• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    De hele episode was de allerslechtste die ik tot nu toe heb gezien, met verschrikkelijke schrijvers (naar mijn mening).
    Varys: Deze man is iedereen altijd 20 stappen voor, maar stond nu basically like 'YO, Y'ALL WANNA COMMIT TREASON?'. Out of character, naar mijn mening.
    Tyrion: Is al het hele seizoen out of character. Ik weet niet wat er is gebeurd met de man die altijd slim en bijdehand was, maar ze hebben hem dom gemaakt.
    Dany: Hell, dit was verschrikkelijk om aan te moeten zien. Ja, ze hebben meerdere malen laten zien dat Dany echt gewetenloos hard kan zijn. Ja, misschien zou de dragon in haar ooit ontwaken. Maar dit was lazy writing. Ik heb er echt totaal geen problemen mee dat ze nu de nieuwe queen of evil is geworden, maar wel met de manier waarop. Het afslachten van een hele stad vol onschuldige mensen? Kinderen, nota bene? Dany stond altijd voor de onschuldigen. En nu? Kan ze alleen nog maar queen zijn van as, want meer is er niet meer. En het argument dat Missandei nu dood is en haar adviseurs haar hebben verraden, doet het voor mij gewoon niet. De opbouw had langzamer moeten zijn. Niet alleen dat, maar Dany had niets te winnen bij het vermoorden van praktisch heel Kingslanding. Iedereen vind dat Cersei slecht was? Toen zij de Sept opblies, had ze daar zelf belang bij. Haar vijanden bevonden zich daar. Dany went mad, op de meest verschrikkelijke, achterlijke manier ooit.
    De aanval zelf: Ik weet niet wat Dany die beesten heeft gevoerd, maar ze zijn ineens wel heel erg machtig? Een vuuradem die complete kastelen kan afbreken, terwijl Jon in episode 3 nog achter een stuk steen zat verborgen die gewoon heel bleef. Het klopt niet.
    Arya: Plotarmor. Ze had al minstens 5 keer dood moeten zijn deze episode.
    Cersei: BREEK ME DE BEK NIET OPEN. Hier is een vrouw die, tijdens de Battle of the Blackwater, bereid was zelfmoord te plegen samen met haar zoontje, om uit de handen van de enemy te blijven, en nu huilend ten onder is gegaan in de armen van Jaime. Het was zo vreselijk out of character. Dit hele seizoen heeft ze vrijwel alleen maar op een balkon gestaan. 'Ja, maar het was mooi om te zien dat ze ook menselijk is!' Cersei is letterlijk altijd al menselijk geweest. Alleen al haar liefde voor haar kinderen heeft dat bewezen.
    Jaime & Euron: Man, ik wou dat ik midden op zee uit een schip kon springen en binnen een uur terug kon zwemmen naar Kingslanding en precies zou aanspoelen op het moment dat Jaime voorbij kwam. Lazy writing.
    Het paard van sinterklaas, speciaal voor Arya: Lazy, lazy, lazy writing.
    Het leger van Dany: Geloof dat we heel duidelijk zagen dat bijna alles was weggevaagd? Maar kennelijk droeg minstens de helft plotarmor.
    Jon: Ging even bijna over m'n nek bij het 'my queen' gedeelte, maar letterlijk de enige die weer terug in character is na Dany's slachtpartij.

    De laatste episode kan me gestolen worden. Ik vote voor Sansa, Cersei 2.0, die tenminste de game begrijpt.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Seizoen 8 aflevering 4/5:


    Aflevering 4:
    Ik vond de aflevering erg goed. Alleen had ik Tyrion, Sansa en Arya hun reacties willen zien over de waarheid van Jon, dus dat is wel minder. Daarnaast was Rheagal (Schrijf je de draaks naam zo?) en Missandei toch echt een schrok.... Ik wist wel dat niemand veilig zou zijn, maar dit..... Maar ik snap ook niet dat Dany die schepen niet zag. Je zou die schepen moeten zien, XD

    Aflevering 5:
    Het enigste wat ik echt erg vond was Dany.... Like, kom op. Ze belde de bel een paar keer als overgave, dan hoef je niet een massamoordenaar te worden. Er zaten vrouwen en kinderen die dit niet eens hebben gewild in die vuur van haar. Ik vond dat echt out of character voor Dany. Het enigste wat ik echt goed vond was Jon, die realiseerde wat ze deed en probeerde ervoor te stoppen met zijn mannen. De vechtsscenes en Arya vond ik top, dat hebben ze echt goed gedaan. Maar Dany.... Nu ben ik dus echt benieuwd naar aflevering 6. Hoe gaat het eindigen? D: Wie gaat er nog meer dood? Eigenlijk is alles gewonnen, dus wat kunnen ze nog meer doen?


    Dus wie denken jullie, wie op de troon komt? (Ik geef nog steeds 25 credits weg die het goed heeft, wie op de troon komt te zitten. ^^ Dus meld het even in een reactie.)


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik denk Tyrion!
    I ain't even watching, might have said something stupid durp.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2019 - 22:17 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ga voor niemand :')

    Jon gaat sowieso Dany doden en daarna in ballingschap naar het Noorden gaan. Ik vermoed dat Tyrion nog problemen gaat krijgen met het bevrijden van Jaime. Dan blijven basically enkel de Starks nog over, en daar zie ik niet echt iemand de troon van bestijgen. Sansa wordt vast Wardeness of the North en Bran zijn de schrijvers al een paar seizoenen vergeten. Misschien zit hij de volgende aflevering weer wat te staren en mag hij nog een quote maken uit een van de vorige seizoenen :'). Geen idee wat ze met Arya gaan doen. Als ze Daenerys vermoordt dan ga ik denk ik de Star Wars trilogie van D&D laten voor wat het is, haha.
    Misschien willen ze heel onverwacht uit de hoek komen en kronen ze Davos wel tot koning, lol.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik ga voor Sansa!


    Ik blijf bij Jon


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Ik blijf bij Jon


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ga voor Gendry!


    Ik gok dat Jon de troon niet wilt. Dany sterft wellicht. Tyrion sterft denk ik ook. Arya idk. Bran wordt denk ik lord of Winterfell. Sansa is een northern girl, zij zal de hoofdstad niet zo snel betreden. Miss neemt zij the eyrie over of zo?
    Er is ook echt nog maar één Baratheon. Het zou me niet verwonderen als de Baratheons toch terug de kroon nemen.


    A to the Z

    Ik vind john snow echt geweldig!

    Ohorat schreef:
    Ik ga voor Gendry!


    Ik gok dat Jon de troon niet wilt. Dany sterft wellicht. Tyrion sterft denk ik ook. Arya idk. Bran wordt denk ik lord of Winterfell. Sansa is een northern girl, zij zal de hoofdstad niet zo snel betreden. Miss neemt zij the eyrie over of zo?
    Er is ook echt nog maar één Baratheon. Het zou me niet verwonderen als de Baratheons toch terug de kroon nemen.

    Dit vind ik wel een mooie theorie! Al ga ik zelf nog steeds voor niemand. (cat)

    Ik moet de vijfde aflevering nog zien, maar ik vind de serie tot nu toe niet minder dan de laatste paar seizoenen. Al moet ik zeggen dat ik zelf die ook al wat minder vond dan de eerdere seizoenen, dus dat speelt vast ook mee in mijn mening hierover.
    Jaime in de vierde aflevering though.. Hij heeft echt wel betere dingen gedaan dan enkel aan de Cersei kant staan. Dat sloeg nergens op...
    En ik snap eigenlijk wel waarom Sansa Dany niet vertrouwt. Zou ik ook niet doen to be fair.

    Wat ik me nog bedacht over het stukje dat Arya de Night King doodt, al kwam ze vanuit het niets. Voor de voorspelling en dat het een jongen zou moeten zijn, misschien was dat meer op het karakter van degene die de NK zou doden? Arya is tenslotte nooit echt een meisje-meisje geweest.
    + nog van dezelfde aflevering. De draken deden de helft van de tijd amper wat naar mijn idee. Hadden die niet eerder in actie kunnen komen?

    Still rooting for Brienne en Arya in de laatste twee afleveringen trouwens.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Plottwist: ze eindigen met een democratie

    Nee als dat gebeurt eet ik mijn schoen op :X

    Aflevering 4 & 5:

    Ik best er toch wel van overtuigd dat ik dit seizoen niet echt sterk vind. Aflevering 5 daarentegen was wel echt goed. Ik huil nog steeds een beetje om Jaimie en Brien - HOE KUN JE HAAR ZO ACHTERLATEN JIJ DOMME KOE. Ik vond het alleen niet zo realistisch dat hij twee keer echt goed gestoken was door Euron en toch nog dat hele end naar Cersei heeft kunnen lopen. Toen die stenen op hem vielen moest ik wel een beetje huilen - maar ik heb hem niet dood-dood gezien, dus er is nog hoop!!
    Ook vond ik het heel chill dat Jon zich toch nog verzette tegen Dany en de slachting tegen probeerde te houden. Aan de andere kant vond ik het wel debiel dat ze de hele stad verwoestte terwijl de klokken luidden. Ik snap dat je boos bent en dat je weet dat je hier niet thuis hoort (en waarschijnlijk ook nooit zal), maar dit is gewoon overdreven.
    Als laatste wil ik nog even melden dat ik het einde van Clegane heel mooi vond. Zijn levensmissie is nu toch wel vervuld en hij kan in vrede sterven. En ik was al een aantal seizoenen benieuwd was er nou onder die helm van Gregor zat. Ik moet toegeven: ik had het erger verwacht.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ga voor Arya (cool)

    Tyrion gaat inderdaad sowieso dood de volgende aflevering en iemand zal Dany vermoorden om haar madness. Oftewel wordt dat Jon, oftewel Arya. Als het Jon is, gaat hij zelf dood (misschien door Grey Worm?) en als het Arya is... ze heeft de hele wereld gered door de nightking te doden. She may be excused.
    Dit is misschien de vaagste theorie van allemaal (want we weten allemaal dat Arya geen lady wil zijn) maar ik geloof in mijn favo personage :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien



    Het was iets beter dan ik had verwacht, maar over het algemeen meh. Ze hadden dit beter kunnen spreiden over een aflevering of 2. Ik vind het vooral jammer dat àls Bran in de boeken koning wordt en ze dit dus al vanaf het begin wisten, ze niet een beetje meer moeite hebben gedaan om hem meer te ontwikkelen als een personage. Was zijn relevatie dat Jon eigenlijk Aegon is een bewuste zet omdat die zou leiden tot hem als koning? We'll never know I guess.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    whatthefuck


    A to the Z

    De lat lag zo laag, en nog gaan ze er knal onderdoor.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.