• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 16:43 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Hij komt straks, hij is even naar de jongens toe. Hij heeft ze niet zoveel gezien de laatste tijd,' antwoordde DJ. 'Ik heb op zich goed geslapen, maar die luchtbedden zijn inderdaad vreselijk. Ik slaap sowieso al slecht als ik niet in mijn eigen ongeving in mijn eigen bed lig, laat staan op zo'n onding. Ik ben voor een normaal hotel voor de volgende vakantie.' DJ legde haar badlaken in het zand neer toen ze bij het meer waren gearriveerd en hield Starr een zakje drop voor.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Gaaf,' zei Ellie bewonderend. Ze pakte de vork uit zijn handen en nam met een brutale grijns een stukje van zijn appeltaart. 'Ik heb na lang twijfelen besloten om toch voor de studierichting tot gyneacologie te gaan. Ik ben toegelaten. Het heeft me altijd al geweldig geleken. Ik ben waarschijnlijk vast een jaar of 35 voor ik eindelijk eens kan starten, maar ach. Ik heb het ervoor over nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Starr nam niet zo bescheiden een hand dropjes, gooide ze een voor een in de lucht en ving ze weer op.
    'Ik heb ruzie met Raine,' zei ze in een opwelling.
    DJ had iets betrouwbaars, iets wat weinigen hadden. Ze had het gevoel dat ze aan iemand moest vertellen wat ze voelde, want anders kwam het er in een woede-aanval uit en zou ze dingen schreeuwen waar ze later spijt van kreeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat is inderdaad best laat. Maar ja, beter laat het werk gaan doen dat je leuk vindt dan helemaal niet,' vond Mosh. 'Maar doe je die studie dan parttime ofzo? Je woont niet meer bij je ouders, toch?' Hij realiseerde zich dat hij geen flauw idee had hoe oud ze was, maar het was vast niet veel ouder dan hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee, ik woon op mezelf. Ik heb mijn eigen appartement.' Ze rechtte trots haar rug. 'Het is deeltijd inderdaad, ik werk daarnaast nog als hoofdverpleegster. Het zal flink aanpoten worden.'

    --

    'O, dat is vervelend.' Ruzies waren altijd vervelend en het bezorgde je altijd een rotgevoel. Het was ook nog maar hun tweede vakantiedag. DJ keek haar onderzoekend aan. 'Waardoor hebben jullie ruzie gekregen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Noa haalde haar schouders op. Ze had onrustig geslapen en ze vermoedde dat Josh dat ook wel wist, maar dat zou ze niet tegen hem zeggen.
    Het brood was nog warm en ze nam er een hapje van zonder hem te besmeren. Ze wist dat ze het Joshua eigenlijk verplicht was om te vertellen wat er aan de hand was, maar ze kon zich er op dit moment niet toe zetten. Haar kater belette haar om fatsoenlijk na te denken en eigenlijk wilde ze vandaag gewoon rust aan haar hoofd.
    'Wat zullen we vandaag doen?' vroeg ze toen ze klaar was met eten en de laatste slokken uit haar flesje water naar binnen goot.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Daan en Elsa hadden samen ontbeten. Johan hadden ze niet eens gezien en Marije was later wakker dan zij, maar omdat zowel Daan als Elsa teveel honger had om op hun zus te wachten, waren ze maar vast gaan eten. Daarna had Daan aangeboden om de borden af te wassen en hij was blij dat hij dat mocht doen - niet omdat hij afwassen zo geweldig vond, in tegendeel - want hij zag het meisje lopen wat hem gisteren ook al even was opgevallen. Ze had donker haar dat tot over haar schouders viel een een paar even zo donkere ogen.
    'Hoi!' groette hij haar, waarbij hij een hand vol sop opstak en zichzelf onder spatte.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Joshua grinnikte. 'Zeg jij het maar. Iets waar jij je fit genoeg voor bent.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsa had met Daan ontbeten, terwijl zij zich beiden afvroegen waar Johan en Marije bleven. Toen Daan voorstelde om de borden af te wassen, gaf dit haar mooi de gelegenheid om aan de ontbijttafel de laatste bladzijden van het boek dat ze aan het lezen was uit te lezen. Aan de sfeer deze ochtend te zien was er onverassend genoeg de afgelopen avond veel gebeurd.

    Christina kreunde zachtjes terwijl ze zich in haar bed omdraaide. Ze voelde zich gisteren al niet lekker, waardoor ze besloot snel naar de tent terug te keren. Ze vroeg zich af wat ze gemist had, maar op dit moment wilde ze vooral dat het laatste beetje hoofdpijn ook verdween. Ze zou wel ontbijten nadat ze nog een uurtje geslapen had.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Mosh floot. ‘Dat klinkt inderdaad druk!’
    Niet dat zijn leven minder druk was. Hij had zijn dochter het afgelopen jaar maar twee keer gezien, en Noa slechts één keer. Niet zo vreemd dat ze erg uit elkaar waren gegroeid. De gedachte aan Noa gaf hem een wee gevoel in zijn mag en stopte gauwe en stuk appeltaart in zijn mond.


    Starr viste eerst nog een dropje uit de zak voor ze antwoordde. Moest ze het vertellen? Als iemand begreep waarom ze in paniek was geraakt, dan was het DJ wel.
    ‘Hij duwde me gisternacht onder water,’ mompelde ze.
    Beschaamd keek ze een andere kant uit.
    ‘En voor een moment voelde het alsof ik terug was in die klote-grot. Ik werd boos op hem en ik stormde het water uit. ’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik kan me heel goed voorstellen dat je schrok,' zei DJ met grote ogen. 'Ik begrijp ook niet dat hij dat doet!' Jasper zou zoiets nooit doen. Toen Starr haar niet gelijk aankeek ging er langzaam een belletje rinkelen.
    'Of weet Raine er niet van? Van de grot? En... de rest?' Ze keek begripvol naar Starr. 'Heb je wel eens overwogen om het hem te vertellen?'

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 20:34 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ja, maar jij hebt het zo te horen ook zwaar. Geniet je er wel een beetje van? Ondanks de drukte en de chaos moet je nooit vergeten te genieten. Van je werk, maar ook het leven. Hoe gaat het met Myrthe? Heb je een foto?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Natalee hield van uitslapen. Helaas was het in de tent al snel veel te warm en kon ze niets anders doen dan een sarong van Bertha om zich heen slaan en naar buiten kruipen om te zien wie er al wakker waren. De yogamat van haar vriendinnetje lag uitgespreid op het gras evenals een flesje water en een hoepel. De eigenares was echter nergens te bekennen en omdat Natalee maar al te goed wist dat Bertha geen sloddervos was, kon ze niet al te ver weg zijn.
    Er stonden al enkele tenten open en uit sommigen klonken wat zachte gesprekken, maar op één iemand na leek het kampeerveld niet echt de beste plek om gezelschap te vinden. Natalee schoof daarom ongevraagd aan aan een tafel die van een van Bertha's vrienden moest zijn, bij een meisje dat er ook al zat en tenminste iets te eten bij zich had.
    'Goeiemorgen,' zei Natalee en ze deed haar best om haar krakende ochtendstem zo helder mogelijk te laten klinken. 'Volgens mij kennen wij elkaar nog niet. Ik heet Natalee.'
    Dat was op zijn minst een perfect Nederlandse zin, waar ze zo vroeg op de ochtend toch best trots op was. Hoewel ze in Zwitserland gewend was aan emertaligheid, was ze niet gewend aan het Nederlands dat haar vriendin sprak en ze onderhield het niet goed genoeg om zich er al te prettig bij te voelen wanneer ze het sprak. Ze vond het veel fijner om in het Duits tegen Bertha te zeggen dat ze van haar hield en haar dan in het Frans te horen antwoorden "je t'aime aussi".


