• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Necessity schreef:
    (...)
    Ik bedoelde eigenlijk voor het gebruik van de tag 16+ in je eigen verhaal c: wat daarvoor je criteria zijn (ik realiseer me dat dat niet erg duidelijk in vraag stond haha)
    Maar het is wel positief dat 16+ in elk geval wel gelezen wordt ^^


    Ik hou een beetje de rating voor andere media aan, haha. Het ligt er natuurlijk ook aan of je geweld/drugs/seks/idk a la Carry Slee of George R. R. Martin schrijft :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik heb bijvoorbeeld 16+ genomen omdat ik over drugs, alcoholverslaving en homoseksualiteit praat. Naakt zit er ook wel in, maar niet echt in extreme mate. Maar vooral omdat ik bij mijn toch wel een 16+ gevoel heb voor het verhaal. De manier waarop er gepraat wordt en zo over die onderwerpen + de historische setting ook. 14+ zou misschien ook nog wel lukken. Maar het hangt een beetje af van je doelpubliek. Bij mij gok ik echt op een young adult/new adult boek.


    A to the Z

    Ik heb er twee weken over gedaan om ongeveer 650 woorden neer te schrijven. Hoe zielig is dat... ik heb gewoon amper schrijftijd ):


    The soul needs autumn.

    Ik ben toch bang dat ik zo de fout in ga door over geloof te schrijven. En toch doe ik het.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    Ik ben toch bang dat ik zo de fout in ga door over geloof te schrijven. En toch doe ik het.

    Het speelt zich toch af in het verleden? Mensen waren toen geloviger dan nu. Het is logisch dat er dan wat geloof bij komt kijken. Waarom ben je bang de fout in te gaan?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Het speelt zich toch af in het verleden? Mensen waren toen geloviger dan nu. Het is logisch dat er dan wat geloof bij komt kijken. Waarom ben je bang de fout in te gaan?
    omdat ik zelf niet gelovig ben, en er eigenlijk geen verstand van heb


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    (...) omdat ik zelf niet gelovig ben, en er eigenlijk geen verstand van heb

    Ierland was het toch? Volgens mij waren ze daar vooral katholiek, en die lui houden wel van verhalen en liedjes tijdens hun diensten :p.

    Misschien kun je cheaten en gewoon wekelijks een priester vanuit de stad langs laten lopen zoals in onderstaande link:
    http://www.maggieblanck.com/Mayopages/Irishancestors.html

    Ik heb er even snel doorheen gekeken tijdens mijn overstap, en ik denk dat je er wel iets uit kunt halen. Voor de rest zou ik gewoon kijken wat de rooms-katholieke kerk deed in die tijd.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)
    Ierland was het toch? Volgens mij waren ze daar vooral katholiek, en die lui houden wel van verhalen en liedjes tijdens hun diensten :p.

    Misschien kun je cheaten en gewoon wekelijks een priester vanuit de stad langs laten lopen zoals in onderstaande link:
    http://www.maggieblanck.com/Mayopages/Irishancestors.html

    Ik heb er even snel doorheen gekeken tijdens mijn overstap, en ik denk dat je er wel iets uit kunt halen. Voor de rest zou ik gewoon kijken wat de rooms-katholieke kerk deed in die tijd.

    Jaa op zo'n spoor zat ik al


    There are poems inside of you that paper can't handle

    @Cresseida: Ik denk ook dat Ierland Rooms-katholiek was toen, maar kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik niet veel van de periode 1845 ken. Ik weet wel dat er in de eeuwen voordien veel te doen was in Engeland rond het katholicisme en die zijn dan Protestants geworden dacht ik. Ierland en Engeland zijn wel nauw verbonden met elkaar, behalve qua geloof liep het soms wel uiteen. Ik denk dat het interessant kan zijn om je even in te werken in de eeuwen voordien: reformatie, contrareformatie, Bloody Mary en Elisabeth I in Engeland. Mensen gingen zich afzetten tegen clerici en opgelegde regels. Bijbels in volkstaal bijv., dat geloven in god volstond en je je niet meer moest inlaten met aflaten kopen bijv. Dan is het rationalisme opgekomen en de Franse revolutie. Probeer even de evolutie van dat geloven te bekijken. In Ierland waren er sowieso een aantal hele sceptische mensen. Thomas Moore (de dichter) leefde toen nog bijvoorbeeld in 1845. Je kan eventueel gebruik maken van het sterke volksgeloof vs de kritische zielen in de maatschappij. Bij die laatste kan je je wss iets meer aansluiten dan omdat je zelf niet gelovig bent. Ik zou zeker een aantal tegenstellingen proberen te verwerken aangezien het de spanning verhoogt die er wss wel was toen met die crisis ook. Hopelijk helpt dit je wat. Het is een heel moeilijk thema wel om rond te werken.

    ---

    Ugh ik heb al twee weken niet meer aan mijn SOTY gewerkt omdat ik even het niet voel haha
    Ik moet echt verder schrijven he :(
    somebody kick my ass


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    @Cresseida: Ik denk ook dat Ierland Rooms-katholiek was toen, maar kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik niet veel van de periode 1845 ken. Ik weet wel dat er in de eeuwen voordien veel te doen was in Engeland rond het katholicisme en die zijn dan Protestants geworden dacht ik. Ierland en Engeland zijn wel nauw verbonden met elkaar, behalve qua geloof liep het soms wel uiteen. Ik denk dat het interessant kan zijn om je even in te werken in de eeuwen voordien: reformatie, contrareformatie, Bloody Mary en Elisabeth I in Engeland. Mensen gingen zich afzetten tegen clerici en opgelegde regels. Bijbels in volkstaal bijv., dat geloven in god volstond en je je niet meer moest inlaten met aflaten kopen bijv. Dan is het rationalisme opgekomen en de Franse revolutie. Probeer even de evolutie van dat geloven te bekijken. In Ierland waren er sowieso een aantal hele sceptische mensen. Thomas Moore (de dichter) leefde toen nog bijvoorbeeld in 1845. Je kan eventueel gebruik maken van het sterke volksgeloof vs de kritische zielen in de maatschappij. Bij die laatste kan je je wss iets meer aansluiten dan omdat je zelf niet gelovig bent. Ik zou zeker een aantal tegenstellingen proberen te verwerken aangezien het de spanning verhoogt die er wss wel was toen met die crisis ook. Hopelijk helpt dit je wat. Het is een heel moeilijk thema wel om rond te werken.

    ---

    Ugh ik heb al twee weken niet meer aan mijn SOTY gewerkt omdat ik even het niet voel haha
    Ik moet echt verder schrijven he :(
    somebody kick my ass

    Ty ♥️♥️


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik wanneer ik mijn hoofdstuk te kort vind


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    Ik wanneer ik mijn hoofdstuk te kort vind



    Letterlijk #me op dit exacte moment.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Letterlijk #me op dit exacte moment.

    You can do it!

    //

    Hoofdstuk vier is ook af, jeej! (hoera)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Cresseida schreef:
    (...)
    You can do it!

    //

    Hoofdstuk vier is ook af, jeej! (hoera)


    Nog nooit in mijn leven ging ik zo ver om het lichaam van een 'doodnormaal' personage te beschrijven........... maar nu ik zijn shirt gewoon heb uitgetrokken heb ik +150 woorden! (Sorry dat ik je exploiteer voor woordenaantallen, arme nu-halfnaakte gozer)

    En zo hebben we allebei een hoofdstukje geschreven (hoera)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Wanneer je blijft steken op 3 abo's


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh