• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2018 - 9:06 ]


    Caution first, always.

    Okoye schreef:
    (...)

    Hey ik wil niet lullig doen maar als je huisdieren hebt zijn ze jouw verantwoordelijkheid, als jij ze niet in gevaar wil brengen moet je ze niet op openbare plekken naar buiten laten. Ja mensen moeten beter rijden... Maar zij zijn er niet verantwoordelijk voor dat jij jouw katten overal laat rondstruinen. Ik bedoel het niet aanvallend maar kon er niet niet iets van zeggen want ik vind het heel erg dat dat soort dingen gebeuren maar ik vind het ook heel erg als mensen geen eigen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen huisdieren. Als je buiten katten hebt is dit het risico wat je zelf neemt snap je. Je hebt alleen invloed op je eigen keuzes niet dat van anderen (die debielen die besluiten te hard te rijden)


    Ik kan er weinig aan doen dat katten over elke muur en poort springen, hé? Je kunt die dieren niet opsluiten binnen, want dat is super ongezond. Onze straat is plaatselijk verkeer en er staan de volle drie huizen, dus mocht iedereen zich gewoon aan de verkeersregels houden en geen negentig per uur rijden in een straat waar je maar vijftig mag en zich daar niet begeven als ze er niet moeten zijn, dan zouden dit soort dingen niet voorvallen. Er is een reden dat we een huis hebben gekocht dat niet aan een grote baan ligt. Maar je redenering dat ik er maar voor moet zorgen dat mijn katten niet over muren springen vind ik nogal van de pot gerukt, want binnen blijven is gewoon slecht voor een kat. Ik ben ze telkens als ik ze naar voren zag gaan terug gaan halen, maar meer kan ik moeilijk doen. Mensen mogen überhaupt niet in die straat rijden, dus tenzij het toevallig mijn buurman was, wat ik ten zeerste betwijfel, is het compleet illegaal voor hen om daar te zijn. Het is niet dat ik die kat langs de voordeur naar buiten liet.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Argh zelfs m’n hoofd is dik. Maandag weer sportschool.


    •

    Mathilda schreef:
    (...)

    Ik kan er weinig aan doen dat katten over elke muur en poort springen, hé? Je kunt die dieren niet opsluiten binnen, want dat is super ongezond. Onze straat is plaatselijk verkeer en er staan de volle drie huizen, dus mocht iedereen zich gewoon aan de verkeersregels houden en geen negentig per uur rijden in een straat waar je maar vijftig mag en zich daar niet begeven als ze er niet moeten zijn, dan zouden dit soort dingen niet voorvallen. Er is een reden dat we een huis hebben gekocht dat niet aan een grote baan ligt. Maar je redenering dat ik er maar voor moet zorgen dat mijn katten niet over muren springen vind ik nogal van de pot gerukt, want binnen blijven is gewoon slecht voor een kat. Ik ben ze telkens als ik ze naar voren zag gaan terug gaan halen, maar meer kan ik moeilijk doen. Mensen mogen überhaupt niet in die straat rijden, dus tenzij het toevallig mijn buurman was, wat ik ten zeerste betwijfel, is het compleet illegaal voor hen om daar te zijn. Het is niet dat ik die kat langs de voordeur naar buiten liet.


