• Game Of Thrones





    The list of games:

    1. Rozenthee || Cersei Lannister
    The Final Season

    Dit is de officiële topic van het einde van Game Of Thrones. (Er zijn natuurlijk andere topics, maar die zijn helaas uitgestorven en ik vond dat deze laatste seizoen van Game Of Thrones wel een eigen eerbetoon kon krijgen). U bent van harte welkom.

    Hier in dit topic kunnen we met zijn allen fangirlen, huilen over de toekomstige doden, over de serie praten en natuurlijk SPOILERS.
    Een kleine waarschuwing voor iedereen. Als iemand de nieuwe aflevering heeft gezien en je wilt er over praten, graag in een spoiler zetten.

    Wanneer komt deze prachtige seizoen 8 uit? Nou vandaag in America dus (14 - 4 - 2019)!! (Ik neem aan dat veel van jullie dat al wel wisten. :p ) Maar goed, wij kunnen dat dus morgen kijken in Nederland en ik kan niet wachten! Dus wie wilt met mij mee fangirlen? ^^

    Daarnaast even een vragenlijst:
    - Wie is jouw favoriete personage?
    - Wie wil jij graag dood zien?
    - Welke personages denk jij gaan het overleven en welke niet?
    - Wat is jouw favoriete scene van Game of Thrones?
    - Wat is jouw smerigste scene die je totaal niet wilt herbekijken van Game of Thrones?
    - Wie denk jij gaat op de troon zitten op het einde van Game of Thrones?

    Tot slot, is het misschien wel leuk om een klein spelletje te spelen. Ik geef 25 credits weg aan de persoon die het juist heeft aan het einde van Game Of Thrones, waarop de gekozen personage op de troon zit. (Aan de mensen die mee willen doen, moeten dan even melden in hun reactie's en die zet ik dan in een lijst + als iemand mee wilt doneren, mag dat ook altijd. Stuur dan wel een privé bericht.)

    Let's, have some fun! ^^






    Winter is coming

    [ bericht aangepast op 14 april 2019 - 18:23 ]


    One Who Travels A Higher Path.

    Hargrove schreef:
    Episode 3
    het eerste half uur zat ik echt van: ik zie geen ene fuck hahahaha.
    Toen die draken kwamen, zag ik eindelijk wat meer, maar echt deze aflevering. Loved it. Ik vond het juist wel tof dat ARYA de night king doodde.
    En kan het zijn dat de night king een targeryen is gezien 'fire cannot kill a dragon'???


    Dat Targaryens vuurbestendig zijn is eigenlijk niet waar. Ze hebben wel een hoge resistentie aan hitte (seizoen 1 Daenerys met het bad etc). Er zijn namelijk wel meerdere Targaryens gestorven aan vuur (het showvoorbeeld van Viserys, met get gesmolten goud, en in de boeken is Aerts (de vader van Daenerys) basically koning geworden omdat alle andere Targaryens zijn omgekomen tijdens een brand in één van hun kastelen. Daenerys is wel volledig vuurbestendig, één keer, tijdens de geboorte van haar draken omdat er bloedmagie in het spel was. Ik denk dat het in de show ook de reden is dat ze die scène met de Khals hebben gedaan,maar over het algemeen is het inderdaad slecht uitgelegd dat Targaryens niet per se fireproof zijn :')

    Ik denk dat de Night King moest sterven door dragonglass omdat hij erdoor gecreëerd was ofzo.
    Ik denk dat mijn grootste probleem met Arya als doder ook gewoon is dat ze erin slaagde om de Night King te verrassen terwijl er een hele groep White walkers op zaten te kijken? Toen die haar zagen springen, dachten die gewoon iets van "Ah oké we blijven hier gewoon cool staan."?
    Ik ben wel ergens blij dat het niet Jon of Dany waren die hem doodden, want dat was best cliché geweest, maar Sam was inderdaad cool geweest, aangezien die al de hele battle in 😭🔪 modus was :')
    Ik vind trouwens dat er nog veel personages het hebben overleefd? Ik dacht zeker dat Grey Worm, Gilly, Brienne, Thormund of Jaime het ook niet gingen halen, al moeten ze natuurlijk nog 3 afleveringen vullen :')

