• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Vasya schreef:
    (...)

    Exact hetzelfde gevoel als jij! Op je punt 4 denk ik enkel dat Daenerys in de show altijd meer perfect is weergegeven dan in de boeken (wel, dat is mijn interpretatie toch), en dat ze dus nu even serieus moeten retconnen.
    Ik ga ook echt NOOIT begrijpen hoe Varys letterlijk kan aangeven dat er een vers leger in Dorne staat te wachten, en dat Daenerys letterlijk zegt van "Nah, ik ga met dit resterend hoopje van mijn leger én mijn gewonde draak nu Kingslanding aanvallen. Fuck yeah!" Van alle lazy writing de afgelopen seizoenen - vermeld Dorne dan gewoon niet?
    Ik heb nu ook echt alle hoop verloren dat ze het netjes kunnen afronden in maar 2 afleveringen. Ik vond nu al dat er zeer veel was geknipt (de reactie van Sansa en Arya op het nieuws dat Jon een Targ is, Tyrions reactie als Sansa het hem vertelt, hoe ze Missandei konden vangen, hoe Euron een vloot kan verstoppen van een Daenerys die uit de lucht aan het scouten is, ...)



    dat is het m juist met die lazy writing. Dorne wordt wss gementiont omdat ze Daenerys in de volgende episode oid te hulp zullen komen als ‘verrassend’ effect. Ik durf er zelfs op te wedden eigenlijk dat het leger van Dorne the golden company verslaat. Wat is makkelijker in beeld te brengen nog eens: Dorne, waar ze alle kostuums al van hebben, of een heel nieuw iets waar ze tot nu toe enkel vermelding van maken dat er geen olifanten mee zijn. We hebben de kapitein van de GC gezien ja, dus een nieuwe Dornse prins introduceren voor twee episodes lijkt mij eventueel niet zo erg.


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)


    dat is het m juist met die lazy writing. Dorne wordt wss gementiont omdat ze Daenerys in de volgende episode oid te hulp zullen komen als ‘verrassend’ effect. Ik durf er zelfs op te wedden eigenlijk dat het leger van Dorne the golden company verslaat. Wat is makkelijker in beeld te brengen nog eens: Dorne, waar ze alle kostuums al van hebben, of een heel nieuw iets waar ze tot nu toe enkel vermelding van maken dat er geen olifanten mee zijn. We hebben de kapitein van de GC gezien ja, dus een nieuwe Dornse prins introduceren voor twee episodes lijkt mij eventueel niet zo erg.


    De Golden Company heeft als "excuus" wel nog dat ze de afgelopen seizoenen al een paar keer vernoemd werden en in het begin van dit seizoen al werden geïntroduceerd. Dorne's plot is daarentegen een tijd volledig van de kaart verdwenen, om ze dan nu te herintroduceren in de op één na laatste aflevering... bah. (Je hebt ongetwijfeld gelijk tho, maar ik ben extra bitter omdat ik in de boeken super hard uitkijk naar de verdere ontwikkelingen van het Dorne plot, en daar hebben ze absoluut 0 mee gedaan.)
    Op zich zouden ze Daenerys ook gewoon de Kingslanding kunnen laten afbranden, aangezien Drogon het middeleeuwse equivalent is van een atoombom, al komen die ballista's plots ook wel close, aangezien die er geen moeite mee hebben om van die afstand schepen en draken te doorzeven alsof ze uit boter zijn gemaakt :'). Ik ga trouwens nooit begrijpen waarom Cersei ze gewoon niet heeft afgeschoten terwijl Daenerys met haar draak en haar Hand voor de poort stonden :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik snap niet goed waarom iedereen zo boos is over Dany's karakterevolutie? I mean, guys, dat zat er echt al heel lang aan te komen. Ze heeft altijd mensen vermoord die haar verraadden. In seizoen 1 stak ze Mirri Maaz Dur in de fik (nogal wiedes, maar toch - ze is niet perfect, en is dat nooit geweest) en liet ze de Dothraki haar broer vermoorden (niet dat Viserys een schat was, maar toch). In seizoen twee liet ze Dorreah en Xaro Xhoan Daxos een zekere hongersdood sterven (ook begrijpelijk in de context, maar again - het is een evolutie). Ze verbrandt Kraznys levend in seizoen drie (again: begrijpelijk, maar ook again - ze is niet perfect). Ook in seizoen drie: de masters of Yunkai die ze bedreigt met haar draken ("You promised me safe travel." "I did. But my dragons made no promises. And you just threatened their mother"). In seizoen vier vermoordt ze een honderdtal masters in Meereen. In seizoen vijf verbrandt ze nog eens masters levend. Tegen Tyrion zegt ze "I will have a very large army. And three dragons", refererend naar hoe ze Westeros wil binnenvallen. Seizoen vijf is kind of de volta, maar dan in het karakter van Dany en niet in een gedicht, natuurlijk. In seizoen zes steekt ze (begrijpelijk) een hele hoop Khals in de fik. En plus staat ze erop als ze terugkeert naar Meereen, dat één van die drie masters/whatever ze zijn sterft. Seizoen zeven kennen we allemaal nog, denk ik. Ze wil daar al iedereen gaan vermoorden in de Red Keep, maar wordt ervan weerhouden en op andere plannen gebracht (die, by the way altijd mislukken, dus Dany's frustratie is heel normaal, maar wordt enorm aangewakkerd) door haar adviseurs.
          Dit is echt geen abrupte switch in haar karakter, ze heeft nooit veel vergiffenis geschonken aan verraders (Jorah is echt wel de uitzondering) en zij die, in haar woorden "want to take what is mine". Hizdhar zo Loraq was ook een uitzondering, omdat ze hem nodig had. Daarbij, hoeveel keer heeft ze niet gezegd "I will take what is mine, with fire and blood"? Echt al seizoenen. Als haar vijanden dan nog eens haar draak en haar, wel, allerbeste vriendin ever vermoorden, dan kan je het haar moeilijk kwalijk nemen dat ze flipt. Ze heeft altijd een nogal vurig temperament gehad, maar harde levenslessen hebben dat nog meer aangewakkerd, en het is enkel in toom gehouden door haar adviseurs. Die nu oftewel dood zijn, of die zij niet meer vertrouwt, of die haar niet meer vertrouwen. Dit is echt geen plotse verandering in haar karakter.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2019 - 15:17 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Ik snap niet goed waarom iedereen zo boos is over Dany's karakterevolutie? I mean, guys, dat zat er echt al heel lang aan te komen. Ze heeft altijd mensen vermoord die haar verraadden. In seizoen 1 stak ze Mirri Maaz Dur in de fik (nogal wiedes, maar toch - ze is niet perfect, en is dat nooit geweest) en liet ze de Dothraki haar broer vermoorden (niet dat Viserys een schat was, maar toch). In seizoen twee liet ze Dorreah en Xaro Xhoan Daxos een zekere hongersdood sterven (ook begrijpelijk in de context, maar again - het is een evolutie). Ze verbrandt Kraznys levend in seizoen drie (again: begrijpelijk, maar ook again - ze is niet perfect). Ook in seizoen drie: de masters of Yunkai die ze bedreigd met haar draken ("You promised me safe travel." "I did. But my dragons made no promises. And you just threatened their mother"). In seizoen vier vermoord ze een honderdtal masters in Meereen. In seizoen vijf verbrandt ze nog eens masters levend. Tegen Tyrion zegt ze "I will have a very large army. And three dragons", refererend naar hoe ze Westeros wil binnenvallen. Seizoen vijf is kind of de volta, maar dan in het karakter van Dany en niet in een gedicht, natuurlijk. In seizoen zes steekt ze (begrijpelijk) een hele hoop Khals in de fik. En plus staat ze erop als ze terugkeert naar Meereen, dat één van die drie masters/whatever ze zijn sterft. Seizoen zeven kennen we allemaal nog, denk ik. Ze wil daar al iedereen gaan vermoorden in de Red Keep, maar wordt ervan weerhouden en op andere plannen gebracht (die, by the way altijd mislukken, dus Dany's frustratie is heel normaal, maar wordt enorm aangewakkerd) door haar adviseurs.
          Dit is echt geen abrupte switch in haar karakter, ze heeft nooit veel vergiffenis geschonken aan verraders (Jorah is echt wel de uitzondering) en zij die, in haar woorden "want to take what is mine". Hizdhar zo Loraq was ook een uitzondering, omdat ze hem nodig had. Daarbij, hoeveel keer heeft ze niet gezegd "I will take what is mine, with fire and blood"? Echt al seizoenen. Als haar vijanden dan nog eens haar draak en haar, wel, allerbeste vriendin ever vermoorden, dan kan je het haar moeilijk kwalijk nemen dat ze flipt. Ze heeft altijd een nogal vurig temperament gehad, maar harde levenslessen hebben dat nog meer aangewakkerd, en het is enkel in toom gehouden door haar adviseurs. Die nu oftewel dood zijn, of die zij niet meer vertrouwt, of die haar niet meer vertrouwen. Dit is echt geen plotse verandering in haar karakter.


    Nee, precies dit
    Als ze nu zich weak zou laten leiden door haar adviseurs dan zou ik het pas vreemd vinden.
    Maar plots ze wel in het hokje van mad queen gedreven door de woorden van andere personages, en dat vind ik storend. Want imo is Dany helemaal niet 'mad'. Is het zo abnormaal dat ze op bloederige wijze wraak zou nemen op Cersei na die moord en na alles wat ze al verloren heeft? i think the fuck not.
    Wat ik vreemder vind, is het feit dat ze haar op die manier in dat 'mad queen' hokje proppen. Als ze hem ergens zou moeten gestoord flippen, dan is het wel dat ZIJ alles verliest in the battle of winterfell. Zij verliest daar het meeste troepen maar Jon en Arya krijgen er alle eer? Op dat moment moet ze hem trippen als ze echt 'mad' gaat.


    A to the Z

    Ohorat schreef:
    (...)

    Nee, precies dit
    Als ze nu zich weak zou laten leiden door haar adviseurs dan zou ik het pas vreemd vinden.
    Maar plots ze wel in het hokje van mad queen gedreven door de woorden van andere personages, en dat vind ik storend. Want imo is Dany helemaal niet 'mad'. Is het zo abnormaal dat ze op bloederige wijze wraak zou nemen op Cersei na die moord en na alles wat ze al verloren heeft? i think the fuck not.
    Wat ik vreemder vind, is het feit dat ze haar op die manier in dat 'mad queen' hokje proppen. Als ze hem ergens zou moeten gestoord flippen, dan is het wel dat ZIJ alles verliest in the battle of winterfell. Zij verliest daar het meeste troepen maar Jon en Arya krijgen er alle eer? Op dat moment moet ze hem trippen als ze echt 'mad' gaat.


    Ja, this


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Klaar schreef:
    Ik snap niet goed waarom iedereen zo boos is over Dany's karakterevolutie? I mean, guys, dat zat er echt al heel lang aan te komen. Ze heeft altijd mensen vermoord die haar verraadden. In seizoen 1 stak ze Mirri Maaz Dur in de fik (nogal wiedes, maar toch - ze is niet perfect, en is dat nooit geweest) en liet ze de Dothraki haar broer vermoorden (niet dat Viserys een schat was, maar toch). In seizoen twee liet ze Dorreah en Xaro Xhoan Daxos een zekere hongersdood sterven (ook begrijpelijk in de context, maar again - het is een evolutie). Ze verbrandt Kraznys levend in seizoen drie (again: begrijpelijk, maar ook again - ze is niet perfect). Ook in seizoen drie: de masters of Yunkai die ze bedreigt met haar draken ("You promised me safe travel." "I did. But my dragons made no promises. And you just threatened their mother"). In seizoen vier vermoordt ze een honderdtal masters in Meereen. In seizoen vijf verbrandt ze nog eens masters levend. Tegen Tyrion zegt ze "I will have a very large army. And three dragons", refererend naar hoe ze Westeros wil binnenvallen. Seizoen vijf is kind of de volta, maar dan in het karakter van Dany en niet in een gedicht, natuurlijk. In seizoen zes steekt ze (begrijpelijk) een hele hoop Khals in de fik. En plus staat ze erop als ze terugkeert naar Meereen, dat één van die drie masters/whatever ze zijn sterft. Seizoen zeven kennen we allemaal nog, denk ik. Ze wil daar al iedereen gaan vermoorden in de Red Keep, maar wordt ervan weerhouden en op andere plannen gebracht (die, by the way altijd mislukken, dus Dany's frustratie is heel normaal, maar wordt enorm aangewakkerd) door haar adviseurs.
          Dit is echt geen abrupte switch in haar karakter, ze heeft nooit veel vergiffenis geschonken aan verraders (Jorah is echt wel de uitzondering) en zij die, in haar woorden "want to take what is mine". Hizdhar zo Loraq was ook een uitzondering, omdat ze hem nodig had. Daarbij, hoeveel keer heeft ze niet gezegd "I will take what is mine, with fire and blood"? Echt al seizoenen. Als haar vijanden dan nog eens haar draak en haar, wel, allerbeste vriendin ever vermoorden, dan kan je het haar moeilijk kwalijk nemen dat ze flipt. Ze heeft altijd een nogal vurig temperament gehad, maar harde levenslessen hebben dat nog meer aangewakkerd, en het is enkel in toom gehouden door haar adviseurs. Die nu oftewel dood zijn, of die zij niet meer vertrouwt, of die haar niet meer vertrouwen. Dit is echt geen plotse verandering in haar karakter.


    Ik snap je punt, maar het probleem is dat ze die dingen in de show altijd hebben getoond als "empowering" en ze als marketing tot seizoen 6 (en ook nog 7) steevast Daenerys als feministische heldin profileerden. Nog nooit werden haar daden getoond als moreel grijs, terwijl het in de boeken vind ik een stuk duidelijker was. Om dat nu het laatste seizoen plots om te slaan proeft een beetje bitter. Ik snap op zich wel wat ze willen bereiken, maar de executie had veel beter gekund. Het helpt niet dat er nu ook maar zo weinig afleveringen zijn en er zoveel mogelijk in een aflevering moet worden gepropt.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik vind dit seizoen echt officieel fucking slecht en ik ben zo teleurgesteld.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben zo teleurgesteld en gefrustreerd dat ik hier niet eens meer een tekst over wil schrijven. Arya haar plot armor was letterlijk het enige verbazende in de aflevering, lmao.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik vind het (wellicht zeer onpopulair) geeneens zo vreemd dat Dany helemaal geflipt is.

    MAAR CERSEI'S DOOD? WHY???

    [ bericht aangepast op 13 mei 2019 - 21:39 ]


    Namsara schreef:
    Ik vind het (wellicht zeer onpopulair) geeneens zo vreemd dat Dany helemaal geflipt is.

    MAAR CERSEI'S DOOD? WHY???


    Dat was het dan ook helemaal niet, ze hameren je er al het hele seizoen mee op de kop dat Daenerys wel eens zou kunnen flippen. De manier waarop is gewoon zo lui.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    They killed my favorite character. Ze is niet eens echt dood, maar mentaal is ze helemaal weg. Bye Dany (no_chears)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Vasya schreef:
    (...)

    Dat was het dan ook helemaal niet, ze hameren je er al het hele seizoen mee op de kop dat Daenerys wel eens zou kunnen flippen. De manier waarop is gewoon zo lui.


    Ik ben het er inderdaad mee eens dat ze er langer over hadden moeten doen.
    Maar aan de andere kant: ze is in één keer ontzettend veel personen kwijt waar ze blind op vertrouwde. Plus ze werd ook nog eens 'verraden' door anderen.

    Ik ben in ieder geval DOLGELUKKIG dat Arya nog leeft, lol.


    Vasya schreef:
    (...)

    Dat was het dan ook helemaal niet, ze hameren je er al het hele seizoen mee op de kop dat Daenerys wel eens zou kunnen flippen. De manier waarop is gewoon zo lui.


    Ik begrijp al de kritiek op dit seizoen, maar honestly, als er één ding is dat ik moeilijk begrijp, is het de kritiek op Daenerys' arc. Er is zó, zó lang aan gewerkt - toen ze Meereen wilde platbranden, bijvoorbeeld, aan het einde van seizoen zes. Alles wat ik in mijn vorige post vermeld heb. Ze is niet opeens gek geworden - hell, ik denk niet eens dat ze gek is. Ze wil wraak voor alles wat haar aangedaan is, en ze heeft al niet het meest vredevolle karakter. Er is zoiets als de druppel die de emmer doet overlopen - een moment waarop alle stoppen doorslaan. Er zit een hele build-up achter, en het verlies van Jorah en Missandei (en Jon, in zekere zin) is een katalysator. Op zo'n moment gaat niets meer traag.
    Ze slaat volgens mij echt niet door omdat die bellen luiden, maar omdat ze zich herinnert wat ze tegen Jon zei eerder deze aflevering: "Fear it is, then". Ze beseft volgens mij maar al te goed dat ze de mensen haar moet doen vrezen, omdat ze denkt dat ze hun liefde nooit gaat krijgen.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2019 - 13:07 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    de story arc van Dany vind ik eig best goed
    Al vind ik het persoonlijk niet eens absurd dat ze die bellen negeert.
    Het volk riep duidelijk om de bellen te luiden, maar Cersei niet. Cersei zat ondertussen nog altijd verschanst in de red keep. Als Dany dan zou stoppen zou ze inderdaad wél de stad gehad hebben, maar de burcht nog niet. Cersei zou niet ingeven en het zou daar alsnog toch een gevecht moeten uitdraaien zijn.
    De stad belegeren betekent trouwens ook dat velen een trage hongerdood zouden sterven. I mean, met dat volk dat daar zit kan je echt geen rekening houden. That's what war is like.
    Dan lijkt mij qua ergtegraad: Dany die de stad afbrandt op dr draak < winterfell soldiers die onschuldige inwoners aan hun zwaarden rijgt en vrouwen verkracht.
    (Dat is echt bewúst en geen casualties meer.)
    I'm still rooting for Dany. Al weet ik dat ze nu niet meer op de troon belandt, ik vind haar nog altijd dik oké.

    De episode vond ik zeer sterk visueel.
    Plotwise? Echt man. :')

    Dood van Varys? Ok whatever
    Dany's arc? Helemaal in character dus geen probleem mee als een Dany fan. Tenzij ze haar nu echt helemaal loco coco maken in de volgende episode. Maar in principe als ze Tyrion doodt: he had it coming. Dat is ook in character. Hij laat de moordenaar van haar vader op vrije voeten nadat ze hem al één keer genade geschonken heeft (Jaime bedoel ik dan). Ik snap echt niet dat mensen Dany dan gestoord vinden dat ze iedereen meteen vermoord want dat is écht niet zo?
    Jaime's arc. Oh man man man man man. Wat een ellende. 8 seizoenen buildup om hem eindelijk het juiste te zien doen en dan gaat hij naar zijn verlepte zus terug. Dat is geen character development. #briennedeservedbetter Ik kan mij ook niet voorstellen dat GRRM dit zou goedgekeurd hebben honestly.
    Euron dan, ja man. Toevallig op het zelfde strand vond ik al lachen maar wat ik nog grappiger vind is hoe hij volledig ooc gaat vechten met Jaime. De ECHTE Euron Greyjoy zou hem gesmeerd zijn met dat bootje vanaf dat hij de kans zag. Terug naar zijn eiland in Essos. Nieuwe crew en nieuw piratenleven. SE-RI-EUS. Dit is echt lazy writing gewoon om de massa te pleasen.

    I just wish dat cersei en jaime het nog tot die boot gehaald hadden en er dan nog wat mis ging. Dat zou al spannender geweest zijn. :')

    That being sad, als Arya nu Dany doodt is dat echt het meest anticlimactische toppunt, en seizoen 8 is al een anticlimax van niveau.
    Arya heeft geen ENKELE investment met Dany als personage dat haar het récht geeft - plotsgewijs - om haar nu te doden. Same met de Nightking.
    Laat dan tenminste een personage aan bod komen die wél beef heeft.

    CLEGANEBOWL DAARENTEGEN. JONGENS DAT WAS TÓP. Sandor is voor mij echt dé man van het seizoen. Bij battle of winterfell zijn paniekaanval ook: zo realistisch. Of zijn praatje met Sansa. Yepyepyep sandor u da man. i love you.


    A to the Z

    Ohorat schreef:

    de story arc van Dany vind ik eig best goed
    Al vind ik het persoonlijk niet eens absurd dat ze die bellen negeert.
    Het volk riep duidelijk om de bellen te luiden, maar Cersei niet. Cersei zat ondertussen nog altijd verschanst in de red keep. Als Dany dan zou stoppen zou ze inderdaad wél de stad gehad hebben, maar de burcht nog niet. Cersei zou niet ingeven en het zou daar alsnog toch een gevecht moeten uitdraaien zijn.
    De stad belegeren betekent trouwens ook dat velen een trage hongerdood zouden sterven. I mean, met dat volk dat daar zit kan je echt geen rekening houden. That's what war is like.
    Dan lijkt mij qua ergtegraad: Dany die de stad afbrandt op dr draak < winterfell soldiers die onschuldige inwoners aan hun zwaarden rijgt en vrouwen verkracht.
    (Dat is echt bewúst en geen casualties meer.)
    I'm still rooting for Dany. Al weet ik dat ze nu niet meer op de troon belandt, ik vind haar nog altijd dik oké.

    De episode vond ik zeer sterk visueel.
    Plotwise? Echt man. :')

    Dood van Varys? Ok whatever
    Dany's arc? Helemaal in character dus geen probleem mee als een Dany fan. Tenzij ze haar nu echt helemaal loco coco maken in de volgende episode. Maar in principe als ze Tyrion doodt: he had it coming. Dat is ook in character. Hij laat de moordenaar van haar vader op vrije voeten nadat ze hem al één keer genade geschonken heeft (Jaime bedoel ik dan). Ik snap echt niet dat mensen Dany dan gestoord vinden dat ze iedereen meteen vermoord want dat is écht niet zo?
    Jaime's arc. Oh man man man man man. Wat een ellende. 8 seizoenen buildup om hem eindelijk het juiste te zien doen en dan gaat hij naar zijn verlepte zus terug. Dat is geen character development. #briennedeservedbetter Ik kan mij ook niet voorstellen dat GRRM dit zou goedgekeurd hebben honestly.
    Euron dan, ja man. Toevallig op het zelfde strand vond ik al lachen maar wat ik nog grappiger vind is hoe hij volledig ooc gaat vechten met Jaime. De ECHTE Euron Greyjoy zou hem gesmeerd zijn met dat bootje vanaf dat hij de kans zag. Terug naar zijn eiland in Essos. Nieuwe crew en nieuw piratenleven. SE-RI-EUS. Dit is echt lazy writing gewoon om de massa te pleasen.

    I just wish dat cersei en jaime het nog tot die boot gehaald hadden en er dan nog wat mis ging. Dat zou al spannender geweest zijn. :')

    That being sad, als Arya nu Dany doodt is dat echt het meest anticlimactische toppunt, en seizoen 8 is al een anticlimax van niveau.
    Arya heeft geen ENKELE investment met Dany als personage dat haar het récht geeft - plotsgewijs - om haar nu te doden. Same met de Nightking.
    Laat dan tenminste een personage aan bod komen die wél beef heeft.

    CLEGANEBOWL DAARENTEGEN. JONGENS DAT WAS TÓP. Sandor is voor mij echt dé man van het seizoen. Bij battle of winterfell zijn paniekaanval ook: zo realistisch. Of zijn praatje met Sansa. Yepyepyep sandor u da man. i love you.



    Ahhh Lau, bedankt voor het verwoorden van mijn mening. Amen to this.