• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 16:43 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Oke.' Ze vond het niet leuk dat zijn toon ineens veranderde, maar ze kon het ergens wel begrijpen. 'Dan ga ik daarna wel met haar praten.' Ze kon het niet maken om niets te zeggen. Zo'n persoon wilde ze niet zijn. Het was al erg genoeg wat ze gedaan had, en het dan ook nog eens verzwijgen was helemaal vreselijk.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Wat attent van je,' zei Helen. Ze zette haar telefoon op stil en richtte haar blik vervolgens weer op James. 'Ben je wel eens eerder in Italië geweest?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Cool!' sprak Daan voor hij er erg in had. Jemig, wat moest hij nou weer zeggen? Dit ging niet zoals hij had kunnen - of durven! - verwachten.
    Hij haalde diep adem en sprak nogmaals tegen zichzelf dat hij normaal moest doen en gewon kalm en ontspannen moest overkomen. Hij richtte zijn aandacht even op een mes waar de chocoladepasta niet echt gemakkelijk vanaf te boenen was voor hij antwoord zou geven.
    'We kunnen wel samen gaan, als je wil.' Hij probeerde om niet rood te worden en zette extra kracht op een bord dat hij onder handen nam, zodat - mocht het toch gebeuren - het eruit zag alsof hij om die reden zo ingespannen was. 'Mijn zussen en broer zijn toch met hun vrienden hier en zo.' Hij had er bijna "ik ken hier niemand" achter gezegd, maar dat zou zo ongelofelijk sullig hebben geklonken dat hij, wanneer hij dat wel gezegd zou hebben, zich waarschijnlijk het liefst zou hebben verdronken in het afwaswater.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Eh - ja, klinkt leuk!' Cecila voelde zich overvallen door zijn opmerking en had al ja gezegd voor ze er erg in had, maar besefte daarna pas wat dat zou betekenen. Een hele middag optrekken met een onbekende jongen. Ze wist zijn naam niet eens! Een lichte paniekvlaag trok door haar lichaam. Wat zou ze in hemelsnaam de hele middag met hem moeten bespreken? Wat betekende dit? 'Volgens mij is het wel op loopafstand. Als je langs het strand gaat.' Ze wees naar het water, ook al was dat compleet overbodig, want de jongen begreep zelf ook wel dat het strand daar was.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Oeh, een agent is leuk.’ Starr wiebelde met haar wenkbrauwen. ‘Dat past wel bij je!’


    Jasper grinnikte. ‘Weinig indruk gemaakt, dus.’
    Hij zette zijn handen in het zand en leunde naar achteren. ‘Was het nog leuk gisteravond?’

    Alienna leunde een tijdje tegen hem aan, maar het begon echt warm in de tent te worden en ze was bang dat ze naar zweet ging stinken. ‘Zullen we gaan ontbijten?’
    ‘Een paar jaar geleden, met vrienden.’ Dat was een pijnlijke herinnering. Hij sprak geen van allen nog. Misschien was dat onbewust wel de reden geweest dat hij voor Italië had gekozen en niet voor Frankrijk of Spanje. Zodat hij dingen kon afsluiten. ‘En jij?’
    Mosh’ koffie en appeltaart was op. Hij voelde zich nog niet echt in de mood om het te gaan uitmaken met Noa, maar hij wist dat het beter was als hij het niet langer uitstelde.
    ‘Nou, dan ga ik maar. Ik spreek je nog wel.’ Hij verliet alvast het café, het was vast verdacht als ze samen terugliepen op het moment dat hij het een en ander aan Noa moest opbiechten en hij wilde niet dat Ellie in nog meer problemen kwam.
    Het duurde niet lang voordat hij Noa had gevonden. ‘Hé,’ zei hij aarzelend. ‘Heb je zin in een strandwandeling, of zo?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik zal het in overweging nemen als er zo'n feestje voorbij komt,' zei DJ grijnzend. 'Ik vind een minion wel echt iets voor jou. Die beestjes zijn echt hilarisch. Je kunt gewoon niet niet lachen als je ze ziet.'

    --

    'Vroeger een keer, met mijn ouders. Toen ik klein was. Later ook nog een keer, toen ik in de puberteit zat. Ik heb weinig van de camping gezien toen,' bekende ze.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 23:16 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Het was - gek.' Dat was toch het meest geschikte woord om het skinnydippen te beschrijven, vond Marije. 'Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wanneer jij bent weggegaan. Was je er nog bij toen iedereen - waaronder ik, helaas - naakt het meer in ging?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Geschrokken hief Noa haar hoofd op. Ze had met een handdoek om haar hals en haar haren nog nat van het douchen in haar toilettas zitten zoeken naar een pincet die ze maar niet kon vinden. Bij het horen van Mosh' stem keek ze verrast naar hem op, niet wetend wat ze zou moeten zeggen.
    Hij was uit zichzelf naar haar toegekomen en dat vond ze zowel fijn als verontrustend. Iets in haar zei dat ze daar totaal niet blij om zou moeten zijn, maar het lukte haar niet om daar aan toe te geven. Toch kon ze niet zomaar doen alsof de gevoelens van gisteren alweer vergeten waren.
    'Ik...' Ze streek een lok haar voor haar ogen weg en liet haar pincet voor wat het was. 'Ik ga met Josh naar een dorpje hier verderop.' Ze had veel liever meteen ja gezegd, maar nu was het zijn beurt om op haar te wachten. Bovendien had ze echt al besloten om samen met haar broertje weg te gaan en Noa vond nog steeds dat hij vóór iedere willekeurige jongen ging. Als Mosh echt wat met haar wilde doen en haar ook nog maar een beetje kende, zou hij op haar wachten.
    'Sorry.' Ze glimlachte naar hem, maar durfde niet overeind te komen. Ze zou niet weten wat ze dan zou moeten doen. Hem omhelzen of kussen...? Ze had het gevoel alsof dat niet meer vanzelfsprekend was en dat was pijnlijk. 'Ik wil daarna wel graag met je wandelen.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ilse stopte haar mobiel terug in het kleine tasje dat ze om haar schouder had hangen. Ze had net met haar moeder gebeld en Myrthe ook gesproken. Het was fijn om te horen dat het goed ging met haar dochtertje. Ilse wist dat er tijden waren geweest dat ze zich ook om andere dingen bekommerde dan Myrthe's welzijn, maar ze had zich dat eigenlijk niet meer kunnen voorstellen. Het laatste halfjaar leken haar zorgen alleen om Myrthe te gaan - was ze gezond, was ze veilig, voelde ze zich wel gelukkig - en ze wist niet meer hoe het was om zich om andere dingen zorgen te maken. Gisteravond had ze dat echter weer even gevoeld - toen ze Cyrith in zijn huidige staat zag, toen ze Angel's magere armen bijna trillend een bekertje zag vasthouden. Het was alsof het verleden terug was gekomen en haar gedachten aan Myrthe even opzij had gezet - en hoewel het om verschrikkelijke redenen was, vond ze het ergens wel prettig. Ze wist dat ze te jong moeder was geworden en ze deed haar uiterste best om haar gebrek aan levensjaren op te vangen, maar de waarheid was dat ze helemaal kapot was en nu al, na één dag op adem komen, merkte ze hoe opgelucht ze was dat ze even niet voor haar dochter moest zorgen. Dat ging echter gepaard met schuldgevoel - want wat voor moeder was ze dat ze liever bij Myrthe uit de buurt was dan in de buurt? Ze mocht zo niet denken en ze mocht het al helemaal niet voelen.
    Het was fijn geweest als ze haar 'ouderschap' iets meer had kunnen verdelen met Myrthes vader, maar Mosh was er bijna nooit. Hij had Myrthe nauwelijks gezien en als hij haar zag, was dat maar kort. Niet alleen gaf dat Myrthe niet de kans om haar vader te leren kennen, maar het zorgde er ook voor dat Ilse weinig ontlast werd. Haar ouders probeerden het wel een beetje voor haar op te vangen, net als ze tijdens de vakantie deden, maar ze voelde zich altijd schuldig als ze hen weer vroeg om op Myrthe te passen. Zij hadden er niet voor gekozen om een bastaard kleindochter te hebben en zij zouden die last ook niet moeten dragen. Al mocht ze Myrthe zo niet zien: ze was geen last, ze was haar kind...
    Vermoeid door alle gedachten liep ze terug naar haar tent. Ze had slecht geslapen en wilde eigenlijk nog graag een dutje doen, maar op het moment dat ze de rits opende, wist ze dat dat niets zou worden. Een hete, benauwde walm kwam haar tegemoet - binnen zou ze levend verbranden. Ze slaakte een zucht en keek het veldje rond. Er waren velen van haar vrienden wakker, maar gek genoeg had ze helemaal geen behoefte één van hen te spreken. Gisteravond was ze heel blij geweest om hen weer te zien, maar het had ook iets aangewakkerd waarvan ze niet wist hoe ze ermee om moest gaan en eigenlijk had ze ook gewoon te weinig energie om nu sociaal te doen. Ze gaapte en besloot toen maar naar het strand te gaan, al wist ze niet zo goed wat ze daar zou doen. Misschien dat het water haar rustiger maakte?
    Het was echter al warm buiten en daardoor was het campingstrand al vrij snel vol aan het druppelen. Steeds meer jongeren legden hun badlaken op het warme zand of zetten hun parasol op - het laatste waar Ilse zin in had, was een groep mensen om haar heen. Ze liep richting de rand van de camping en toen ze een bordje zag dat ze de camping zou verlaten, negeerde ze die en liep ze door. Het kon haar even niets schelen dat ze zich nog niet had opgemaakt en de brandwond op haar gezicht dus duidelijker dan normaal te zien was - het kon haar niets schelen dat ze nog in haar pyjamabroek en -shirt rondliep. Ze wist alleen dat ze even alleen wilde zijn, alleen met haar gedachten. Niemand zou haar begrijpen. Haar vriendinnen hadden nog veel ergere dingen meegemaakt dan zij, maar ze wisten niet hoe het was om de verantwoordelijkheid van een peutertje te dragen. En ze wist zeker dat ze het haar zouden kwalijk nemen dat ze aar dochter soms - en de laatste tijd steeds vaker - als een last zag. Ze nam het zichzelf ten slotte ook kwalijk.
    Ze had het één keer met haar moeder willen bespreken, in de hoop dat die zou begrijpen wat ze bedoelde, maar die had haar niet begrepen. Toen ze had gezegd dat ze het soms zwaar vond, had ze enkel gezegd dat het ouderschap nu eenmaal zwaar was en dat het veel energie kostte, maar dat het alles dubbel en dwars waard was. En toen ze zei dat ze het soms niet meer volhield, had haar moeder enkel voorgesteld dat ze wel iets vaker zou kunnen oppassen en dat ze gewoon door moest zetten, want het zou allemaal wel op zijn pootjes terecht komen.
    Na een paar minuten - of misschien wel een halfuur, ze had geen flauw idee - kwam ze op een plekje waar ze binnen een grote straal niemand zag zitten. Het zand dat in de zon zat, was bijna te warm om op te staan, dus zocht ze een plekje in de schaduw onder een boom en ging ze zitten. Met haar wijsvinger tekende ze figuurtjes in het zand - een zonnetje, een sterretje en een hartje. Daarna maakte ze een spottend geluidje. De zon was er overdag, de ster was er 's nachts, maar het hartje kon ze zich nu even niet in vinden. Ze sloot haar ogen en dacht aan haar relatie met Camiel. Dat was al heel snel op niets uitgelopen. Haar relatie met Achim was ook niets geweest - nadat ze vreemd was gegaan, had hij zijn leven voor iemand opgeofferd. Hij was zo'n goede jongen geweest en zij had zijn hart gebroken. En haar relatie daarvoor... Mosh. Ze miste het wel eens, dat gevoel van verliefd zijn. Niet dat ze het nu kon gebruiken, want als ze nu ook nog eens verliefd zou worden, zou dat haar zorgen alleen maar vergroten. Ze moest eerst alles op een rijtje krijgen voor ze zich weer in een relatie zou storten en het laatste wat ze wilde, was nog zo'n onbeantwoorde liefde als toen met Mosh. Ze had zich toen vaak slecht gedragen en hem daarvan de schuld gegeven, maar dat kwam voornamelijk door wat hij bij haar los had gemaakt. Ze was erg blij dat dat in ieder geval over was en wilde dat nooit weer.
    Ze wist niet op welk punt het gebeurde, of welke gedachte ze op dat moment had, maar op een gegeven moment waren die gewoon overgegaan in een gekke droom. Ze stond in een kamer met drie deuren en voor haar lagen drie verschillende sleutels op een bartafel. Op de eerste deur was een foto van Myrthe geplakt, op de tweede deur een foto van Cyrith en de derde deur had geen foto, maar enkel een grote, zwarte vlek. Ze wist dat ze een deur moest kiezen en dat er bij elke deur één sleutel hoorde, maar wist niet welke sleutel bij welke deur paste... Ze voelde hoe ze in paniek raakte en naar de sleutels staarde, niet wetende welke ze moest kiezen voor de juiste deur... Tot ze besefte dat ze helemaal niet wist welke deur ze wilde openen...


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Een minion... Goh, dan moet ik wel flink gaan shoppen, ik heb helemaal geen gele kleding! Of... in de Minion film zat er eentje met een rok van zeewier aan. Dan heb ik alleen schmink nodig - zo'n rok kan ik zelf wel maken. Ooh, en zo'n bril moet ook wel te regelen zijn!' Starr werd er helemaal enthousiast van.


    Every villain is a hero in his own mind.

    James vroeg zich af of dat inhield dat ze toen veel uitstapjes had gemaakt of dat ze vooral de binnenkant van haar tent had gezien, maar hij besloot er maar niet naar te vragen. 'Heb je nog broers of zussen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mosh haalde een hand door zijn haar. 'Oh... ja. Oké. Prima.'
    Het was geen probleem om het uit te stellen. Dan kon ze misschien nog een paar uur van haar vakantie genieten. Goh, hij had het echt verknald... Dat besef kwam nu pas binnen. Hij beet op zijn lip. Nu hij zo naar haar mooie, kwetsbare gezicht keek, wilde hij het helemaal niet uitmaken.

    [ bericht aangepast op 4 okt 2016 - 12:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee, ik ben enig kind. Ik heb het ook nooit echt gemist, eigenlijk. Het willen hebben van een broer of zus. Hoe ziet jouw familie eruit?' vroeg ze nieuwsgierig.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    DJ begon te lachen. 'Ja, dat past echt bij je. Ik ga nog even nadenken over mijn outfit. Zo'n feestje moeten we misschien eerst maar inplannen! Misschien heeft de camping al iets gepland staan.'

    [ bericht aangepast op 4 okt 2016 - 13:06 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Gail slenterde een beetje verveeld over de camping. Ze had niet zoveel zin om bij Slater en de hele meute rond te hangen. Ze zag hem later dan wel. Ze herkende Ellie en nam onuitgenodigd plaats naast haar.
    'Zo. Lang niet gesproken.'
    'Nee, dat kun je wel zeggen,' antwoordde Ellie.
    'Dus, vertel eens. Hoe gaat het met mijn een van mijn favoriete nichtjes?'
    Ellie schudde haar hoofd. 'Nichtjes...' Ze glimlachte halfslachtig om haar woordkeuze. 'Het gaat goed met Jamie, gelukkig.'
    'Mooi! Nu hij en Gary niet meer samen zijn zie ik hem nog weinig. Ik mocht hem graag. Ze waren een goed stel.'
    'Ja, dat waren ze zeker. Het werkte gewoon niet, jammer genoeg.'
    'Gary is een beetje de weg kwijt. Hij kan het niet meer zo vinden in de liefde. Is net als Helen één grote flirt nu.'
    'Ach ja.. als hij maar van het leven geniet. Waarom is hij niet mee?'
    'Hij had het te druk met werk. Het kappersleven hè. Bruidskapsels met name. Hij heeft het razend druk.'
    'De volgende Mari van de Ven is opgestaan dus?' grijnsde Ellie.
    'Zoiets ja,' grinnikte Gail, die een sigaret opstak. 'Heeft Jamie nooit meer een ander gehad?'
    'Hmm, wat losse scharrels. Verder ook niet echt nee. Hij kan het ook niet meer vinden denk ik.'
    'Zonde. Het is een beste kerel.'
    'Dat is hij zeker,' beaamde Ellie.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?