• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb met de hand alles geteld XD Het was moeilijk, dus kan zijn dat ik er miss één of twee naast zit, zeker bij mensen die veel reageren XD

    Eerste dag
    1. Croweater
    III
    2. Promare
    IIIII IIIII IIIII IIIII I
    3. Ristridin
    IIIII
    4.Delahaye
    I
    5. Ledecky
    IIIII IIIII IIIII IIII
    6. Norris
    7. aarsvogel
    IIII
    8.Lorem
    IIIII IIIII I
    9. Frodo
    IIIII IIIII III
    10. IrishNialler
    IIIII IIIII I
    11. Becker
    12. Cayline
    I
    13. Midsommar
    II
    14. Snapple
    II
    15. Tijgerbloed
    IIIII IIIII
    16. Dysphoria
    IIIII

    Tweede dag (geteld vanaf IrishNialler’s eliminatie)
    1. Croweater
    2. Promare
    IIIII IIIII IIIII IIIII
    3. Ristridin
    IIIII I
    4.Delahaye
    IIIII
    5. Ledecky
    IIIII IIIII II
    6. Norris
    I
    7. aarsvogel
    IIIII IIII
    8.Lorem
    IIIII IIIII III
    9. Frodo
    IIIII
    10. IrishNialler
    11. Becker
    12. Cayline
    II
    13. Midsommar
    I
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    I
    16. Dysphoria
    I

    (Ik heb ook niet die twee keer meegeteld dat iemand reageerde als ze er al uit lagen :p)
    (Ik probeerde per vijf te ordenen, maar soms zag ik streepjes dubbel ofzo, dus sorry als ze ergens per vier of per zes staan ofzo XD)

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 15:28 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Ik heb het met de hand geteld( alleen van de personen die niet veel hebben gezegd).
    Waar ik op uit kom (met mijn eigen gedachten er van er bij):


    - iedereen heeft iets in het topic gezegd, dus iedereen is zich er van bewust dat het er is.

    - Norris en Snapple zijn de enigen die niet hebben gestemd.
    •Norris heeft 1 keer iets gezegd, wat iets was dat geen waarde toevoegde.*
    •Snapple 3 keer: 2 keer iets dat geen waarde toevoegde, 1 keer een vrij onduidelijke verdenking van Ledecky.

    - de mensen die wel hebben gestemd en weinig hebben gezegd:
    •Croweater: mengde zich wel in het gesprek, kwam verder niet echt met nieuwe dingen.
    •Cayline(gestemd na deadline): 3 berichten: 2x niet echt iets toevoegends, 1x een soort verdenking van Ledecky (waarvan de kans erg groot is dat dit geen virus is).
    • Delahaye: in het begin rustig en nu wat meer gereageerd (wat als virus waarschijnlijker andersom is, na de dood van IrishNialler, dus denk niet dat dit een virus is). Mengt zich wel in het gesprek, is wel duidelijk).
    •Dysphoria: weinig berichten, mengt zich in deze berichten wel in het gesprek.
    •Midsommar: 3 berichten, allemaal niet iets van toevoegende waarde.

    *wat ik bedoel met niks-toevoegen: geen waarde voor de zoektocht. Dus alleen maar ‘ja, vind ik ook’, ‘fijn dat we goed zaten en er een virus uit hebben’, ‘ik weet het niet zo goed’, ‘fijn dat er niemand dood is.’
    Op die manier staat je naam wel lekker in het topic, maar heb je eigenlijk nog niets gezegd.

    Namen die mij persoonlijk het meest opvallen:
    - Norris
    - Snapple
    - Croweater
    - Cayline
    - Midsommar

    Norris en Snapple vallen wel op, maar denk dat je als virus wel zou stemmen en ook binnen de deadline.
    Als ik enkel kijk naar het aantal berichten, valt het me op dat Tijgerbloed eerst veel reageerde en nu slechts één keer. Croweater viel me ook wel op, want zij zei ook niet zo heel veel. Midsommar idem.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Waarom ik zo weinig reageer, is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat ik niet veel waarde kan toevoegen op het moment. Diegene die ik verdacht vind zijn:

    1. Snapple: omdat ze gewoon leek mee te gaan met IrishNialler, die achteraf ook een virus bleek te zijn en voor de rest ook heel stil is. Al weet ik niet of het puntje 'zegt weinig' echt geldig is, aangezien ik ook niet het gevoel heb dat ze veel online is.

    2. Tijgerbloed: Als de virussen dachten dat Lorem misschien de ziener was, dan dachten ze dit misschien omdat hij als enige op Tijgerbloed stemde. Wat dus wilt zeggen dat Tijgerbloed een virus zou kunnen zijn. Alleen kan dat misschien ook een afleiding zijn?

    3. Ristridin: Omdat ik haar redenatie om Cayline aan te duiden nog altijd vaag vind, maar dat kan aan mij liggen, haha.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 16:21 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Waarom ik zo weinig reageer, is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat ik niet veel waarde kan toevoegen op het moment. Diegene die ik verdacht vind zijn:

    1. Snapple: omdat ze gewoon leek mee te gaan met IrishNialler, die achteraf ook een virus bleek te zijn en voor de rest ook heel stil is. Al weet ik niet of het puntje 'zegt weinig' echt geldig is, aangezien ik ook niet het gevoel heb dat ze veel online is.

    2. Tijgerbloed: Als de virussen dachten dat Lorem misschien de ziener was, dan dachten ze dit misschien omdat hij als enige op Tijgerbloed stemde. Wat dus wilt zeggen dat Tijgerbloed een virus zou kunnen zijn. Alleen kan dat misschien ook een afleiding zijn?

    3. Ristridin: Omdat ik haar redenatie om Cayline aan te duiden nog altijd vaag vind, maar dat kan aan mij liggen, haha.


    Hier ben ik het volledig mee eens! Mijn volgende stem gaat dus ook naar een van deze drie.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hey
    Sorry ik heb t erg druk gehad d laatste dagen dus ik ben niet echt online geweest.
    Ik ben geen virus want dan was ik echt wel vaker online geweest en had ik ook gwn gestemt binnen de deadline. Want het zou dom zijn om mijn stem niet te gebruiken als een virus dan eruit zou kunnen worden geknald als ik virus was.
    Ik vind dat jullie wel heel met verdenkingen komen en ik verdenk dan ook aarsvogel.
    Ik ging trouwens niet mee met irishnailer want tbh heb ik niet echt gelet op wat iedereen stuurde omdat ik het hele Vlamingen / Nederland gebeuren maar een beetje onzin vond. Ik vond alleen lederhuid verdacht omdat ze heel veel stuurde en idk vaak zijn virussen heel actief om juist te laten zien dat ze virus zijn. En ik wilde toch iets zeggen aangezien ik niet dat in actieve persoon wilde zijn 😅


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Dysphoria schreef:
    Waarom ik zo weinig reageer, is eigenlijk omdat ik het gevoel heb dat ik niet veel waarde kan toevoegen op het moment. Diegene die ik verdacht vind zijn:

    1. Snapple: omdat ze gewoon leek mee te gaan met IrishNialler, die achteraf ook een virus bleek te zijn en voor de rest ook heel stil is. Al weet ik niet of het puntje 'zegt weinig' echt geldig is, aangezien ik ook niet het gevoel heb dat ze veel online is.

    2. Tijgerbloed: Als de virussen dachten dat Lorem misschien de ziener was, dan dachten ze dit misschien omdat hij als enige op Tijgerbloed stemde. Wat dus wilt zeggen dat Tijgerbloed een virus zou kunnen zijn. Alleen kan dat misschien ook een afleiding zijn?

    3. Ristridin: Omdat ik haar redenatie om Cayline aan te duiden nog altijd vaag vind, maar dat kan aan mij liggen, haha.

    Ik vind Tijgerbloed een heel moeilijke, want ze lijkt gewoon iemand die wat nieuw is en gewoon wat enthousiast wilde zijn. Maar dan heb je dat ze in het begin heel actief was, en deze ronde opeens bijna niks meer zegt? Maar then again, als virus is het echt niet tactisch om degene van kant te maken die als enige op jou stemde. Ik denk dat de virussen wisten dat Lorem de dokter was, omdat zijn schrijfstijl heel typisch is. (Still, is wel hardcore als ze echt op zoek gegaan zijn naar een schrijfstijl die matchte*)
    *Ik ga eens kijken of iemand misschien een kijkje heeft genomen bij zijn verhalen ofzo om hem eruit te halen, al is het natuurlijk slimmer om op zijn forumposts af te gaan, want ja... je kunt het zien als iemand je hoofdstuk heeft gelezen.
    Edit: of het is wel slim want hij heeft superveel verhalen en je kunt ieder random hoofdstuk aanklikken en zijn oudere verhalen hebben like 200 lezers per hoofdstuk XD

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 18:52 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @Snapple
    Waarom verdenk je Aarsvogel juist? :') Omdat ze veel mensen verdenkt of versta ik dat verkeerd?

    Het vlaams-nederlands gebeuren is uiteindelijk ook niet gebruikt.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 18:50 ]


    Take me to wonderland

    Snapple schreef:
    Hey
    Sorry ik heb t erg druk gehad d laatste dagen dus ik ben niet echt online geweest.
    Ik ben geen virus want dan was ik echt wel vaker online geweest en had ik ook gwn gestemt binnen de deadline. Want het zou dom zijn om mijn stem niet te gebruiken als een virus dan eruit zou kunnen worden geknald als ik virus was.
    Ik vind dat jullie wel heel met verdenkingen komen en ik verdenk dan ook aarsvogel.
    Ik ging trouwens niet mee met irishnailer want tbh heb ik niet echt gelet op wat iedereen stuurde omdat ik het hele Vlamingen / Nederland gebeuren maar een beetje onzin vond. Ik vond alleen lederhuid verdacht omdat ze heel veel stuurde en idk vaak zijn virussen heel actief om juist te laten zien dat ze virus zijn. En ik wilde toch iets zeggen aangezien ik niet dat in actieve persoon wilde zijn 😅


    Ik heb nooit gezegd je te verdenken, ik zei alleen dat je op viel als een van de mensen die weinig heeft gezegd (net als de meeste anderen in het lijstje).
    Heb je gestemd via PB?


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Nou eig aarsvogel want terugkomend op dat tekstje van de virussen, daar stond gnagnagna in. En dat heb ik Aarsvogel vgm best wel vaak zien gebruiken. Gewoon in chats en gesprekken. Ik vind het echt een tekst dat bij haar past. En ja ik kom hier nu pas mee omdat ik hiervoor niet genoeg actief was om echt daar aandacht aan te besteden.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    Nou eig aarsvogel want terugkomend op dat tekstje van de virussen, daar stond gnagnagna in. En dat heb ik Aarsvogel vgm best wel vaak zien gebruiken. Gewoon in chats en gesprekken. Ik vind het echt een tekst dat bij haar past. En ja ik kom hier nu pas mee omdat ik hiervoor niet genoeg actief was om echt daar aandacht aan te besteden.


    Fijn dat ik ook weer iets nieuws over mezelf leer :')
    Maar nee, ik weet niet, ik vind dit vrij zwak? “Wij chatten wel eens, en dit is volgens mij nou echt een woord dat ik jou zou zien gebruiken.” Tja, zeker geen speld tussen te krijgen, aangezien niemand anders de chatgesprekken van 1.5 jaar terug kan lezen, en je dus eigenlijk geen bewijs voor en geen bewijs tegen hebt?
    “Ik heb wel eens een bericht gestuurd naar Lorem, volgens mij werd er toen gnagnagna of een soortgelijk woord gebruikt” “Ik heb wel eens een creatie van Tijgerbloed gelezen, volgens mij stond het daar in. Ik zou alleen niet meer weten welk verhaal en welk hoofdstuk, helaas.” “Ik heb volgens mij eens een ‘gnagnagna’ voorbij zien komen in een topic van Croweater, maar ja, die heeft zo veel topics dat ik denk dat het niet terug te zoeken is.” Hm, zo kan ik ook iedereen gaan verdenken. Vrij zwak als je het mij vraagt..
    Gebruikte namen volkomen random maar je snapt het punt.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ik weet dat het ondertussen een veelgebruikte methode is, maar als je Snapple's manier van schrijven vergelijkt met de tekstjes, lijkt ze mij ofwel de onderzoeker (nummer 7), ofwel een virus.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ^Dat had je misschien beter niet gezegd, als ze geen virus is.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 20:16 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    ^Dat had je misschien beter niet gezegd, als ze geen virus is.


    Er zijn manieren om haar te beschermen, moest dat nodig zijn. We gaan dit alleen winnen door transparant te communiceren, lijkt me.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Er zijn manieren om haar te beschermen, moest dat nodig zijn. We gaan dit alleen winnen door transparant te communiceren, lijkt me.

    We kunnen niet meer dan één persoon tegelijk beschermen per nacht, het is beter als de belangrijke rollen niet bekend worden. Anders is er meer kans dat de virussen hen te pakken zullen krijgen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    aarsvogel schreef:
    (...)

    Fijn dat ik ook weer iets nieuws over mezelf leer :')
    Maar nee, ik weet niet, ik vind dit vrij zwak? “Wij chatten wel eens, en dit is volgens mij nou echt een woord dat ik jou zou zien gebruiken.” Tja, zeker geen speld tussen te krijgen, aangezien niemand anders de chatgesprekken van 1.5 jaar terug kan lezen, en je dus eigenlijk geen bewijs voor en geen bewijs tegen hebt?
    “Ik heb wel eens een bericht gestuurd naar Lorem, volgens mij werd er toen gnagnagna of een soortgelijk woord gebruikt” “Ik heb wel eens een creatie van Tijgerbloed gelezen, volgens mij stond het daar in. Ik zou alleen niet meer weten welk verhaal en welk hoofdstuk, helaas.” “Ik heb volgens mij eens een ‘gnagnagna’ voorbij zien komen in een topic van Croweater, maar ja, die heeft zo veel topics dat ik denk dat het niet terug te zoeken is.” Hm, zo kan ik ook iedereen gaan verdenken. Vrij zwak als je het mij vraagt..
    Gebruikte namen volkomen random maar je snapt het punt.


    tja ik heb natuurlijk geen bewijs maar ik ga niet zomaar liegen om mijn gelijk te krijgen. Maar ik vind t zelf wel bij jou passen.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)