    Trouwens nog een keer een shout out naar de scènes waar de Dothrakivlammen in de verte uitgingen, Jon en Dany die over de sneeuwstorm even doorbraken en de Melisandre die bij het ochtendgloren stierf, want die waren visueel zo mooi dat ik toch even mijn adem inhield.

    Was ik trouwens de enige die dacht dat de Night King iets ging zeggen tegen Bran op het einde? Ik dacht echt even dat de Night King Bran helemaal niet wilde vermoorden, maar juist meenemen of in een White Walker veranderen :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Wauw. Slechte wauw. Het leek zo goed te beginnen, al moest ik daarvoor wel in een verduisterde kamer gaan zitten om ook maar iets te kunnen zien. Het leek allemaal slecht te gaan, ijsdraak, cool! wanhoop, oooeh. En toen het einde. What kind of.... Arya ex machina? Na al die build up voor de white walkers? Nu weten we nog steeds niet wat ze zijn? Wat ze wilden? Wat Bran aan het doen was? Is alle mysterie, magie, intrige vervangen door geweld? Wat? Volgens mij gaan we nooit weten wat de White Walkers waren. Wow thanks. Ik haatte deze aflevering en het kan me echt niet schelen wat cersei doet. Boe!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Langs de ene kant vond ik het gevecht wel cool, maar langs de andere kant ben ik zo verdomd teleurgesteld. Ik vond de manier waarop de Night King op zijn einde kwam totaal niet satisfying, want het kwam wel een beetje over als een Deus Ex Machina. Hoe komt Arya daar opeens zonder ook maar enig probleem? EN WAAROM GILLEN PERSONAGES TOCH ALTIJD ALS ZE EEN SNEAKY AANVAL DOEN? En nu de White Walkers weg zijn... tja... Ik had het heel cool gevonden als ze naar Kingslanding waren getrokken. En ergens stoort het me ook een beetje dat dit einde niet circulair is? Het zou zo cool geweest zijn als de serie begonnen was met de White Walkers en er ook mee zou eindigen, maar i guess not. En niet om te zeuren ofzo, maar er zijn ook niet echt heel belangrijke personages dood gegaan voor zover ik weet en dat vind ik jammer, want in een oorlog als deze mogen er toch op z'n minst een paar hoofdpersonages doodgaan.
    R.I.P Theon tho, ik begon hem net leuk te vinden. De dood van Jorah was heel mooi gedaan, maar op de een of andere manier deed het me niets. Ik denk dat dat de algemene consensus is voor mij; het zag er epic uit, maar het deed me niets. Samwell is mijn favoriete personage en iedere keer dat hij bijna dood ging, zat ik daar zo van: zou jammer zijn als hij stierf. Terwijl ik bij de andere seizoenen echt op het puntje van mijn stoel zat en geweend zou hebben als een van m'n favo personages stierf. Ik snap ook gwn niet waarom ik het opeens niet voel? Toen Arya in gevaar was kon dat me eigenlijk ook geen hol schelen (al was de scène wel goed gedaan). Ik bedoel, ik ben dit weekend naar Endgame geweest en hoewel ik minder tijd met die personages heb doorgebracht dan die van GoT, zat ik daar toch te janken als een klein kind toen het gedaan was.
    Ik zie veel mensen zeggen dat het gevecht goed gedaan was en hoewel ik het deels eens ben, had ik soms echt niet door waar wat aan het gebeuren was en wie er nu dood was of in gevaar was. Maar ja, het zag er cool uit, er zaten goede scènes bij en de chaos werd goed overgebracht, i guess.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Over de preview van episode 4

    Dany zegt dat ze Cersei gaat verslaan. Met welk leger plant ze dat te doen tho? Want het merendeel van haar leger zag er redelijk dood uit, just saying.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vond deze episode echt a—ma—zing. Like, ik heb er gewoon niets op aan te merken.

