• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NiekNiek schreef:
    Het moment dat een les zo saai is en aangezien je je plot nog niet helemaal heb een tekening maakt met de basis, en dat een klasgenoot die tekening bekijkt en er iets in ziet dat heel anders is dan oorspronkelijk, maar dat dat idee eigenlijk stiekem een veel beter idee voor een verhaal is dan je eigenlijk in je hoofd had, en nu daar een story over gaat schrijven...

    Voor geïnteresseerden; dit is die prachtige tekening:



    Is je story gebaseerd op dat mythologisch verhaal waarbij twee soulmates vroeger 1 persoon waren met twee hoofden en vier armen en vier benen, maar dan gesplitst werden in twee en elkaar moeten zoeken omdat de Goden hen te sterk vonden? Of zo? :p
    En is dat dan in jouw geval in plaats van soulmates, twee tegenpolen goed en kwaad? :p
    als dat het is, dan vind ik de tekening een zeer geslaagde weergave haha


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Is je story gebaseerd op dat mythologisch verhaal waarbij twee soulmates vroeger 1 persoon waren met twee hoofden en vier armen en vier benen, maar dan gesplitst werden in twee en elkaar moeten zoeken omdat de Goden hen te sterk vonden? Of zo? :p
    En is dat dan in jouw geval in plaats van soulmates, twee tegenpolen goed en kwaad? :p
    als dat het is, dan vind ik de tekening een zeer geslaagde weergave haha


    WHATTAFUCK?!
    Het is wel gewoon bijna dat. Shit. I mean, natuurlijk zijn veel ideeën al eens door iemand anders verzonnen, maar als het zo bekend is moet ik wéér iets anders zoeken.
    Beetje jammer dit.

    En dat was dus ongeveer het zelfde wat die klasgenoot zag, niet wat het precies moest voorstellen.

    Maar oh oh oh wat zonde ik had net een super plot te pakken, en nou nou nou........ (huil)


    Edit: hoe heet die mythe/welke persoon/actie/wat kan ik googelen? Want dan kan ik het opzoeken en kan ik kijken of het er echt zo veel op lijkt en anders miet ik maar weer gaan plotten denk ik...

    [ bericht aangepast op 9 feb 2018 - 16:10 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    NiekNiek schreef:
    (...)

    WHATTAFUCK?!
    Het is wel gewoon bijna dat. Shit. I mean, natuurlijk zijn veel ideeën al eens door iemand anders verzonnen, maar als het zo bekend is moet ik wéér iets anders zoeken.
    Beetje jammer dit.

    En dat was dus ongeveer het zelfde wat die klasgenoot zag, niet wat het precies moest voorstellen.

    Maar oh oh oh wat zonde ik had net een super plot te pakken, en nou nou nou........ (huil)


    Edit: hoe heet die mythe/welke persoon/actie/wat kan ik googelen? Want dan kan ik het opzoeken en kan ik kijken of het er echt zo veel op lijkt en anders miet ik maar weer gaan plotten denk ik...


    Nu ja het is best wel een bekend concept
    https://en.wikipedia.org/wiki/Soulmate
    Op deze wikipediapagina gaan ze er een stukje op door
    Het is een verhaal dat Plato beschrijft aan een vriend in zijn Symposium

    Het feit dat ik het direct herkende, kan wel te wijten zijn aan het feit dat ik nogal klassiek geschoold ben
    Als je leerkracht latijn en geschiedenis studeert, dan ken je je klassiekers haha

    Sorry :(
    Nu voel ik me de boeman haha
    Maar ik denk wel dat het basisidee echt suuuupercool kan zijn om uit te werken naar een high-fantasy concept
    Als je daarop verder brainstormt kan je echt hele coole dingen bedenken, denk ik
    Dus nog niet direct opgeven!


    A to the Z

    NiekNiek schreef:
    (...)

    WHATTAFUCK?!
    Het is wel gewoon bijna dat. Shit. I mean, natuurlijk zijn veel ideeën al eens door iemand anders verzonnen, maar als het zo bekend is moet ik wéér iets anders zoeken.
    Beetje jammer dit.

    En dat was dus ongeveer het zelfde wat die klasgenoot zag, niet wat het precies moest voorstellen.

