• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 16 feb 2022 - 12:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Justin grijnsde. 'Je ziet hoe goed ik dit doordacht heb. Jouw plan is goed.' Hij pakte zijn pakketje uit. 'Zal ik jou eerst voeren?' Hij bracht het pakketje naar haar gezicht. 'Neem me mee in je gedachten,' zei hij plagerig. 'Wat ruik je, wat ervaar je?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Buiten - Justin


    Rosalie wachtte erop dat Justin haar zou voeren. Ze had haar mond al half open gedaan, maar voelde opeens iets onder haar neus kriebelen. Rosalie draaide even haar gezicht weg en onderdrukte een nies. Voor twee seconden ging er even teleurgesteld gevoel door haar buik heen, die ze snel weer wegdrukte. Waar het vandaan kwam wist ze niet, maar ze wilde er niet bij stilstaan.
          Rosalie draaide zich terug en zette haar neus open. “Chocola,” zei ze vrijwel direct. “Waarschijnlijk puur, hij ruikt nogal bitter.” Rosalie toverde een kleine glimlach op haar gezicht en stootte Justin even zacht aan met haar elleboog. “Je bent wel met een makkelijke begonnen hoor.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Feliks Hristov
    Slaapkamer - Vinnie


    Feliks voelde een blos naar zijn wangen schieten. “D- dank je. Ik vind het ook heel leuk om hier te zijn.” Feliks glimlachte even naar Vinnie. “Het is nu al beter dan Durmstrang.” Hoewel Feliks probeerde om dat positief en vrolijk te laten klinken, zat er toch een bittere ondertoon in zijn stem. Hoe groot het verschil al was met zijn oude school overweldigde hem een beetje en bijna wenste hij dat hij deze stap eerder had gemaakt.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Rhae en Novalie


    Isabella moest de neiging weerstaan om met haar ogen te rollen. Een meiden avond. Ze vond dat echt een Blythe idee. Ze ging er vaak maar in mee, omdat haar beste vriendin het zo leuk vond. Isabella had een vaag vermoeden dat Rhae het ook wel leuk zou vinden. Zelf was ze niet zo van de maskertjes, nagellak en make-up, al genoot ze er altijd met volle teugen van als Blythe haar haar voor haar kamde. “Oké, leuk,” zei ze zo enthousiast mogelijk.
          Isabella keek even naar Novalie en gaf haar een zet. “Nou, hup. Daten dan. Dan ga ik Rhae Blythe haar onmogelijke voorraad make-up laten zien.” Ze grijnsde naar het meisje aan de overkant. Isabella keek met een grijns toe toen Novalie met een blos opstond. Voor een moment voelde ze zich toch ongemakkelijk toen haar zus in de richting van Cole liep, maar ze kon onmogelijk van haar zus vragen om een non te worden. “Klaar voor?” vroeg ze Rhae


    It's never gonna happen, Guys.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    17 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Hufflepuff tafel      —       w. Cole



    Novalie wist wel dat Isabella het helemaal niet zo leuk vond. Ze leek soms wel anti-make up te zijn. Het sierde haar echter dat Isabella hier gewoon in mee ging. Opeens weer razend zenuwachtig stond Novalie op en liep op Cole af. Kom op, Noof. Je kant dit. “H-hi!” begroette ze de jongen met een kleine glimlach. “M-mag ik erbij komen zitten?”

    [ bericht aangepast op 12 feb 2022 - 9:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson

    Grote zaal - ???


    Rafaël werd uit zijn gedachten gehaald door een stem naast hem. Hij keek even opzij naar het meisje naast hem. Ze was nieuw, zo ver kwam hij. Hij wist ook dat ze die ochtend zich had voorgesteld, maar als hij heel eerlijk was, was de naam hem alweer ontschoten. "Hi," begroette hij haar een beetje onwennig. Hij volgde haar vinger even en probeerde wat grappig terug te zeggen, maar zijn hoofd bleef even leeg. "Hoe was je eerste dag hier?" Vroeg hij dus maar, om niet te lang stil te hoeven staan bij zijn eigen ongemak.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2022 - 9:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies
    Slaapkamer met Feliks

    Dat zei toch wat, Feliks had net gezien wat hem was overkomen.
          ‘W-was het daar z-zo erg?’ vroeg hij zachtjes. Aarzelend legde hij een arm op Feliks’ arm en hij keek de jongen aan. Aangezien Feliks daar geen vrienden had gehad, wilde Vinnie heel graag dat hij geloofde dat hij nu niet meer alleen was. Zonder Lee en zonder Noah, had hij niet geweten hoe hij zijn tijd hier moest doorkomen. De gedachte aan Noah kneep zijn maag samen, maar hij focuste zich snel weer op Feliks.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Great Hall met Isabella en Novalie

    Rhae knikte en stond op. Ze waren nauwelijks de tafel voorbij toen Jeremy naast Isabella kwam lopen. ‘En, zijn er nog spannende plannen voor vanavond?’ vroeg hij het meisje.
          Een beetje nieuwsgierig keek Rhae naar de jongen. Blijkbaar zat het weer helemaal goed tussen Isabella en hem, wat haar flauwtjes deed glimlachen. Deze jongen was in elk geval niet zo’n griezel als die Casper, ze voelde aan dat Jeremy een warme persoonlijkheid had, en dat was die bij die andere jongen wel het tegenovergestelde geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Feliks Hristov
    Slaapkamer - Vinnie


    Feliks blik betrok even, al wilde hij Vinnie niet nu al meeslepen in alle ellende. "Daar had ik niemand en hier zijn best al veel mensen aardig tegen me. Roos, Lee, jij." Feliks wierp een glimlach op. Hier liep ten minste niet iedereen met een boog om hem heen, omdat hij misschien soms wat zweverig over kwam met zijn aura's of het feit dat hij op mannen viel. Alleen al het feit dat hij twee vaders had was een echte no go op Durmstrang. Hier voelde het alsof dat niet uitmaakte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Rhae en Novalie


    Isabella keek even met een halve grijns op naar Jeremy naast haar. "We hebben een meiden avond. Dus sorry Busagazi, dat betekent geen jongens toegestaan." Gezamenlijk liepen ze richting het einde van de grote zaal. Isabella had nog altijd haar servet in haar handen en eigenlijk had ze Rhae willen vragen of die haar hand wilde helen, als ze uit zicht waren. Nu met Jeremy erbij durfde ze het om een of andere reden niet te vragen. Ze hoopte maar dat hij het gewoon niet zag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jeremy Busagazi
    Great Hall met Rhae en Isabella


    ‘Meidenavond?’ herhaalde Jeremy. ‘Dus het is hier al net zo erg als op mijn vorige school? En ik zat me nog wel zo op een maskertje te verheugen.' Hij pruilde en sloeg toen een arm om haar smalle schouders. 'Ga je écht op dag één al je beste vriend boycotten?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Isabella Fitzgerald
    Ravenclaw tafel met Rhae en Jeremy


    Isabella rilde even kort onder de aanraking van Jeremy. Hij mocht het dan gewend zijn, dat gold niet voor haar. "Hee, het was niet mijn idee," gooide ze terug. Ze liepen de gangen in, waar precies op dat moment Casper van buiten kwam lopen. Isabella haar ogen ontmoette een moment die van van Casper en ze voelde direct een hoogrode blos naar haar wangen schieten. Het plaatje uit het krantje flitst even voorbij en hoogst ongemakkelijk trok ze haar blik van Casper los. Ze had echt geen idee hoe ze nu met hem om moest gaan. In dat krantje had gestaan wat voor belachelijke dingen ze allemaal hadden gedaan en hoewel het ver van de waarheid was, het bezorgde Isabella toch een knoop in haar maag.
          Haastig richtte ze zich weer op Jeremy, wiens arm om haar schouders nu ineens dubbel zo zwaar leek te wegen. "Je zult Rhae en Blythe lief moeten aankijken. Ik heb er niet zoveel over te zeggen denk ik."
          Loop gewoon door. Loop alsjeblieft gewoon door.

    [ bericht aangepast op 12 feb 2022 - 16:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth
    Onderweg naar de leerlingenkamer

    Casper was op weg naar de leerlingenkamer, van plan om een douche te nemen voor hij nog even naar het meer ging. Zin in zijn afdelingsgenoten had hij niet; hij bracht dan toch liever zijn vrije tijd door op het buitenterrein. Misschien kon hij nog even uitkijken naar Rosalie, als hij Enzo niet in de leerlingenkamer aantrof. Na wat er vanmiddag gebeurd was, liet die het er vast niet bij zitten. Die Justin leek hem ook maar een zachtgekookt ei, daar verwachtte hij niet veel van. Als Enzo net zo’n smeerlap was als zijn neef — en daar twijfelde hij eigenlijk niet aan — dan zag hij hem ook wel gewoon de plek van haar date innemen zonder dat Rosalie het merkte.
          Casper was nauwelijks het kasteel binnen toen hij een paar Ravenklauwers uit de Grote Zaal zag komen. Isabella was daar één van. Hij trok zijn wenkbrauwen op toen hij zag dat een jongen een arm om haar heen had geslagen en was ietwat verwonderd dat Isabella die arm er toch niet gelijk af rukte.
          Opeens ving ze zijn blik. Ze leek wel te staren en hij dacht weer terug aan wat er over hen geschreven (en getekend was) in het krantje. Was ze bang dat anderen dat zouden geloven? Hij zond haar een scheve glimlach ter begroeting om te laten merken dat het hem in elk geval barweinig kon schelen, maar ze draaide haar hoofd weg en liep met haar vrienden weg.
          Casper onderdrukte een zucht, gelijk ergerde hij zich aan het zware gevoel in zijn borst.
          En dat is precíés waarom je niet meer aan vrienden doet, weet je nog?
          Isabella en hij hadden alleen een paar keer gepraat, het frustreerde hem dat het hem überhaupt wat kon schelen als ze zou besluiten de rest van haar leven te doen alsof hij lucht was. Hij sloeg de gang in naar de kerkers, met een tred die behoorlijke gelijkenissen toonde met die van Snape.
          Vanavond moest hij maar weer eens als vanouds quality time hebben met Sage.
          Rosalie redde zich vast wel zonder hem. En als dat niet zo was, was dat niet zijn probleem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Great Hall met Jeremy en Isabella

    Jeremy keerde zich tot haar. ‘Nou, in dat geval…? Heb je bezwaar tegen mijn ontzettend gezellige aanwezigheid?’
          Rhae grinnikte. ‘Dat niet. Houdt dat in dat we make-up bij je mogen opdoen? En je haren vlechten?’
          Hij gaf haar een knipoog. ‘Je mag de dragqueen in me naar boven halen.’
          Ze schoot in de lach, niet helemaal zeker of hij het meende. Ze vond hem er nogal mannelijk uitzien, maar dat maakte het ook wel weer erg grappig. ‘Ik vind het best.’
          Met een grijns keek hij Isabella aan. ‘Mag jij alvast nadenken welke kleur lipgloss me onweerstaanbaar zal maken.’

    [ bericht aangepast op 14 feb 2022 - 22:19 ]


    Every villain is a hero in his own mind.