• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Klaar schreef:
    (...)

    Seizoen twee begon Melisandre al praten over The Prince Who Was Promised (met Stannis), en Lightbringer, en in seizoen zes zegt ze iets als "Stannis wasn't the Prince Who Was Promised, but someone has to be", en in seizoen zeven in Dragonstone zegt ze die profetie nog eens tegen Dany, en dan volgt dat gesprek over dat het woord voor Prince in High Valyrian genderneutraal is, dus dat het prins of prinses is. Melisandres heel nut is TPWWP/Azor Ahai, en die profetie staat zo centraal in de boeken. Ik weet oprecht niet waarom ze dat zouden veranderen.
    Als blijkt dat AA in de boeken iemand anders is (of dat we "the dawn" allemaal verkeerd opvatten en dat Arya toch niet AA is, maar dat the battle for the dawn eigenlijk nog moet komen - wat me vrij onrealistisch lijkt, maar goed), ga ik echt, echt heel pissed zijn.


    Maar D&D zouden er niets aan kunnen doen als AA in de boeken iemand anders zou zijn, toch? (Like, GMM ga verdorie eens doorschrijven.)


    Cornick schreef:
    (...)

    Maar D&D zouden er niets aan kunnen doen als AA in de boeken iemand anders zou zijn, toch? (Like, GMM ga verdorie eens doorschrijven.)


    Jawel, want hij heeft het hen verteld. Ze hebben jaren geleden de belangrijkste plotpunten besproken met GRRM (niet ivm secondary characters, maar wel de grootste gebeurtenissen), en hij heeft zelf gezegd dat hun einde niet zo anders gaat zijn als dat van hem, maar de weg ernaartoe allicht wel. Het lijkt me wel dat de dood van de NK een grote gebeurtenis is.
    (Trouwens, ik zag net dat je al gereageerd had voor ik mijn vorige post kon aanpassen, haha. Daar stond dus ook nog een reactie in op jouw vorig bericht. (: )


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Jawel, want hij heeft het hen verteld. Ze hebben jaren geleden de belangrijkste plotpunten besproken met GRRM (niet ivm secondary characters, maar wel de grootste gebeurtenissen), en hij heeft zelf gezegd dat hun einde niet zo anders gaat zijn als dat van hem, maar de weg ernaartoe allicht wel. Het lijkt me wel dat de dood van de NK een grote gebeurtenis is.
    (Trouwens, ik zag net dat je al gereageerd had voor ik mijn vorige post kon aanpassen, haha. Daar stond dus ook nog een reactie in op jouw vorig bericht. (: )


    I was too fast, moeahaha (that’s a first). Maar, je hebt in beiden gelijk. Ergens ben ik btw bang dat GMM de boekenserie nooit meer af gaat maken, omdat we de serie nu al hebben. Like, het lijkt me verschrikkelijk om een boek te moeten schrijven waar al een film/serie van is. Want dan wordt het steeds moeilijker om van die verhaallijn af te wijken (hoe groot/klein dan ook).

    Ik denk overigens ook dat ze de Night King niet door Dany / Jon / oid hebben laten vermoorden omdat zij (denk ik) nog een grote rol gaan krijgen in de strijd om de Iron Throne. Dan zouden ze twee grote killings op hun naam hebben staan en ze zijn al zo ‘hail and mighty’.


    Klaar schreef:
    (...)

    Seizoen twee begon Melisandre al praten over The Prince Who Was Promised (met Stannis), en Lightbringer, en in seizoen zes zegt ze iets als "Stannis wasn't the Prince Who Was Promised, but someone has to be", en in seizoen zeven in Dragonstone zegt ze die profetie nog eens tegen Dany, en dan volgt dat gesprek over dat het woord voor Prince in High Valyrian genderneutraal is, dus dat het prins of prinses is. Melisandres heel nut is TPWWP/Azor Ahai, en die profetie staat zo centraal in de boeken. Ik weet oprecht niet waarom ze dat zouden veranderen.
    Als blijkt dat AA in de boeken iemand anders is (of dat we "the dawn" allemaal verkeerd opvatten en dat Arya toch niet AA is, maar dat the battle for the dawn eigenlijk nog moet komen - wat me vrij onrealistisch lijkt, maar goed), ga ik echt, echt heel pissed zijn.


    @Cornick
    Ja, dat klopt - ik zeg ook niet dat ik wil dat het Jon is, het zou van mij eender wie mogen zijn, zolang het maar steek houdt. Ik vind dat 't met Arya op niet veel slaat. Er is gewoon, naar mijn weten, géén foreshadowing om haar Azor Ahai te laten zijn.


    Het feit dat ze zeggen dat ze nog maar sinds 3 jaar weten dat Arya de Night King zou verslaan zegt voor mij al genoeg, aangezien George de belangrijkste punten al met hen heeft besproken aan het begin van seizoen 1. In de serie hebben ze nooit specifiek de gehele Azar Ahai profetie uitgelegd (dus wel de Prince who was promised, maar niet het hele Nissa Nissa gebeuren en dergelijke). Ik denk dat ze dus veeleer de grote lijnen volgen - normaal moest seizoen 5 draaien om de intriges van Dorne en Tyrion die boek-Aegon Targaryen ontmoet, en well, see what happened. Ik ben echt bijna 100% zeker dat hun notitie over de White Walkers iets was in de trant van - "ze worden verslagen in Winterfell". Misschien iets uitgebreider, maar het ding is gewoon ook dat de Night King geen leider is van de White Walkers in de boeken, die zijn een soort ras op zich, die met elkaar communiceren en plannen etc. Volgens GRRM zijn ze ook niet gecreëerd door de Children of the Forest als ik me dat interview heb herinnerd, maar dat hebben de showmakers toch net zo mooi ook gedaan - omdat het cinematisch beter overkomt, net zoals dat hele "Daenerys is compleet fireproof"-gedoe.
    Ik durf ook te wedden dat je in de boeken niet maar één White Walker moet doden om ze allemaal te vernietigen à la superheldfilmstijl. Dat is gewoon heel lame om te lezen, maar dat is makkelijk voor een gevecht netjes op te lossen op een visueel kanaal, dan moeten ze zich niet meer focussen op waar hun henchmen naartoe verdwenen zijn (idem verschil met de lord of the rings boeken en films).
    Het hele plot is sowieso plots herleid naar goed versus kwaad, en ik geloof echt niet dat de boeken daarop gaan neerkomen. Tot nu toe heeft ieder personage toch al een bepaalde tint grijs gehad, en het meest interessante aan de White Walkers is juist dat we niet weten wat ze komen doen. Dat gaat niet zomaar onder de mat worden geschoven zodat Arya zichzelf bovenop een White Walker kan teleporteren en hem doodsteken. :')
    Dus, ik ben er heilig van overtuigd dat Arya niet Azor Ahai is. De enige die de profetie momenteel aftoetsen, zijn als ik het me goed herinner Jon, Dany, Jaimy en Theon (misschien nog een paar, mijn excuses). De profetie moet echter sowieso anders moeten geïnterpreteerd dan in de show, want daar is geen één evil boss die moet worden verslagen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Oké, ik heb even de tijd gehad om alles te laten landen en na te denken over Game of Thrones en hoe het nu gaat eindigen en ik hoop oprecht dat Cersei wint of een move zet waardoor niemand de troon krijgt. En uit sommige antwoorden van het lijstje kan ik opmaken dat verder niemand iets met Cersei heeft en that's fine, maar het punt is dat de show op dit moment een strijd is tussen goed en kwaad, terwijl het begon als een politiek spelletje. Jon en Dany worden gezien als de helden, maar ze zijn niet slechter of beter dan Cersei? Ik zou zo verschrikkelijk teleurgesteld zijn als uiteindelijk "goed" het "slechte" verslaat, want dit is Once Upon A Time niet? GoT is uitgedraaid als een show die het grootste gedeelte van de fans wilt pleasen, in plaats van het brute 'iedereen kan elk moment doodgaan' uit seizoen 1t/m 4. Aanvankelijk was ik blij dat zoveel main characters de battle overleeft hebben, maar inmiddels ook aardig teleurgesteld.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Oké, ik heb even de tijd gehad om alles te laten landen en na te denken over Game of Thrones en hoe het nu gaat eindigen en ik hoop oprecht dat Cersei wint of een move zet waardoor niemand de troon krijgt. En uit sommige antwoorden van het lijstje kan ik opmaken dat verder niemand iets met Cersei heeft en that's fine, maar het punt is dat de show op dit moment een strijd is tussen goed en kwaad, terwijl het begon als een politiek spelletje. Jon en Dany worden gezien als de helden, maar ze zijn niet slechter of beter dan Cersei? Ik zou zo verschrikkelijk teleurgesteld zijn als uiteindelijk "goed" het "slechte" verslaat, want dit is Once Upon A Time niet? GoT is uitgedraaid als een show die het grootste gedeelte van de fans wilt pleasen, in plaats van het brute 'iedereen kan elk moment doodgaan' uit seizoen 1t/m 4. Aanvankelijk was ik blij dat zoveel main characters de battle overleeft hebben, maar inmiddels ook aardig teleurgesteld.

    Cersei is niet mn favoriete personage ofzo, maar ik ben het ermee eens dat ze nu opeens de grote villain lijkt terwijl ze het voor zover ik weet niet eens zo slecht doet als koningin. Ik vind Dany tbh een stuk 'slechter' dan Cersei. Want let's be honest, Dany heeft veel meer mensen vermoord dan Cersei :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Rozenthee schreef:
    Oké, ik heb even de tijd gehad om alles te laten landen en na te denken over Game of Thrones en hoe het nu gaat eindigen en ik hoop oprecht dat Cersei wint of een move zet waardoor niemand de troon krijgt. En uit sommige antwoorden van het lijstje kan ik opmaken dat verder niemand iets met Cersei heeft en that's fine, maar het punt is dat de show op dit moment een strijd is tussen goed en kwaad, terwijl het begon als een politiek spelletje. Jon en Dany worden gezien als de helden, maar ze zijn niet slechter of beter dan Cersei? Ik zou zo verschrikkelijk teleurgesteld zijn als uiteindelijk "goed" het "slechte" verslaat, want dit is Once Upon A Time niet? GoT is uitgedraaid als een show die het grootste gedeelte van de fans wilt pleasen, in plaats van het brute 'iedereen kan elk moment doodgaan' uit seizoen 1t/m 4. Aanvankelijk was ik blij dat zoveel main characters de battle overleeft hebben, maar inmiddels ook aardig teleurgesteld.


    Ik denk dus dat er nu niet zo veel main characters zijn gedood zodat dat later nog kan bij de strijd om de Iron Throne. :Y)


    Cornick schreef:
    (...)

    Ik denk dus dat er nu niet zo veel main characters zijn gedood zodat dat later nog kan bij de strijd om de Iron Throne. :Y)

    Zelfs als ze het daarom doen neemt dat niets weg van het feit dat het geloofwaardiger geweest zou zijn als we in deze strijd al een paar hoofdpersonages verloren waren. (En ik vind het persoonlijk redelijk zwak om hoofdpersonages pas aan het eind te laten sterven, dan is het toch al gedaan en moet je geen manier vinden om met de dood van een MC te dealen.)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    (...)
    Zelfs als ze het daarom doen neemt dat niets weg van het feit dat het geloofwaardiger geweest zou zijn als we in deze strijd al een paar hoofdpersonages verloren waren. (En ik vind het persoonlijk redelijk zwak om hoofdpersonages pas aan het eind te laten sterven, dan is het toch al gedaan en moet je geen manier vinden om met de dood van een MC te dealen.)


    Hollywood, I guess.


    S08E04
    Alhoewel ik de laatste episode wat tegen vond vallen qua actie niveau (maar toegegeven, dat kan ook niet anders na de voorgaande aflevering) ben ik op een of andere manier heel erg in shock door Rhaegals dood? I don't know, bij Viserion had ik dat minder. . .

    Plus: arme Brienne, Gendry & Greyworm.

    Also: FUCK YOU FUCKING JON SNOW FOR NOT SAYING FUCKING GOODBYE TO LIL' FLUFFBALL GHOST YOU FUCKING ARSE.


    Ik haat het echt dat ze Ghost gewoon - na hem weer 2 minuten in beeld te hebben gezien - weer wegschrijven. Hoe de fuck konden ze Eurons navy niet zien van zo ver uit de lucht! En Rheagal! My poor baby, dit was echt lousy writing en gewoon voor de shock factor. Maar chapeau voor Emilia, Lena, Jacob en Nathalie want hun facials waren spot on!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Damn, Ghost. Wtf was dat?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Episode 4:

    Urgh, ik was echt niet tevreden over deze aflevering. Lang over nagedacht waarom, tot ik op dit lijstje uitkwam:
    1) Ghost, inderdaad. Deze hele aflevering was één cover up voor: "we hebben niet genoeg geld om Ghost mee te nemen naar het zuiden, dus zullen we hem maar wegschrijven". En dan niet eens een afscheid van Jon. Kom op.
    2) Missandei's dood. De laatste jaren van haar leven draaide om het feit dat ze niet langer een slaaf was en hoe sterft ze? In boeien. Komaan schrijvers.
    3) Het hele Jaimy plot. Het is obvious dat Brienne al jaren verliefd is op Jaimy en voor eventjes was ik zo blij voor haar. Maar dan? Gaat hij weg? Om terug te keren naar de meest toxic relatie ooit, waar hij nota bene twee aflevering geleden van gevlucht was. De boy rijdt letterlijk helemaal naar het Noorden om weg te gaan van Cersei, om dan schoorvoetend terug te keren. Doei, sterk personage.
    4) En mijn grootste ergernis van allemaal:
    Wat is er in hemelsnaam gebeurd met het ijzersterke, empathische, super-empowerende personage dat Daenerys was? Haar hele legacy draaide erom dat ze het volk eerst zette, dat ze altijd naar vrede zou streven. 6 seizoenen lang was ze een personage en koningin om naar op te kijken en in seizoen 7 proberen ze haar zo erg in het "mad queen" hokje te duwen. Haar mentale stabiliteit wordt in vraag gesteld, haar claim op de troon wordt weggeveegd, ik bedoel kom op. Dat personage verdient zoveel meer dan dat. Ik ben ook echt bang dat de schrijvers haar helemaal loco laten worden in de volgende aflevering, door de dood van Rhaegal en Missandei, waarna ze dan King's landing in as legt. Dat is zo niet hoe Dany is.

    Voor de rest: prachtige visuals, heerlijke muziek en de acteurs waren top!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dit was de eerste episode in alle seizoenen die ik daadwerkelijk slecht vond.
    Punt 1: het gaat veel en veelste snel. Dertig minuten feest vieren en drinken en vervolgens alles in de resterende tijd proppen.
    Punt 2: absurd hoe ze Tyrions karakter om zeep hebben geholpen
    Punt 3: 'aaaaaah, Jaime en Brienne <3' en 15 minuten later 'nou, daar gaat ie weer'
    Punt 4: HOE DE FUCK ZAG DANY EURON NIET VANUIT DE LUCHT
    Punt 5: HOE DE FUCK HEBBEN ZE PRECIES MISSANDEI UIT HET WATER GEVIST EN HOE WIST DANY DAT
    Punt 6: Ghost. Er kon niet eens een knuffel vanaf
    Punt 7: de cut wanneer Jon aan Sansa en Arya verteld wie hij is
    Punt 8: de oude Gendry zou nooit van Arya verwacht hebben om een Lady te zijn
    Punt 9: de voorspelbaarheid. Volgende episode is het oorlog, episode daarna is het Jon of Dany
    Punt 10: we zagen heel duidelijk dat bijna heel Dany’s leger weg was in de vorigr episode. Niet 50%, zoals ze het nu willen laten overkomen

    Ik ben totaal niet hyped meer. Dit seizoen is verschrikkelijk slecht geschreven.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2019 - 10:53 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Frodo schreef:
    Episode 4:
    Urgh, ik was echt niet tevreden over deze aflevering. Lang over nagedacht waarom, tot ik op dit lijstje uitkwam:
    1) Ghost, inderdaad. Deze hele aflevering was één cover up voor: "we hebben niet genoeg geld om Ghost mee te nemen naar het zuiden, dus zullen we hem maar wegschrijven". En dan niet eens een afscheid van Jon. Kom op.
    2) Missandei's dood. De laatste jaren van haar leven draaide om het feit dat ze niet langer een slaaf was en hoe sterft ze? In boeien. Komaan schrijvers.
    3) Het hele Jaimy plot. Het is obvious dat Brienne al jaren verliefd is op Jaimy en voor eventjes was ik zo blij voor haar. Maar dan? Gaat hij weg? Om terug te keren naar de meest toxic relatie ooit, waar hij nota bene twee aflevering geleden van gevlucht was. De boy rijdt letterlijk helemaal naar het Noorden om weg te gaan van Cersei, om dan schoorvoetend terug te keren. Doei, sterk personage.
    4) En mijn grootste ergernis van allemaal:
    Wat is er in hemelsnaam gebeurd met het ijzersterke, empathische, super-empowerende personage dat Daenerys was? Haar hele legacy draaide erom dat ze het volk eerst zette, dat ze altijd naar vrede zou streven. 6 seizoenen lang was ze een personage en koningin om naar op te kijken en in seizoen 7 proberen ze haar zo erg in het "mad queen" hokje te duwen. Haar mentale stabiliteit wordt in vraag gesteld, haar claim op de troon wordt weggeveegd, ik bedoel kom op. Dat personage verdient zoveel meer dan dat. Ik ben ook echt bang dat de schrijvers haar helemaal loco laten worden in de volgende aflevering, door de dood van Rhaegal en Missandei, waarna ze dan King's landing in as legt. Dat is zo niet hoe Dany is.

    Voor de rest: prachtige visuals, heerlijke muziek en de acteurs waren top!


    Exact hetzelfde gevoel als jij! Op je punt 4 denk ik enkel dat Daenerys in de show altijd meer perfect is weergegeven dan in de boeken (wel, dat is mijn interpretatie toch), en dat ze dus nu even serieus moeten retconnen.
    Ik ga ook echt NOOIT begrijpen hoe Varys letterlijk kan aangeven dat er een vers leger in Dorne staat te wachten, en dat Daenerys letterlijk zegt van "Nah, ik ga met dit resterend hoopje van mijn leger én mijn gewonde draak nu Kingslanding aanvallen. Fuck yeah!" Van alle lazy writing de afgelopen seizoenen - vermeld Dorne dan gewoon niet?
    Ik heb nu ook echt alle hoop verloren dat ze het netjes kunnen afronden in maar 2 afleveringen. Ik vond nu al dat er zeer veel was geknipt (de reactie van Sansa en Arya op het nieuws dat Jon een Targ is, Tyrions reactie als Sansa het hem vertelt, hoe ze Missandei konden vangen, hoe Euron een vloot kan verstoppen van een Daenerys die uit de lucht aan het scouten is, ...)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."