• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Sunai schreef:
    De lat lag zo laag, en nog gaan ze er knal onderdoor.


    Ja, dit. Wat een teleurstelling.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    I did not like this. Like. At all. Er waren goede dingen, Sansa, Arya, Ghost baby hahaha, maar alles eromheen? Ik was verliefd op game of thrones, maar ik vond het echt heel erg slecht


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Sunai schreef:
    De lat lag zo laag, en nog gaan ze er knal onderdoor.


    Ik was de voorgaande vijf afleveringen nog postief, maar man man man. . .

    Wat ik geweldig vond aan deze aflevering:
    — Sansa, Queen of the North
    — Arya die haar dromen achterna gaat (still alive)
    — Ghost, baby
    — Drogon die probeerde om Dany wakker te maken (I almost cried)
    — Het shot van Dany waarbij ze van Drogon af komt en het lijkt alsof ze vleugel heeft (awesooooome)

    Wat ik verschrikkelijk vond:
    — Literally everything else

    Ah, en het stukje dat Sam een democratie voorstelde. . . Toen zat ik echt van: neeeee dit ga je niet menen. Maar toen moest gelukkig iedereen lachen, pfieuw.


    •

    Iskari schreef:
    (...)

    Ik was de voorgaande vijf afleveringen nog postief, maar man man man. . .

    Wat ik geweldig vond aan deze aflevering:
    — Sansa, Queen of the North
    — Arya die haar dromen achterna gaat (still alive)
    — Ghost, baby
    — Drogon die probeerde om Dany wakker te maken (I almost cried)
    — Het shot van Dany waarbij ze van Drogon af komt en het lijkt alsof ze vleugel heeft (awesooooome)

    Wat ik verschrikkelijk vond:
    — Literally everything else

    Ah, en het stukje dat Sam een democratie voorstelde. . . Toen zat ik echt van: neeeee dit ga je niet menen. Maar toen moest gelukkig iedereen lachen, pfieuw.

    Ik zat in het begin van de episode van: als het maar geen democratie wordt. Maar tbh... Bran is echt m'n minst favoriete personage, dus wrs was een democratie beter geweest. En het stoort me ook zo hard dat we maar gwn moeten geloven dat Bran dit allemaal had uitgestippeld terwijl daar geen enkel teken van was. Meh.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik wil trouwens wel even een shout-out geven naar Emilia Clarke. Ik heb haar altijd een van GOT's mindere actrices gevonden, maar dit seizoen was ze echt ijzersterk.

    waardoor ik het nóg erger vind dat Daenerys spiral into madness zo zwak geschreven was. Dit seizoen was gewoon potentieel door de deur heen smijten.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Alles wat er mis was met de finale, van details tot plotholes:
    - Het eerste beeld dat we krijgen van mijn bae Arya, is wanneer ze door de stad van as wandelt. Inderdaad, wandelt. Want het paard van Sinterklaas is zo snel verdwenen als hij gekomen is.
    - De speech van Dany op de trappen. Na heel wat tegenstribbelen, heb ik me erbij neergelegd dat Dany gebroken is door de dingen die ze heeft meegemaakt, en dat ze daardoor Kings Landing in as legt. Maar in die speech is ze helemaal het stereotype 'mad queen', beweren dat ze mensen gaat 'bevrijden' zoals ze de mensen van Kings Landing heeft bevrijdt. Als bevrijden hier een synoniem voor 'vermoorden' is, klopt die speech helemaal. Hoezo gelooft Dany echt dat ze het goede doet hier?
    Ja ze heeft in de voorbije seizoenen al wat harde beslissingen gemaakt, waarbij ze ook dacht het goede te doen, maar er is een groot verschil tussen slavendrijvers vermoorden en een stad vol onschuldige mensen. Jeez.
    - Het aantal Unsullied en Dothraki dat nog leeft. Ik weet dat ze mensvernietigende machines zijn, maar kom op. Hier is gewoon niet over nagedacht.
    - De dood van Dany. Het ging zo snel dat ik niet eens doorhad wat er precies gebeurde. Wisten jullie dat de scène waarin Tyrion de stoelen rond de vergadertafel goed zet LANGER duurt dan de dood van Dany? Dit personage verdiende zo, zoveel meer.
    - De 'council' waar Tyrion voor wordt gebracht. Er hoort één persoon van ieder huis te zitten, maar for some reason zitten er drie Starks. Goed, dat kan ik nog door de vingers zien, maar de zielige poging van D&D om humor in deze scène te duwen door Edmure Tully naar voren te laten stappen en hem terug op zijn plaats te laten zetten door Sansa, met "Sit down, uncle". Cringe, cringe, cringe.
    - De bekroning van het meest saaie personage in heel de freaking serie. Was het onverwacht? Ja, dat wel. Maar dat is ook het enige positieve wat erover gezegd kan worden. Bran is de 'three eyed raven' in godsnaam, hij is niet eens volledig mens meer. En als hij echt in de toekomst kan kijken, heeft hij dus ook gezien dat hij koning zou worden en heeft hij dus alle situaties die ervoor kwamen (het platbranden van Kings Landing, het vermoorden van Dany,...) ook gezien en dus KUNNEN VERMIJDEN maar dat niet gedaan omdat hij koning werd???
    - De scène van Tyrion en zijn stoelen. Ik heb letterlijk hardop geschreeuwd uit frustratie bij deze scène.
    - Een waterflesje in deze aflevering, die de koffiebeker kan vergezellen. Dit soort dingen gebeurden niet toen er nog competente regisseurs deze serie maakten.

    Ik heb ondertussen ook de petitie getekend, al weet ik dat dit seizoen nooit opnieuw gefilmd zal worden. Man wat een teleurstelling.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2019 - 11:45 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:

    - De dood van Dany. Het ging zo snel dat ik niet eens doorhad wat er precies gebeurde. Wisten jullie dat de scène waarin Tyrion de stoelen rond de vergadertafel goed zet LANGER duurt dan de dood van Dany? Dit personage verdiende zo, zoveel meer.


    Dit vind ik op een of andere manier echt hilárisch, HAHA. God, wat slecht.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2019 - 16:50 ]


    •

    Oké, ergens is het wel goed bij elkaar gekomen, maar het is zo slecht uitgewerkt. Dante dood was echt te simpel, dat moment hadden ze in seizoen drie heel anders neergezet. Ook vond ik het moment van Sansa waarin ze zei van 'oh en trouwens the north will remain an independent kingdom' echt zo cringe. Ze hadden er op z'n minst een mini discussie van kunnen maken. Ze had net zo goed kunnen zeggen dat ze koffie bij haar ontbijt had - zo oninteressant zei ze het.
    Over het algemeen vond ik dit seizoen echt bagger. Toen Dany de stad platbrandde had ik weer even hoop, maar dit is echt belachelijk.
    Ook ben ik er van overtuigd dat er nog te veel personages zijn blijven leven. Anyone else?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    'Yo Bran, je kunt Lord of Winterfell worden?'
    'Nah bro. I don't want anymore.'
    'Yo Bran, how about king?'
    'BROOOOOO, WAAROM ZEI JE DAT NIET EERDER?'
    Dat is een beetje hoe ik de situatie met Bran beschouwde. It doesn't make any sense. Volgens mij hebben D&D alle namen van characters die minst-likely-waren om de troon te krijgen, opgeschreven en op een ronddraaiend rad geplakt en vervolgens een pijltje gegooid.

    Seizoen 8 is voor mij nooit gebeurd. Ik ban het gewoon uit mijn geheugen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Laten we dit seizoen van de positieve kant bekijken: er zijn tenminste nog de memes.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    Alles wat er mis was met de finale, van details tot plotholes:
    - Het eerste beeld dat we krijgen van mijn bae Arya, is wanneer ze door de stad van as wandelt. Inderdaad, wandelt. Want het paard van Sinterklaas is zo snel verdwenen als hij gekomen is.
    - De speech van Dany op de trappen. Na heel wat tegenstribbelen, heb ik me erbij neergelegd dat Dany gebroken is door de dingen die ze heeft meegemaakt, en dat ze daardoor Kings Landing in as legt. Maar in die speech is ze helemaal het stereotype 'mad queen', beweren dat ze mensen gaat 'bevrijden' zoals ze de mensen van Kings Landing heeft bevrijdt. Als bevrijden hier een synoniem voor 'vermoorden' is, klopt die speech helemaal. Hoezo gelooft Dany echt dat ze het goede doet hier?
    Ja ze heeft in de voorbije seizoenen al wat harde beslissingen gemaakt, waarbij ze ook dacht het goede te doen, maar er is een groot verschil tussen slavendrijvers vermoorden en een stad vol onschuldige mensen. Jeez.
    - Het aantal Unsullied en Dothraki dat nog leeft. Ik weet dat ze mensvernietigende machines zijn, maar kom op. Hier is gewoon niet over nagedacht.
    - De dood van Dany. Het ging zo snel dat ik niet eens doorhad wat er precies gebeurde. Wisten jullie dat de scène waarin Tyrion de stoelen rond de vergadertafel goed zet LANGER duurt dan de dood van Dany? Dit personage verdiende zo, zoveel meer.
    - De 'council' waar Tyrion voor wordt gebracht. Er hoort één persoon van ieder huis te zitten, maar for some reason zitten er drie Starks. Goed, dat kan ik nog door de vingers zien, maar de zielige poging van D&D om humor in deze scène te duwen door Edmure Tully naar voren te laten stappen en hem terug op zijn plaats te laten zetten door Sansa, met "Sit down, uncle". Cringe, cringe, cringe.
    - De bekroning van het meest saaie personage in heel de freaking serie. Was het onverwacht? Ja, dat wel. Maar dat is ook het enige positieve wat erover gezegd kan worden. Bran is de 'three eyed raven' in godsnaam, hij is niet eens volledig mens meer. En als hij echt in de toekomst kan kijken, heeft hij dus ook gezien dat hij koning zou worden en heeft hij dus alle situaties die ervoor kwamen (het platbranden van Kings Landing, het vermoorden van Dany,...) ook gezien en dus KUNNEN VERMIJDEN maar dat niet gedaan omdat hij koning werd???
    - De scène van Tyrion en zijn stoelen. Ik heb letterlijk hardop geschreeuwd uit frustratie bij deze scène.
    - Een waterflesje in deze aflevering, die de koffiebeker kan vergezellen. Dit soort dingen gebeurden niet toen er nog competente regisseurs deze serie maakten.

    Ik heb ondertussen ook de petitie getekend, al weet ik dat dit seizoen nooit opnieuw gefilmd zal worden. Man wat een teleurstelling.



    Uh, what the hell? Ik bedoel dit niet persoonlijk, en ik heb het puur over het statement en niet over jou - voor de verduidelijking, want ik wil niet dat dit zo overkomt -, maar heb je enig idee hoe arrogant dat laatste punt klinkt? Competente regisseurs? De vierde aflevering, met de Starbucksbeker, is geregisseerd door David Nutter. David Nutter heeft The Rains of Castamere geregisseerd. Idem Mhysa. Twee pittig goede afleveringen, medunkt. Idem Dance of Dragons. Hij heeft er nog wel een paar gedaan. Deze aflevering is geregisseerd door D&D. Ze hebben apart ook al enkele afleveringen geregisseerd - Walk of Punishment en Two Swords. Geen speciaal memorabele, maar wel goede afleveringen.
    Regie is camerawerk. Shots zoals Daenerys en Drogon die zijn vleugels uitslaat? Camerapersoneel doet de uitvoering, maar de regisseur is een vitaal deel in het bedenken en uitwerken ervan. Idem shots zoals Tyrion of Jon die aan het huilen zijn. Prachtig werk, en kudo's aan de acteurs en iedereen op die set, maar zonder competente acteur zou alles zo in het water vallen. Regie is editing. Die eindscène? Of je het goed vind of niet is een andere zaak, maar ik denk dat het moeilijk te ontkennen valt dat het editwerk hierin van topniveau is. Dat is het werk van editors en regisseurs. Regie is acteurs instructies geven. Sure, het ligt zeker ook aan het talent van de acteurs, maar als die niet degelijk op elkaar afgestemd worden (regiewerk), trekt het geheel ook op geen fluit. Regie is ervoor zorgen dat alles wat op de set en daarna gebeurt zo goed mogelijk verloopt. Een waterfles die je enkel ziet als je er letterlijk naar op zoek bent of als je heel toevallig die richting uitkeek tijdens de scène, doen evenveel af aan de competentie van regisseurs als dat het eenmalig per ongeluk monoftongeren van een ij-klank na het jaren perfect te doen afdoet aan de competentie van een leerkracht Nederlands.
    En opnieuw - vind van het plot wat je wil (dat is nu net één iets dat helemaal niet met het werk van een regisseur te maken heeft - ja, D&D hebben de laatste aflevering ook geschreven, maar de kwaliteit van het script heeft niets te maken met hun competentie als regisseurs), ik begrijp de teleurstelling van veel mensen best, maar het regiewerk in Game of Thrones is gewoon objectief, en ik denk dat je daar vrij moeilijk om heen kan. Ik ken de statistieken erover niet van buiten, maar ik denk dat twee props op een set waar ze niet thuis horen op een totaal van pakweg 74 uur aan afleveringen - wat neerkomt of 37h/prop - bovengemiddeld is. En als het zo weinig voorkomt, heeft het al zeker niet te maken met de algehele competentie van regisseurs.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Uh, what the hell? Ik bedoel dit niet persoonlijk, en ik heb het puur over het statement en niet over jou - voor de verduidelijking, want ik wil niet dat dit zo overkomt -, maar heb je enig idee hoe arrogant dat laatste punt klinkt? Competente regisseurs? De vierde aflevering, met de Starbucksbeker, is geregisseerd door David Nutter. David Nutter heeft The Rains of Castamere geregisseerd. Idem Mhysa. Twee pittig goede afleveringen, medunkt. Idem Dance of Dragons. Hij heeft er nog wel een paar gedaan. Deze aflevering is geregisseerd door D&D. Ze hebben apart ook al enkele afleveringen geregisseerd - Walk of Punishment en Two Swords. Geen speciaal memorabele, maar wel goede afleveringen.
    Regie is camerawerk. Shots zoals Daenerys en Drogon die zijn vleugels uitslaat? Camerapersoneel doet de uitvoering, maar de regisseur is een vitaal deel in het bedenken en uitwerken ervan. Idem shots zoals Tyrion of Jon die aan het huilen zijn. Prachtig werk, en kudo's aan de acteurs en iedereen op die set, maar zonder competente acteur zou alles zo in het water vallen. Regie is editing. Die eindscène? Of je het goed vind of niet is een andere zaak, maar ik denk dat het moeilijk te ontkennen valt dat het editwerk hierin van topniveau is. Dat is het werk van editors en regisseurs. Regie is acteurs instructies geven. Sure, het ligt zeker ook aan het talent van de acteurs, maar als die niet degelijk op elkaar afgestemd worden (regiewerk), trekt het geheel ook op geen fluit. Regie is ervoor zorgen dat alles wat op de set en daarna gebeurt zo goed mogelijk verloopt. Een waterfles die je enkel ziet als je er letterlijk naar op zoek bent of als je heel toevallig die richting uitkeek tijdens de scène, doen evenveel af aan de competentie van regisseurs als dat het eenmalig per ongeluk monoftongeren van een ij-klank na het jaren perfect te doen afdoet aan de competentie van een leerkracht Nederlands.
    En opnieuw - vind van het plot wat je wil (dat is nu net één iets dat helemaal niet met het werk van een regisseur te maken heeft - ja, D&D hebben de laatste aflevering ook geschreven, maar de kwaliteit van het script heeft niets te maken met hun competentie als regisseurs), ik begrijp de teleurstelling van veel mensen best, maar het regiewerk in Game of Thrones is gewoon objectief, en ik denk dat je daar vrij moeilijk om heen kan. Ik ken de statistieken erover niet van buiten, maar ik denk dat twee props op een set waar ze niet thuis horen op een totaal van pakweg 74 uur aan afleveringen - wat neerkomt of 37h/prop - bovengemiddeld is. En als het zo weinig voorkomt, heeft het al zeker niet te maken met de algehele competentie van regisseurs.


    En ik maar denken dat Drogon CGI was ;P

    Ik denk wel dat de aanwezigheden van het waterflesje en de starbucks beker wijzen op een zekere luiheid. In de vorige seizoenen is dit (dacht ik toch) niet gebeurd, en op zich is het niet veel werk om er gewoon voor te zorgen dat er niets onmiddelleeuws op het scherm staat. Tbh denk ik ook dat het expres is gebeurd om voor nog meer buzz te zorgen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Vasya schreef:
    (...)

    En ik maar denken dat Drogon CGI was ;P

    Ik denk wel dat de aanwezigheden van het waterflesje en de starbucks beker wijzen op een zekere luiheid. In de vorige seizoenen is dit (dacht ik toch) niet gebeurd, en op zich is het niet veel werk om er gewoon voor te zorgen dat er niets onmiddelleeuws op het scherm staat. Tbh denk ik ook dat het expres is gebeurd om voor nog meer buzz te zorgen.


    Ik sluit me hier wel bij aan, hoewel ik niet geloof dat het expres gebeurd is. Maar het bevestigd wel dat er bij het laatste seizoen niet met zoveel zorgvuldigheid en aandacht is gewerkt als de voorgaande.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2019 - 13:02 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Vasya schreef:
    (...)

    En ik maar denken dat Drogon CGI was ;P

    Ik denk wel dat de aanwezigheden van het waterflesje en de starbucks beker wijzen op een zekere luiheid. In de vorige seizoenen is dit (dacht ik toch) niet gebeurd, en op zich is het niet veel werk om er gewoon voor te zorgen dat er niets onmiddelleeuws op het scherm staat. Tbh denk ik ook dat het expres is gebeurd om voor nog meer buzz te zorgen.


    Ja, lol, ik bedoel dat die shot van Dany perfect gecentreerd en in de juiste verhoudingen staat zodat het later mogelijk is om ook Drogon eraan toe te voegen zonder dat Daenerys onmenselijke vormen krijgt, of Drogon opeens een heel andere fysiologie heeft dan in vorige afleveringen en seizoenen. Ik dacht net niet dat ze daar echt een draak hadden geplaceerd. :')
    Maar luiheid? Ik bedoel, this shit happens. Het voelt een beetje als zeggen dat een schrijver die acht boeken geschreven heeft en twee spelfouten gemaakt heeft op die acht boeken tijd, van zeker luiheid beschuldigd kan worden.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2019 - 14:24 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rozenthee schreef:
    (...)

    Ik sluit me hier wel bij aan, hoewel ik niet geloof dat het expres gebeurd is. Maar het bevestigd wel dat er bij het laatste seizoen niet met zoveel zorgvuldigheid en aandacht is gewerkt als de voorgaande.


    Dit is niet waar. Ik typ net voor de grap: 'filming mistakes game of thrones' in bij Google en ik krijg echt ellenlang results die al vanaf 2011 stammen. En dan hebben we het eveneens over plastic bordjes die op tafels te zien zijn.

    Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zelfs bij gigantische films zoals LOTR. Dus ik snap al de commotie over een frigging Starbucks beker niet.


    •