• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 5 okt 2017 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Jemig, geef hier!'
    Elin griste het blikje bier uit Brams handen voor hij wat kon zeggen, hield het in twee handen vast en keerde het langzaam ondersteboven en toen weer terug.
    'Nu gaat het wel.' Ze deed het blikje open, nam er een slok uit en gaf hem terug. 'Jullie zijn natuurlijk te skeer om iets anders te kopen dan dertig-cent -bier...' zei ze hoofdschuddend. 'Er zijn echt betere dingen dan Länder Brau, hoor.'
    Elin negeerde Layla, omdat ze niets over school of het schoolrooster wilde weten.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jess grinnikte. 'Nou, ik hoop eigenlijk op de Vries. Die durft niets tegen je te zeggen als je niet op komt dagen.' Ze haalde haar schouders op. 'En Scheepers kun je altijd nog vragen stellen over de toekomst, nu hij decaan is.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Wie geen bier in huis heeft is pas gierig,' vond Bram.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Layla rolde met haar ogen bij het horen van Brams opmerking. ‘Jeetje wat heb jij vandaag. Je bent echt aan het janken om niks.’ Ze richtte zich weer tot Jess. ‘Is hij de decaan geworden? Hoe flikt hij dat op zo’n leeftijd. Nou, ik weet nog steeds niet wat ik hierna wil gaan doen. Misschien dat ik me daar dit jaar eens flink in ga verdiepen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Qaasim haalde zijn schouders op. 'De opdrachten waren allemaal wel saai, maar verder was het best chill.'
    Hij deed de deur open en zag dat zijn zus op de bank TV lag te kijken. Schijnbaar was zijn moeder boven, want ze stond niet in de keuken en verder zag hij haar ook nergens. Hij hing zijn natte jas te drogen aan een hoek van de deur, deed hetzelfde met die van Jordy en ging naar de keuken om thee te maken.
    'Kon je niet even opendoen of zo?' vroeg hij geïrriteerd aan zijn zusje toen die niet op of omkeek bij hun binnenkomst. 'Jordy stond al kapot lang op de stoep.'
    'Ma wou niemand op bezoek,' zei ze. Maar Jordy was niet niet niemand, dus dat negeerde Qaasim, deed zes klontjes suiker en een scheut melk in een lege mok en gaf er ook een aan Jordy.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    "Ik weet ook nog niet wil worden, het liefst breek ik gewoon door met voetbal," voegde Thomas aan Layla's gesprek toe.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    ‘Denk je dat je daar kans op maakt?’ vroeg Layla niet-onvriendelijk. ‘Worden de meeste jongens niet gescout als ze een jaar of tien zijn?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordy gooide er zelf ook een lading suikerklontjes in en hees zichzelf op het aanrecht. ‘Heb je een leuke klas?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Alsof dit Layla's huis is.' Elin kon het niet laten, maar ze vond Bram dermate irritant dat ze hem niet het laatste woord gunde. 'Haar ouders doen de boodschappen. Dat jij een slaafje van je ouders bent, gaat ons niks aan.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Die hele gang van Layla, Elin en Jess en zo,' antwoordde Qaasim die ongeduldig wachtte tot de waterkoker afgeslagen was en intussen wat vuile vaat in de gootsteen schoof, zodat er meer plek was op het aanrecht. 'En een paar stille meisjes.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Jess grijnsde kort naar Elin, omdat ze Bram toch wel even op zijn plek had gezet - al had hij vast weer een weerwoord. Ze besloot zich niet langer met dat gesprek te bemoeien en focuste zich op het gesprek met Layla. 'We hoeven ook pas over twee jaar te kiezen wat we gaan studeren,' zei ze. 'Tot die tijd kun je lekker van Scheepers' lichaam genieten.' Ze grijnsde. Scheppers was zeker knap - overigens ook de enige knappe docent op hun school - maar ze voelde er niks voor om hem in te proberen te palmen. Hij was echt zo'n broekje dat alles volgens de regels wilde doen en daar was ze geen groot fan van.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Eerder andersom schat,' grijnsde Bram, die een arm om Elin heen sloeg. 'Iedereen luistert naar Brammetje.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    ‘Oh, gezellig,’ mompelde Jordy. Op de basisschool was Jess haar beste vriendin geweest, maar dat was al snel verwaterd toen ze een volledig andere stijl ontwikkelde. Nog steeds spraken ze soms wel af, maar het was nooit als vroeger. Dat kon ook haast niet, gezien Jordy niemand zo irritant vond als Jess en Layla. ‘Nou ja, ik heb de grootste verzameling aan nerds in de klas die er is. En dan wel van het type dat meteen naar de grond gaat staren als je wat aan ze vraagt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘Oh, dat ga ik zeker doen. Misschien kan ik er wel een puntje bij smokkelen bij wiskunde. Dat heb ik wel nodig daar.’ Al kon dat misschien ook wel bij De Vries. Misschien kon ze die wel ergens mee chanteren. ‘Hé Isa, is De Vries geen familie van jou?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elin leunde subtiel opzij, zodat ze al gauw uit zijn greep verlost was en kwam op Petra's hakken weer overeind. Ze wankelde naar de keuken om nog wat te drinken te pakken, alleen voor haarzelf, en bleef even in de deuropening staan om naar het groepje mensen op de bank te kijken. Eigenlijk vond ze het saai en als het Layla's huis niet was, zou ze naar huis zijn gegaan, maar dat genoegen gunde ze Isa niet. Die moest niet langer in het bijzijn van haar vrienden verkeren dan zijzelf. Ook al zat Bram erbij.
    'We kunnen toch wel iets interessanters doen dan het bespreken van het lesrooster en een of andere bejaarde leraar?' vroeg ze. 'Scheepers is volgens mij echt allang vijfendertig.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes