• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Naar de stemmen kijken is slim idd. Lorem stemde op Tijgerbloed en was de enige die dat deed. Ik denk dat de weerwolven niet wilden dat meer mensen op tijgerbloed gingen stemmen en dat ze daarom Lorem probeerden te vermoorden. Tijgerbloed stemde zelf wel op IrishNialler, maar pas heel laat en toen was het al een soort van duidelijk dat IrishNialler eruit zou gaan.


    Mijn overthinking brain:
    Ze konden ook mij vermoorden juist om Tijgerbloed verdacht te maken. :'D

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 16:30 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Moet wel bedenken, dat betekent dat de antivirus ook niet gekozen heeft een van zijn mede virussen te doden.


    Klopt! Maar waarom zou een antivirus dat doen? Want nu zijn er nog heel veel "burgers" die besmet moeten raken. Ik denk dat dat eerder aan het eind van het spel is. Maar hopelijk gaat dat niet gebeuren want dan hebben wij al alle virussen inclusief het antivirus vermoord (pirate)


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Lorem schreef:
    (...)

    Mijn overthinking brain:
    Ze konden ook mij vermoorden juist om Tijgerbloed verdacht te maken. :'D

    Dit dacht ik ook :') Ik zou als virus niet de enige persoon vermoorden die het bij het juiste eind had (tenzij ze een of andere reverse psychology willen gebruiken XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Dit dacht ik ook :') Ik zou als virus niet de enige persoon vermoorden die het bij het juiste eind had (tenzij ze een of andere reverse psychology willen gebruiken XD)


    Ja idd dat kan ook. Maar misschien maken ze wel gebruik van die omgekeerde psychologie of een andere mindfuck ofzo daar zie ik ze nog wel voor aan.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Naar de stemmen kijken is slim idd. Lorem stemde op Tijgerbloed en was de enige die dat deed. Ik denk dat de weerwolven niet wilden dat meer mensen op tijgerbloed gingen stemmen en dat ze daarom Lorem probeerden te vermoorden. Tijgerbloed stemde zelf wel op IrishNialler, maar pas heel laat en toen was het al een soort van duidelijk dat IrishNialler eruit zou gaan.

    Als we toch meteen mensen beginnen aan te duiden: ik vind jou een beetje verdacht, Ristridin :p
    Jij was degene die kwam met de Cayline-theorie, die toch nog heel wat stemmen kreeg uiteindelijk, en - in betere situaties - misschien IrishNialler had kunnen redden?
    Nu kom je opnieuw heel snel met een theorie, die ik eerlijk gezegd niet heel erg goed onderbouwd vind?
    Ik weet niet of ik de enige ben die dit vind, anders zwijg ik wel even :x

    (Misschien is dit wat risky om meteen iemand te beschuldigen, oeps XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Als we toch meteen mensen beginnen aan te duiden: ik vind jou een beetje verdacht, Ristridin :p
    Jij was degene die kwam met de Cayline-theorie, die toch nog heel wat stemmen kreeg uiteindelijk, en - in betere situaties - misschien IrishNialler had kunnen redden?
    Nu kom je opnieuw heel snel met een theorie, die ik eerlijk gezegd niet heel erg goed onderbouwd vind?
    Ik weet niet of ik de enige ben die dit vind, anders zwijg ik wel even :x

    (Misschien is dit wat risky om meteen iemand te beschuldigen, oeps XD)


    Hahaha ik moet zeggen dat ik het hiermee eens ben. Ik wilde zelfs zeggen: ik denk dat mijn stel voor deze keer al vast staat. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    In chronologische volgorde:

    Frodo -> IrishNialler
    Ledecky -> IrishNialler
    IrishNialler -> Ledecky
    Ristridin -> Cayline
    Midsommar -> Cayline
    Lorem -> Tijgerbloed
    Dysphoria -> IrishNialler
    Tijgerbloed -> IrishNialler
    Promare -> Frodo
    Delahaye -> Cayline
    Croweater -> IrishNialler
    aarsvogel -> IrishNialler (na deadline)
    Cayline -> IrishNialler (na deadline)

    Niet gestemd:
    Norris
    Snapple (maar vond Ledecky/mij verdacht)

    Mijn bedenkingen:
    - Frodo en Dysphoria sluit ik uit, om de simpele redenen dat er toen nog geen meerderheid was en ik als virus op dat moment niet op een mede virus zou stemmen.
    - Alle volgende stemmen op IrishNialler zijn in principe geen zekerheid van niet-virus zijn, vooral de laatste twee na de deadline niet.
    - Ristridin komt met een nieuwe theorie, terwijl ik die van Bes vrij waterdicht vond. Zeker als je geregeld topics leest, dan ken je de schrijfstijl van bepaalde mensen wel.
    - Midsommar en Delahaye gaan daarmee mee. In Delahaye haar plaats zou ik, moest ik een virus zijn, wel meegaan met de meerderheid om mezelf minder verdacht te maken. Aan de andere kant kon het qua stemmen ook nog omgeslaan zijn op dat moment, dus ze kan prima een virus zijn.
    - Promare stemt op Frodo, dat vind ik persoonlijk ook verdacht. En de reden om niet de beslissende stem te hebben bevalt me niet zo. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Promare schreef:
    (...)
    Als we toch meteen mensen beginnen aan te duiden: ik vind jou een beetje verdacht, Ristridin :p
    Jij was degene die kwam met de Cayline-theorie, die toch nog heel wat stemmen kreeg uiteindelijk, en - in betere situaties - misschien IrishNialler had kunnen redden?
    Nu kom je opnieuw heel snel met een theorie, die ik eerlijk gezegd niet heel erg goed onderbouwd vind?
    Ik weet niet of ik de enige ben die dit vind, anders zwijg ik wel even :x

    (Misschien is dit wat risky om meteen iemand te beschuldigen, oeps XD)


    Haha ja ik snap je gedachtegang, maar ik ben geen weerwolf. Ik kwam inderdaad met de Cayline-theorie, die helaas fout bleek te zijn, maar in de eerste stemronde hadden we geen andere theorie dan die van Frodo en ik had een gevoel dat IrishNialler het niet was (wat ook fout bleek te zijn), dus ging ik nadenken en de reacties checken en sommigen van jullie waren het eens met me dat Cayline ook verdacht was, dus daarom ging mijn stem naar Cayline.
    Dat ik nu weer zo snel met een theorie kom, is omdat ik heel fanatiek van spelletjes word en nooit zo goed tegen onrust kan ofzo, dus dan ga ik snel voor mezelf een conclusie trekken. Daar kwam dit uit, maar ik weet ook niet of het goed is en daarom deed ik m in t topic om te kijken wat jullie ervan vinden, wat misschien m'n dood gaat worden... Denk ervan wat je wil denken, maar als ik straks wordt doodgestemd en je ziet dat ik geen weerwolf/virus ben, dan weet je op wie je moet stemmen (:

    Edit: ik zag een spelfout en kon er niet meer tegen, sorry.

    [ bericht aangepast door een moderator op 25 april 2020 - 16:59 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ledecky schreef:
    In chronologische volgorde:

    Frodo -> IrishNialler
    Ledecky -> IrishNialler
    IrishNialler -> Ledecky
    Ristridin -> Cayline
    Midsommar -> Cayline
    Lorem -> Tijgerbloed
    Dysphoria -> IrishNialler
    Tijgerbloed -> IrishNialler
    Promare -> Frodo
    Delahaye -> Cayline
    Croweater -> IrishNialler
    aarsvogel -> IrishNialler (na deadline)
    Cayline -> IrishNialler (na deadline)

    Niet gestemd:
    Norris
    Snapple (maar vond Ledecky/mij verdacht)

    Mijn bedenkingen:
    - Frodo en Dysphoria sluit ik uit, om de simpele redenen dat er toen nog geen meerderheid was en ik als virus op dat moment niet op een mede virus zou stemmen.
    - Alle volgende stemmen op IrishNialler zijn in principe geen zekerheid van niet-virus zijn, vooral de laatste twee na de deadline niet.
    - Ristridin komt met een nieuwe theorie, terwijl ik die van Bes vrij waterdicht vond. Zeker als je geregeld topics leest, dan ken je de schrijfstijl van bepaalde mensen wel.
    - Midsommar en Delahaye gaan daarmee mee. In Delahaye haar plaats zou ik, moest ik een virus zijn, wel meegaan met de meerderheid om mezelf minder verdacht te maken. Aan de andere kant kon het qua stemmen ook nog omgeslaan zijn op dat moment, dus ze kan prima een virus zijn.
    - Promare stemt op Frodo, dat vind ik persoonlijk ook verdacht. En de reden om niet de beslissende stem te hebben bevalt me niet zo. :'D

    Ik besefte toen de uitslag er kwam dat het helemaal geen slimme stem was haha :') Mijn gevoel had ook gewoon zoiets van 'Frodo is heel actief en heeft heel die overtuigende theorie bedacht...' Maar had mijn bedenkingen beter voor mezelf gehouden tot na de uitslag, want IrishNialler bleek idd een weerwolf :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Haha ja ik snap je gedachtegang, maar ik ben geen weerwolf. Ik kwam inderdaad met de Cayline-theorie, die helaas fout bleek te zijn, maar in de eerste stemronde hadden we geen andere theorie dan die van Frodo en ik had een gevoel dat IrishNialler het niet was (wat ook fout bleek te zijn), dus ging ik nadenken en de reacties checken en sommigen van jullie waren het eens met me dat Cayline ook verdacht was, dus daarom ging mijn stem naar Cayline.
    Dat ik nu weer zo snel met een theorie kom, is omdat ik heel fanatiek van spelletjes word en nooit zo goed tegen onrust kan ofzo, dus dan ga ik snel voor mezelf een conclusie trekken. Daar kwam dit uit, maar ik weet ook niet of het goed is en daarom deed ik m in t topic om te kijken wat jullie ervan vinden, wat misschien m'n dood gaat worden... Denk ervan wat je wil denken, maar als je mij doodstemt en je ziet dat ik geen weerwolf/virus ben, dan weet je op wie je moet stemmen (:

    Een burger kan ook een foute theorie verzinnen tho?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik had niet echt een theorie, alleen gelezen wat er de afgelopen nacht was gebeurd.
    Dat ze mij zouden vermoorden alleen omdat ik op Tijgerbloed stemde, zou heel stom zijn. Ik vind je wel verdacht Ristridin, maar ik sluit niets uit. Ik weet hoe ik in de haast overduidelijke aanwijzingen misloop.
    De discussie ronde duurt gelukkig nog wel even.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ledecky schreef:
    In chronologische volgorde:

    Frodo -> IrishNialler
    Ledecky -> IrishNialler
    IrishNialler -> Ledecky
    Ristridin -> Cayline
    Midsommar -> Cayline
    Lorem -> Tijgerbloed
    Dysphoria -> IrishNialler
    Tijgerbloed -> IrishNialler
    Promare -> Frodo
    Delahaye -> Cayline
    Croweater -> IrishNialler
    aarsvogel -> IrishNialler (na deadline)
    Cayline -> IrishNialler (na deadline)

    Niet gestemd:
    Norris
    Snapple (maar vond Ledecky/mij verdacht)

    Mijn bedenkingen:
    - Frodo en Dysphoria sluit ik uit, om de simpele redenen dat er toen nog geen meerderheid was en ik als virus op dat moment niet op een mede virus zou stemmen.
    - Alle volgende stemmen op IrishNialler zijn in principe geen zekerheid van niet-virus zijn, vooral de laatste twee na de deadline niet.
    - Ristridin komt met een nieuwe theorie, terwijl ik die van Bes vrij waterdicht vond. Zeker als je geregeld topics leest, dan ken je de schrijfstijl van bepaalde mensen wel.
    - Midsommar en Delahaye gaan daarmee mee. In Delahaye haar plaats zou ik, moest ik een virus zijn, wel meegaan met de meerderheid om mezelf minder verdacht te maken. Aan de andere kant kon het qua stemmen ook nog omgeslaan zijn op dat moment, dus ze kan prima een virus zijn.
    - Promare stemt op Frodo, dat vind ik persoonlijk ook verdacht. En de reden om niet de beslissende stem te hebben bevalt me niet zo. :'D


    Om er even bij te zeggen, ik had wel op tijd gestemd, (had het ook al eerder doorgegeven aan Slughorn). Even om de informatie kloppend te houden :')

    Maar ik denk inderdaad dat het het verstandigste is om er niet van uit te gaan dat iedereen die op IrishNialler heeft gestemd geen virus is, aangezien ze best expres hebben kunnen stemmen om niet verdacht te worden.

    Wat ik dan wel zit te denken, is dat ze het ook hadden kunnen proberen de stemming om te keren, aangezien er ook veel stemmen op Cayline waren, zeker in het begin. Maar misschien dat ze dat juist niet wilden, omdat Cayline ook weerwolf is? (Of sla ik nu helemaal door, en is dit veel te vergezocht? Ik weet het ook niet, dit is gewoon het eerste waar ik aan moest denken🙈)

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 17:36 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Om er even bij te zeggen, ik had wel op tijd gestemd, (had het ook al eerder doorgegeven aan Slughorn). Even om de informatie kloppend te houden :')

    Maar ik denk inderdaad dat het het verstandigste is om er niet van uit te gaan dat iedereen die op IrishNialler heeft gestemd geen virus is, aangezien ze best expres hebben kunnen stemmen om niet verdacht te worden.

    Wat ik dan wel zit te denken, is dat ze het ook hadden kunnen proberen de stemming om te keren, aangezien er ook veel stemmen op Cayline waren, zeker in het begin. Maar misschien dat ze dat juist niet wilden, omdat Cayline ook weerwolf is? (Of sla ik nu helemaal door, en is dit veel te vergezocht..🙈)

    Zou me straf zijn als Cayline nu ook een weerwolf was :') Het enige argument was dat ze niet actief was, maar Norris was bv ook niet zo actief en die haalde niemand aan. Ik vond het sws al vreemd dat Cayline zoveel stemmen kreeg.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Naar de stemmen kijken is slim idd. Lorem stemde op Tijgerbloed en was de enige die dat deed. Ik denk dat de weerwolven niet wilden dat meer mensen op tijgerbloed gingen stemmen en dat ze daarom Lorem probeerden te vermoorden. Tijgerbloed stemde zelf wel op IrishNialler, maar pas heel laat en toen was het al een soort van duidelijk dat IrishNialler eruit zou gaan.


    Ik vind dit eigenlijk een heel plausibele theorie? Tijgerbloed, Cayline en Promare zitten nu in mijn top 3 van verdachten. Cayline omdat de regel van het helpen nog steeds op haar kan slaan, Promare omdat ze op mij stemde tijdens de ronde en op die manier de volgende stemmers van IrishNialler misschien om kon draaien.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik wil eventueel mijn tekstje wel delen om mijn verdenking weg te nemen? (Als dat mag iig, of tips geven naar mijn teksje als het letterlijke tekstje niet mag.) Anders wil ik mezelf wel verdedigen, maar ik weet niet wat ik moet zeggen behalve dat ik een domme keuze heb gemaakt :')

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 17:47 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.