• De stelling van deze week luidt:
    Scholen geven te veel huiswerk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Half eens. Ik vind dat op de basisschool geen huiswerk hoort, enkel misschien wat oefenen op topo of voor een dictee. Gewoon enkel wat extra nodig is om een goed cijfer te halen, geen sommetjes die ingeleverd moeten worden. Plannen mogen ze leren met boekverslagen en werkstukken en spreekbeurten. Ik zag laatst wat voor een onzin zo'n jong meisje moest opschrijven van haar basisschool... omdat zij erg onzeker is kon zij daar wel meer dan een half uur aan zitten.
    Op de middelbare school mag er wel wat huiswerk worden gegeven, maar ze mogen wel eerder aangeven wat huiswerk is ipv tijdens de bel. Of gewoon zorgen dat je vooruit kunt werken (zonder te moeten gokken of de opdrachten wel huiswerk zijn)om zo de druk te verminderen op avonden dat je geen tijd hebt. Ik had vooral in de 2e moeite omdat ik 6 talen had, en daar moeite mee had. Als ik er dan voor 2 dezelfde dag een toets had, haalde ik er maar 1.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens. Vaak geven leraren huiswerk op om geen enkele reden, maar als het is om van te leren vind ik het prima. het is vaak gewoon veel te veel voor tieners. (Dit gaat over middelbare scholen)


    Just doing what I can