• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 14 april 2020 - 12:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Snapple schreef:
    (...)

    tja ik heb natuurlijk geen bewijs maar ik ga niet zomaar liegen om mijn gelijk te krijgen. Maar ik vind t zelf wel bij jou passen.


    Ah oké, sorry dan (:


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Ik snap de bedoeling, maar ik had het woordje 'meer' in meer dan twee keer niet gelezen blijkbaar. :'D
    Maar het kan nog steeds dat de beschermer al twee keer iemand beschermt heeft toch? De beschermer weet niet wie dood gaat, of ben ik nu helemaal fout?


    Het vaccin weet niet wie er doodgaat. Zij/Hij mag elke nacht iemand uitkiezen om te beschermen. Maar dit mogen niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon zijn.
    Dus als jij in de eerste nacht beschermd bent door het Vaccin, mag ze/hij dat in nacht 2 niet doen (;

    *Ik was me er niet van bewust dat er niet alleen maar dames meededen. XD

    [ bericht aangepast op 25 april 2020 - 11:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Delahaye schreef:
    Huh, ik geloof dat we allemaal even kwijt zijn hoe de beschermer werkt?
    In het normale spel mag de beschermer elke nacht iemand beschermen, maar hij mag niet twee keer dezelfde persoon achter elkaar beschermen. Ik neem aan dat diezelfde regel ook voor dit spel geldt, maar net niet lekker verwoord is?
    Zo zou de beschermer de ene nacht Lorem kunnen beschermen, de andere nacht iemand anders, dan weer de volgende nacht Lorem, de nacht daarop iemand anders en ga zo door.


    Dit dus, ik zal even in mijn uitleg gaan knutselen als het niet duidelijk was (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik ben het buitenbeentje dan, lonely man, thats why I had to die. :c


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Het wordt er wel niet makkelijker op om iemand aan te duiden als virus. :') Wie vindt de rest eigenlijk het meest verdacht? Het is misschien handig om dat even duidelijk samengevat te zien staan.


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Het wordt er wel niet makkelijker op om iemand aan te duiden als virus. :') Wie vindt de rest eigenlijk het meest verdacht? Het is misschien handig om dat even duidelijk samengevat te zien staan.

    Mijn verdachten:
    Snapple: Ik vind het bij haar een beetje verdacht dat ze niet zoveel reageerde en wanneer ze reageerde, was dat vooral om een virus te beamen, of om aarsvogel met vrij zwakke bewijzen aan te duiden als schuldige. Kan natuurlijk ook gewoon toevallig zijn, er zijn wel meerdere fouten theorieën die bedacht worden. Ik zou het bij haar ook vreemd vinden als ze als virus niet gestemd zou hebben. Op een meer tactisch moment en met een sterke redenering had ze die eerste ronde misschien toch de stemmen kunnen doen omslaan.
    Tijgerbloed: Hier vind ik het gewoon vreemd dat ze eerst zo actief deelnam in het topic en nu opeens niets meer durft te zeggen. Bang dat ze zichzelf weg zal geven, zoals haar mede-virus IrishNialler? Daarbij heeft ze zichzelf ook niet écht verdedigd en lijkt ze deze ronde gewoon opeens heel afwezig. Maar dan, het zou als virus wel heel dom zijn om de persoon te vermoorden die als enige persoon op jou had gestemd, lijkt me geen goede tactiek.
    Ristridin: Kwam twee keer met vrij zwakke theorieën, maar we weten natuurlijk niet of die al dan niet juist zijn of niet. Uiteindelijk zijn er ook niet zo heel veel mensen die input geven en tbh had ik ook niet verwacht dat IrishNialler meteen al een virus zou zijn, dus het is best mogelijk dat ze iedereen gewoon een 2e optie wilde geven. Dus je kunt dit een beetje langs twee kanten zien. Wat mij een beetje stak - en dit is persoonlijk - is dat ze haar verdediging afsloot met iets als 'als ik straks weg wordt gestemd en ik ben een burger, dan weten je op wie je moet stemmen' (of iets in die richting, ben te lui om de precieze woorden op te zoeken XD) Maar ja, ik vond dat een beetje vreemde woorden om te zeggen, alsof virussen de enige kunnen zijn die met een foute theorie komen, terwijl zijzelf misschien ook een foute theorie had. Voelde een beetje als wat intimidatie ofzo, dunno :')

    Croweater en Norris zitten me ergens ook een beetje dwars, omdat dat me ergens mensen leken die wel een iets actievere rol zouden aannemen, maar hun gezicht tot nu toe amper hebben laten zien. Bij Croweater herken ik haar stijl echter helemaal niet in de tekstjes van de virussen, Norris' stijl ken ik niet zo. Maar ja, dat vind ik ergens opvallend, maar ik vind afwezigheid niet echt genoeg om iemand een hoofdverdachte te maken.

    Dit zijn trouwens de mensen die ik niet verdenk:
    Lorem: Hij heeft zijn rol als dokter al prijsgegeven en ik geloof hem, want het tekstje van de dokter komt inderdaad overeen met zijn schrijfstijl.
    Ledecky en Frodo: Omdat zij degene waren die het meeste gewicht achter de IrishNialler theorie zetten, dat zou je als virus niet echt doen (tenzij je een meesterbrein anti-virus bent en je jezelf hierdoor wil 'bewijzen' als burger en op deze manier kunnen de andere virussen je nooit als verdacht aanduiden, zonder zichzelf verdacht te maken, maar dat lijkt me echt enorm ver gezocht haha XD)
    Dysphoria: Meer een persoonlijk voorgevoel, kan natuurlijk ook veranderen in de toekomst :')

    [ bericht aangepast op 25 april 2020 - 14:08 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het is vervelend dat dit topic niet tussen de actieve topics verschijnt want daardoor vergeet ik het de helft van de tijd. :')
    Maar goed, ik heb alles weer bijgelezen nu het weekend is. Leckedy, Frodo en Lorem zijn eigenlijk de enigen die ik helemaal niet verdenk om redenen die anderen al hebben aangehaald en verder weet ik ook niet zo goed wat ik verder voor nuttigs kan bijdragen. Ik neig zelf om op Ristridin te stemmen omdat die ondanks Frodo's best wel sterke theorie over IrishNialler op Cayline heeft gestemd (om redenen die ik minder sterk vond dan die van Frodo), en ik verdenk ook Midsommar omdat die haar vrij snel volgde. En ervan uitgaande dat zij virussen zijn, zou ik denken dat Cayline er geen een is.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zit momenteel vooral op Cayline. Ten eerste vind ik de oorspronkelijke reden van Ristridin nu logischer dan in de eerste ronde, ze heeft nu namelijk het topic wel opgemerkt en gereageerd, maar houdt zich nog steeds erg stil. Als ze al iets zegt, is het meestal niet iets dat nuttig was in het gesprek. Door wel iets te zeggen lijkt het wel weer alsof je actief bent, alsnog zonder iets weg te geven.
    Haar enige verdenking/gedachtegang was op ledecky, zonder goede onderbouwing, wat al verdacht is. En eigenlijk kunnen we van Ledecky wel zeggen dat ze geen virus is (1. ze kwam met logische theorieën, 2. ze stemde als een van de eersten op IrishNialler, 3. IrishNialler probeerde haar verdacht te maken).

    Ristridin schreef:
    En misschien slaat de hint uit het tekstje van de virussen van "Ook houd ik erg van mensen helpen" op haar, want ze heeft een storyhulp. Ik weet natuurlijk niet hoeveel je op die hints kan vertrouwen en ze zijn best breed, maar het zou flauw zijn als er helemaal geen hint naar henzelf inzit.
    Daarnaast vind ik bovenstaande theorie ook wel erg logisch. Hier ging ze niet echt tegen in, alleen met een simpele “ik denk niet dat dat een hint is”, terwijl de kans juist groot is dat er hints in de tekst staan, en we op basis van het tekstje ook het eerste virus hebben ontdekt.

    Het stemmen na de deadline is op zich geen reden (eerder onlogisch als virus), maar als het dan toch te laat is, is het slimst om dan maar op een mede virus te stemmen.
    Misschien is het zelfs expres te laat om de stem niet mee te laten tellen, maar dat is wel weer erg vergezocht, en ik denk dat ik nu zelf een beetje een tunnelvisie heb :')
    Ook vind ik ‘een onderbuikgevoel’ een vrij vage reden om iemand er uit te stemmen. Aan de andere kant zou je denken dat het virus wel zijn best zou doen. Ik vind het niet per se verdacht, wel opvallend.


    Daarnaast heb ik ook nog wel enigszins twijfels bij Tijgerbloed, aangezien die in het begin erg veel reacties plaatste en zich nu wel erg stil gedraagt. Alleen lijkt het mij juist niet slim om de enige die op jou stemt te doden, dus zal dat het niet zijn.

    Ik denk nu dat ik toch voor Cayline kies, maar ik ben zeer benieuwd hoe jullie er over denken (:

    [ bericht aangepast op 27 april 2020 - 11:03 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Promare schreef:
    (...)
    Mijn verdachten:
    Snapple: Ik vind het bij haar een beetje verdacht dat ze niet zoveel reageerde en wanneer ze reageerde, was dat vooral om een virus te beamen, of om aarsvogel met vrij zwakke bewijzen aan te duiden als schuldige. Kan natuurlijk ook gewoon toevallig zijn, er zijn wel meerdere fouten theorieën die bedacht worden. Ik zou het bij haar ook vreemd vinden als ze als virus niet gestemd zou hebben. Op een meer tactisch moment en met een sterke redenering had ze die eerste ronde misschien toch de stemmen kunnen doen omslaan.
    Tijgerbloed: Hier vind ik het gewoon vreemd dat ze eerst zo actief deelnam in het topic en nu opeens niets meer durft te zeggen. Bang dat ze zichzelf weg zal geven, zoals haar mede-virus IrishNialler? Daarbij heeft ze zichzelf ook niet écht verdedigd en lijkt ze deze ronde gewoon opeens heel afwezig. Maar dan, het zou als virus wel heel dom zijn om de persoon te vermoorden die als enige persoon op jou had gestemd, lijkt me geen goede tactiek.
    Ristridin: Kwam twee keer met vrij zwakke theorieën, maar we weten natuurlijk niet of die al dan niet juist zijn of niet. Uiteindelijk zijn er ook niet zo heel veel mensen die input geven en tbh had ik ook niet verwacht dat IrishNialler meteen al een virus zou zijn, dus het is best mogelijk dat ze iedereen gewoon een 2e optie wilde geven. Dus je kunt dit een beetje langs twee kanten zien. Wat mij een beetje stak - en dit is persoonlijk - is dat ze haar verdediging afsloot met iets als 'als ik straks weg wordt gestemd en ik ben een burger, dan weten je op wie je moet stemmen' (of iets in die richting, ben te lui om de precieze woorden op te zoeken XD) Maar ja, ik vond dat een beetje vreemde woorden om te zeggen, alsof virussen de enige kunnen zijn die met een foute theorie komen, terwijl zijzelf misschien ook een foute theorie had. Voelde een beetje als wat intimidatie ofzo, dunno :')

    Dit zijn eigenlijk ook mijn verdachten voor nu. Tenzij iemand vandaag of morgen nog met een fantastische theorie komt, gaat mijn stem naar een van deze.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Cayline schreef:
    Elise organiseert de boel, als zij zegt dat het op tijd is, dan zal het wel voor de deadline geweest zijn. Wil je soms dat Annieks stem niet meetelt Ledecky? ;)

    Nu ik dit terug lees, wie is Elise? :') Voor zover ik weet heet Slughorn Danique...
    Of heb je toevallig de naam van een virus getypt?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb mezelf blijkbaar best verdacht gemaakt door minder te reageren, dat komt omdat ik in het begin een heleboel theorieën had, nu zijn die een beetje op. Ik dacht er niet echt bij na dat ik minder actief werd.
    Voor het moment heb ik niet echt iets bij te dragen, dus, ja... waarschijnlijk zou ik mezelf ook verdacht vinden als ik iemand anders was.

    (Wat een overtuigende verdediging heb ik)


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Ik bedacht net iets:
    Iedereen weet dat het vaccin de dokter gaat beschermen, waardoor ze dus vrij spel hebben om iemand anders te vermoorden. De mensen die bijvoorbeeld de bijdragen van anderen oplijsten of slimme argumenten bedenken zijn ook heel waardevol. Als we nu in plaats van het er over eens te zijn dat de dokter beschermd moet worden, we het er over eens zouden zijn dat er een kans van 2 op 3 moet zijn dat de dokter beschermd wordt, dan durven de virussen de dokter niet aan te vallen, maar zijn ze ook voorzichtiger met het doden van andere spelers. Daardoor is de kans groter dat ze voor de zekerheid iemand vermoorden die niet heel belangrijk is voor de discussie.
    Ik weet niet of dit zou werken, ik ken niet veel van virus-psychologie, de kans is groot dat ze het risico nemen om onze beste argumenteerder aan te vallen en de kans is dan ook heel klein dat deze per toeval beschermd zou worden, maar onzekerheid creëren bij de virussen kan geloof ik nooit kwaad.

    Ik hoop dat dit niet klinkt alsof ik wil dat de dokter niet beschermd wordt, mijn doel is dat de virussen weten dat hij "waarschijnlijk" beschermd wordt, maar dat andere mensen "heel misschien" beschermd worden. Zo gaan ze iemand vermoorden die niet bijzonder veel bijdraagt, maar ook niet verdacht weinig. Een kleine bescherming voor onze topdenkers dus.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Tijgerbloed schreef:
    Ik bedacht net iets:
    Iedereen weet dat het vaccin de dokter gaat beschermen, waardoor ze dus vrij spel hebben om iemand anders te vermoorden. De mensen die bijvoorbeeld de bijdragen van anderen oplijsten of slimme argumenten bedenken zijn ook heel waardevol. Als we nu in plaats van het er over eens te zijn dat de dokter beschermd moet worden, we het er over eens zouden zijn dat er een kans van 2 op 3 moet zijn dat de dokter beschermd wordt, dan durven de virussen de dokter niet aan te vallen, maar zijn ze ook voorzichtiger met het doden van andere spelers. Daardoor is de kans groter dat ze voor de zekerheid iemand vermoorden die niet heel belangrijk is voor de discussie.
    Ik weet niet of dit zou werken, ik ken niet veel van virus-psychologie, de kans is groot dat ze het risico nemen om onze beste argumenteerder aan te vallen en de kans is dan ook heel klein dat deze per toeval beschermd zou worden, maar onzekerheid creëren bij de virussen kan geloof ik nooit kwaad.

    Ik hoop dat dit niet klinkt alsof ik wil dat de dokter niet beschermd wordt, mijn doel is dat de virussen weten dat hij "waarschijnlijk" beschermd wordt, maar dat andere mensen "heel misschien" beschermd worden. Zo gaan ze iemand vermoorden die niet bijzonder veel bijdraagt, maar ook niet verdacht weinig. Een kleine bescherming voor onze topdenkers dus.

    Daarom dat ik er een voorstander van ben dat de beschermer zelf kiest wie hij/zij beschermt, ik hoop ook dat als de virussen weten dat er een grote kans is dat de dokter beschermd wordt, ze minder snel hem zullen kiezen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Nu ik dit terug lees, wie is Elise? :') Voor zover ik weet heet Slughorn Danique...
    Of heb je toevallig de naam van een virus getypt?


    Hahahahahaha nee wat aaaawkward. Ik voel me oprecht een beetje beschaamd lmao sorry Danique xD
    Dan nog, Dan staat er nog steeds dat Elise het organiseert (wat natuurlijk niet klopt) niet dat ze een virus is, dus nee, Ledecky ;)

    [ bericht aangepast op 25 april 2020 - 21:38 ]


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Cayline schreef:
    (...)

    Hahahahahaha nee wat aaaawkward. Ik voel me oprecht een beetje beschaamd lmao sorry Danique xD
    Dan nog, Dan staat er nog steeds dat Elise het organiseert (wat natuurlijk niet klopt) niet dat ze een virus is, dus nee, Ledecky ;)

    Wie is Elise zelfs? XD


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.