• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    - Wie is jouw favoriete personage?
    Ik denk Sansa atm.
    - Wie wil jij graag dood zien?
    De Night King natuurlijk. Misschien Cersei, maar ik zou er gemengde gevoelens over hebben.
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    Hmm, lastig. Aangezien het vaak de mannen zijn die de legers leiden en vechten, heb ik een slecht gevoel over ze. Behalve Sam. Hij overleeft. Misschien overleeft Dany het ook niet, maar ik hoop het wel.
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    De scene waar Joffrey doodgaat. Dieee
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    Oh god, die greyscale scene is zo erg
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?
    Hmmm, ik weet het niet. Game of Thrones is bekend om de gritty stuff, maar het is wel minder de laatste seizoenen. Ik wil bijna zeggen dat we straks de Night King op de troon zien zitten, maar ik hoop eigenlijk op Sansa. Jon of Dany is te makkelijk, maar als het een meer voorspelbare serie was geweest, was het Jon geweest.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wie is jouw favoriete personage?
    SAMWELL, Jon en Tyrion.
    Wie wil jij graag dood zien?
    Pff, het is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe die personages heten, maar die Hand van Cersei en die Greyjoy oom die seks wil hebben met Cersei :')
    Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    Overleven:
    - Heel risky, maar ik denk dat Jon het overleeft
    - Samwell (dit is de enige waar ik quasi zeker over ben en als hij het niet overleeft, breekt mijn hart)
    - Tyrion misschien
    - Varys
    Sterven:
    - Cersei
    - Jaime
    - Alle Starks buiten Jon
    - Sws Dani, she has it comming
    Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    De onthoofding van Ned Stark. Misschien vreemd om te zeggen, maar ik denk dat dat de meest memorabele scène was en ik was totaal verrast en ik wordt graag verrast haha :') En anders het moment waarop Tyrion die hoer en zijn vader vermoordt, of iedere scène tussen Arya en The Hound :p
    Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    Dat moment waarop die dochter van Stannis op de brandstapel doodgaat, vond ik de pijnlijkste scène, maar echt smerig... Wanneer Cersei en Jamie seks hebben naast het lijk van hun dode zoon, dat was vrij ziek.
    Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?
    Ofwel Jon, maar hij gaat alles en iedereen van wie hij houdt verliezen en misschien gaat dat hem harder maken en gaat hij daardoor een vrij apathische heerser worden. Wat ook wel zou kunnen, is dat Dani toch op de troon komt, maar een even slechte, al dan niet slechtere heerser wordt dan haar vader :')
    Ofwel... Varys? Dunno, vind hem een heeel sneaky mannetje en het zou mij niet verbazen dat hij alles en iedereen manipuleert om uiteindelijk zelf op de troon terecht te komen :') Oe, of die lelijke hand van Cersei, da's nog zo'n sneaky gozer.
    Het zou heel episch zijn als Tyrion op de troon zou zitten, maar denk niet dat dat zal gebeuren.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 21:31 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Season 8, episode 1

    HOLY SHITBALLS


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik vul even het lijstje in en dan een spoiler over de nieuwe episode!

    - Wie is jouw favoriete personage?
    Mijn fav personage allertijden was Petyr Baelish. Verder: Daenerys en Jorah. I live for them.

    - Wie wil jij graag dood zien?
    Jon Snow. I said what I said. Man werkt zichzelf altijd in de shit en wordt altijd door andere personages gered. Hij verdient echt niet wat ie heeft.

    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    Ik denk dat Tyrion en Sansa het zullen overleven.

    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    Tot nu toe alle scenes van Jorah en Dany. Ik vind hun hele verhaallijn de beste. Also de scène van Baelish en Sansa op het schip na the red wedding.

    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    spoiler: hij zat in de eerste aflevering van seizoen 8 lol

    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?
    Geen idee. Stiekem root ik nog altijd dat Brienne the lost targaryen is lol. Ik denk dat Dany sterft in bereik van de troon.

    SPOILERS S8:

    zo'n goede episode vandaag. beetje filler, maar allemaal kei nodig en wow fanservice yeet
    maar die scene met dat kind aan de muur, echt bahhhhhh HAAT
    SPANNEUNDDD
    Jaime en Bran, oof my heart

    also, unpopular opinion prolly maar ik haat Dany x Jon? :') My Jorah x Dany heart is crying


    A to the Z

    De lijst is voor later, but excite!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    OMG YASSS
    - Wie is jouw favoriete personage?
    Tyrion. Zijn dialogen maken de serie zo geweldig!
    - Wie wil jij graag dood zien?
    The night king, haha.
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    Ik denk/hoop Jon Snow en Daenerys!
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    The red wedding. Omdat ik met open mond naar het scherm zat te kijken, en dat gebeurt (bijna) nooit. Ik vond het super zielig en ik had zoveel liefde voor Robb, maar die scène zal me altijd bij blijven, ook nadat GoT al lang gestopt is.
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    Toch wel de verkrachting van Sansa... vond ik een erg brute scene, waar ik kippenvel van kreeg.
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?
    Jon Snow, aangezien hij het geboorterecht heeft (maar ik hoop stiekem op Daenerys).

    [ bericht aangepast op 16 april 2019 - 10:55 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    luister, ik weet dat het de bedoeling in dat sansa en dany elkaar niet mogen maar ik ship het deels out of spite


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Winter is coming! ☃️

    Moet de laatste seizoen nog kijken,!

    Ben vergeten te posten, sorry. Oki. Let's go.

    Oké ... ik vond het geen slecht aflevering, maar god, sommige scènes waren echt belachelijk. Al die reünies? Konden ze dat niet spreiden over de eerste en de tweede aflevering? Dit voelde echt als een soort "hé, persoon X, ik ga geen affectie laten blijken, maar gewoon wat vage dingen zeggen die gewoon heel erg geforceerd lijken", "idem, persoon Y, idem".
    En WAT was dat zelfs met Daenerys en Jon? Zo. Cheesy. Serieus. Het past eerder in een romcom dan in GOT. "It's cold up here for a southern girl." "So keep your queen warm." Please. Het enige wat ik kon denken tijdens dat wedstrijdje drakenracen was ZWERKBAL!!!
    Lord Umber die naar Last Hearth gestuurd word door Sansa? Huh? Waarom? Mocht ze hem gestuurd hebben vóór Bran verteld had dat de Night King door the Wall gebroken had, tot daar aan toe. Maar erna? Laten we even een jongen van elf of twaalf naar het uiterste Noorden sturen ALS WE WETEN DAT DE NIGHT KING DAAR ZIT. Alles leek zo geforceerd. Zelfs Brans belachelijke staar.

    Nu, ik begrijp dat het een startepisode is en dat ze alles op gang moeten trekken, en ik heb ervan genoten, en er zaten goede scènes in (Jon en Sam, Sam en Dany, "I'VE ALWAYS HAD BLUE EYES" was ook grappig (eigenlijk was de hele scène in Last Hearth wel goed), de beginscène met dat jongetje was ook mooi gedaan en de laatste scène met Jaime en Bran was ECHT goed), maar ik vond de aflevering in z'n geheel nogal zwak. Ik hoop dat het beter wordt. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Ben vergeten te posten, sorry. Oki. Let's go.
    Oké ... ik vond het geen slecht aflevering, maar god, sommige scènes waren echt belachelijk. Al die reünies? Konden ze dat niet spreiden over de eerste en de tweede aflevering? Dit voelde echt als een soort "hé, persoon X, ik ga geen affectie laten blijken, maar gewoon wat vage dingen zeggen die gewoon heel erg geforceerd lijken", "idem, persoon Y, idem".
    En WAT was dat zelfs met Daenerys en Jon? Zo. Cheesy. Serieus. Het past eerder in een romcom dan in GOT. "It's cold up here for a southern girl." "So keep your queen warm." Please. Het enige wat ik kon denken tijdens dat wedstrijdje drakenracen was ZWERKBAL!!!
    Lord Umber die naar Last Hearth gestuurd word door Sansa? Huh? Waarom? Mocht ze hem gestuurd hebben vóór Bran verteld had dat de Night King door the Wall gebroken had, tot daar aan toe. Maar erna? Laten we even een jongen van elf of twaalf naar het uiterste Noorden sturen ALS WE WETEN DAT DE NIGHT KING DAAR ZIT. Alles leek zo geforceerd. Zelfs Brans belachelijke staar.

    Nu, ik begrijp dat het een startepisode is en dat ze alles op gang moeten trekken, en ik heb ervan genoten, en er zaten goede scènes in (Jon en Sam, Sam en Dany, "I'VE ALWAYS HAD BLUE EYES" was ook grappig (eigenlijk was de hele scène in Last Hearth wel goed), de beginscène met dat jongetje was ook mooi gedaan en de laatste scène met Jaime en Bran was ECHT goed), maar ik vond de aflevering in z'n geheel nogal zwak. Ik hoop dat het beter wordt. c:




    dat van die reünies vind ik ook wel. Like het is dat ik niets met Arya heb maar ik vond bijv dat ze opzich die met gendry en die met the hound hadden kunnen spreiden. Plus die deden er eig echt niet toe

    Die van Dany met Sam over zijn vader en broer. Dat vond ik nu wel écht plot.

    [ bericht aangepast op 19 april 2019 - 18:00 ]


    A to the Z

    En hebben nog meer mensen het eerste aflevering gekeken? ^^ Ik kan niet wachten om maandag het weer te bekijken.


    One Who Travels A Higher Path.

    Klaar schreef:
    Ben vergeten te posten, sorry. Oki. Let's go.
    Oké ... ik vond het geen slecht aflevering, maar god, sommige scènes waren echt belachelijk. Al die reünies? Konden ze dat niet spreiden over de eerste en de tweede aflevering? Dit voelde echt als een soort "hé, persoon X, ik ga geen affectie laten blijken, maar gewoon wat vage dingen zeggen die gewoon heel erg geforceerd lijken", "idem, persoon Y, idem".
    En WAT was dat zelfs met Daenerys en Jon? Zo. Cheesy. Serieus. Het past eerder in een romcom dan in GOT. "It's cold up here for a southern girl." "So keep your queen warm." Please. Het enige wat ik kon denken tijdens dat wedstrijdje drakenracen was ZWERKBAL!!!
    Lord Umber die naar Last Hearth gestuurd word door Sansa? Huh? Waarom? Mocht ze hem gestuurd hebben vóór Bran verteld had dat de Night King door the Wall gebroken had, tot daar aan toe. Maar erna? Laten we even een jongen van elf of twaalf naar het uiterste Noorden sturen ALS WE WETEN DAT DE NIGHT KING DAAR ZIT. Alles leek zo geforceerd. Zelfs Brans belachelijke staar.

    Nu, ik begrijp dat het een startepisode is en dat ze alles op gang moeten trekken, en ik heb ervan genoten, en er zaten goede scènes in (Jon en Sam, Sam en Dany, "I'VE ALWAYS HAD BLUE EYES" was ook grappig (eigenlijk was de hele scène in Last Hearth wel goed), de beginscène met dat jongetje was ook mooi gedaan en de laatste scène met Jaime en Bran was ECHT goed), maar ik vond de aflevering in z'n geheel nogal zwak. Ik hoop dat het beter wordt. c:


    Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten :')
    Ik kan werkelijk niet geloven hoe de schrijvers kunnen besluiten om tot twee keer toe expliciet te wijzen op Sansa haar slimheid (de award voor meest cringe line gaat naar Arya's "Sansa is the smartest person in the world." Ik vind Sansa echt een interessant personage maar toen dat gezegd werd stierf er iets binnenin, god), om haar dan direct Lord Umber richting de Night King te laten sturen? Wat?
    Ik ben persoonlijk geen Daenerys fan en hoewel het logisch is dat Sansa een beetje afhoudend is tegenover haar, vind ik hun gebikkel ook erg geforceerd en doet het me helaas terugdenken aan het Sansa-Arya plot uit het vorige seizoen, alsof de schrijvers niets beter weten om hun afleveringen mee te vullen dan girl-on-girl hate.

    Ik hoop werkelijk dat het hele Sam-Daenerys gebeuren ook werkelijk iets gaat betekenen voor de rest van het seizoen, in plaats van gewoon een klein beetje drama te veroorzaken. Dat was trouwens echt een geweldige scène deze aflevering, met een fantastische acteerprestatie van John Bradley-West, wauw. Ik hoop stiekem ook dat door alles aan Jon te vertellen, het gaat zorgen voor een rif tussen hem en Daenerys, want ik ben zo mogelijk nog minder on board voor hun relatie dan vorig seizoen. Ze mogen dan wel een maand en nog wat onderweg geweest zijn naar Winterfell, voor mij voelt het nog steeds als twee fan-favourites, gespeeld door twee knappe acteurs, die gewoon zijn samengezet voor de hype. Misschien ben ik bitter, maar ze zijn er ook echt in geslaagd om Jon op een draak zo niet-episch te maken als mogelijk. Op dit punt hoef ik de draken even niet meer te zien, ik wil gewoon Ghost in beeld. Ik ben zelf al tevreden met zijn schaduw, please D&D.
    Ik denk behalve Sam-Dany, Bran-Jaime en de terugkomst van Tormund, vond ik de Arya-Hound interactie nog het leukst, vooral door alle nostalgie naar de eerdere seizoenen. Maar de enige reünie die ik echt wil is Jon en de Night King, maar die lijkt maar minstens voor volgende aflevering te zijn, lol. Ik hoop vooral dat ze dat plot niet afronden rond aflevering 3 om dan verder te gaan op Cersei en Euron, want soms lijkt het daar een beetje op.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ik had een vraagje want ik ben serieus confused as hell:
    Targaryen's trouwen toch altijd onder elkaar? Dus waarom zou het hoogverraad zijn nu Jon weet dat hij ook Targaryen is? Hij kan nog steeds met Dany trouwen en ze kunnen in theorie King en Queen worden. Honestly, ik zie het probleem echt even niet :') (op het gedeelte na dat Jon even moet verwerken dat Dany zn tante is)

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 april 2019 - 13:57 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Ik had een vraagje want ik ben serieus confused as hell:
    Targaryen's trouwen toch altijd onder elkaar? Dus waarom zou het hoogverraad zijn nu Jon weet dat hij ook Targaryen is? Hij kan nog steeds met Dany trouwen en ze kunnen in theorie King en Queen worden. Honestly, ik zie het probleem echt even niet :') (op het gedeelte na dat Jon even moet verwerken dat Dany zn tante is)




    Ja dat is het
    Probleem is Jon zn starkbloed en opvoeding. He’ll never do that
    Stupid shit :’)


    A to the Z

    Rozenthee schreef:
    Ik had een vraagje want ik ben serieus confused as hell:
    Targaryen's trouwen toch altijd onder elkaar? Dus waarom zou het hoogverraad zijn nu Jon weet dat hij ook Targaryen is? Hij kan nog steeds met Dany trouwen en ze kunnen in theorie King en Queen worden. Honestly, ik zie het probleem echt even niet :') (op het gedeelte na dat Jon even moet verwerken dat Dany zn tante is)


    Het is hoogverraad omdat Jon volgens Sam's verhaal de betere claim heeft, en Daenerys dus helemaal niet de rechtmatige koningin is. Allez, dat heb ik er toch uit opgevat, aangezien het meestal nogal gevoelig ligt als de claim van een koning in vraag wordt genomen.
    De problemen voor Jon liggen denk ik vooral bij het gehele "Daenerys is our queen." - "She shouldn't be. Would she give up the crown, like you did." , want dat antwoord is nee, wat Jon ook probeert te verdringen in zijn huidige verliefde toestand. Daenerys volledige arc draait er al de hele serie over dat ze de Iron Throne will hebben. Hell, de enige reden dat ze nu niet nog loopt te eisen dat iedereen de knie buigt is puur omdat haar eigen draak is vermoord en ze nu wraak wilt op de White Walkers. Dat leek mij toch wat de schrijvers de eerste aflevering wilden duidelijk maken, met al Dany's teleurgestelde reacties omdat de Northerners zich niet voor haar voeten werpen :')
    Ik denk dus dat Jon door heeft dat Dany mogelijks niet zo heel fantastisch gaat reageren op het nieuws dat hij haar neefje is. Ze kunnen trouwen en hun Targaryen voorouders enorm trots maken door de stamboom rechtlijnig te houden, maar toch blijft Jon uiteindelijk haar rivaal en moet zij officieel naar hem plooien, aangezien volgens de wetten van de Seven Kingdoms de mannelijke erfgenaam altijd voorrang krijgt. Ik denk dat zijn uitspatting dus vooral stemt uit het feit dat hij deze info liever niet had gekregen, want hij zou wat roet kunnen werpen in hun huidige relatie (en omdat de ene na de andere titel tegen hem aan wordt gesmeten terwijl hij die eigenlijk niet wilt). En tja, erfgenaam van de Iron Throne is zowat de hoogste titel die je kan krijgen in Westeros, dus logisch dat Jon zich daar liever de kop in het zand wilt steken. :')
    Ik denk dat Jon wat minder problemen heeft met de incest zelf tho, aangezien Starks zelf ook wel neven en nichten aan elkaar uithuwelijkten.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."