• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Is die nieuwe droom van je al af?' Jester checkte voorzichtig of zijn thee al drinkbaar was. 'Dan kunnen we 'm gaan testen. Of beter zelfs, je maakt er eentje voor Merrin. Dat we hem 's nachts zijn bed uittrekken ofzo, dan kunnen we hem makkelijk eens vragen hoe het met zijn herinneringen zit. Ben nou toch wel benieuwd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Die zouden dat nooit doen?" Merrin stond ongelovig overeind van het bankje en keek Adam met grote ogen aan. "Hoor eens. Ik weet niet hoe Jester en Onyx in jouw wereld waren, maar hier in mijn wereld zijn ze de meest gevaarlijke personen in de school. Jester misbruikt zijn gave voor alles en laat je met alle liefde naakt op tafel dansen of voor de lol een vork in je been steken als hij daar zin in heeft. En hij lachte erbij. " Merrin voelde dat hij in paniek raakte. "Onyx is nog veel erger. Die moedigt dat gedrag alleen maar aan, teistert je weken achter elkaar met allerlei nachtmerries waarin je zelf je geliefden vermoord of waarbij ze je als een soort zombies achtervolgen. Hij heeft je eergisteren met de dood bedreigd, omdat je de waarheid wist over Fire. Een waarschijnlijk langzame dood als dat hem nog enige lol oplevert." Merrin pakte allebei de handen van Adam vast en keek hem doodsbenauwd aan. "Adam, luister naar me. Hoe ze ook in jouw wereld waren. Hier in deze tijdlijn, je mag ze never never nooit niet vertrouwen. Ze zijn gevaarlijker dan Toph en Vienna, zelfs gevaarlijker dan die Romeo of wie jij nu over praat."
          En daar was Merrin heilig van overtuigd.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 15:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Romeo



    Hij ging echt niet toegeven dat hij dingen niet kon, zeker niet aan Toph. Maar liefde was een grillig iets en was altijd lastig om aan te komen. "Natuurlijk wel," zei hij beheerst. Verliefdheid een andere bron geven. Ja, dat kon hij wel. Maar hij moest die bron telkens opnieuw aanvullen, net zolang de een de ander vergeten was. Hoe sterker de verliefdheid, hoe langer dat duurde en hoe moeilijker dat werd. Hij had het gedaan voor hemzelf. De liefde van Darian en Vienna gejat, hemzelf als bron gebruikt. Maar het was een hardnekkige strijd geweest, die hij niet zomaar voor iemand anders voor de lol ging doen. Romeo keek even naar Vienna die naast hem zat. Als een van de weinigen was ze zo makkelijk te bespelen en zo handige marionet als hij iets nodig had. Hij wist zeker dat als hij iets aan Vienna zou vragen zij het voor hem zou doen. En het was prettig zo'n iemand aan zijn zijde te hebben staan.
          Voor een moment drukte Romeo een kus in Vienna haar nek, vlak onder haar oor. En voor andere dingen was ze handig. Romeo voelde spanning opbouwen in zijn buik en voelde de neiging Vienna weg te trekken van dit groepje. Even keek Romeo naar Toph. "De vraag is alleen waarom zou ik dan doen?" vroeg hij op dezelfde kalme manier als eerder. Hij vond het niet erg dat Onyx en Jester bij elkaar waren, misschien kon hij het nog wel gebruiken in zijn voordeel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Met grote ogen hoorde Adam de dingen aan die Merrin over Jester en Onyx zei. Waar Jester in zijn wereld een positieve invloed op Onyx was geweest, was hier blijkbaar het tegenovergestelde gebeurd.
          ‘Jemig.’ Adam wilde zijn handen voor zijn gezicht slaan, maar Merrin had die vastgepakt. Er zat echt een brullend schuldgevoel in zijn maag. ‘Ik heb er echt een bende van gemaakt.’ Hij kneep zijn handen tot vuisten. ‘Het is mijn schuld dat het hier zo’n hel is. Ik bedoel – bij ons was er ook een hoop ellende gaande maar op Dezi na waren de mensen van onze afdeling hartstikke oké.’ Hij keek Merrin aan. ‘Jester heeft je wel samen met Yrla gepest, maar toen de Zuivering kwam is Jester daarmee gestopt en heeft hij samen met Onyx extra gavelessen aan ons gegeven. Door Jester kreeg jij na een jaar je gave onder de knie. Hij is de leider van onze afdeling, super behulpzaam en Onyx en hij hebben vooral elkaar pijn gedaan in plaats van anderen. En zelfs dat is weer goed gekomen… Onyx is zelfs samen met Fox mijn beste vriend. Hij was dan wel sociaal wat onhandig, maar het was echt wel een goeie jongen die vooral een hoop onverwerkte trauma’s had.’ Hij voelde tranen in zijn ogen prikken bij de gedachte dat die versies van Jester en Onyx ook niet meer bestonden. ‘Dus behalve mijn vriendje, ben ik ook een van mijn beste vrienden kwijt. En met Fox zal het ook wel ongemakkelijk worden nu die blijkbaar weer op me verliefd is. Wat een klotezooi.’ Toen er steeds meer tranen kwamen, sloeg hij zijn handen voor zijn gezicht en begon weer te snikken.




    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    ‘Hmm ja. Maar ik wil eigenlijk nog wat oefenen met andermans dromen aan elkaar koppelen. Kan ik ook bij Yrla en zijn playmate doen, die slapen dichtbij dus wel een makkelijke start. Kijken of ik hun dromen kan vinden, aan elkaar kan binden en kan overnemen.’ Hij glimlachte donker. ‘Dus als jij nog een mooie romantische horrorsetting voor die twee weet? Voor die herinneringen kunnen we hem sowieso wel even apart nemen, voor de eerste vinger eraf is fluit ie vast al als een vogeltje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin keek nogal afkeurend naar Adam. Hij kon niet geloven dat in welke tijdlijn dan ook Jester en Onyx oke waren. Ze waren het ergste van de ergste soort. Een beetje ongemakkelijk liet Merrin Adams handen los, die ze meteen voor zijn gezicht sloeg. Hij wreef onhandig over zijn schouder heen. Hij wist absoluut niet wat voor woorden hij moest zeggen om Adam gerust te stellen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Merrins stilte voelde als een klap in zijn gezicht, net als de afstandelijke manier waarmee hij over zijn rug wreef. Hoe moest hij ooit zijn weg vinden hier, bij al deze mensen die zo anders waren dan hij gewend was? Waar Onyx en Jester een nachtmerrie waren en Merrin niet meer zijn wederhelft was? Moest hij überhaupt proberen om er wat van te maken of zou hij dan tegen teleurstelling na teleurstelling aanlopen? Hij kon wel proberen om Merrins hart te winnen, om hem te laten zien dat zij bij elkaar hoorden, maar wat als dat niet lukte en dat de herinnering aan wat hij zelf met Merrin had gehad vooral bezoedelde? Die twee maanden dat hij nu op Experium was geweest, werd dat straks gewoon een vaag droombeeld als hij de resterende zeven jaar hier doorbracht?
          Zijn storm aan vragen werd verbroken door het melodietje van een iNet. Het was die van Merrin en hij keek met een schuin oog naar de jongen op. Dat was vast Yrla die wilde weten hoe het ging. Yrla, die hem zijn bezit noemde. Er liep een rilling langs zijn rug. Kon Merrin echt gelukkig zijn in een relatie met hem? Hij kon het zich niet voorstellen en tegelijkertijd wílde hij het zich ook niet voorstellen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Fox," zei hij zachtjes. Hij keek even naar Adam op het bankje. "Die wil vast weten waar je bent. Jullie zijn twee maanden samen vandaag." Merrin nam de telefoon op en probeerde zo luchtig mogelijk te klinken, ook al had hij net een heel hard potje zitten huilen en voelde hij zich nog steeds niet op zijn gemak bij deze Adam. "Hee Fox."

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 16:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hé!’ zei Fox, blij dat zijn vriend opnam. ‘Heb jij Adam nog ergens gezien vandaag? Ik had een soort route uitgezet naar een plek om te picknicken rond lunchtijd, maar hij is er nog steeds niet. En ik wil hem eigenlijk niet bellen want straks is hij wel onderweg en verpest ik het – maar als hij überhaupt de eerste hints heeft gemist dan zit ik hier morgen nog.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ja, die heb ik gezien," zei hij, terwijl hij op zijn onderlip beet. Wat moest hij zeggen? "Adam is hier bij mij. Er -uhm- kwam even wat tussen. Wil je hem aan de lijn?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Blijkbaar wilde Fox dat, want een paar tellen later gaf Merrin de telefoon aan hem.
          ‘Hé,’ zei Adam zacht, zijn keel nog dik door het huilen. Met zijn schouder veegde hij nog wat tranensporen weg.
          ‘Hé… Heb je gehuild? Gaat het wel goed?’
          Om de een of andere reden was het horen van Fox’ stem een enorme opluchting, wat hij eigenlijk niet verwacht had. Hij stond immers op het punt zijn hart te breken. Aan de andere kant zou hij hem ook het meest verzachtende nieuws brengen dat er bestond. Waarschijnlijk was Fox hem bij het aanbreken van de avond alweer vergeten.
          Want echt onvergetelijke indrukken laat je blijkbaar niet achter.
          Hij legde het stemmetje het zwijgen op.
          ‘Het gaat niet zo goed,’ zei hij. ‘Ik zal je zo vertellen wat er aan de hand is. Ik – ben niet gewond ofzo,’ vervolgde hij toen hij zich realiseerde in wat voor omgeving hij was. ‘Maar ik heb iets… vervelends ontdekt.’
          Wat nogal mild uitgedrukt was.
          ‘Oh, wat rot.’ Hij hoorde de bezorgdheid in Fox’ stem. ‘Waar ben je nu?’
          ‘Eh, ergens buiten. Zullen we over een half uur afspreken bij het gat in het hek? Daar ergens ben je denk ik hè?’ Daar hadden ook al zijn dates met Kris plaatsgevonden, dus het was nu vast ook zo.
          Fox grinnikte een beetje gespannen. ‘Je kent me te goed. Oké – dan zie ik je daar zo. Hou van je.’
          Adam beet op zijn wang. ‘Tot straks. Ik… ook van jou,’ zei hij aarzelend.
          Als vrienden.
          Hij gaf de telefoon aan Merrin terug en raapte zichzelf weer een beetje bij elkaar.
          ‘Ik eh, ik ga zo maar naar hem toe.’ Hij keek Merrin aan. ‘Al wilde ik nog een paar dingen vragen voor ik ga. Sowieso wil ik straks mijn excuses aan Yrla aanbieden, ik wilde geen problemen tussen jullie veroorzaken. Maar ik vroeg me af…’ Hij sloeg zijn ogen neer en voelde zijn wangen warm worden. Was het een raar verzoek? ‘Jij en ik eh, waren best wel… van het hand in hand lopen en knuffelen enzo, of elkaar een kus geven waar anderen bij waren – best wel klef, denk ik,’ mompelde hij. ‘Ik kan me dat bij Yrla niet zo goed voorstellen, maar goed, hij is hier waarschijnlijk heel anders. Maar ik hoopte dat jullie… dat voorlopig niet in mijn buurt zouden willen doen. Want ik vind het echt best wel moeilijk om te zien.’ Schichtig keek hij naar Merrin op.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin glimlachte kleintjes. Als hij in de andere tijdlijn zijn vriendje was, dan snapte hij dat. Hij zou het ook niet leuk vinden om Yrla ineens met een ander te zien. "Ik begrijp het," zei hij met een knikje. "Maak je maar geen zorgen. Yrla is niet zo klef. En wel vanwege -nou ja, al die nare mensen - beperken we het toch al een beetje." Wat Merrin ergens wel heel jammer vond. Hij zou graag hand in hand lopen met Yrla of hem gewoon kunnen knuffelen of kussen wanneer hij wilde. Maar Yrla had daar minder behoefte aan als hij, of het moest in hun slaapkamer zijn.
          "Ik zal mijn best voor je doen. En als je me nodig hebt, je mag altijd naar me toekomen." Hij keek even naar Adam, twijfelde voor een moment en trok toen de jongen toch in een knuffel. Eerst nog wat aarzelend, maar daarna toch iets steviger. Adam kon het vast wel gebruiken, zeker als hij en zijn vriendje regelmatig knuffelden."Het komt wel goed, oké? We verzinnen er wel wat op."

    [ bericht aangepast op 10 mei 2021 - 18:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam sloot zijn ogen even toen Merrin hem knuffelde en drukte zich iets steviger tegen hem aan dan misschien normaal was in zijn situatie. Hij ruikt precies hetzelfde. Even verbeeldde hij het zich dat het zijn eigen vriendje was dat hem vasthield, dat alles weer normaal was als hij hem losliet. Een blos kroop naar zijn wangen toen hij de jongen losliet en een blik in die blauwe ogen waagde waar hij zo verliefd op was geworden. Waar hij naar zocht, vond hij niet, en hij probeerde zijn schouders niet te laten hangen in teleurstelling.
          ‘Dank je wel,’ zei hij zacht. ‘Dat vind ik heel lief van je.’
          Het luchtte hem wel op dat Yrla en hij niet zo waren. Dat maakte hun relatie toch anders. Bij Merrin en hem was het altijd zo natuurlijk geweest… Zelfs toen ze alleen nog vrienden waren. Zou dat automatisch ook gebeuren als hij dichter naar Merrin toe groeide? Merkte Merrin dan dat hij daar ook behoefte aan had?
          Hij drukte de gedachte weg. Als hij zo bleef denken werd hij gek.
          Eerst met Fox praten. En zorgen dat Onyx en Jester niet meer van Merrins herinneringen weten.
          Daar had hij nog een vraag over willen stellen, maar nu was dat niet meer nodig. Hij wist honderd procent zeker dat Merrin dat nooit vrijwillig aan de twee jongens had verteld en hij vond het niet nodig om hem nu onnodig in paniek te brengen. Hij loste het gewoon op.
          Een beetje opgelaten keek hij de jongen aan. ‘Nou, dan eh, ga ik maar naar Fox. Bedankt voor je hulp.’
          Hij glimlachte vluchtig, maar toen zijn ogen opnieuw vochtig werden liep hij vlug weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Hen neerslaan met een honkbalknuppel.
          Een beter idee kon hij echt niet bedenken.
          Al voelde hij zich er nauwelijks schuldig over, na alles wat hij van Merrin had gehoord. Misschien zorgde een flinke hersenschudding ervoor dat ze weer tot hun positieven kwamen en weer werden als de Onyx en Jester die hij kende.
          Adam liep naar de sportvelden en ging het attributenhok binnen, waar hij de knuppel pakte. Er was verder niemand, dus een ideale plaats om zijn sprong te wagen. Hij sloot zijn ogen en beeldde zich de kamer van Onyx en Jester in. Tijdens de teleportatie-oefeningen was hij daar tientallen keren geweest, dus moeilijk was het niet. Onyx was niet bepaald een uitslaper, maar zo met Jester naast zich was dat misschien anders. In ieder geval hoopte hij niet dat ze met dingen bezig waren die hij absoluut niet wilde zien.
          De geluiden doofden uit en hij voelde zich loskomen van de grond.
          Het volgende moment stond hij met de knuppel in zijn hand in de slaapkamer. De twee sliepen nog. Helaas wel naast elkaar, wat het uithalen toch wat lastiger maakte. Adam keek naar de slapende gezichten. Makkelijk was toch anders.
          Kom op. Het is voor Merrin. Als je te veel schade aanricht, laten ze dat Fayr wel fiksen. Een halve week geleden was Jester praktisch dóód en dat heeft hij overleefd.
          Hij verstevigde zijn greep en haalde uit. Eerst naar Jesters hoofd, daar ramde hij twee keer tegenaan. Toen Onyx.
          En toen maakte hij als de wiedeweerga dat hij wegkwam. Eerst naar de eetzaal om te zien of ze die binnengingen. Toen dat niet gebeurde en hij wel Merrin binnen zag komen, haalde hij opgelucht adem.
          Mission accomplished.
          Fijn dat hij ook nog wat nuttigs kon doen met zijn gave.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Toph


    ‘Omdat je zo’n suave kerel bent die het graag dames naar de zin maakt?’ probeerde Toph.


    Every villain is a hero in his own mind.