• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4, 5, 6
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 5 okt 2017 - 19:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hou je gedeisd, anders vertrek je maar,' gromde Bram. 'Ga jij bier voor ons halen. Laat de... dames met rust.' Hij sloeg een arm om Jess heen. 'Zo. Jij en ik vanavond? Ik zie het helemaal voor me.' Hij grijnsde.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jess grijnsde. 'Nou, je hebt wel veel meer manieren dan die vriend van je,' zei ze plagerig. 'Maar je moet me toch eerst weten te overtuigen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ''Manieren?'' Bracht Thomas toch wat verbaasd uit, ''ik ben wel benieuwd hoe hij je overtuigt om je in bed te krijgen–'' Want mij is het namelijk nog nooit geluk dacht hij er achter aan maar had zijn zin abrupt gestopt omdat het toch ongepast was om dat te zeggen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Nadat Ian thuis was gekomen kreeg hij niet veel later een berichtje dat er afgesproken was bij Layla(was dat daar?) dus had hij zijn paraplu tevoorschijn gehaald en keek hij naar Jelle die gedoucht naar beneden kwam lopen.
    "Ga je mee?" vroeg Ian en Jelle keek hem bedachtzaam aan, waarna hij zijn schouders ophaalde.
    "Waarom niet, het is niet zo dat er thuis iets te doen is." Ian keek toe hoe zijn broer zichzelf klaarmaakte. Samen liepen ze het huis uit richting het huis waar ze afgesproken hadden.

    Toen Ian en Jelle aankwamen zagen ze dat de deur op ene kier stond, waardoor ze gelijk door konden lopen. Netjes deden ze hun jas uit en hingen deze op, waarna de paraplu's in de hoek verdwenen.
    "Hey," zei Jelle terwijl hij voor Ian naar binnen, de woonkamer in ging. "Wat hangt hier een gespannen sfeertje?" vroeg hij zich toen af en hij keek rond. Het was hem in ieder geval niet ontgaan.

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 21:59 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Dat heet charisma m'n beste maat,' zei Bram. 'Iets waar jij niet zoveel van hebt zo te zien.' Hij legde zijn hand even op Jess' onderrug en knipoogde naar haar.
    'Ben ik niet overtuigend genoeg dan?'

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 22:09 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik denk dat jij je charisma een beetje overschat,' zei Jess, die met haar vinger plagerig een tikje op zijn neus gaf. 'Ik ben niet zo gemakkelijk als je denkt.' Ze grijnsde naar hem. Bram was een goede vriend van haar, maar ze vond het heerlijk om af en toe een beetje met hem te flirten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hé jongens!' zei Isa tegen de tweeling. 'Leuk dat jullie er zijn!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Hey Isa," zei Ian en hij ging op de bank zitten.

    "We hadden niets anders te doen," zei Jelle en hij plofte nonchalant neer. "Dus, wat is het plan?"


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Valt me van je tegen Jessie. Ik had me er nog wel zo op verheugd.'

    [ bericht aangepast op 3 okt 2016 - 22:30 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Jess' grijns werd breder. 'Maar dat doe je toch al jaren,' zei ze. 'Nog wat langer wachten overleef je vast wel.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Genoeg vissen in de zee hoor. Jij loopt mooi je kans mis. Ik ben een man van vele talenten.'
    Henk kwam de woonkamer weer binnen en gooide een blikje bier naar Bram toe.
    'Lummel,' zei hij met een geërgerde blik. 'Deze kan ik nu het eerste uur niet drinken.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Effe hoor, maar volgens mij werd er eerder gezegd dat er geen bier in huis was. Of hebben ze het zelf meegenomen?]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    O dat heb ik dan niet goed gelezen. Dan heeft hij ze gewoon uit de zadelkap van zn brommer ofzo gehaald.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Eerlijk gezegd begreep Layla niet zo goed wat de tweeling kwam doen. Ze vond het al irritant genoeg dat Isa nog altijd bij hen was, want de anderen met wie ze niets had, waren gewoon naar huis gegaan. Ze vond de tweeling nogal nichterig en ze wist nu al dat Henk en Bram hen zouden gaan uitkafferen. Ze waren toch al lekker op dreef en dat zou de sfeer er niet beter op maakte.
    ‘Staat het rooster al op internet?’ vroeg Layla aan haar vriendinnen. ‘Ik wil weten of we Scheepers voor wiskunde hebben. Die gast is echt lekker.’

    [ bericht aangepast op 10 okt 2016 - 19:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordy had al op de bel gedrukt, maar er had niemand opengedaan. Klappertandend wachtte ze totdat Qaasim eraan kwam. Gelukkig was er een klein afdakje boven de voordeur, zodat ze niet nog natter regende. Niet dat het heel veel uitmaakte, haar haren waren waarschijnlijk toch al een slagveld. Ze zwaaide enthousiast toen Qaasim de tuin in reed. ‘Daar ben je eindelijk! Ik heb het stervenskoud. Godzijdank hadden we dit pokke-weer niet tijdens het kamp!’
    Toen hij bij de voordeur kwam gaf ze hem een knuffel waar ze nog natter van werd, maar dat had ze altijd graag voor knuffels over. ‘Hoe was jouw kamp? Vast net zo saai als het mijne.’


    Every villain is a hero in his own mind.