• Voor het officiële SOTY/FOTY-topic, klik hier.




    Hierbij het onofficiële motiveer- en praattopic voor SOTY en FOTY 2018! Hier kan je met elkaar praten over je verhaallijn, vragen om tips en tricks, do's en don't's, elkaar peper in de reet stoppen om door te gaan met schrijven!

    Kraak hier niemands ideeën af en ga respectvol met elkaar om. Opbouwende kritiek is altijd beter dan een idee compleet de grond in duwen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Hahaha, handig, meestal kies ik gewoon twee hele doorsnee namen totdat ik een goede vind, maar die placeholders zijn uiteindelijk hetzelfde :p.
    Als je tips nodig hebt voor namen (of anderen, ook al ligt het erg voor de hand): Misschien kun je een namengenerator gebruiken en leuke namen checken op betekenissen. Of anders zoeken op betekenissen, en dan een leuke naam kiezen (doe ik altijd!)

    Ik kies vaak een bepaald land uit en zoek daarvan op babynamen. Laatst vanwege buren zat ik op Albanees waar best wat bijzonders bij te vinden was. Fantasy-proof zegmaar :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik wil weer uploaden maar ik heb die feedback nodig, uhg.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ga hier even mijn twijfels delen...

    Ik heb het gevoel dat mijn inzending precies niet echt in de smaak valt bij het publiek. En i know, ik moet voor mezelf schrijven en blablabla, maar als ik iets voor mezelf schrijf, zet ik dat niet op Q. Ik vraag me dus af of ik misschien beter een ander verhaal zou inzenden, want ik wil eigenlijk wel echt winnen. Een verhaal afronden kan ik best op mezelf, buiten Q, maar dit is al het 3e jaar op rij dat ik mee ga doen en idk, ik wil toch eens een keertje op zijn minst kans maken op die prijs. Maar idk of ik überhaupt wel iets beter kan verzinnen dan mijn huidige inzending, want ik was er eigenlijk wel tevreden over.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    Ik ga hier even mijn twijfels delen...

    Ik heb het gevoel dat mijn inzending precies niet echt in de smaak valt bij het publiek. En i know, ik moet voor mezelf schrijven en blablabla, maar als ik iets voor mezelf schrijf, zet ik dat niet op Q. Ik vraag me dus af of ik misschien beter een ander verhaal zou inzenden, want ik wil eigenlijk wel echt winnen. Een verhaal afronden kan ik best op mezelf, buiten Q, maar dit is al het 3e jaar op rij dat ik mee ga doen en idk, ik wil toch eens een keertje op zijn minst kans maken op die prijs. Maar idk of ik überhaupt wel iets beter kan verzinnen dan mijn huidige inzending, want ik was er eigenlijk wel tevreden over.


    Ik gok dat, aangezien er zoveel inzendingen zijn nu en het nog steeds vroeg is, er tegen het einde van dit jaar pas veel lezers zullen komen wanneer het stemmen ook dichterbij komt.

    Geen idee of dat voor anderen geldt, maar ik heb het zelf bijvoorbeeld nu ook best druk en ben momenteel een beetje de kat uit de boom aan het kijken qua verhalen lezen om te zien welke er "overblijven" (beetje cru). En dan denk ik rond de zomervakantie wat verhalen echt te gaan lezen, als ik er wat makkelijker aan een stuk doorheen kan en niet uploaddata en huiswerk of zo moet gaan managen 😊


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Ik gok dat, aangezien er zoveel inzendingen zijn nu en het nog steeds vroeg is, er tegen het einde van dit jaar pas veel lezers zullen komen wanneer het stemmen ook dichterbij komt.

    Geen idee of dat voor anderen geldt, maar ik heb het zelf bijvoorbeeld nu ook best druk en ben momenteel een beetje de kat uit de boom aan het kijken qua verhalen lezen om te zien welke er "overblijven" (beetje cru). En dan denk ik rond de zomervakantie wat verhalen echt te gaan lezen, als ik er wat makkelijker aan een stuk doorheen kan en niet uploaddata en huiswerk of zo moet gaan managen 😊

    Uit mijn ervaringen kwamen de lezers vooral in het begin, vandaar dat ik me wat zorgen maak.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    Ik ga hier even mijn twijfels delen...

    Ik heb het gevoel dat mijn inzending precies niet echt in de smaak valt bij het publiek. En i know, ik moet voor mezelf schrijven en blablabla, maar als ik iets voor mezelf schrijf, zet ik dat niet op Q. Ik vraag me dus af of ik misschien beter een ander verhaal zou inzenden, want ik wil eigenlijk wel echt winnen. Een verhaal afronden kan ik best op mezelf, buiten Q, maar dit is al het 3e jaar op rij dat ik mee ga doen en idk, ik wil toch eens een keertje op zijn minst kans maken op die prijs. Maar idk of ik überhaupt wel iets beter kan verzinnen dan mijn huidige inzending, want ik was er eigenlijk wel tevreden over.


    Je slechtste werk maak je als je in de smaak wilt vallen bij anderen. Zelf als je zegt dat je het ook voor jezelf wilt schrijven. Dat kleine tikkeltje passie en motivatie erachter zal missen, wat het werk juist zo goed zal maken als het gewoon recht uit jezelf komt.
    Creativiteit is juist helemaal het jouwe op papier zetten.
    Je bent tevreden over je inzending. Ik zou die motivatie en tijd die je hebt stoppen in die inzending en hem nog beter maken.

    EDIT: https://zenpencils.com/comic/bowie/
    ik drop deze wijsheid hier even omtrent wat ik bedoel :)

    [ bericht aangepast op 15 feb 2018 - 16:32 ]


    A to the Z

    Phos schreef:
    Ik ga hier even mijn twijfels delen...

    Ik heb het gevoel dat mijn inzending precies niet echt in de smaak valt bij het publiek. En i know, ik moet voor mezelf schrijven en blablabla, maar als ik iets voor mezelf schrijf, zet ik dat niet op Q. Ik vraag me dus af of ik misschien beter een ander verhaal zou inzenden, want ik wil eigenlijk wel echt winnen. Een verhaal afronden kan ik best op mezelf, buiten Q, maar dit is al het 3e jaar op rij dat ik mee ga doen en idk, ik wil toch eens een keertje op zijn minst kans maken op die prijs. Maar idk of ik überhaupt wel iets beter kan verzinnen dan mijn huidige inzending, want ik was er eigenlijk wel tevreden over.

    Ik vind eigenlijk niet dat je een verhaal zou moeten schrijven puur omdat je lezers wilt. ;/


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Ik vind eigenlijk niet dat je een verhaal zou moeten schrijven puur omdat je lezers wilt. ;/

    Doe ik ook niet, maar ik schrijf zowat al mijn verhalen buiten Quizlet en als het geen kans maakt om te winnen, kan ik dat verhaal net zo goed buiten Q schrijven zodat ik later nog iets met het idee kan doen (ivm met uitgevers die het niet zo leuk vinden als je verhaal online staat/heeft gestaan).


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Phos schreef:
    (...)
    Doe ik ook niet, maar ik schrijf zowat al mijn verhalen buiten Quizlet en als het geen kans maakt om te winnen, kan ik dat verhaal net zo goed buiten Q schrijven zodat ik later nog iets met het idee kan doen (ivm met uitgevers die het niet zo leuk vinden als je verhaal online staat/heeft gestaan).


    Dan kan je toch net zo goed redeneren van het nieuwe verhaal niet online te zetten omdat het aantrekkelijk is bij lezers = goed om uit te geven?
    Die redenering klinkt me nogal raar imo
    Ik volg je even niet?
    Je moet echt niet denken dat je een verhaal moet schrijven voor lezers en reacties. Er zijn tal van mensen die stil meelezen of zo bijvoorbeeld. Die lezers komen heus nog wel als je vaak upload. Dan zien ze een lang verhaal en kijken ze. Je kan niet verwachten dat je vanaf maand 1 veel lezers gaat aantrekken en duidelijk aan je aantallen kan zien of je wint bijv. Dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling van soty. Je kan die ambitie wel hebben, maar de weg ernaar toe is toch minstens even belangrijk? It should be fun!


    A to the Z

    Pixielisje schreef:
    (...)

    Dan kan je toch net zo goed redeneren van het nieuwe verhaal niet online te zetten omdat het aantrekkelijk is bij lezers = goed om uit te geven?
    Die redenering klinkt me nogal raar imo
    Ik volg je even niet?
    Je moet echt niet denken dat je een verhaal moet schrijven voor lezers en reacties. Er zijn tal van mensen die stil meelezen of zo bijvoorbeeld. Die lezers komen heus nog wel als je vaak upload. Dan zien ze een lang verhaal en kijken ze. Je kan niet verwachten dat je vanaf maand 1 veel lezers gaat aantrekken en duidelijk aan je aantallen kan zien of je wint bijv. Dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling van soty. Je kan die ambitie wel hebben, maar de weg ernaar toe is toch minstens even belangrijk? It should be fun!

    Dit verhaal vond ik eig niet goed genoeg om echt mee verder te gaan, maar dat gevoel slaat snel om en u never know wat ik er uiteindelijk mee kan doen. Heb al meerdere verhalen die ik online heb gezet, maar waarvan ik uiteindelijk spijt had (twijfel er zo nog steeds over om mijn inzending van vorig jaar van Q te halen). Mja, ik heb gewoon zoiets van: als weinig mensen het lezen, kan ik het net zo goed alleen voor mezelf schrijven.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    AriChibi schreef:
    (...)

    Hahaha, handig, meestal kies ik gewoon twee hele doorsnee namen totdat ik een goede vind, maar die placeholders zijn uiteindelijk hetzelfde :p.
    Als je tips nodig hebt voor namen (of anderen, ook al ligt het erg voor de hand): Misschien kun je een namengenerator gebruiken en leuke namen checken op betekenissen. Of anders zoeken op betekenissen, en dan een leuke naam kiezen (doe ik altijd!)


    Voor ‘normale’ verhalen doe ik dat inderdaad ook, maar in dit verhaal gaat het om het aspect van de namen, dus die kan ik niet uit een random lijst kiezen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Ik denk trouwens dat mijn wiskunde docent nu wel trots op me is nu :’D


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    ben weer aan het schrijven terwijl ik dringend iets anders moet doen


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: wat is voor jullie een reden om toch voor 16+ te kiezen (afgezien wanneer het heel erg over seks gaat)?
    Ik zit er een beetje mee dat ik mijn verhaal voor 12+ misschien toch wat heftig vind worden qua psychologie van mijn personage, en ik niet zo goed weet wat ik ermee moet doen. Want ik zou het liefste voor 14+ ofzo gegaan zijn :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben: wat is voor jullie een reden om toch voor 16+ te kiezen (afgezien wanneer het heel erg over seks gaat)?
    Ik zit er een beetje mee dat ik mijn verhaal voor 12+ misschien toch wat heftig vind worden qua psychologie van mijn personage, en ik niet zo goed weet wat ik ermee moet doen. Want ik zou het liefste voor 14+ ofzo gegaan zijn :')

    Ik denk dat het toch wel ligt aan het onderwerp. Vind ik het interessant, dan lees ik het, anders niet c:


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Dissonant schreef:
    (...)
    Ik denk dat het toch wel ligt aan het onderwerp. Vind ik het interessant, dan lees ik het, anders niet c:

    Ik bedoelde eigenlijk voor het gebruik van de tag 16+ in je eigen verhaal c: wat daarvoor je criteria zijn (ik realiseer me dat dat niet erg duidelijk in vraag stond haha)
    Maar het is wel positief dat 16+ in elk geval wel gelezen wordt ^^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.