• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla keek even met opgetrokken wenkbrauw naar Nish. Maakte hij zich zorgen? Zo erg was het nu ook weer niet? Hij had geen spierpijn op het moment, dus Yrla was eigenlijk best tevreden. "Nee, het is goed als ik beweeg, anders wordt ik stijf. Plus, ik krijg al mijn energie terug zodra ik aan eten begin." Hij keek even naar Nish en grijnsde. "Al vind ik het niet verkeerd om gevoerd te worden hoor. Maar ik waarschuw je, je bent lang bezig."

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 9:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ik geloof er niets van dat jij aan de hele school wilt laten zien dat je niet eens in staat bent om een vork op te tillen,’ antwoordde Nish met een grijns. ‘Nou, aansteller. Overeind komen jij.’ Hij stak zijn armen uit zodat de jongen zijn handen vast kon pakken en hij hem op zijn voeten kon trekken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Misschien heb je wel gewoon een weddenschap verloren," zei hij met een glimlach. Yrla keek voor een moment aarzelend naar Nish zijn handen en nam ze toen toch beet. Hij liet zich overeind trekken door de jongen. De handen van Nish voelde warm aan onder de zijne en hij voelde voor een moment een golf door zijn buik trekken. Een beetje ongemakkelijk liet hij hem weer los en voelde de kracht in zijn benen. "Zie, komt goed," zei hij tegen Nish, terwijl hij een paar stappen zette. Zijn maag rommelde gevaarlijk. "Zal ik dit keer maar niet de race doen wie er als eerste is?"

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 10:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Wat flauw – net nu ik een keer kan winnen!’ Hij trok zijn vest iets naar beneden die door het liggen omhoog was gekropen en draaide zich naar de deur toe. Hij schonk de jongen een dankbare glimlach toen ze de gang opstapten. Yrla had zijn gedachten een tijdje afgeleid en daar was hij blij om, zelfs al had hij niet geweten hoe erg Nish dat nodig had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ze begonnen samen richting de campus te lopen. Nu de zon onder was koelde het ondertussen rap af, dus Jester was stiekem wel blij dat ze nu alvast richting de warme woonkamer konden gaan. 'Hoe gaat het bij de Lions, trouwens?' vroeg hij ondertussen, om wat tijd te winnen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Dezi haalde haar schouders op. ‘De meesten zijn niet onaardig, al mijden de meesten me. Vera en Serena zijn wel oké. Maar ik mis het wel om eigen vrienden te hebben.’
          Ze wist niet of ze dat echt deed.
          Ze had gehoord dat Fersephone haar beste vriendin was geweest en die had geen seconde naar haar omgekeken. Yrla was ook een vriend van haar geweest, maar die had een uurtje met haar opgetrokken en het daarna weer voor gezien gehouden.
          Dus wat had je aan vrienden, als die je zo snel lieten stikken?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Tja, die eigen vrienden kreeg ze niet meer terug, zoveel was wel duidelijk. Jester humde wat en stopte zijn handen in zijn zakken. 'Het is goed dat je ernaar vraagt,' zei hij eerlijk. 'Morgen zal ik met de rest en met Fire overleggen voor het beste plan van aanpak, maar je hebt gelijk. Eigenlijk moet je inderdaad terug.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish was zenuwachtig. Hij had net Onyx’ slaapkamerdeur achter zich dichtgedaan en was op zijn bed neergeploft. Eigenlijk had hij geen flauw idee hoe hij hem moest vertellen wat er vannacht was gebeurd. Misschien was het niet echt nodig? Hij voelde zich alweer een stuk beter.
          Toch?
          Een zeurend gevoel in zijn binnenste was het niet met hem eens.
          Ja – hij had afleiding gezocht, het weggedrukt. Maar daarmee werd het niet ongedaan gemaakt.
          Zijn vriend was stil geweest toen ze vanaf de eetzaal waren teruggelopen. Nu was Onyx dat wel vaker, maar Nish voelde inmiddels feilloos aan wanneer zijn vriend ergens mee zat. Zich met de problemen van een ander bezighouden was altijd makkelijker dan met die van zichzelf, dus hij greep deze uitstel nog maar even aan. En wie weet – misschien had Jester wel íéts tegen Onyx gezegd en was hij daarom zo stil. Dan had ie meteen een mooie ingang.
          ‘Ik had je wel wat vrolijker verwacht. Was je date gisteren geen succes?’
          Onyx keek op. Een kleine glimlach trok aan zijn lippen. ‘Jawel.’
          ‘Maar?’
          Onyx’ blik gleed weer weg. ‘Jes zei vanmiddag dat hij bang is. Dat ik me weer door Maaya zal laten beïnvloeden. Alsof ik helemaal niet veranderd ben en niet geleerd heb van mijn fouten.’ Hij draaide aan de ring om zijn duim. ‘En dat voelt rot.’
          Maaya. Haar náám was al genoeg om frictie te veroorzaken. In alle eerlijkheid begreep hij Jester maar al te goed.
          ‘Dat klinkt weer als een typische Onyx-interpretatie.’
          De jongen keek op, irritatie flakkerde in zijn ogen.
          Nish kon het niet helpen dat hij erom moest grinniken. ‘Jij betrekt het op jezelf. Jester ziet heus wel dat je veranderd bent. Ik geloof ook niet dat daar het probleem ligt. Dat ligt bij het feit dat Maaya niet veranderd is. Jullie zijn amper weer een dag samen en Maaya wil al met je afspreken, jij voelt je weer rot en de eerste minuscule barstjes dreigden alweer te komen.’
          ‘Ze dacht vanmiddag nog dat ik samen was met jou.’
          Nish snoof. ‘Dat wijf is geobsedeerd door jou – die heeft de afgelopen weken heus wel doorgehad dat je Jester terugwilde en dat dat Jester dat ook wilde.’ Hij zuchtte. ‘Je bent inderdaad veranderd, Onyx, maar elke verandering brengt ook onzekerheden met zich mee. De oude Onyx had Maaya echt geen nieuwe kans gegeven. De nieuwe wel. En dat siert je – maar ik snap dat Jester daar nerveus van wordt. Voor je het weet spuit ze haar gif weer in je. Net als alle Rhino’s is ze inventief; ze verzint echt wel weer een nieuwe manier om te stoken. Het zit gewoon in haar bloed – ze heeft nooit iets anders gedaan dan anderen bij je weghouden. Het enige wat veranderd is, is haar aanpak. Ze is nu het zielige eenzame meisje, hopend dat die improved version van jou daar een zwak voor heeft. En dat heb je, dus dat heeft ze goed ingeschat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    Het kostte haar moeite om niet te grijnzen.
          Morgen ben je dood, sukkel.
          Ze was benieuwd wie het stokje over zou gaan nemen.
          ‘Hebben jullie al een bespreking gehad over de tweede opdracht? Een plan van aanpak?’ vroeg ze terwijl ze verder liepen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Nog niet met iedereen, maar we zijn ermee bezig.' Of nou, hij had Nenya gevraagd op zoek te gaan naar meer informatie, maar daar hield de voorbereiding ook wel weer op. 'Trouwens, ik wilde je nog iets vragen maar het was er nog niet van gekomen. Herinner je je de les van Cackle van afgelopen maandag?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi



    Oh, daar ging je het krijgen.
          ‘Uhu. Met mijn kortetermijngeheugen is niets mis.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester glimlachte. 'Nee, dat zou toch best naar zijn. Ik vroeg me af, heb je eigenlijk aan iemand verteld wat er toen gebeurd is?' Nieuwsgierig keek hij opzij, alsof hij al hoopte op een bepaald antwoord. In het weinige licht was het moeilijk om Dezi's gezicht echt goed te kunnen zien, maar in ieder geval had hij haar stem nog om af te leiden hoe ze klonk als ze zou liegen en beweren dat niemand er via haar van wist. 'Serena of Vera ofzo?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Pas nu Nish weg was, was er weer ruimte voor de eerdere gedachten om terug te komen. En ook de angst was weer terug, vooral nu Vienna zo dichtbij zat. Volledig opgeslokt door zijn gedachten at hij rustig zijn eten weg. Hoe moest hij dit haar vertellen? Darian had gelijk, Vienna had het recht om gewaarschuwd te worden. Ze moest weten dat ze in gevaar was. Waarschijnlijk redde ze zichzelf ook heus wel, maar hij vond het razend irritant dat Darian daar zo'n tijdsdruk op legde. Hij had nu achteraf met de jongen eens kunnen zijn, had zijn excuses evt. kunnen aanbieden aangezien hij zich mee had laten slepen door emoties. Maar Darian begreep niet wat hij daarvoor moest doen, wat hij moest zeggen, hoe moeilijk dat was. Hij begreep niet het gevecht dat hij afgelopen jaren met Vienna aan was gegaan. Hij begreep niet hoe bang hij was... hoe bang hij was haar ook te verliezen. En hoe dichtbij hij daar al geweest was.
          En dus haatte hij de jongen er juist nog meer om. Hij begreep niet wat er op het spel stond, wat er in zijn hoofd omging. Hij begreep de totale context niet en ging er gewoon met een arrogante stem eroverheen. Alsof hij alles beter wist. Alsof wat Yrla in zijn hoofd had, geen kant van klopte. Alsof hij niet allang bezig was met dingen. Al moest hij bekennen dat hij nog weinig naar de veiligheid van Vienna had gekeken, hij vertrouwde erop dat Onyx en Jester voor haar zouden zorgen. Ze zouden haar heus niets laten overkomen, net als de rest die van Zebediah op de hoogte was. Het hele Panther house stond om haar heen. Darian begreep daar niets van, omdat in het Rhino house ieder voor zich was. Hij begreep de band niet die de Panthers de laatste maanden hadden gekregen. Darian was gewoon een arrogante lul, die dacht dat hij het plan over kon nemen. En Yrla moest nu alles doen om zelf weer de touwtjes in handen te krijgen, startende met Vie.
          "Yrla!" Geschrokken keek hij op naar het meisje tegenover hem. Hij zag de zorgen in haar ogen, die hij probeerde weg te nemen met een kleine glimlach. "Gaat het wel?" Yrla schraapte zijn keel en knikte even met zijn hoofd. "Ja, natuurlijk. Waarom niet?" Hij probeerde te glimlachen, maar hij wist dondersgoed dat Vienna een van de weinigen was die daar direct doorheen prikte. Al kon misschien iedereen op het moment er wel doorheen prikken. Voor Vienna kon antwoorden, was hij haar al voor. "Ik ben weer out gegaan vandaag. Ik ben gewoon heel erg moe, dat is alles."

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 12:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx voelde een spanning in zijn schouders kruipen. Was dat waar? Had Maaya echt gewoon haar tactiek aangepast en speelde ze weer een spelletje met hem?
          Ben je nou echt weer zo stom?
          ‘Ze lijkt zo anders,’ mompelde hij. Gefrustreerd haalde hij een hand door zijn haren. Maar als Nish én Jester hem nu al waarschuwde… hoe stom zou hij dan zijn om dat te negeren?
          ‘Ongetwijfeld. Jij bent anders, dus zij moet zich ook anders voordoen.’ Nish zuchtte. ‘Onyx… Ik snap echt wel waarom je zo graag wil dat zij ook verandert. Ze maakt deel uit van je verleden en jullie hebben vast ook goede herinneringen. Maar haar obsessie met jou is echt niet gezond. Ik denk dat je haar terug kunt krijgen als vriendin – maar dat daar tegenover staat dat je verder iedereen kwijtraakt. Mij. Jes.’
          ‘Maar hoe kun je er zo zeker van zijn dat zij niet kan veranderen? Als ik het kan, dan kan zij dat toch ook?’
          ‘Wat jij hebt gedaan, is een prachtprestatie. Ik heb geen cel in mijn lijf die ervan overtuigd dat zij dat ook kan. Ik weet dat je gelooft dat ze een soort evenbeeld van je is, maar dat is ze niet. Ze is gewoon een achterbaks kutwijf. Dat was ze zeven jaar geleden, dat was ze twee jaar geleden, dat was ze zes weken geleden en dat is ze nog steeds.’ Nish draaide zich wat meer naar haar toe. ‘Maar als je haar tóch een kans wil geven? Vraag haar dan wat ze voor je verborgen houdt. Ik weet dat er dingen zijn. Als ze écht opnieuw wil beginnen, moet ze bereid zijn om met een schone lei opnieuw te beginnen. Zonder geheimen en zonder leugens.’
          Onyx keek de jongen onderzoekend aan. Inmiddels wist hij al waarom Maaya hun vriendschap had verbroken. Of beweerde Nish nu dat het een leugen was? Maar Nish kende haar toch amper? Hoe kon hij dat nou weten?
          ‘Wat weet jij nou van haar geheimen?’
          ‘Genoeg om haar te haten. Maar het is niet aan mij om het je te vertellen.’
          Onyx klemde zijn kiezen op elkaar. ‘Lekker dan. Ga ik me daar weer het hoofd over breken.’
          Nish haalde zijn schouders op. ‘Wat mij betreft is ze dat echt niet waard. Maar als je je liever met iets anders bezighoudt dan Maaya’s toxic mind kan ik je wel wat anders vertellen?’
          ‘Nou?’ Onyx trok vragend zijn wenkbrauwen op, maar Nish wendde zijn gezicht af en staarde naar zijn knieën.
          ‘Zebediah kwam gisternacht bij me,’ mompelde hij op een verslagen toon.
          Onyx was Maaya op slag vergeten. ‘Wat?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dezi



    ‘Vera en Serena?’ Dezi trok haar wenkbrauwen op. ‘Ze mogen dan wel dol zijn op roddels, maar niemand loopt echt warm voor een verhaal over een spartelende kneus.’
          Ze merkte dat Azumi dichterbij was gekomen, wat inhield dat Tony er ook was. Ergens. Echt afgezonderd waren ze nog niet, een stuk achter hen liepen mensen, maar het was toch wel een fijn idee dat haar back-up in de buurt was.
          ‘Ik heb het aan Maxwell verteld. Ik was benieuwd wat hij terug zou geven voor wat informatie.’


    Every villain is a hero in his own mind.