• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik denk dat die petitie er vooral is om te duiden hoe erg de fans het menen. Er is uiteindelijk al wat gemor geweest over de dalende kwaliteit sinds seizoen 5 (het hele Dorne-plot brengt me nog steeds aan het huiveren, gód dat was slecht, te bedenken dat het een van mijn favoriete plots in het boek was), maar dat was over het algemeen altijd heel civil gebleven. Met een campagne zoals deze is het wel meer dan overduidelijk dat men geen fan is van D&D's visie - en dat is juist waar het om draait. Niemand die dat ondertekend, denkt écht dat ze het seizoen opnieuw gaan maken (of dat hoop ik toch :') )
    Ik ben ervan overtuigd dat D&D het zich er op deze manier "snel-snel" hebben vanaf gemaakt om tijd vrij te maken voor hun nieuwe Star Wars trilogie bij Disney. Het feit dat HBO hun meer geld heeft aangeboden voor meer afleveringen én een extra seizoen, en ze het toch hebben afgeslagen, zegt me wel genoeg, me dunkt. Ik hoop dat Disney door deze hele heisa er ook wel twee keer over nadenkt hoeveel vrijheid ze die twee gaan geven.

    Het klopt dat ze veel zijn afgeweken van de boeken, maar ik denk toch dat ze er met het aanwezige showmateriaal hadden kunnen in slagen om een waardig einde te maken. Sommige dingen waar fans dit seizoen over struikelen hebben in mijn ogen soms maar kleine aanpassingen nodig om ze wel geloofwaardig te maken, voor andere waren er gewoon extra afleveringen met meer opbouw nodig.

    Ik denk wel echt niet dat ze de show slecht hebben gemaakt om mensen naar de boeken te trekken. De enige die daar iets aan heeft is GRRM, en die financiert de show niet, haha.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik heb de petitie ook ondertekend. Geloof dat ik zelfs bij de eerste 1000 zat :')
    Misschien is het entitled, maar zo voel ik dat niet. Wat ik eerder entitled vind, is dat D&D de fans dommer inschatten dan dat we zijn. Het ging me niet om montagewerk of de shots of het acteerwerk, maar puur alleen om het verhaal. Er zijn zoveel losse eindjes, zoveel dingen die gewoon niet kloppen. Sommige dingen waren zelfs GoT onwaardig en zouden vroeger nooit in de serie geschreven zijn. Wat de serie nodig had was meer tijd, en D&D hebben zichzelf er lekker snel vanaf gemaakt om door te gaan met andere dingen. Geef de serie dan gewoon uit handen aan iemand die er nog steeds een hart voor heeft. Ik ondertekende die petitie echt puur alleen maar om aan D&D een signaal af te geven dat dit echt niet kon. De rest van de cast en crew ben ik innig dankbaar voor hun harde werk en inzet, want zij waren top.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Vasya schreef:
    Ik denk wel echt niet dat ze de show slecht hebben gemaakt om mensen naar de boeken te trekken. De enige die daar iets aan heeft is GRRM, en die financiert de show niet, haha.

    Ze zeiden toch dat GRRM D&D het einde had verteld, hè? Wel, ik denk dat GRRM ze lekker in het zak heeft gezet door ofwel héél vaag te zijn, of ze gwn een (prut) einde te geven wat hij sws niet ging doen, zodat mensen meer geneigd zouden zijn om zijn boeken te lezen. Want ja, als auteur wil je toch altijd dat mensen je boeken lezen.

    En hey, cliché boven alle clichés, maar slechte reclame is ook reclame.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2019 - 22:06 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik had aflevering 3 graag als einde gezien, maar ik vond de rest zeker niet slecht. Er zijn dingen gebeurd die niemand had verwacht waardoor het echt wel een verrassing bleef wat er zou gebeuren. Ik snap de hele commotie niet zo, uiteindelijk is het maar een serie. Het is de creatieve visie geweest van een groep mensen die naar het beste van hun kunnen hebben gepresteerd om iets moois neer te zetten. En ik vind dat we dat moeten respecteren. Het is een creatieve visie van iemand geweest, en als we die visie niet delen betekent het nog niet dat hun het anders zouden moeten doen.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2019 - 1:28 ]


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik ben wel heel benieuwd hoe het laatste boek gaat worden tho. Ik heb namelijke door de serie het idee dat er echt nog zoveel moet gebeuren. Anyone else? Wordt wss weer een dikke pil van 2000 pagina's


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Einde van seizoen 8:


    Ik heb gemixte gevoelens erover. Aan de andere kant vond ik sommige stukken echt ontzettend gaaf en goed gedaan. Maar aan de andere kant... meh. Was dat het? Ik had ergens wel wat meer van verwacht. Sommige vragen zijn toch nog onbeantwoord op de één of andere manier.
    Maar de montage en sommige plotten vond ik toch wel erg goed. Ik heb er niet echt zoveel woorden voor.
    Ik ben het trouwens wel eens met Rozenthee, alleen zelf heb ik nog geen petitie ervoor getekend.
    Het zou wel gaaf zijn, als ze een remake zouden maken ervan.


    Verder.... helaas heeft niemand het goede antwoord gezegd/geraden, wie op de troon zou zitten. Dus helaas, maar misschien heb ik nog wel iets anders leuks om wat credits uit te delen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Nereida schreef:
    Verder.... helaas heeft niemand het goede antwoord gezegd/geraden, wie op de troon zou zitten. Dus helaas, maar misschien heb ik nog wel iets anders leuks om wat credits uit te delen. ^^


    Eventueel een korte synopsis van hoe je zelf wou dat seizoen 8 ging als je het zelf mocht schrijven? :)


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)

    Eventueel een korte synopsis van hoe je zelf wou dat seizoen 8 ging als je het zelf mocht schrijven? :)


    Dat is een heel leuk idee of dat ik quotes hier neer zou kunnen plaatsen en dat jullie raden wie dit heeft gezegd of beiden ideeën. Ik moet even bedenken. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Ohorat schreef:
    (...)

    Eventueel een korte synopsis van hoe je zelf wou dat seizoen 8 ging als je het zelf mocht schrijven? :)


    Oooh, dit vind ik sowieso een gaaf idee, ook als er niets tegenover staat. En dan allemaal insturen via pb, zodat iedereen echt een unieke inzending heeft, en dan kijken of er mensen op hetzelfde uitkwamen!


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Ohorat schreef:
    (...)

    Eventueel een korte synopsis van hoe je zelf wou dat seizoen 8 ging als je het zelf mocht schrijven? :)

    Oe, dit is nice!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Rozenthee schreef:
    (...)

    Oooh, dit vind ik sowieso een gaaf idee, ook als er niets tegenover staat. En dan allemaal insturen via pb, zodat iedereen echt een unieke inzending heeft, en dan kijken of er mensen op hetzelfde uitkwamen!


    Wauw goed idee!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Rozenthee schreef:
    (...)

    Oooh, dit vind ik sowieso een gaaf idee, ook als er niets tegenover staat. En dan allemaal insturen via pb, zodat iedereen echt een unieke inzending heeft, en dan kijken of er mensen op hetzelfde uitkwamen!


    Als jullie dat echt leuk vinden, dan kan ik dat doen. ^^ En dat ik daaraan credits koppel. Ik hoef niet persee iets te schrijven, dus 'beoordelen', orgniseren of iets wil ik wel doen. (:


    One Who Travels A Higher Path.