• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Iskari schreef:
    (...)

    Dit is niet waar. Ik typ net voor de grap: 'filming mistakes game of thrones' in bij Google en ik krijg echt ellenlang results die al vanaf 2011 stammen. En dan hebben we het eveneens over plastic bordjes die op tafels te zien zijn.

    Zulke dingen gebeuren nu eenmaal, zelfs bij gigantische films zoals LOTR. Dus ik snap al de commotie over een frigging Starbucks beker niet.


    Ik bedoel het dan ook in het algemeen, niet omdat er een beker op tafel staat :')


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    terwijl iedereen het heeft over dat waterflesje, kunnen we het eerder even hebben over die titelpagina van ‘a song of ice and fire’?
    Dat is zo een slechte poging om iets middeleeuws te doen lijken
    Lol


    A to the Z

    Rozenthee schreef:
    (...)

    Ik bedoel het dan ook in het algemeen, niet omdat er een beker op tafel staat :')


    Wat is er dit seizoen dan minder dan de andere seizoenen? Ik vond de shots echt amaaazing.


    Iskari schreef:
    (...)

    Wat is er dit seizoen dan minder dan de andere seizoenen? Ik vond de shots echt amaaazing.

    Ik over het algemeen ook, behalve
    -Episode drie, want ik had geen idee wat er gaande was en blijkbaar ging hun budget zeker en vast niet naar verlichting
    - Dat moment waarop Drogon die troon in de fik steekt en Jon er maar vreemd bij staan? Weet niet of dat slecht geregiseerd was, slecht geacteerd of gwn slechte CGI tho.

    Maar ja, de shots mogen zo mooi zijn als het kan, het kan een slechte verhaallijn niet redden (zeker voor een persoon als ik die vooral films kijkt voor het verhaal)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    (...)
    Ik over het algemeen ook, behalve
    -Episode drie, want ik had geen idee wat er gaande was en blijkbaar ging hun budget zeker en vast niet naar verlichting
    - Dat moment waarop Drogon die troon in de fik steekt en Jon er maar vreemd bij staan? Weet niet of dat slecht geregiseerd was, slecht geacteerd of gwn slechte CGI tho.

    Maar ja, de shots mogen zo mooi zijn als het kan, het kan een slechte verhaallijn niet redden (zeker voor een persoon als ik die vooral films kijkt voor het verhaal)


    Agreeed, op beide punten!


    Iskari schreef:
    (...)

    Agreeed, op beide punten!



    Oke maar dat van die verlichting bij episode 3 dat iedereen daar over klaagt vind ik persoonlijk een domme.
    Het is een oorlog 's nachts. Je hebt alleen vlammen als verlichting. Het zou imo echt ontzettend raar zijn als die episode klaarder gefilmd was.
    Like, je moet toch in de sfeer blijven?


    Visueel en muzikaal niets op aan te merken dit seizoen. Alleen soms idd wel van 'waar is al dat cgi budget heen gegaan?' , maarja dat kan altijd wel.


    A to the Z

    Klaar schreef:
    (...)

    Ja, lol, ik bedoel dat die shot van Dany perfect gecentreerd en in de juiste verhoudingen staat zodat het later mogelijk is om ook Drogon eraan toe te voegen zonder dat Daenerys onmenselijke vormen krijgt, of Drogon opeens een heel andere fysiologie heeft dan in vorige afleveringen en seizoenen. Ik dacht net niet dat ze daar echt een draak hadden geplaceerd. :')
    Maar luiheid? Ik bedoel, this shit happens. Het voelt een beetje als zeggen dat een schrijver die acht boeken geschreven heeft en twee spelfouten gemaakt heeft op die acht boeken tijd, van zeker luiheid beschuldigd kan worden.


    Haha, dat dacht ik wel, maar ik kon me niet inhouden :')
    En ik snap wat je bedoeld, maar ik vind het niet fair om het te vergelijken met typfouten, want dit seizoen was Gendry Waters ook plots Gendry Rivers (terzijde gelaten dat hij helemaal geen bastaardnaam heeft omdat Robert hem nooit erkent heeft, maar dat is te meer onderdeel van de luiheid die ik bedoel.)

    Om nog even positief te zijn, mijn favoriete visual dit seizoen was denk ik nog steeds deze:


    Er waren er nog, maar als ik er maar één mag kiezen... De scène met Dany met Drogon's vleugels vond ik wat cheesy tbh, dan vond ik die voor ze Varys executeerde beter :')

    Ik vind het ook stom dat er in de finale nooit werd teruggegrepen naar Meera Reed? Dat kind sleept Bran heel het noorden door en wordt dan gewoon maar vergeten? Aan de andere kant, goed voor haar dat de schrijvers haar met rust hebben gelaten, lol.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ohorat schreef:
    (...)


    Oke maar dat van die verlichting bij episode 3 dat iedereen daar over klaagt vind ik persoonlijk een domme.
    Het is een oorlog 's nachts. Je hebt alleen vlammen als verlichting. Het zou imo echt ontzettend raar zijn als die episode klaarder gefilmd was.
    Like, je moet toch in de sfeer blijven?


    Visueel en muzikaal niets op aan te merken dit seizoen. Alleen soms idd wel van 'waar is al dat cgi budget heen gegaan?' , maarja dat kan altijd wel.

    Ik denk dat je bij die episode 3 echt 2 kampen hebt: het ene kamp dat het goed geregiseerd vond en het andere kamp dat het vreselijk vond. Ik snap dat het duister moest blijven, maar op sommige momenten zag ik echt niets (en ik zat in een donkere kamer) en de helft van de personages herkende ik niet eens, ik heb zeker 5 keer gedacht dat iemand dood was, terwijl die persoon er in het volgende shot weer was, like whut. En ik snap het punt van sfeer, maar je hebt donker en donker. Ik heb genoeg horrorfilms gezien die zich afspeelden in het donker, maar toch nog te volgen waren. Maar ja, ik snap het punt van de sfeer wel, maar ik ben het er dus niet mee eens :')
    Ik bedoel, als ze gwn 30min lang een zwart scherm hadden laten zien, ga je toch ook niet zeggen: maar da's geloofwaardig, want het speelt zich 's nachts af!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Klaar schreef:
    (...)

    Uh, what the hell? Ik bedoel dit niet persoonlijk, en ik heb het puur over het statement en niet over jou - voor de verduidelijking, want ik wil niet dat dit zo overkomt -, maar heb je enig idee hoe arrogant dat laatste punt klinkt? Competente regisseurs? De vierde aflevering, met de Starbucksbeker, is geregisseerd door David Nutter. David Nutter heeft The Rains of Castamere geregisseerd. Idem Mhysa. Twee pittig goede afleveringen, medunkt. Idem Dance of Dragons. Hij heeft er nog wel een paar gedaan. Deze aflevering is geregisseerd door D&D. Ze hebben apart ook al enkele afleveringen geregisseerd - Walk of Punishment en Two Swords. Geen speciaal memorabele, maar wel goede afleveringen.
    Regie is camerawerk. Shots zoals Daenerys en Drogon die zijn vleugels uitslaat? Camerapersoneel doet de uitvoering, maar de regisseur is een vitaal deel in het bedenken en uitwerken ervan. Idem shots zoals Tyrion of Jon die aan het huilen zijn. Prachtig werk, en kudo's aan de acteurs en iedereen op die set, maar zonder competente acteur zou alles zo in het water vallen. Regie is editing. Die eindscène? Of je het goed vind of niet is een andere zaak, maar ik denk dat het moeilijk te ontkennen valt dat het editwerk hierin van topniveau is. Dat is het werk van editors en regisseurs. Regie is acteurs instructies geven. Sure, het ligt zeker ook aan het talent van de acteurs, maar als die niet degelijk op elkaar afgestemd worden (regiewerk), trekt het geheel ook op geen fluit. Regie is ervoor zorgen dat alles wat op de set en daarna gebeurt zo goed mogelijk verloopt. Een waterfles die je enkel ziet als je er letterlijk naar op zoek bent of als je heel toevallig die richting uitkeek tijdens de scène, doen evenveel af aan de competentie van regisseurs als dat het eenmalig per ongeluk monoftongeren van een ij-klank na het jaren perfect te doen afdoet aan de competentie van een leerkracht Nederlands.
    En opnieuw - vind van het plot wat je wil (dat is nu net één iets dat helemaal niet met het werk van een regisseur te maken heeft - ja, D&D hebben de laatste aflevering ook geschreven, maar de kwaliteit van het script heeft niets te maken met hun competentie als regisseurs), ik begrijp de teleurstelling van veel mensen best, maar het regiewerk in Game of Thrones is gewoon objectief, en ik denk dat je daar vrij moeilijk om heen kan. Ik ken de statistieken erover niet van buiten, maar ik denk dat twee props op een set waar ze niet thuis horen op een totaal van pakweg 74 uur aan afleveringen - wat neerkomt of 37h/prop - bovengemiddeld is. En als het zo weinig voorkomt, heeft het al zeker niet te maken met de algehele competentie van regisseurs.


    Dan kan je nog zoveel 'ik bedoel het niet persoonlijk' zeggen als je wilt, dit komt pretty persoonlijk over :') daarbij had ik wel heel wat meer punten dan enkel het waterflesje. Het was voor mij een verzameling van negatieve punten, waarbij het waterflesje simpelweg in het lijstje hoorde.
    Jezus.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Sunai schreef:
    (...)
    Ik denk dat je bij die episode 3 echt 2 kampen hebt: het ene kamp dat het goed geregiseerd vond en het andere kamp dat het vreselijk vond. Ik snap dat het duister moest blijven, maar op sommige momenten zag ik echt niets (en ik zat in een donkere kamer) en de helft van de personages herkende ik niet eens, ik heb zeker 5 keer gedacht dat iemand dood was, terwijl die persoon er in het volgende shot weer was, like whut. En ik snap het punt van sfeer, maar je hebt donker en donker. Ik heb genoeg horrorfilms gezien die zich afspeelden in het donker, maar toch nog te volgen waren. Maar ja, ik snap het punt van de sfeer wel, maar ik ben het er dus niet mee eens :')
    Ik bedoel, als ze gwn 30min lang een zwart scherm hadden laten zien, ga je toch ook niet zeggen: maar da's geloofwaardig, want het speelt zich 's nachts af!




    Wel in die zin denk ik dat de keuze juist heel bewust was om het donker te maken: voor de chaos van het slagveld.
    Ik vond plot en wat er met personages gebeurde (en dat er zoveel overleefden) dan eerder absurder.
    Plots iedereen in dat kasteel bijv. Vond ik echt absurd hoe dat plots zo veranderde naar Arya. I still dont know what she did in that library maar ok. HAHA



    A to the Z

    Iskari schreef:
    (...)

    Wat is er dit seizoen dan minder dan de andere seizoenen? Ik vond de shots echt amaaazing.


    De writing. Dat was heel, heel, heel, HEEL wat minder dan de vorige seizoenen. Ook al ging het na seizoen 4 al een tikkeltje achteruit, in seizoen 8 hebben de schrijvers echt een dieptepunt bereikt. Alsof ze aan het rushen waren om dit af te krijgen, waardoor fouten als de starbucks beker en de waterflesjes extra opvallen.
    Het acteren was geweldig, de special effects zaten mooi in elkaar (hoewel er over episode 3 valt te discussiëren) maar seizoen 8 heeft de allerlaagste rating ooit en dat is niet alleen maar vanwege de starbucks en mensen die hun zin niet kregen qua het verhaal.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    (...)

    De writing. Dat was heel, heel, heel, HEEL wat minder dan de vorige seizoenen. Ook al ging het na seizoen 4 al een tikkeltje achteruit, in seizoen 8 hebben de schrijvers echt een dieptepunt bereikt. Alsof ze aan het rushen waren om dit af te krijgen, waardoor fouten als de starbucks beker en de waterflesjes extra opvallen.
    Het acteren was geweldig, de special effects zaten mooi in elkaar (hoewel er over episode 3 valt te discussiëren) maar seizoen 8 heeft de allerlaagste rating ooit en dat is niet alleen maar vanwege de starbucks en mensen die hun zin niet kregen qua het verhaal.


    Ja, echt helemaal mee eens. De verwachtingen van de kijkers lagen enorm hoog, dat is ook zo. Maar seizoen 8 is zo beduidend slechter dan de andere seizoenen... Het is gewoon jammer.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ohorat schreef:
    (...)



    Wel in die zin denk ik dat de keuze juist heel bewust was om het donker te maken: voor de chaos van het slagveld.
    Ik vond plot en wat er met personages gebeurde (en dat er zoveel overleefden) dan eerder absurder.
    Plots iedereen in dat kasteel bijv. Vond ik echt absurd hoe dat plots zo veranderde naar Arya. I still dont know what she did in that library maar ok. HAHA




    Ook een reden om het donker te maken was omdat ze zo minder moeite moesten steken in de details van de wights en de draken, om CGI budget te sparen.
    Het absurdste dit seizoen vond ik toch wel Arya in Kingslanding. Ze was daar echt 5 keer volgens alle regels van de logica moeten doodgaan, maar blijkbaar is ze plots bestand tegen drakenvuur en neervallende torens. Ik snap wel dat ze diende als "kijkpunt" voor de civilians, maar die rol hadden ze net zo goed aan Davos kunnen geven. Hij is opgegroeid in Fleabottom, dus dat had nog een extra lading kunnen geven, denk ik.
    Over Davos gesproken, wat ik ook super idioot vond was dat ze er letterlijk 2 afleveringen op hameren dat hij eigenlijk niet kan vechten - plaatsen ze hem in de op een na laatste aflevering in de frontlinie? Wat?
    Dat was denk ik ook een fout in episode 3 - alle hoofdpersonages helemaal op de voorgrond zetten om te vechten tegen de wights. Daardoor werd hun overleven nog veel ongeloofwaardiger, vooral omdat ze net zo goed al van het begin af aan op de kantelen hadden kunnen staan. Ik ga nooit begrijpen hoe het als een goede strategie kan worden gezien om al je strijdkrachten buiten je muren te laten kamperen.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Frodo schreef:
    (...)

    Dan kan je nog zoveel 'ik bedoel het niet persoonlijk' zeggen als je wilt, dit komt pretty persoonlijk over :') daarbij had ik wel heel wat meer punten dan enkel het waterflesje. Het was voor mij een verzameling van negatieve punten, waarbij het waterflesje simpelweg in het lijstje hoorde.
    Jezus.


    Ik denk dat ik echt wel duidelijk genoeg heb proberen maken dat het puur over de uitspraak dat de regisseurs niet competent zijn, en niet over jou persoonlijk. Uiteraard niet over jou persoonlijk. Ik vind jou persoonlijk dat niet in de breedste zin van het woord. Bon. Misschien had ik beter "kort door de bocht" geschreven dan "arrogant", maar opnieuw: kan ik nu weinig meer aan veranderen, het had dezelfde intentie gehad (die ik, naar mijn aanvoelen, vrij duidelijk heb proberen te maken, maar een medium als dit verliest allicht nog steeds enige nuance, hoeveel woorden ik er ook voor probeer te gebruiken), en nog had het helemaal niet op jou, maar op dat ene kleine stukje tekst geslagen. Ik kan inderdaad zo veel als ik wil zeggen dat ik het niet persoonlijk bedoel, maar als ik het zo veel keer zeg, betekent dat ook dat ik het echt wel meen, niet dat ik je probeer te beledigen en er dan hypcrieterwijs "ik bedoel het zo niet" aan toevoeg om mezelf in te dekken.
    Ik geloof ook niet dat ik gezegd heb dat die commentaar invalide is - integendeel, er staat dat ik goed begrijp waarom half het fandom zich ergert aan dit seizoen. Het enige wat ik probeerde te zeggen, en ik denk dat ik echt wel een hoop pogingen gedaan heb om dat duidelijk te maken, is dat ik die uitspraak wel heel kort door de bocht vond en dat die andere - waar ik inderdaad iets minder woorden aan gewijd heb - zeer valide zijn.

    Maar goed. Het was niet mijn bedoeling, en als het zo overkwam, mijn excuses voor de verwoording.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2019 - 17:56 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ^Ik denk dat we het over het algemeen wel kunnen concluderen dat we gewoon discussiëren over de meningen rond dit seizoen en dat niets een persoonlijke aanval is or smth, aangezien het ook gewoon gaat over de meningen en niet de persoon zelf? :)

    Wat vinden jullie eigenlijk van die hele campagne over het seizoen herschrijven en zo? Dat zoveel ondertekent is al?

    Persoonlijk vind ik dat echt heel entitled. Ik ben ook het helemaal niet eens met de writing en vind het ook heel zwak geschreven, maar ik zou nooit zo'n petitie ondertekenen. Zoals Leah al zei is de regie en de writing in de andere seizoenen wél heel goed geweest. (Persoonlijk vind ik de writing vanaf seizoen 7 slechter geworden, maar dat wijt ik ook aan het feit dat het epos van onze man GRRM gewoon bestond).

    En ergens: Is het niet gewoon marketing? Misschien wilden ze het einde juist zo disappointing maken om mensen toch naar de (toekomstige) boeken te trekken.
    Ik denk dat er zeker een stuk van GRRM visie in het einde zat maar dat de boeken met alle andere plots en personage er gewoon volledig anders heen zullen gaan.
    (I mean grootste voorbeeld is onze Aegon Targaryen in de boeken.)
    Like we moeten niet vergeten dat er al veel zaken aangepast zijn voor de show. Bijv het hele Littlefinger en Sansa plot.
    Ik denk dat het onvermijdelijk was dat de show disappointing zou eindigen, omdat het zo versimpeld is juist.


    A to the Z