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    De dag beginnen met een maaltijd was voor de meeste mensen de normaalste zaak van de wereld. Zelfs de mensen die het liever niet deden, hadden verder geen hekel aan het woord 'ontbijt' of werden er ook niet bang van.
    Angel was echter al zeker een uur wakker zonder haar ogen te openen, het moment dat ze moest opstaan om met de rest gezellig een broodje te gaan eten uitstellend.
    Uiteindelijk was ze weer in een diepe slaap gevallen, veroorzaakt door de alcohol van de vorige avond en de onrustige slaap die ze de rest van de nacht had gehad.
    Toen ze weer wakker werd, kwam Flynn net de tent weer binnen, zachtjes en voorzichtig, maar Angel had haar ogen al open. Hij glimlachte. Het was terughoudend en onzeker en Angel moest op haar lip bijten om de bittere gevoelens bij het zien van die ongemakkelijkheid weg te kunnen duwen. Het was haar schuld, haar gedrag maakte hem zo, maar ze wist niet wat ze eraan moest doen.
    'Ik wilde je net wakker maken,' zei hij opgelucht en hij ging aan het voeteneinde van haar luchtbed zitten. Het liefst had ze haar slaapzak weer tot haar kin opgetrokken, maar dat durfde ze evenmin als het tonen van haar lichaam. Hij werd er soms zelf boos van als ze dat deed en dan werd zij kwaad op het feit dat hij niet respectvol omging met haar gevoelens en uiteindelijk spraken ze zeker drie uur niet tegen elkaar. Of langer, als het echt tegenzat.
    Angel bevochtigde haar lippen en ze besefte dat ze vreselijke dorst had. Dorst... Ze vond het zo ontzettend moeilijk om zich tot eten of drinken aan te zetten, ook al schreeuwde haar lichaam erom. Ze kon het niet negeren, maar ze kon zich er ook niet toe zetten om iets tot zich te nemen.
    'Goeiemorgen,' zei ze en ze veinsde een perfecte glimlach die Flynn duidelijk gerust stelde.
    Flynn hielp haar haar weekendtas naar zich toe schuiven, zodat ze wat kledingstukken kon zoeken en uiteindelijk koos ze voor een katoenen maxi-jurk met een print van kleine blauwe en paarse bloemetjes op een zachtroze achtergrond. Hij bedekte haar vanaf haar sleutelbeen tot haar enkels en dat was maar goed ook.
    'Ben je nog moe?' wilde Flynn weten toen ze niet erg opschoot met aankleden, omdat hij maar naar haar bleef kijken. Angel kon zich niet voorstellen dat hij haar nog steeds begeerde, maar eens in de zoveel tijd kon ze zijn toenaderingspogingen niet meer van de hand wijzen en voelde ze zich verplicht het bed met hem te delen. Iets in haar zei dat hij dat alleen nog maar deed omdat hij nou eenmaal een man was en niet anders kon. Dat deed haar zelfvertrouwen niet echt goed en ze vroeg zich soms zelfs af of hij niet veel liever naar andere vrouwen keek. Zij keek al niet graag naar zichzelf, dus laat staan hoe ze er in zijn ogen uit moest zien...
    Ooit had hij beweerd dat zij het mooiste meisje van de wereld was, maar dat was allemaal kapotgemaakt. Ashlee en Thorne hadden haar lichaam vernield en daarna had haar eigen geest het overgenomen. Angel wist dat haar eetproblemen een gevolg waren van wat haar was aangedaan: een reactie op wat haar overkomen was en een poging om de situatie weer onder controle te krijgen, maar ze kon niet anders dan toch zichzelf de schuld geven. Als ze Flynn nooit gezoend had...
    'Nee, het gaat wel.' Ze liet zich gauw uit haar slaapzak glijden en trok de jurk over haar hoofd. Zonnebrand zou ze buiten wel opsmeren. Niet in de hete tent.
    Ze kroop achter Flynn aan naar buiten waar hij haar in een omhelzing trok, zodat hij haar echt een goede morgen kon wensen. Angel liet hem begaan en drukte haar gezicht tegen zijn schouder, waar ze zijn geur opsnoof. Hij rook nu al naar zweet en de dag was amper begonnen. Toch rook het fijn en vertrouwd en het herinnerde haar aan de eerste keren dat ze hem zo geroken had en hoe fijn het voelde om zo dichtbij hem te kunnen zijn, zonder dat het vervelend was. Dat wilde ze terug... Meer dan alles.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Noa haalde haar schouders op.
    'Als het maar niet het strand is.' Ze had het gevoel alsof ze zich heel erg ongemakkelijk zou voelen om het strandje bij het meer opnieuw te zien, alsof ze dan Mosh weer voor zich zou zien en weer zou voelen hoe het was toen hij haar straal leek te negeren.
    Ze grijnsde even en pakte toch nog maar een broodje.



    Jelle werd wakker met een stijve nek en een rammelende maag. Hij draaide zich instinctief op zijn rechterzij, waardoor hij de tent in keek. Hij zag dat Alienna's ogen open waren, maar hij had nog niet de puf om iets te zeggen. Daarom stak hij zijn hand naar haar uit om haar haren te strelen en glimlachte zodra ze haar ogen naar hem opsloeg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes