• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik denk wel dat het mag, is aan jezelf denk ik.
    Je kan alleen niet verwachten dat van iedereen te doen.
    Al maakt het niet meer uit voor mijn rol. XD
    Aan de andere kant als iedereen dit doet dan is het spel verzegeld met het feit dat de virussen verliezen, klinkt heel erg cheaty. '-'
    So lets not do that.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Ik denk wel dat het mag, is aan jezelf denk ik.
    Je kan alleen niet verwachten dat van iedereen te doen.
    Al maakt het niet meer uit voor mijn rol. XD
    Aan de andere kant als iedereen dit doet dan is het spel verzegeld met het feit dat de virussen verliezen, klinkt heel erg cheaty. '-'
    So lets not do that.

    Ik zal even in het main topic vragen of het mag. Ik wil mijn naam zuiveren :')

    [ bericht aangepast op 22 april 2020 - 18:10 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Frodo schreef:
    (...)

    Ik vind dit eigenlijk een heel plausibele theorie? Tijgerbloed, Cayline en Promare zitten nu in mijn top 3 van verdachten. Cayline omdat de regel van het helpen nog steeds op haar kan slaan, Promare omdat ze op mij stemde tijdens de ronde en op die manier de volgende stemmers van IrishNialler misschien om kon draaien.

    Maar als virus dood je toch niet iemand die als enige op een virus stemde? Lorem heeft geen voorkennis over de rollen*, dus zijn stem op Tijgerbloed was puur een gok. Bovendien zat er geen theorie achter, dus het zou raar zijn moesten mensen hem volgen, toch? Je kiest toch voor iemand waar wel een theorie voor te vinden is?
    Hoe ik het zie waren er geen redenen om aan te nemen dat Tijgerbloed de volgende dag zou sterven door onze stemmen.

    *Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze dachten dat Lorem de ziener was, dan hebben ze nu wel pech. :'D Maar eerlijk gezegd vind ik dit maar een wankele theorie.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Maar als virus dood je toch niet iemand die als enige op een virus stemde? Lorem heeft geen voorkennis over de rollen*, dus zijn stem op Tijgerbloed was puur een gok. Bovendien zat er geen theorie achter, dus het zou raar zijn moesten mensen hem volgen, toch? Je kiest toch voor iemand waar wel een theorie voor te vinden is?
    Hoe ik het zie waren er geen redenen om aan te nemen dat Tijgerbloed de volgende dag zou sterven door onze stemmen.

    *Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze dachten dat Lorem de ziener was, dan hebben ze nu wel pech. :'D Maar eerlijk gezegd vind ik dit maar een wankele theorie.


    Persoonlijke reden waarom ik op Tijgerbloed stemde, was omdat ik een reactie verwachte, om op die manier meer informatie te krijgen. Omdat ik vond dat ze snel was met theorieën. En hoopte dat ze zich zou verdedigen, maar goed waarom zou ze als je maar 1 stem krijgt. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ledecky schreef:
    (...)
    Maar als virus dood je toch niet iemand die als enige op een virus stemde? Lorem heeft geen voorkennis over de rollen*, dus zijn stem op Tijgerbloed was puur een gok. Bovendien zat er geen theorie achter, dus het zou raar zijn moesten mensen hem volgen, toch? Je kiest toch voor iemand waar wel een theorie voor te vinden is?
    Hoe ik het zie waren er geen redenen om aan te nemen dat Tijgerbloed de volgende dag zou sterven door onze stemmen.

    *Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze dachten dat Lorem de ziener was, dan hebben ze nu wel pech. :'D Maar eerlijk gezegd vind ik dit maar een wankele theorie.


    Dat vind ik dus inderdaad raar, aangezien er maar 1 stem op de weerwolf was. Aan de andere kant, er waren volgens mij al wel eerder verdenkingen in het topic geuit(ik weet het niet 100% zeker, maar ik zelf twijfelde wel (en nog steeds eigenlijk) en heb dit zelf ook gedeeld). Dus eventueel zou daar angst door kunnen zijn gekomen. Maar dat vind ik alsnog redelijk ongeloofwaardig. Dan vind ik de aanvallende toon en verdenkingen van Tijgerbloed nog een betere reden dan dit, om eerlijk te zijn.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Kom kom, ik snap dat het verdacht is dat ik niet zo veel op quizlet zat maar ik zat in mijn tentamenweek jongens XD Daarnaast, denk ik dat het ''graag mensen helpen , vooral aan de corona'' meer een standaard zin is dan daadwerkelijk een hint. Hoewel ik ook wel begrijp dat je toch houvast moet hebben. Wellicht dat we binnenkort wat meer over de virussen te lezen krijgen.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ledecky schreef:
    In chronologische volgorde:

    Frodo -> IrishNialler
    Ledecky -> IrishNialler
    IrishNialler -> Ledecky
    Ristridin -> Cayline
    Midsommar -> Cayline
    Lorem -> Tijgerbloed
    Dysphoria -> IrishNialler
    Tijgerbloed -> IrishNialler
    Promare -> Frodo
    Delahaye -> Cayline
    Croweater -> IrishNialler
    aarsvogel -> IrishNialler (na deadline)
    Cayline -> IrishNialler (na deadline)

    Niet gestemd:
    Norris
    Snapple (maar vond Ledecky/mij verdacht)

    Mijn bedenkingen:
    - Frodo en Dysphoria sluit ik uit, om de simpele redenen dat er toen nog geen meerderheid was en ik als virus op dat moment niet op een mede virus zou stemmen.
    - Alle volgende stemmen op IrishNialler zijn in principe geen zekerheid van niet-virus zijn, vooral de laatste twee na de deadline niet.
    - Ristridin komt met een nieuwe theorie, terwijl ik die van Bes vrij waterdicht vond. Zeker als je geregeld topics leest, dan ken je de schrijfstijl van bepaalde mensen wel.
    - Midsommar en Delahaye gaan daarmee mee. In Delahaye haar plaats zou ik, moest ik een virus zijn, wel meegaan met de meerderheid om mezelf minder verdacht te maken. Aan de andere kant kon het qua stemmen ook nog omgeslaan zijn op dat moment, dus ze kan prima een virus zijn.
    - Promare stemt op Frodo, dat vind ik persoonlijk ook verdacht. En de reden om niet de beslissende stem te hebben bevalt me niet zo. :'D


    Aarsvogel was binnen deadline trouwens. Er was alleen eerst een pb naar mij gegaan. Ik heb die stem van Aarsvogel dus wel meegeteld.
    Ik dacht ik zeg het maar.


    It's never gonna happen, Guys.

    Okay, ik kan mijn stukje tekst niet aanduiden, dus ga mezelf lekker oldschool moeten verdedigen.

    Als ik een virus was, zou ik Frodo nooit aangeduid hebben, wetende dat ze op het juiste spoor zat. Dat is jezelf als virus letterlijk door het hoofd schieten ofzo, zeker als je geen following kunt krijgen, en zelfs als stappen er mensen mee in de theorie, dan nog maakt dat je verdacht. Je zou Frodo dan beter gewoon 's nachts vermoord kunnen hebben, daar zou niemand zich vragen bij hebben gesteld.

    Ik lees dingen altijd heel vaak na voordat ik ze de wereld in stuur (en daarna, daarom dat ik m'n reacties ook 20x aanpas als ik de kleinste typfout tegenkom XD) dus een zin als 'Als jullie niet oppassen, is heel Wakkerdam straks ziek van de corona, mark my words!' zou ik nooit door de vingers zou zien.

    Ik mag mijn tekstje niet aanduiden, maar blijkbaar mag ik wel een tip geven, dus: ik ben student geneeskunde en je merkt het aan één woord in mijn tekstje, dat zich een beetje onderscheidt van de rest.

    [ bericht aangepast op 24 april 2020 - 13:04 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ^ Ik moet eerlijk zeggen dat ik je eerst ook verdacht vond en dat je het spel goed wist te spelen door onschuldig te lijken, maar nu begin ik daar eerder weer van af te stappen. Je was veel te bereid om je tekst op te geven om echt een virus te zijn, naar mijn gevoel dan.
    Ik weet ook dat je dit in de hand had kunnen werken door te doen alsof je je tekst zou vrijgeven. Je kon namelijk al weten dat je jouw tekstje niet mocht vrij geven. Al blijft mijn gevoel zeggen nu dat je geen virus bent... if that makes sense?


    Snapple vind ik eigenlijk wel een beetje verdacht omdat ze ook Ledecky aanwees. Misschien wilde ze IrishNialler hierin bijstaan? Daarnaast heeft ze ook nooit gestemd, maar misschien is dat wat risky om als virus niet te stemmen?

    Als tweede blijf ik Ristridin ook wat verdacht vinden. Gewoon omdat het leek alsof ze voor afleiding probeerde te zorgen door iemand anders aan te duiden, want ik vond de verdediging voor haar keuze vrij zwak of in ieder geval vaag. :')


    Take me to wonderland

    Promare schreef:
    Okay, ik kan mijn stukje tekst niet aanduiden, dus ga mezelf lekker oldschool moeten verdedigen.

    Als ik een virus was, zou ik Frodo nooit aangeduid hebben, wetende dat ze op het juiste spoor zat. Dat is jezelf als virus letterlijk door het hoofd schieten ofzo, zeker als je geen following kunt krijgen, en zelfs als stappen er mensen mee in de theorie, dan nog maakt dat je verdacht. Je zou Frodo dan beter gewoon 's nachts vermoord kunnen hebben, daar zou niemand zich vragen bij hebben gesteld.

    Ik lees dingen altijd heel vaak na voordat ik ze de wereld in stuur (en daarna, daarom dat ik m'n reacties ook 20x aanpas als ik de kleinste typfout tegenkom XD) dus een zin als 'Als jullie niet oppassen, is heel Wakkerdam straks ziek van de corona, mark my words!' zou ik nooit door de vingers zou zien.

    Ik mag mijn tekstje niet aanduiden, maar blijkbaar mag ik wel een tip geven, dus: ik ben student geneeskunde en je merkt het aan één woord in mijn tekstje, dat zich een beetje onderscheidt van de rest. Also, zoek niet te lang.


    Bij deze heb je me overtuigd :Y)
    En jullie theorieën hierboven zijn ook weer heel duidelijk, wat maakt dat Tijgerbloed ook weer van mijn lijstje af is. Damn, dit wordt juist moeilijker ipv makkelijker :c


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik heb alle reacties zan IrishNialler herbekeken. Het enige dat me opviel was dat ze de gnagna-theorie probeerde af te wimpelen, maar toen ik voorstelde dat die gnagna gebruikt kon zijn om iemand anders verdacht te maken, vond ze dat niet te ver gezocht, dat is redelijk tegenstrijdig. Dat betekent waarschijnlijk dat een van de virussen dat lachje echt gebruikt, of dat ze bang was dat iemand het gebruikte. Niet dat we er veel mee zijn, natuurlijk, want ik geloof niet dat iemand zin heeft om alle creaties en topicberichten van iedereen na te gaan. Misschien heeft het virus al die lachjes al verwijderd, maar zou het kunnen dat de andere virussen dan ook probeerden om de theorie af te zwakken of er gewoon niet op reageerden?

    Ik weet niet of deze redenering klopt, want de virussen kunnen er ook verder op in zijn gegaan, aangezien dat lachje onmogelijk te vinden was. Die gnagna leidde het gesprek flink af.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Slughorn schreef:
    (...)

    Aarsvogel was binnen deadline trouwens. Er was alleen eerst een pb naar mij gegaan. Ik heb die stem van Aarsvogel dus wel meegeteld.
    Ik dacht ik zeg het maar.

    Zou ik mogen vragen op welk tijdstip die PB is verzonden? Zo kunnen we nagaan of die stem nog effect had op de stemming of niet. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Elise organiseert de boel, als zij zegt dat het op tijd is, dan zal het wel voor de deadline geweest zijn. Wil je soms dat Annieks stem niet meetelt Ledecky? ;)


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    Elise organiseert de boel, als zij zegt dat het op tijd is, dan zal het wel voor de deadline geweest zijn. Wil je soms dat Annieks stem niet meetelt Ledecky? ;)

    Ik denk dat Ledecky wil weten wanneer, zodat ze kan zien of die stem op dat moment al dan niet doorslaggevend geweest zou zijn, if that makes sense. Als alles al beslist was, zou een virus makkelijker op een mede-virus kunnen stemmen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Cayline schreef:
    Elise organiseert de boel, als zij zegt dat het op tijd is, dan zal het wel voor de deadline geweest zijn. Wil je soms dat Annieks stem niet meetelt Ledecky? ;)

    Ik vermeld er toch bij waarom ik het wil weten?
    Wat Promare zegt klopt, nu weten we niet of ze als eerste of als laatste op haar stemde. Is niet zo eerlijk ten opzichte van de rest.

    + hoezo zou ik willen dat een stem niet meetelt? Ik was zelf de tweede die op haar stemde. :W

    [ bericht aangepast op 23 april 2020 - 14:44 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.