fabian steelt mijn geld!" schreeuw ik


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Fabian

    "Och, kan je een 15 jarig meisje niet aan? Tsjonge, dat had ik niet verwacht Fabian..." ze kopieerde mijn blik. "Ik ben teleurgesteld..." ik bleef de wijzere en hield nog steeds mijn mond. Vlak voordat Viktor de kamer binnenkwam had ze mijn portemonnee weer in mijn tas gestopt en het geld stopte ze in een opengeslagen boek wat ze ook naar mij toewierp. "Viktor! Fabian steelt mijn geld!" schreeuwde Jo net nadat de deur was opengegaan. Viktor keek mij vragend aan. "Jo, een week lang elke avond de wc borstelen met een tandenborstel." ik keek Viktor verbaast aan. "Fabian is vergeleken met jou een opgevoede jongen. Hij hoeft niet te stelen voor geld, maar ik heb verhalen over Jeroen en jou gehoord. En nu wil ik dat het stil is en dat jullie gaan slapen."

    (Ik zeg volgende dag)


    Do I look like Mother Teresa?

    Lisa

    Ik word wakker en zie dat Noa nog slaapt, mooi denk ik, dan ben ik even zonder haar. Ik kleed me rustig aan en sluip naar de kamer van Fenne. Ik klop zachtjes op de deur. 'Fenne, ben je wakker?' Fluister ik.

    Jens

    Ik wandel en dwaal wat rond in de straten, tot mijn oog op een huis valt. Ik denk "Wat heb ik te verliezen?" En stap erop af. Ik druk op de bel, maar bonk voor de zekerheid ook maar stevig op de deur.

    Viktor

    De rust in het huis wordt verstoord als ik iemand hoor aankloppen op de deur. "Verdomde verkopers ook in de vroege ochtend." zeg ik tegen mijn raaf, Corevus. Ik loop sjokkend de trap af en open de voordeur. "Geen interesse." ik wil de deur weer dichtsmijten, maar bedenk me dan dat de jongen voor de deur veel te jong is om een verkoper te zijn. "Wat mot dat hier?" vraag ik nors.


    Do I look like Mother Teresa?