    Als iemand 50 had gereden was je kat ook dood geweest. Bij de 30 zone hier in de straat worden katten al dood gereden ookal rijd niemand te hard. De wereld is niet verantwoordelijk voor jouw kat, jij bent dat en als je kat over een poort springt kan je heus je tuin kattenproof maken. Onze kat ging altijd aan een lijn in de tuin, hij mocht naar buiten whenever, voor en achter maar wel aan de lijn. Onze buren hebben de tuin catproof gemaakt door anti-spring gaas boven de schuttingen en poorten aan te brengen dus het is niet zo zwart/wit als jij denkt. Jouw kat jouw verantwoordelijkheid. Je weet dat als je kat los naar buiten gaat het risico bestaat dat hem/haar wat kan overkomen, bedoelt of onbedoelt. Ja mensen die regels overtreden horen daar bij en zijn verantwoordelijk maar jij bent ook verantwoordelijk. En als jij me gaat vertellen dat jij niet verantwoordelijk bent voor je eigen huisdier vind ik dat oprecht heel erg merkwaardig. Ik zeg niet dat de mensen die te hard reden niet in de fout zaten maar hell het gebeurt nog vaker dat een dier overreden wordt door je buurman dan een buitenstaander dat is gewoon het risico van je dier loslaten. En ik vind het prima als mensen dat risico nemen met hun dier omdat ze dat het waard vinden maar je kan niet de blame alleen maar op anderen afschuiven want jij hebt die beslissing gemaakt. Dus niet van de pot gerukt, common sense in mijn opinie maar jij mag het anders vinden natuurlijk.


    The truth is out there.

    Bless deze aardige mensen omfg.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Okoye schreef:
    (...)

    Als iemand 50 had gereden was je kat ook dood geweest. Bij de 30 zone hier in de straat worden katten al dood gereden ookal rijd niemand te hard. De wereld is niet verantwoordelijk voor jouw kat, jij bent dat en als je kat over een poort springt kan je heus je tuin kattenproof maken. Onze kat ging altijd aan een lijn in de tuin, hij mocht naar buiten whenever, voor en achter maar wel aan de lijn. Onze buren hebben de tuin catproof gemaakt door anti-spring gaas boven de schuttingen en poorten aan te brengen dus het is niet zo zwart/wit als jij denkt. Jouw kat jouw verantwoordelijkheid. Je weet dat als je kat los naar buiten gaat het risico bestaat dat hem/haar wat kan overkomen, bedoelt of onbedoelt. Ja mensen die regels overtreden horen daar bij en zijn verantwoordelijk maar jij bent ook verantwoordelijk. En als jij me gaat vertellen dat jij niet verantwoordelijk bent voor je eigen huisdier vind ik dat oprecht heel erg merkwaardig. Ik zeg niet dat de mensen die te hard reden niet in de fout zaten maar hell het gebeurt nog vaker dat een dier overreden wordt door je buurman dan een buitenstaander dat is gewoon het risico van je dier loslaten. En ik vind het prima als mensen dat risico nemen met hun dier omdat ze dat het waard vinden maar je kan niet de blame alleen maar op anderen afschuiven want jij hebt die beslissing gemaakt. Dus niet van de pot gerukt, common sense in mijn opinie maar jij mag het anders vinden natuurlijk.


    Ik heb 't effe onder een spoiler gezet omdat m'n bericht anders te lang wordt en misschien niet helemaal past in het LJH.
    Als je vijftig rijdt heb je veel meer tijd om te remmen. Natuurlijk voel ik me verantwoordelijk voor mijn katten, ik heb oprecht het flauwste benul niet waar je dat vandaan haalt. Dat terzijde gaat dat niet met onze tuin, want als we die zouden afsluiten met gaas, kunnen we zelf ook niet meer naar buiten. En een kat aan een leiband hangen vind ik persoonlijk, en dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld of als kritiek op je, maar dat vind ik een vreselijk plan. Katten zijn vrije dieren. Ik wil ze beschermen zoveel ik kan, maar de vrijheid van zo'n dier afnemen is iets wat ik honestly niet over mijn hart krijg.

    Ik kan niet elke vijf minuten controleren waar die dieren gaan en staan en het hele punt is dat we aan een straat als deze zijn gaan wonen juist omdat er bijna geen auto's mogen passeren en om zo'n risico's te verkleinen. Je mag best vinden dat het feit dat die katten naar voren gaan erop wijst dat het me toch niet kan schelen of dat ik het niet waard vind me in te zetten zodat er een kleinere kans is dat ze overreden worden, maar dat is, excuse my French, zever.

    Als autobestuurder moet je opletten. Het is alsof je zou zeggen dat als een kind aangereden wordt op een pad waar geen auto's mogen rijden, het maar de schuld is van de ouders, omdat ze hun kind maar niet op dat pad moesten laten lopen. Die auto's mogen niet door onze straat. En dat dat één keer voorvalt, daar kan niemand daar wat aan doen. Toeval gebeurt. Maar dit is over m'n hele leven op z'n minst al de derde (en zeven andere zijn vergiftigd door een duivenmelker verder in onze straat), dus forgive me als ik kwaad wordt dat mensen die helemaal niet in die straat mogen zijn én dan nog eens te snel rijden een kat doodrijden. Dát is niet mijn schuld. Al, god, zou ik veel liever hebben dat het mijn schuld is, want dan had ik er wat aan kunnen doen. Dat die auto's ergens rijden waar ze niet mogen, daar kan ik weinig aan veranderen. We hebben alles gedaan wat we konden om ervoor te zorgen dat ze niet naar voren gaan, we hebben überhaupt een huis geselecteerd op basis van dat het veiliger is voor katten. Dat je vind dat ik m'n verantwoordelijkheid dan niet neem, sorry, maar daar ben ik het heel grondig mee oneens. En dat het best kan zijn dat die bestuurder er niets aan kon doen, daar kan ik inkomen, dat hij haar niet gezien had. En het is niet alleen de schuld van die autobestuurder, want die kon er waarschijnlijk vrij weinig aan veranderen, maar dat houdt niet in dat mocht die zich gewoon aan de verkeersregels gehouden hebben, die er niet gereden zou hebben en onze "bescherming" voor die kat voldoende geweest was.

    En finally, m'n taalgebruik van gisterenavond was er misschien losjes over, maar ik was hopelijk nogal begrijpelijk emotioneel en het moest eruit, hoewel dat taalgebruik misschien inderdaad niet heel gepast was.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2018 - 16:47 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mathilda schreef:
    (...)

    Ik heb 't effe onder een spoiler gezet omdat m'n bericht anders te lang wordt en misschien niet helemaal past in het LJH.
    Als je vijftig rijdt heb je veel meer tijd om te remmen. Natuurlijk voel ik me verantwoordelijk voor mijn katten, ik heb oprecht het flauwste benul niet waar je dat vandaan haalt. Dat terzijde gaat dat niet met onze tuin, want als we die zouden afsluiten met gaas, kunnen we zelf ook niet meer naar buiten. En een kat aan een leiband hangen vind ik persoonlijk, en dit is niet persoonlijk naar jou bedoelt of als kritiek op je, maar dat vind ik een vreselijk plan. Katten zijn vrije dieren. Ik wil ze beschermen zoveel ik kan, maar de vrijheid van zo'n dier afnemen is iets wat ik honestly niet over mijn hart krijg.

    Ik kan niet elke vijf minuten controleren waar die dieren gaan en staan en het hele punt is dat we aan een straat als deze zijn gaan wonen juist omdat er bijna geen auto's mogen passeren en om zo'n risico's te verkleinen. Je mag best vinden dat het feit dat die katten naar voren gaan erop wijst dat het me toch niet kan schelen of dat ik het niet waard vind me in te zetten zodat er een kleinere kans is dat ze overreden worden, maar dat is, excuse my French, zever.

    Als autobestuurder moet je opletten. Het is alsof je zou zeggen dat als een kind aangereden wordt op een pad waar geen auto's mogen rijden, het maar de schuld is van de ouders, omdat ze hun kind maar niet op dat pad moesten laten lopen. Die auto's mogen niet door onze straat. En dat dat één keer voorvalt, daar kan niemand daar wat aan doen. Toeval gebeurt. Maar dit is over m'n hele leven op z'n minst al de derde (en zeven andere zijn vergiftigd door een duivenmelker verder in onze straat), dus forgive me als ik kwaad wordt dat mensen die helemaal niet in die straat mogen zijn én dan nog eens te snel rijden een kat doodrijden. Dát is niet mijn schuld. Al, god, zou ik veel liever hebben dat het mijn schuld is, want dan had ik er wat aan kunnen doen. Dat die auto's ergens rijden waar ze niet mogen, daar kan ik weinig aan veranderen. We hebben alles gedaan wat we konden om ervoor te zorgen dat ze niet naar voren gaan, we hebben überhaupt een huis geselecteerd op basis van dat het veiliger is voor katten. Dat je vind dat ik m'n verantwoordelijkheid dan niet neem, sorry, maar daar ben ik het heel grondig mee oneens. En dat het best kan zijn dat die bestuurder er niets aan kon doen, daar kan ik inkomen, dat hij haar niet gezien had. En het is niet alleen de schuld van die autobestuurder, want die kon er waarschijnlijk vrij weinig aan veranderen, maar dat houdt niet in dat mocht die zich gewoon aan de verkeersregels gehouden hebben, die er niet gereden zou hebben en onze "bescherming" voor die kat voldoende geweest was.

    En finally, m'n taalgebruik van gisterenavond was er misschien losjes over, maar ik was hopelijk nogal begrijpelijk emotioneel en het moest eruit, hoewel dat taalgebruik misschien inderdaad niet heel gepast was.


    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben het natuurlijk met je eens dat de automobilist in de fout zit maar inderdaad je eerste bericht kwam wat grof over en enige wat ik probeerde te zeggen is dat het baasje het risico ook neemt door de kat buiten te laten (ongeacht de overweging waarom etc.) en dat er gewoon risico's zijn als je dier los buiten rond loopt. En het kwam op mij over alsof je daar geen verantwoordelijkheid voor wilde nemen en dat vond ik nogal raar. Ik snap je redenen voor je katten loslaten natuurlijk en ben daar ook niet op tegen das persoonlijke afweging. Vind alleen dat bij iedere beslissing over een huisdier je zelf verantwoordelijk bent, en je er ook bij stil moet staan dat je het risico wist en bewust hebt genomen als er iets mis gaat ipv je zo te uiten over een ander. Alsnog echt heel sneu om te horen dat het al zo vaak mis is gegaan ik weet hoe rot het is om een diertje te verliezen, en het is verder niet bedoelt als kritiek op je dier los laten lopen he. Sterkte met alles!

    Ik wil er nog even aan toevoegen, die vergelijking met een kind is echt te ver gezocht en ik ga daar niet eens op reageren omdat dat echt een compleet uit de context getrokken vergelijking is die nergens op slaat.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2018 - 16:49 ]


    The truth is out there.

    Okoye schreef:
    (...)

    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben het natuurlijk met je eens dat de automobilist in de fout zit maar inderdaad je eerste bericht kwam wat grof over en enige wat ik probeerde te zeggen is dat het baasje het risico ook neemt door de kat buiten te laten (ongeacht de overweging waarom etc.) en dat er gewoon risico's zijn als je dier los buiten rond loopt. En het kwam op mij over alsof je daar geen verantwoordelijkheid voor wilde nemen en dat vond ik nogal raar. Ik snap je redenen voor je katten loslaten natuurlijk en ben daar ook niet op tegen das persoonlijke afweging. Vind alleen dat bij iedere beslissing over een huisdier je zelf verantwoordelijk bent, en je er ook bij stil moet staan dat je het risico wist en bewust hebt genomen als er iets mis gaat ipv je zo te uiten over een ander. Alsnog echt heel sneu om te horen dat het al zo vaak mis is gegaan ik weet hoe rot het is om een diertje te verliezen, en het is verder niet bedoelt als kritiek op je dier los laten lopen he. Sterkte met alles!

    Ik wil er nog even aan toevoegen, die vergelijking met een kind is echt te ver gezocht en ik ga daar niet eens op reageren omdat dat echt een compleet uit de context getrokken vergelijking is die nergens op slaat.


    Ik probeer niet te zeggen dat een kat gelijk staat aan een kind, het is gewoon de situatie waarin je blijkbaar vindt dat het mijn schuld is dat iets/iemand op straat liep en dat daar een auto tegen rijdt, terwijl die auto daar helemaal niet hoorde te zijn. Dat was de vergelijking die ik trok, niet dat een kat gelijk is een een kind. Had die vergelijking even goed kunnen maken met een hond of een egel.

    En natuurlijk ben ik verantwoordelijk voor mijn beslissingen, het is enkel niet mijn beslissing om te rijden waar ik niet mag rijden en het is wel mijn/onze beslissing om ervoor te zorgen dat we ergens gaan wonen waar onder normale omstandigheden geen auto's mogen passeren. Het lijkt me dat iemand die daar rijdt nogal buiten mijn mogelijkheden valt. En goed, zoals ik al zei, ja, mijn woorden van gisteren waren niet heel net en die automobilist had er wellicht ook niet veel aan kunnen doen, maar ik was vreselijk pissed en hoewel ik nu vooral kwaad ben op de situatie (en het feit dat die auto daar was, zelfs al kon die misschien niet meer op tijd stoppen, of was het donker of weet ik veel wat), hoop ik dat je begrijpt dat er voor mij op dat moment niet veel verschil zat tussen automobilist die er niet moest zijn en m'n kat doodgereden heeft (a.k.a. de situatie) en de automobilist (a.k.a. de persoon), hoewel er wel een verschil in zit. Dus, ja, m'n woorden waren zeer grof en, ja, ik had ze niet moeten gebruiken, en, ja, het is nogal ongepast die woorden te gebruiken, maar op dat moment was ik vreselijk pissed, dus ik had de keuze van het oftewel a, online te uiten, oftewel goed te schreeuwen uit frustratie, maar dan zou ik m'n buren wakker gemaakt hebben, en dat was ook niet vet geweest.

    Maar goed, tenzij je echt nog iets wil zeggen zou ik dit graag afsluiten, als het niet erg is voor je, want we zitten duidelijk gewoon met een meningsverschil van wiens fout dit is.

    (Oh, en sorry trouwens als m'n reactie op jou hard overkwam, dat was niet de bedoeling.)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sowieso asosciaal dat die automobilist gewoon doorrijdt


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    Ik vergeet soms hoeveel stof zich kan verzamelen op sommige dingen. Maar ja, het is nu weer schoon.


    Physics is awesome

    (when ur crush said that he likes red-haired girls and ur hair was half-red half brown, ben ik dan wel of niet je type? welk kleur viel je het meeste op m8. Anyway ik was al van plan om mijn mislukte hairdye te redden en mijn haar volledig rood te verven. Kom ik dan vijf dagen nadat hij dat zegt aanzetten met rood haar lmao he'll prolly think that i'm psycho but i was going to dye my hair before i swear ik lach me dood)


    A to the Z

    Ugh. Op momenten zoals deze besef ik me hoe erg ik niet bij de rest hoor.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Normaal gezien haat ik make-up maar.. Dit is zo mooi? Identiteitscrisis incoming.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Luister, ik raak persoonlijk ook een klein beetje vermoeid door het feit dat Meghan en Harry vandaag letterlijk overal opduiken, maar berichten met "in plaats van de royal wedding te volgen, iets wat voor veel mensen een leuke gebeurtenis is waar ze plezier aan beleven, zou je je bezig moeten houden met dit andere nieuws dat allemaal over terrorisme en vliegtuigcrashes en andere dingen met hoge bodycounts gaat" is n i e t de oplossing en maakt me lichtjes misselijk want wtf?? laat mensen blij zijn over een prinselijke bruiloft als ze willen??? Niet iedereen hoeft 24/7 bezig te zijn met extreem deprimerend nieuws waar ze helemaal niets aan kunnen doen, kom op zeg, holy shit, wat is dit voor giftige guilt tripping nonsens


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    J0Y schreef:
    Normaal gezien haat ik make-up maar.. Dit is zo mooi? Identiteitscrisis incoming.

    Er bestaat geen één versie van jou! Je moet echt niet kiezen tussen makeup lover or hater. f het vaak aandoen of weinig. Do what feels goooood


    A to the Z

    Ik haat metabolisme. En alle andere vakken. Waarom doe ik ook al weer geneeskunde? :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.