• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin werd nogal overdonderd door de actie van Adam. Ze zaten midden in hun les, maar Adam trok hem ineens overeind. Hij had geen idee wat er precies aan de hand was. Hij keek even verontschuldigend naar hun docent. "W-w-wat gaan we doen?" vroeg hij niet begrijpend aan Adam. Hij moest iets gemist hebben.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2022 - 20:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Shhh, maak er nou niet zo'n potje van. Zitten. Voor je de les verstoort, jemig man. Sommige mensen proberen hier nog op te letten. Laat Merrin met rust, hij is Yrla's vriend, niet de jouwe. Gluiperd.' zei hij er luider, en geïrriteerd achteraan.
          Navkar draaide zich naar hen om. '8175?' vroeg hij argwanend. 'Wat moet dat?'
          'Zitten flikflooien met het vriendje van een ander,' mompelde Jester, hard genoeg dat de rest het kon horen.

    [ bericht aangepast op 20 juni 2022 - 20:40 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna


    Vienna haalde haar schouders op. "Voor jou doe ik alles." En dat meende ze. Nish was een van de weinige vrienden voor wie ze echt door het vuur zou gaan, zeker nu zijn leven zo ontzettend kut was geworden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla probeerde Jesters opmerking te negeren, maar om een of andere reden voelde hij zijn maag een omwenteling maken. Dit keer kwamen zulk soort opmerkingen veel harder aan dan hij verwacht had. Stug keek de jongen naar Fersephone naast hem. Hij probeerde absoluut niet te laten merken dat de opmerking veel harder insloeg dan moest. Onzekerheid gierde door zijn lichaam heen. Als Jester het ook zag en er opmerkingen over maakte, dan was er niet niets aan de hand. Hij kon zich niet voorstellen dat zijn vroegere vriend echt voor andere dingen oog had dan Onyx, dus het moest wel obvious zijn.
          Yrla verbeet de pijn die door zijn borst scheurde en slikte zo goed mogelijk de brok in zijn keel weg. Hij ging hier niet zitten janken, niet voor al die giftige slangen die hier in het lokaal zaten. Maar Jesters uitspraak bevestigde alleen maar eigenlijk waar Yrla al dagen enorm bang voor was. Hij had het gevoel dat Merrin steeds verder tussen zijn vingers vandaan glipte, tot op het punt waar hij zijn vriendje waarschijnlijk niet meer kon bereiken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Met een grimas ging Adam weer zitten, nu ook de leraar zich ermee bemoeide. Wat moest hij zeggen? Dat Nish in gevaar was? Hij wist helemaal niet of dat wel waar was. Misschien liep Jester hem wel gewoon op te jutten. Zou dat niet typisch wat voor hem zijn?
          De rest van Jesters woorden veroorzaakten een nare steek in zijn borst. Niet eens zozeer door wat hij zei, ook probeerde de jongen hem nu weg te zetten als iemand die andermans vriendjes stal. Wat in Yrla’s ogen ook zo is. Hij schudde het stemmetje uit zijn hoofd. Zo zat het allemaal helemaal niet. Wat vooral pijn deed, was dat Jester dit zei. Iemand die een paar dagen terug naar hemel en aarde bewogen had om Fox en Kris weer bij elkaar te krijgen, of met gevaar voor eigen leven Fayr terug had gehaald van Zebediah.
          Hij liet Merrins hand weer los – technisch gezien was hij immers nog steeds met Yrla – en besloot er maar het zwijgen toe te doen. Terwijl Navkar verder ding met de les, haalde hij zijn iNet uit zijn zak. Half achter de tafel typte hij een berichtje naar Nish: Hee, gaat alles goed? Jester maakt kutopmerkingen en ik weet niet zeker of hij bluft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het was wel opvallend dat Yrla zo stil bleef. Jester had op zijn minst toch wel een verontwaardigde opmerking verwacht, misschien nog een vlugge vuist in 8175's gezicht, maar helaas. Hij wierp een blik over zijn schouder, maar de jongen keek met een strakke kaak recht vooruit. Toch jammer. Misschien moest hij er straks maar even naar vragen ofzo, dat kon nog best eens leuk zijn. Beetje onrust zaaien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Er leek geen einde aan de les te komen, zeker doordat hij geen bericht van Nish ontving. Zodra de les dan ook was afgelopen, ging Adam gehaast het lokaal uit.
          ‘Jester liet doorschemeren dat ze iets met Nish hebben gedaan,’ zei hij en hij wierp een onrustige blik op zijn vriend. ‘En hij beantwoordt mijn bericht niet. Dus… Ik ga hem zoeken. Misschien ehm, kun jij helpen als ik hem na je gavetraining nog steeds niet heb gevonden?’
          Hij kon zich voorstellen dat Merrin die niet zomaar wilde overslaan, zeker omdat Nish en hij verder ook niet met elkaar bevriend waren. Spijbelen was ook hier waarschijnlijk niet echt Merrin zijn ding.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin keek even aarzelend naar Adam. Hij leek zich echt zorgen te maken. "Weet je zeker dat Jester je niet gewoon loopt op te fucken?" vroeg hij zachtjes. Het was een nare vraag dat wist hij, maar hij wist gewoon niet welk woord hij uit Jesters mond wel moest geloven en welk woord niet. Hij begreep echter niet zo goed waarom Adam - als het echt zo dringend was - zijn hulp pas wilde na zijn gavetraining. Maxwell begreep het vast wel, als er echt iets dringends was. "Ik wil wel helpen, als jij dat ook wil." Misschien was dat het wel, dat Adam gewoon stiekem zijn hulp helemaal niet wilde hebben.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik hoop met heel mijn hart dat er niets aan de hand is en dat Jester me gewoon bang probeert te maken,’ zuchtte Adam. ‘Maar ik durf het er ook niet op te wagen. Nish wilde voor mij eens met Onyx praten, kijken of ze vrienden konden worden… en het zit me niet lekker dat Jester nu allemaal dreigementen zat te maken dat ik de tijd niet mag terugdraaien om Nish te redden. Dus… als je wilt helpen zou dat wel heel fijn zijn, ja.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Oke, dan ga ik met je mee." Merrin keek even over zijn schouder, voelde een kleine buikpijn opkomen. Hij wilde het eigenlijk niet vragen, maar Yrla was wel de snelste. "Ik weet niet of dit het goede moment is," zei hij dan ook met een blos. "Maar we kunnen Yrla om hulp vragen? Hij is als allersnelste de campus rond." Al voelde dat ergens niet goed ofzo. Alsof hij Yrla gebruikte. "Al kunnen we ook met zijn tweeën zoeken. Zijn kamer een idee om te starten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Toen Navkar het eindelijk voor gezien hield en het lokaal leegliep, zorgde Jester ervoor dat hij precies opstond toen Yrla langsliep. 'Laat je dat nou echt gewoon gaan?' vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen, terwijl hij zijn spullen in zijn tas schoof. 'Dacht dat je wel slimmer was dan dat, gast.' Hoofdschuddend haakte hij zijn vingers door die van Onyx. 'Maargoed. Misschien is het ook wel beter voor je als het stukloopt. Jullie pasten toch niet bij elkaar, dat heb ik altijd al gezegd. Zullen we gaan?' vroeg hij dat laatste aan zijn vriend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam vond het toch wel heel fijn dat Merrin met hem meeging. ‘Laten we inderdaad eerst kijken of hij op zijn kamer. Of – of gewoon in de les. Als we hem dan niet kunnen vinden, kunnen Yrla en Fox misschien wel helpen. Als ze willen, dan. Ze zijn allebei niet echt gek op hem.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx stapte achter zijn vriend, trok hem tegen zich aan en haakte zijn duimen achter de band van Jesters broek. ‘Soms trekken tegenpolen elkaar aan. En het ging pas mis toen die kleine opdook, toch? Die neemt gewoon wat ie wil. Misschien houdt Mer daar stiekem wel van.’ Hij boog zijn hoofd en zette zachtjes zijn tanden in Jes’ vlees voor hij Yrla met een scheve grijns aankeek. ‘We kunnen je best wat tips geven hoor. Neuk hem gewoon zo goed dat ie z’n eigen naam niet meer weet – laat staan dat hij zich die Naamloze nog kan herinneren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin knikte naar Adam. Wilde al een stap doen, maar hij wist eigenlijk helemaal niets van Nish behalve de verhalen van Yrla en het feit dat hij een Buffalo was. Hij begreep dan ook niet altijd even goed wat Adam precies in Nish zag, gezien hij alleen maar negatieve verhalen over hem gehoord had. Beschaamd haalde hij een hand door zijn haar. "Weet jij welke kamer het is?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Dat vind ik ook nog altijd van jou en Onyx," mompelde hij heel zacht, zonder het door te hebben dat hij het uitsprak. Yrla schudde even zijn hoofd. "Laat me gewoon met rust," zei hij tegen hen, terwijl hij verder langs het tweetal stapte in de richting van de gang. Jester en Onyx was nu wel het laatste waar hij zin in had. In de drukte zag hij Merrin nergens en om een of andere reden voelde hij tranen langs de randen van zijn ogen drukken. De manier waarop ze die ochtend afscheid van elkaar hadden genomen zat hem gewoon niet lekker.
          Verslagen ging hij naar zijn eigen gave-training. Hij zou zijn vriendje erna wel zoeken.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2022 - 20:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.