    Maar oh oh oh wat zonde ik had net een super plot te pakken, en nou nou nou........ (huil)


    Edit: hoe heet die mythe/welke persoon/actie/wat kan ik googelen? Want dan kan ik het opzoeken en kan ik kijken of het er echt zo veel op lijkt en anders miet ik maar weer gaan plotten denk ik...

    Is iid zowat hetzelfde als hetgeen wat Plato beschreven heeft. Maar een mythe kun je op zich toch wel in een modern jasje steken?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Catullus schreef:
    (...)
    Is iid zowat hetzelfde als hetgeen wat Plato beschreven heeft. Maar een mythe kun je op zich toch wel in een modern jasje steken?


    Maar ik ben bang dat het dan niet orgineel en afgezaagd is. Het is sowieso niet precies shet zelfde, en als ik kijk hoe die mythe ga en ik maak mijn eigen versie... ik hoop dat ik er iets van kan maken!


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Pffff, onderzoek doen voor een historisch verhaal is soms zo lastig, haha. Ik wil wel proberen alles zo historisch correct mogelijk te houden en het ook te laten kloppen qua tijden ed, maar dat is soms zo'n gepuzzel O_O


    Stenenlikker

    Seasons schreef:
    (...)
    Mijn tip is altijd gewoon door blijven schrijven en/of een nieuw verhaal starten. Dan komen de (nieuwe) ideeën vanzelf.


    Nouja, door blijven schrijven doe ik sowieso, maar omdat het dus echt niet wilt vlotten, vroeg ik me af of er nog manieren waren om dit wat sneller te doen gaan. Wat ik vind vind dit verhaal hartstikke leuk en heb ideeën genoeg, alleen helaas wilt het niet komen als ik er eenmaal voor ga zitten.

    @Pixielisje
    Die heb ik nog niet geprobeerd, maar had die tip ook al eens van een gehoord, dus dat ga ik ook eens proberen!


    Stenenlikker

    Ik hoop echt dat ik vandaag of morgen wat kan schrijven, want door een combinatie van stage en masterproef heb ik de afgelopen anderhalve week helemaal niets geschreven waardoor ik door mijn voorraad hoofdstukken heen zit.
    En dit net op het moment dat mijn verhaal werkelijk van start gaat en mijn favo hoofdpersonage ever Isaac wordt geïntroduceerd. ):

    Maaarrrr eerst, jullie geweldige verhalen bijlezen! :Y)


    The soul needs autumn.

    Dat zielige moment wanneer je story nu al langzaam sterft. :'D
    Niet dat het schrijven er minder leuk op wordt natuurlijk, want ik heb m'n ritme daarmee wel gevonden gelukkig. :Y)

    KyloRen schreef:
    Dat zielige moment wanneer je story nu al langzaam sterft. :'D
    Niet dat het schrijven er minder leuk op wordt natuurlijk, want ik heb m'n ritme daarmee wel gevonden gelukkig. :Y)


    Wat bedoel je met het feit dat je story 'sterft'?

    [ bericht aangepast op 10 feb 2018 - 17:13 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Wanneer je fantasy schrijft en een nieuw volk nodig hebt


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Wanneer je fantasy schrijft en een nieuw volk nodig hebt



    HAHAHHA ik rol dit is zo herkenbaar


    A to the Z

    NiekNiek schreef:
    (...)

    Wat bedoel je met het feit dat je story 'sterft'?

    Dat het niet meer gelezen wordt, maar speak of the devil want ik kreeg er vanmiddag een reactie bij. ^^

    AriChibi schreef:
    Wanneer je fantasy schrijft en een nieuw volk nodig hebt


    Hahaha
    mijn verhaal gaat over elven though :')

    KyloRen schreef:
    (...)
    Dat het niet meer gelezen wordt, maar speak of the devil want ik kreeg er vanmiddag een reactie bij. ^^


    Tbh denk ik dat iedereen dat wel heeft
    Quizlet heeft wel veel gebruikers nog denk ik, maar misschien maar een handjevol die echt actief stories leest lijkt me
    en van dat beperkte aantal zal niet iedereen elk genre graag lezen
    plus lezers die afhaken omdat ze het niet zo leuk vinden, of geen tijd hebben om te lezen maar later misschien wel verder lezen


    A to the Z