    Ik vond het badass dat Arya degene was die de Knight King doodde, in plaats van Dany / Jon / whatever.
    En dat Sam een groot gedeelte van de battle aan het huilen / jammeren was, vond ik super realisteren: hij is een Master, geen vechter. Hij hoort thuis in de Citadel, niet op een oorlogsveld.

    De Dothraki though. God, I loved those. En nu zijn ze weg. I cried.
    Dat Dany daarvoor ook haar plan helemaal in de war schopte, heerlijk. Dat was natuurlijk haar eerste echte famile.

    EN LYANNA FUCKING MORMONT.
    What a frigging badass.


    Ik snap er helemaal niets van. De aflevering was fucking goed tot op het moment dat Arya de NK doodde. What the fuck? Like, ik zou het super, super cool vinden mocht HEEL DIE PROFETIE VAN AZOR AHAI ER NIET AAN VAST GEHANGEN HEBBEN????!!!!???? Arya, the prince(ss) who was promised? WAAR KOMT DAT VANDAAN? Ik hoop oprecht dat ze in de volgende drie afleveringen wat meer uitleg geven want anders ga ik echt bloody pissed zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ogen uit m'n kop gejankt om Theon. Echt. Hij heeft z'n eer hersteld, maar man man man. Had niet zo gehoeven.
    Ergens ben ik wel kwaad dat de hele profetie gewoon uit het raam gegooid is, dus ik hoop echt dat er antwoorden komen wat betreft Arya. Ondanks dat ben ik ergens ook wel blij omdat het in elk geval niet het Jon Snow cliché was.
    Ik heb ook echt heel, heel, heel veel vragen rondom Melissandre. Was zij degene die Arya trainde terug in seizoen 1 in de gedaante van die man?
    En Lyanne, badass <3 Jorah had ook een waanzinnig mooie dood die ik hem echt gunde.

    Jon en Dany however waren echt de idioten deze aflevering.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Klaar schreef:
    Ik snap er helemaal niets van. De aflevering was fucking goed tot op het moment dat Arya de NK doodde. What the fuck? Like, ik zou het super, super cool vinden mocht HEEL DIE PROFETIE VAN AZOR AHAI ER NIET AAN VAST GEHANGEN HEBBEN????!!!!???? Arya, the prince(ss) who was promised? WAAR KOMT DAT VANDAAN? Ik hoop oprecht dat ze in de volgende drie afleveringen wat meer uitleg geven want anders ga ik echt bloody pissed zijn.


    Ik krijg net deze theorie doorgestuurd door 'n vriendinnetje and honest to God I ADORE it:



    Like, er is nooit bevestigd dat Azor Ahai over Jon ging, niet waar? Dat is een theorie die ook fanmade de wereld terecht in is gekomen en door iedereen meteen als 'waar' aangenomen.

    [ bericht aangepast op 29 april 2019 - 22:28 ]


    Ok, driedubbelpost wtf. :W

    [ bericht aangepast op 29 april 2019 - 22:28 ]


    Dubbelpost.


    Cornick schreef:
    (...)

    Ik krijg net deze theorie doorgestuurd door 'n vriendinnetje and honest to God I ADORE it:



    Like, er is nooit bevestigd dat Azor Ahai over Jon ging, niet waar? Dat is een theorie die ook fanmade de wereld terecht in is gekomen en door iedereen meteen als 'waar' aangenomen.


    Het is een mooie theorie, maar ik vind dat 't niet echt klopt. :/ Zowat de hele serie draait rond dit ene moment - toch zeker de laatste drie seizoenen. In GRRMs boeken staat er veel meer over de profetie, en ik zie ze echt geen andere Azor Ahai gebruiken in de serie dan in de boeken. Dat is toch wat ze gezegd hebben dat ze níét gingen doen - ze hebben beloofd enkele seizoenen geleden dat het einde hetzelfde zal zijn, maar met een andere weg ernaartoe. Er is veel meer aan die profetie - born amidst smoke and salt, iets met een red star, de hele Nissa Nissa verhaallijn van de oude Azor Ahai, etc - en alles tezamen zie ik gewoon écht niet hoe Arya daarin past. Jon en Dany wel, en misschien iemand anders, maar Arya? Ik zie er echt niets in.
    Nu, ik vond het goed dat het Jon niet was, maar ik zie echt niet hoe Arya Azor Ahai kan zijn, logischerwijze. :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Episode 3:

    YAAAAS YAAAAAS ARYA MY QUEEEENNN
    Nee seriously, ik ben ZO blij met dit einde! Arya is mijn favo personage sinds seizoen 1 en elke scène met haar was letterlijk GOUD waard. The hype is real.
    Voor de rest:
    1. Waar bleven Dany en Jon op de draken?? Jon had gewoon bij de rest van de soldaten moeten staan, naast Jaimy en Grey worm. Ik vond het echt lame dat hij zich ineens op een draak bevond. Daarbij waren de draken lang niet zo nuttig als ze konden zijn. Ik quote mezelf: "de draken moesten de white walkers doden als grasmaaiers, nu zijn ze simpele onkruidwieders", hah.
    2. De dood van Theon. Whet the actual fuck. Hij heeft duizend white walkers gedood en dan loopt hij met zo weinig strategie op de night king af? I mean, komaan. Mijn bae verdiende veel beter dan dat.
    3. De dood van Jorah tho. Episch. En de reactie van Dany daar ook op.
    4. Lyanna, oh my lord. De kleinste doodt de grootste. Wat hou (hield?) ik van dat personage, damn.
    5. Bran, wat? Bijna de hele aflevering gaat hij "uitzonen" om te vliegen met zijn kraaienvriendjes, kom op man. Als de "3 eyed raven" had ik heel wat meer van hem verwacht.
    6. Hoezo zijn er zoveel hoofdpersonages blijven leven? Jaimy? Briënne? Grey worm? Sansa? TYRION? Ik bedoel, dit is geweldig natuurlijk, maar ik zat constant te wachten tot er iemand dood ging, hah.

    Pfoe, wat een aflevering. Als ze dit niveau omhoog kunnen houden voor de volgende afleveringen... daaamn.
    + hoe duidelijk is het dat ik dit meteen na de aflevering heb neergetypt hah

    [ bericht aangepast op 29 april 2019 - 23:08 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    @ Klaar
    I know, maar zelfs in de boeken wordt niet officieel benoemd dat het om Jon gaat, niet waar?

    We moeten overigens niet uit het oog verliezen dat deze battle nooit ofte nimmer de eind battle zou zijn binnen GOT. Alhoewel het daar de laatste seizoenen wel naartoe heeft gespeeld, is de eind battle binnen GOT maar één ding: wie er uiteindelijk op de Iron Throne terecht gaat komen.


    @ Frodo
    OMG I SOOO AGREE.
    Arya is echt bae en ik ben héél blij dat ze voor haar hebben gekozen. Tijdens de ‘behind the scenes’ van deze afleveringen vertelden ze ook dat ze de afgelopen drie jaar al wisten dat Arya de Knight King zou vermoorden, dus het is ook niet iets randoms geworden.

    Plus, al je andere punten: you’re reading my mind.
    Ik denk dat ze deze aflevering een aantal ‘kleinere’ personages hebben gedood, zodat er in de laatste afleveringen veel ‘grotere’ personages gedood kunnen worden. Anyhow, er staat ons zeker nog van alles te wachten. :Y)

    [ bericht aangepast op 29 april 2019 - 23:25 ]


    3 jaar is helemaal niet lang tho, gezien dit seizoen 2 jaar in ontwikkeling is geweest. Ze wisten het dus tijdens het maken van seizoen 7.
    Ik denk dat D&D gewoon vergeten zijn dat ze het Azor Ahai plot hadden geïntroduceerd (ik kan me eerlijk gezegd ook niet echt meer herinneren wanneer het hier aan bod is gekomen?) in de serie, en dat Arya die de Night King doodt dan ook maar een soort fan fictie is, vooral omdat in de boeken de Night King helemaal niet de leider is van de White Walkers.
    @Sunai: ik begrijp je helemaal! Ik vind het de laatste paar seizoenen al niet meer zo pakkend, maar aan de andere kant wil ik D&D daar ook niet volledig op afrekenen - ze proberen nu uiteindelijk gewoon iets af te maken waar GRRM al twintig jaar over doet én zelf nog niet in geslaagd is om het te vervolledigen. Omdat ze soms iets te hard proberen om onverwachts uit de hoek te komen met allerhande plot-twists, heeft dit nogal ingeboet op charactergrowth en ik vind ook dat ik nu veel minder ben geïnvesteerd in personages dan voorheen. Ik vrees dat daar de volgende 3 afleveringen niets aan gaat veranderen, helaas.


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Vasya schreef:
    3 jaar is helemaal niet lang tho, gezien dit seizoen 2 jaar in ontwikkeling is geweest. Ze wisten het dus tijdens het maken van seizoen 7.
    Ik denk dat D&D gewoon vergeten zijn dat ze het Azor Ahai plot hadden geïntroduceerd (ik kan me eerlijk gezegd ook niet echt meer herinneren wanneer het hier aan bod is gekomen?) in de serie, en dat Arya die de Night King doodt dan ook maar een soort fan fictie is, vooral omdat in de boeken de Night King helemaal niet de leider is van de White Walkers.
    @Sunai: ik begrijp je helemaal! Ik vind het de laatste paar seizoenen al niet meer zo pakkend, maar aan de andere kant wil ik D&D daar ook niet volledig op afrekenen - ze proberen nu uiteindelijk gewoon iets af te maken waar GRRM al twintig jaar over doet én zelf nog niet in geslaagd is om het te vervolledigen. Omdat ze soms iets te hard proberen om onverwachts uit de hoek te komen met allerhande plot-twists, heeft dit nogal ingeboet op charactergrowth en ik vind ook dat ik nu veel minder ben geïnvesteerd in personages dan voorheen. Ik vrees dat daar de volgende 3 afleveringen niets aan gaat veranderen, helaas.


    Seizoen twee begon Melisandre al praten over The Prince Who Was Promised (met Stannis), en Lightbringer, en in seizoen zes zegt ze iets als "Stannis wasn't the Prince Who Was Promised, but someone has to be", en in seizoen zeven in Dragonstone zegt ze die profetie nog eens tegen Dany, en dan volgt dat gesprek over dat het woord voor Prince in High Valyrian genderneutraal is, dus dat het prins of prinses is. Melisandres heel nut is TPWWP/Azor Ahai, en die profetie staat zo centraal in de boeken. Ik weet oprecht niet waarom ze dat zouden veranderen.
    Als blijkt dat AA in de boeken iemand anders is (of dat we "the dawn" allemaal verkeerd opvatten en dat Arya toch niet AA is, maar dat the battle for the dawn eigenlijk nog moet komen - wat me vrij onrealistisch lijkt, maar goed), ga ik echt, echt heel pissed zijn.


    @Cornick
    Ja, dat klopt - ik zeg ook niet dat ik wil dat het Jon is, het zou van mij eender wie mogen zijn, zolang het maar steek houdt. Ik vind dat 't met Arya op niet veel slaat. Er is gewoon, naar mijn weten, géén foreshadowing om haar Azor Ahai te laten zijn.

    [ bericht aangepast op 30 april 2019 - 0:13 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried