• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Robin
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie wilde niet met haar dansen. De manier waarop Prudence tegen hem praatte, herinnerde hem aan Daphne. Je vindt het toch niet vervelend als ik je hier aanraak? Volgens mij niet hoor. Ik kan het aan je zien.
          Een misselijk gevoel kwam omhoog en hij scheurde zich los uit zijn verstijving. Hij trok zijn handen van haar af en stapte naar achteren.
          ‘Ik – ik w-w-wil niet met je d-dansen.’
          Hij probeerde dapper omhoog te kijken, maar vanbinnen huilde hij en kon hij de herinneringen die hem voor de tweede keer vandaag overstelpten bijna niet tegenhouden.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence

    °Op het feest - met Vinnie°


    Ze keek hem wat afwachtend aan en was redelijk verbaasd dat hij het lef had om te zeggen dat hij niet wil dansen. 'Oh.' Even wist ze niet wat ze moest zeggen, en zo iemand angstig voor jouw neus hebben is ook niet motiverend. ik ben Daphne niet. Ze zette een stap achteruit met een zwakke glimlach. 'Ga maar terug naar jouw vriendinnetje dan.'

    Tilly James

    Tilly was een beetje verbluft en enorm geïrriteerd achtergebleven - maar voelde een vlaag van opluchting, en ook een soort trots, toen Vinnie bij Prudence wegliep. Ze glimlachte naar hem toen hij haar kant op kwam en liep hem tegemoet. 'Heb je - heb je haar afgewezen?' Ze was bang geweest dat hij het niet zou durven, want dat hij het niet wilde, was overduidelijk.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zoya Elaine Crawfort

    Feestjes voelden vaak als tijdverspilling, maar Zoya was hoofdmonitor en dus werd er van haar verwacht dat ze toch zou gaan om een oogje in het zeil te houden. Haar broertje Ezra stond met wat jongens aan de kant. Hij lachte om iets wat zijn afdelingsgenoot zei, en Zoya's mondhoek krulde ook kort omhoog. Ze was blij dat Ezra zijn plekje leek te vinden op deze school. Zolang hij hier was, was hij veilig. En zolang zij deed wat Hij Die Niet Genoemd Mag Worden van haar vroeg.
    Ze zuchtte. De taak die ze had gekregen, zinde haar niet. Niet alleen omdat het uiteindelijk tot een moord zou leiden, maar ook omdat ze listig moest zijn. Zij was liever recht voor haar raap, maar dat was geen optie. Het masker dat ze op had gezet, moest ze ophouden - sterker nog, ze moest zich als een heel ander persoon gaan gedragen. Maar een keus had ze niet.
    Haar blik gleed over de dansende menigte, en bleef daarna hangen bij Nomad en Isabella. Nomad gooide het ene na het andere drankje achterover, maar leek zich nog wel enigszins te amuseren tijdens het gesprek. De zorgen die bij Zoya opkwamen, probeerde ze te onderdrukken. Ze had genoeg aan de zorgen van Ezra en haarzelf; ze had Nomad verteld over haar aanvaring met Lenin en meer kon ze niet voor hem betekenen. Het was nu zijn eigen verantwoordelijkheid om met de gevolgen van zijn acties te dealen.
    Ze liet haar ogen weer verdergaan. Bij de ingang van de grote zaal stond Roman Keegan, de andere hoofdmonitor dit jaar. Hij was later dan ze hem had verwacht. Zijn blik ging ook naar Nomad - die twee waren vrienden. het was de enige connectie die ze tot dusver met hem had gevoeld - een gemeenschappelijke kennis - maar nu ze beide hoofdmonitor waren, zouden ze vaker met elkaar te maken hebben.
    En dat was wel zo handig.
    Ze zuchtte even, kneep haar ogen kort dicht en liep toen naar de jongen toe. 'Je bent aan de late kant. Tot nu toe zijn er nog geen gekke dingen gebeurd, maar ik houd de onruststokers goed in de gaten.' Hij moest weten dat ze daarmee ook op zijn zusje doelde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies
    Outfit


    Vinnie knikte stilletjes. Hij voelde zich er rot over, maar hij wilde gewoon bij Daphnes beste vriendin uit de buurt blijven. Bovendien had hij haar vast alleen maar gevraagd omdat ze wist dat hij zich ongemakkelijk voelde. Hij keek om zich heen. Automatisch zocht zijn blik de ruimte af, op zoek naar Nora, maar hij zag het meisje nog niet. Cole en Novalie waren ze ook uit het oog verloren en hij voelde zich een beetje opgelaten nu hij alleen met Tilly was. 'Zullen we, uhm, drinken halen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    ‘

    Roman Keegan


    ‘Dat klinkt als een fantastisch tijdverdrijf.’
          Roman had geen zin om als een soort havik rond te kijken, in de hoop dat hij ergens de boeman kon gaan spelen. Als er iets uit de hand liep, merkte hij dat vanzelf wel.
          Het was voor het eerst dat hij alleen op een feest aankwam. Meestal was Nomad wel bij hem, en anders Blythe of Cole. De laatste twee hadden een date – en hij had tot zijn verbazing gezien dat zijn beste vriend hier al zonder hem naartoe was gegaan. Bezorgdheid was naar boven gekropen zodra hij zag dat hij zich nu al bezatte, maar hij wilde hem niet op zijn vingers tikken. Naar zijn advies zou hij toch niet luisteren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoya Elaine Crawfort
    Outfit

    'Ach, ik houd niet zo van feestjes,' zei ze schouderophalend. 'Het is dat ik verplicht ben hier te zijn.'

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 14:12 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Tilly knikte. Ze liepen naar de tafel met de drankjes. 'Drink jij eigenlijk alcohol?' vroeg ze toch wel enigszins nieuwsgierig.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Prudence

    °Op het feest - met Brenn°


    Ze slaakte een zucht terwijl ze de spitmuis wat geïrriteerd nakeek. Ze kon nergens heen aangezien Daphne en zij momenteel niet door één deur konden, en zij ging echt haar excuses niet aanbieden. Niet dat ze dat al ooit hadden gedaan aan elkaar, meestal negeerden ze elkaar even om dan weer samen te komen alsof er niets gebeurd was. Vaak steeds bij situaties als ze iemand wilden pesten. En nou wou zelfs stottermans niet met haar dansen. Terwijl ze met een hand door haar haar ging, liep ze maar naar één van de tafeltjes waar Brenn bij stond. 'Brenn.' mompelde ze met lichte tegenzin waardoor de jongen met een brede grijns opkeek. 'Prudence, waar heb ik de eer aan te danken?' Zijn ogen fonkelden terwijl zijn grijns haast nog breder werd. 'He, ik ga niet oordelen hoor. Je mag gerust hier blijven staan. Dan kom ik ook minder sneu over.' Hij haalde zijn schouders op en knipoogde even waardoor Pru een ietwat zuur gezicht trok. Na al die jaren wist ze nog altijd wat ze van hem moest denken.


    Noah


    Licht ontzet keek hij opzij terwijl hij een hand op zijn achterhoofd legde. 'Heb jij mij nu net een tik verkocht?' Ik snoof wat schamper terwijl Cas hem een grijns toewierp. 'Hah, succes, trap maar een paar keer op haar voetjes van mij.' Bij de laatste woorden van Cas, trok hij wat bleek weg in het gezicht. 'Ik schaam me dood.' En dat meende hij echt. 'Dan durf ik eindelijk eens naar voren komen.-' Want Noah en emoties uitdrukken is ook niet altijd een ideaal huwelijk. 'Krijg ik deze shit.' Hij keek om naar de dranktafel en zuchtte als Isa nog altijd bij de drank stond. 'Wil jij drank halen voor mij?' Hij knipperde onschuldig met zijn ogen naar Cas.

    Vinnie Davies
    Outfit


    'Uhm, nou, ik heb het n-nog nooit op.' Hij frunnikte aan de strik om zijn hals, hij had het warm. Hij concentreerde zich op wat hij wilde zeggen. 'M-maar het hoeft van mij niet zo. M-maar ik vind het ook weer n-niet erg.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Casper Ainsworth


    ‘Er is helemaal geen shit. Jij máákt er shit van, dramaqueen. Zeg gewoon ‘sorry dat je zo geweldig bent dat ik per ongeluk verliefd op je werd, ik zal het nooit meer doen en misschien heb je nog een leuke vriendin waar je me aan kan koppelen zodat ik me geen onkruid meer voel.’’ Hij gaf Noah een zetje richting Nomad en Isabella en stapte er zelf maar achteraan voordat de jongen kon wegvluchten. ‘En anders zeg ik het wel voor je,’ fluisterde hij met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah


    'Ik ben helemaal geen dramaqueen- hey!' Hij trok grote ogen terwijl hij richting Isa en Nomad werd geduwd. Qua gedrag kon je hem nu het best vergelijken met een hondje die gedwongen naar de dierenarts moet. 'Casper, dit is niet grappig.' Hij zweeg prompt als hij wel heel dicht bij Isa en Nomad stond. Casper stond haast te hijgen in zijn rug, dus weglopen was ook geen optie. 'Eh, Isa?' Zijn keel voelde kurkdroog aan en hij kon echt wel een glaasje bemoediging gebruiken. Hij griste haar vol glas uit haar handen en dronk het in één teug uit. 'Ik wou even zeggen dat het me spijt dat je geweldig bent en ik daardoor verliefd ben geworden.' Wat zei Casper nog verder? Oja! 'Ik zal het nooit meer doen en misschien heb jij wel een leuke vriendin waar je me kan aan koppelen.' Hij fronste wat bedenkelijk zijn voorhoofd. 'Dan voel ik mij geen onkruid meer.' Hij keek om naar Casper om te kijken of hij het goed deed.

    Casper Ainsworth


    Casper stak zijn duimen op. Best mooi om te zien dat er idioten bestonden die zijn advies opvolgden. Nog even en hij voelde zich een held in plaats van een schurk.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2021 - 15:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad stond naast Isa - en kreeg zodoende ieder woord mee dat de jongen zei. Hij moest moeite doen om niet in lachen uit te barsten en draaide zich in plaats daarvan om om zijn glas bij te vullen, en zich vlug terug te trekken richting Casper. 'Jij hebt hem deze - opbeurende - woorden meegegeven?' vroeg hij, nadat hij twee grote slokken punch doorslikte.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain