• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin grijnsde breed naar Adam. De blik waarmee Adam hem aankeek, kreeg hij het helemaal warm van en voor even vergat Merrin de zware dag die hij achter zich had. "Jouw beurt," grijnsde hij breed. Hij liet Adam op het vlot klimmen en deed zijn uiterste best Om Adam eraf te krijgen. De jongen viel er sneller vanaf dan Merrin verwacht had. "Oh, kom op, Adam. Je moet wel een beetje beter je best doen hoor," Plaagde hij de jongen terug. "Dat waren maar twee seconden!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam probeerde een goede balans te vinden, maar eigenlijk leverde iedere houding een zeurend gevoel op. Hij wilde er alleen niet aan toegeven – tot slot was hij zelf zo koppig geweest dat hij niet even gevraagd had of Fayr hem kon hepen. Nu mocht dat de pret echt niet drukken.
          De tweede keer lukte het hem iets langer om overeind te blijven, maar na een minuut verloor hij toch zijn evenwicht en hij plofte op zijn achterwerk neer.
          ‘Dit moeten we nog maar een keertje overdoen als mijn lijf niet voelt alsof het overreden is door een vrachtwagen.’ Hij raakte zachtjes een beurse plek rond zijn ribben aan, terwijl hij zijn benen heen en weer liet gaan door het water. ‘Ik vraag Fayr rond het avondeten wel of ze even kan helpen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    November 2009

    Cillian


    De meeste jongens uit het jeugddetentiecentrum kwamen duidelijk van straat. Ze hadden alleen een grote mond als ze met elkaar waren. In de eerste week dreef een groepje hem in een hoek, maar nadat hij met een doorzichtig kristal een flinke haal over iemands arm trok, lieten ze hem met rust.
          Er was nog iemand die ze met rust lieten. Een lange jongen met witblond haar en een gave huid – waarbij een boog en pijlen niet zou misstaan. Hij had steevast een groepje jongens om zich heen, hoewel Cillian af en toe leek op te pikken dat hij daar helemaal niet op zat te wachten. Er werd veel over hem gefluisterd – dat hij pas veertien was, ondanks dat hij eruitzag als een achttienjarige en hier zo’n beetje de baas leek te zijn, dat hij zijn huis in brand had gestoken terwijl zijn vader nog binnen was en dat hij levensgevaarlijk was.
          Het waren echter zijn ogen waardoor Cillian nieuwsgierig naar hem was. Die waren ongewoon, ze hadden een oranje tint en leken soms te flakkeren als vlammen.
          Die ogen waren de reden dat Cillian zich afvroeg of de mysterieuze Atlas misschien net was als hij. Hij kon echter niet zomaar op hem afstappen, nee, hij moest hem uit de tent zien te lokken. Pas als hij zeker wist dat de ander ook over een gave beschikte, zou hij overwegen om toe te geven dat hij er zelf ook een had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Slim," zei hij met een kleine glimlach tegen zijn beste vriend. De hele verdere middag vermaakte ze zich in het zwembad met zijn tweeën. Met dat het avondeten dichterbij kwam, merkte Merrin dat hij opnieuw weer steeds zenuwachtiger werd. Zo erg zelfs dat hij geen hap door zijn keel kreeg.
          Merrin was bang Yrla tegen te komen bij het avondeten en zich dan niet in te kunnen houden, maar zijn blonde vriend was nergens te zien. "V-v-vind je het goed als... Als ik later nog even langskom?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Ja, natuurlijk.' Adam glimlachte naar zijn vriend. Ze hadden er niet over gesproken, maar Adam vermoedde dat hij met Yrla wilde praten. 'Fox is weg, dus je kunt altijd bij mij terecht.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Thanks," zei hij zacht. Met pijn in zijn buik liep hij alleen terug naar de campus. Hij opende aarzelend de kamer van hem en Yrla, maar ook die was leeg. Waar was Yrla heen?
          Merrin ging zitten en besloot hier te wachten. Des noods de hele avond als het moest, tot het moment dat zijn vriend zou terugkomen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx



    Onyx had zich met zijn gitaar teruggetrokken op zijn bed – of eigenlijk dat van Jester, aangezien dat tegen de muur stond en hij daar met zijn rug tegenaan zat. Zijn vriend zat zelf lui op zijn bureaustoel terwijl hij schaakstukken op het bord rond-commandeerde. Het was maar goed dat hij wat verder weg zat, want de droom die hij voor de twee jonkies in elkaar aan het zetten was, riep toch ook bepaalde gevoelens bij hem op en hij zag het wel gebeuren dat er weinig van een droom terechtkwam als Jes wel zo dichtbij zat dat hij hem onmogelijk kon negeren.
          Dat resulteerde óf in een roodharige meester voor 8175 – waar hij, ondanks dat de knul het vreselijk zou vinden, geen voorstander van was; óók in de droomwereld was Jes alleen van hem – óf er kwam helemaal geen droom meer doordat hij zijn gitaar opzij zette en in plaats daarvan zijn vriend op zijn schoot trok.
          Het was daardoor lastig zoeken naar een balans – hij beeldde zich in hoe hij zou willen dat Jester zich in zo’n situatie gedroeg en probeerde dat om te zetten naar Merrin. Wat toch niet echt meeviel, aangezien hij geen grotere tegenpolen kon bedenken. Hoewel hij de twee een afzonderlijke droom zou sturen, wilde hij wel dat ze geloofden dat ze sámen in een droom waren en dus moest zijn verzonnen versie van Merrin – een strenge meester – wel een béétje geloofwaardig overkomen. Dusdanig dat ze elkaar het komende half jaar niet meer durfden aan te kijken. Hij grinnikte in zichzelf terwijl hij zich het moment inbeeldde dat ze elkaar onder ogen moesten komen, morgen ergens tijdens ontbijt. Als het ging zoals hij wilde, was die droom zo levensecht dat Merrin in het vervolg alleen nog een onderdanige seksslaaf voor zich zag als hij bij 8175 was, terwijl de nieuweling zelf doorlopend geconfronteerd werd met een brute meester.
          Lachen toch.
          Hij sloot zijn ogen, concentreerde zich weer op de donkere kamer met de rode accenten. Het was er aan de oude kant en er klonken langzame voetstappen op de stenen vloer. Links was een stellage met tuigjes, speeltjes en andere attributen en er stond een smal bed. Er hingen enkele kettingen aan het plafond – en een tel later zaten er boeien om Onyx’ polsen en droeg hij een of ander leren geval dat slechts heel sporadisch zijn lichaam bedekte.
          Oké dan. Realistisch genoeg.
          Hij wilde uitzoomen, zich op een ander onderdeel van zijn creatie concentreren, maar dat lukte niet. What de fuck? Hij trok aan de boeien; de kettingen rammelden. De voetstappen stopten achter hem. Hij wilde omkijken, maar iets scherps aan de rechterkant van zijn hals weerhield hem daarvan.
          ‘Je bent stout geweest. Tien spanks, wat denk je daarvan?’
          ‘Wat de fuck?’ zei hij nu hardop – want dat was overduidelijk niet Jesters stem. Voor een ogenblik dacht hij dat hij hen toch samen in een droom had getrokken.
          Er klonk een klakkend geluidje. ‘Twintig spanks voor die grove woorden.’
          Handen gleden over zijn rug en streken daarna over zijn billen – en vlak daarna klonk er een luide pets en sperde Onyx zijn ogen wijd open.

    Het was Merrin. Merrin.
          Onyx merkte het pas toen zijn ‘bestraffing’ was afgelopen en de jongen met een sadistische grijns om hem heen was gelopen. Nu stond hij voor hem, in een leren broek tot op zijn knieën en een open leren vest dat met enkele snoeren aan vastzat. Zijn blauwe ogen hadden een donkere gloed en hij hield een soort aanwijsstok vast met prikkeldraad aan de bovenkant, dat hij tegen zijn schaambeen duwde en daarna omhoog liet gaan, tot hij ermee in Onyx’ kin priemde.
          ‘Ga je je nu gedragen als een brave kitten?’
          Onyx staarde de jongen overdonderd aan.
          ‘Nee?’ Merrins stem klonk dreigend. ‘Ik moet je dus nog een beetje discipline bijbrengen?’
          De jongen draaide zich om, reikte naar de kast en haalde er twee tepelklemmen af.
          ‘Ja ho maar,’ zei hij verschrikt. ‘Klaar. Deze droom is klaar.’
          Merrin wierp hem een duister glimlachje toe en deed de ijskoude klemmen om zijn tepels. ‘We zijn nog niet eens begonnen.’

    Zwaar ademend werd Onyx wakker. Gedesoriënteerd keek hij om zich heen, terwijl zijn hart als een wilde tekeerging. Zijn tepels voelden beurs, hij zou zweren dat de zweepslagen op zijn rug stonden en er waren andere plekken die nog rauwer voelde en waar hij al helemaal niet over na wilde denken. Het was niet echt. Merrin heeft je met geen vinger aangeraakt Hij kon zeggen wat hij wilde, maar hij kon hem nog letterlijk ín zich voelen. Vaag werd hij zich bewust van Jester die naast hem zat. Er ging een golf van schuld door hem heen. Hij wilde iets zeggen, het afdoen met een droge opmerking, maar hij voelde zich echt niet goed en hij stond vlug op en wankelde naar de wasbak om water in zijn gezicht te plenzen. Het koude water hielp iets, maar hij greep alsnog de wasbak beet alsof hij het wilde breken en probeerde dat wat hij net had meegemaakt in een heel ver hoekje van zijn geest te trappen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla wist nog steeds niet zo goed hoe hij zich moest voelen na het gesprek met Nish. Hij had een uur lang langs het meer gezeten, het gesprek steeds herhalende in zijn hoofd om te zien of hij dingen gemist had of aanwijzingen verkeerd geïnterpreteerd had. Hij had echt geen idee of hij de jongen kon vertrouwen, maar erover na blijven denken werd hij niet heel veel wijzer van. Een gesprek met Merrin erover zou vast helpen. Die kon vast uittekenen of hij Nish kon vertrouwen of niet. Al kon hij daar misschien beter voor naar Fox gaan, die had Nish ook gekend.
          Toen hij echter eenmaal zijn slaapkamer binnenliep, en Merrin totaal in de stress op zijn bed zag zitten, voelde hij al aankomen dat er een ander gesprek op hem te wachten stond. De hele dag had hij het idee voor zich uit geschoven, net met het gesprek met Nish zelfs uit zijn hoofd geband, maar sinds dat hun relatie niet verder opgebloeid was na gisteren of dat hij Merrin vandaag nauwelijks gezien en gesproken had, dat had hem eigenlijk al genoeg verteld. Met een zucht ging hij naast Merrin zitten en voor de jongen ook maar iets kon zeggen, kroop zijn vriendje al tegen hem aan en begon ongecontroleerd te huilen. Yrla verbeet even zijn eigen emoties die opkwamen door Merrin zo te zien en streek maar een beetje onhandig over zijn schouder.
          Pas toen Merrin wat kalmeerde, ging de jongen weer iets rechterop zitten. Yrla wilde wat tranen van zijn wangen vegen, maar de jongen weigerde dat boos. "Ik.. ik.. ik.." Yrla sloot even zijn ogen en haalde diep adem. "Het is klaar, is het niet?" Merrins ogen schoten zo direct weer vol met tranen en greep bijna wanhopig aan hem vast. "H-h-het spijt me. Ik voel me zo gemeen. Jij hebt alles voor me gedaan en dan.." Merrin haalde even huiverig adem en liet ook vlug weer los. Yrla voelde een knoop in zijn borst ontstaan, maar negeerde de pijn. "Heb je gevoelens voor hem?" Merrin knikte even kort, wat een scherpe steek veroorzaakte. "Ga je met hem verder?" Ergens wilde hij het antwoord niet weten, maar Yrla moest het antwoord gewoon weten. Ook al was het pijnlijk. "Nee," schudde Merrin zijn hoofd. "Nou ja, we willen het wel onderzoeken enzo. Maar niet meteen. Ik wil eerst rust. Ik voel me al zo ontzettend schuldig dat dit gebeurd is en.. Het spijt me zo, Yrla. Ik voel me echt heel slecht. Ik wil je geen pijn doen."
          Yrla liet Merrin los en stond op van het bed. Daar was het iets te laat voor. "Tja, gevoelens kan je helaas niets aan doen." Yrla greep wat willekeurig uit zijn kast, zodat hij wat zou hebben voor de volgende dag. Hij keek even naar het ellendige hoopje wat zijn vriend - ex - nu was, maar had geen idee wat hij nu tegen Merrin moest zeggen. Dit was Merrins keuze, daar kon hij voor zijn gevoel nog maar weinig aan veranderen. En het was dan nu ook niet echt meer zijn taak hem op te vangen of wel? "Ik slaap wel bij Fox vanavond, kom ik morgen de rest van mijn spullen halen." Met een zucht draaide hij zich van Merrin weg, denderde de trap af en spurtte in de richting van het Lions house. Hij had geen idee hoe hij zich nu moest voelen, maar misschien voelde hij wel even helemaal niets. Emil deed voor hem de deur open, waarna Yrla door liep naar Fox zijn kamer. Hij klopte bij de jongen aan en zodra die open deed, hield hij zijn kleding ietwat in de lucht. "Is de open ruimte voor een kamergenoot nog steeds beschikbaar?" vroeg hij met een zucht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin voelde zich leeg, verschrikkelijk leeg. Dit was best oke, toch? Hoe het gegaan was? Yrla was niet boos geworden, niet verdrietig... Al vond Merrin het ook lastig dat hij helemaal niets deed en zodra de deur achter Yrla in het slot viel, begon hij dan ook opnieuw te huilen. Dit was zijn fout. Zijn stomme fout. Hij was dan ook een idioot. Hij had gewoon voor zijn relatie moeten kiezen, dit allemaal had niet mogen gebeuren. Maar goed, zijn gevoelens voor Adam waren gewoonweg niet te ontkennen, en ook niet het gevoel hoe veilig hij zich bij adam voelde en hoe vrolijk hij van hem werd.
          Adam.. Hoewel het misschien niet helemaal eerlijk was, hij had wel behoefte aan een vriend. Een gewone vriend. Of gewoon een knuffel. Merrin veegde de tranen van zijn wangen af, ergens misschien toch ook lichtelijk opgelucht dat dit eindelijk achter de rug was. Hij kwam van het bed overeind en liep direct door naar de kamer van Adam waar hij aarzelend aanklopte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had wel verwacht dat Merrin vanavond nog zou komen, al was er toch een verraderlijke angst geweest dat hij toch van gedachten veranderde. Dat hij het toch nog wat langer met Yrla wilde proberen. Hij had wel alvast de bedden uit elkaar geschoven, zodat Adam vannacht niet per ongeluk tegen Merrin aan zou kruipen in de overtuiging dat hij zijn vriendje echt al helemaal terug had. Merrin wilde vast nog een beetje afstand.
          Hij deed de deur open. Er ontstond gelijk een brok in zijn keel toen hij Merrins dikke ogen zag. Het blauw van zijn ogen schitterde als natte edelstenen. Meteen trok Adam hem in een knuffel. Huilde hij omdat hij het zo moeilijk had gevonden om Yrla pijn te doen? Of deed het kwijtraken van Yrla hem zoveel pijn? Dat laatste zorgde voor een steek in zijn maag waar hij zo min mogelijk aandacht aan probeerde te schenken.
          Het maakt niet uit wat hij voor Yrla gevoeld heeft. Hij heeft nu voor jou gekozen.
          ‘Hoe ging het?’ vroeg hij zachtjes, zonder Merrin los te laten.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2022 - 14:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Ah nee, is het uit?’ Fox zette de tv uit en kwam overeind. ‘Wat kut zeg.’ Voor Yrla kon protesteren, gaf hij hem een verpletterende knuffel. ‘Lekkere week is dit voor ons. Misschien moeten we ijs met een enorme scheut alcohol eten, dronken seks hebben en daarna maar samen gaan daten.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. ‘Volgens mij is dat een mooie combi van de beste heartbreak-survival tips die ik de afgelopen dagen heb gelezen.’



    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wel oke, denk ik?" zei hij aarzelend. Merrin snifte nog lichtelijk, terwijl hij zijn armen ook om Adam heen sloeg. "H-het was eigenlijk zo voorbij. Yrla heeft nauwelijks iets gezegd." Merrin legde zijn hoofd op Adams schouder en trok hem dichter tegen hem aan. Om een of andere reden gaf het juist rust om Adam zo vast te houden en hij was niet van plan hem snel los te laten. Het gaf hem het gevoel dat wat hij net gedaan had de juiste keuze was geweest. En aan dat gevoel wilde hij zich maar al te graag vasthouden.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2022 - 14:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla kon er niets aan doen dat hij door Fox in de lach schoot. Zijn knuffel had hem eerst wel even een brok in zijn keel bezorgd, maar Fox wist (gelukkig) ook de sfeer meteen weer te verlichten. "Klinkt als een goed plan," zei hij zachtjes lachend. Hij liet Fox los, gooide zijn kleding op het andere bed en ging erop zitten. Hij zuchtte even diep. Was het nu de bedoeling dat hij zijn hart uit zou storten bij Fox? Of konden ze gewoon beter beginnen met gewoon even andere dingen doen. "Tegen alcohol zeg ik geen nee. Al is een scheut wel wat weinig. Doe me maar een doos, anders krijg ik mezelf er nooit onder."

    [ bericht aangepast op 3 aug 2022 - 14:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox grijnsde. 'Oké, zeg maar waar je zin in hebt, dan laat ik Cherry een goeie voorraad brengen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Bier is altijd goed. Speciaal nog beter. Maar als we echt dronken willen worden, is wat sterkers wel nodig. Doe maar een goede wodka ofzo, of Captain Morgan." Het was een lange tijd geleden dat hij dronken was geweest voor het laatst, maar dat vooruitzicht om alles even te vergeten vond hij nu al heerlijk.


    It's never gonna happen, Guys.