• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 27 mei 2022 - 21:38 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin durfde Adam niet aan te kijken. "Nou, je weet wel relatiedingen enzo." Merrin waagde even een blik op Adam en keek gauw weer weg met een blos. "Zoenen bijvoorbeeld."

    [ bericht aangepast op 22 juli 2022 - 17:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Een onverwachte warmte vulde zijn borst. Yrla wilde ondanks alles contact houden? Dat had hij helemaal niet durven hopen, ondanks dat hij het graag gehoopt had. ‘Natuurlijk. Niemand hoeft het verder te weten. Ik hoop ook… dat jij het verder aan niemand vertelt. Al weten Adam en Merrin er al wel van – dus je kan er wel met je, ehm… vriend over praten. Ik bedoel – niet dat ik heel noemenswaardig ben maar… nou ja, het kan.’ Een beetje ongemakkelijk schoof hij de blinddoek bij zijn rechterslaap wat omhoog, omdat die wat naar beneden gleed – of omdat hij stiekem gewoon even ergens anders zijn aandacht op wilde vestigen. Tot slot bleef die Merrin niet heel lang meer zijn vriend, als hij Adam moest geloven…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Nou dat lijkt me wat vroeg om al deze middag te doen,’ plaagde Adam – al voelde het al zó lang geleden dat ze elkaar gekust hadden dat Adam niet wist of hij Merrin zou kunnen stoppen als het wel zo ver kwam. ‘Al luister ik graag naar je andere voorbeelden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Dat was waar ik aan dacht," gaf hij zachtjes toe. En voor heel even schrok hij. "Jullie hadden toch niet heel veel meer gedaan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Merrin wist ervanaf? Was Merrin bij Nish geweest? Wat moest hij daar nu weer dan? Yrla trok even zijn wenkbrauw op, maar besloot er niet naar te vragen. "Was ik niet van plan." Eigenlijk had hij met die woorden weg willen lopen, maar hij besefte dat Nish dat niet kon zien. "Tot de volgende ronde," zei hij dus maar, voor hij tussen de bomen door terug liep. Misschien was het met Merrin erover hebben nog niet eens zo heel slecht idee.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2022 - 21:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Niet zo veel,’ gaf Adam toe. ‘Alleen uhm, gedoucht. Tegen elkaar aan.’ Hij kreeg het warm bij de herinnering aan zaterdagavond. Het was echt heel fijn geweest om zo dicht tegen elkaar aan te staan terwijl de warme stralen op hen neerdaalden en hij zijn handen over Merrins gladde huid had laten glijden. Zijn blik werd naar de krabwonden op zijn armen getrokken. Dit was het uitgelezen moment om ook om opheldering te vragen, al was hij bang voor het antwoord. Was als Nish wel gelijk had en de beelden hem weer bedolven? Voor de zekerheid ging hij rechtop zitten, zodat hij niet meteen half verdronk als hij weer een paniekaanval kreeg. ‘En jullie? Hebben jullie…’ Hij negeerde de steek in zijn buik. “Ze waren gewoon nog niet helemaal toe aan het allerlaatste stapje…” ‘Tot hoe ver zijn jullie precies gegaan?’ vroeg hij zacht, zijn blik afgewend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    En Yrla liep weer weg.
          Nish onderdrukte een zucht. Hij mocht echt absoluut niet klagen over de uitkomst van dit gesprek, toch was er een onbestemd gevoel dat hij niet helemaal begreep. Hij luisterde tot Yrla’s voetstappen weggestorven waren. Daarna ging hij op de tast zijn nieuwe onderkomen in en klom in zijn bed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "uhm," Hij voelde een nieuwe blos op zijn wangen ontstaan. Hij vond dit maar een lastig onderwerp om over te praten. "De hand?" Zei hij vragend en zachtjes, hopend dat Adam het zou begrijpen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Opgelucht ademde hij uit. Dat die twee op die manier van elkaar hadden kúnnen genieten kon hij zich nog steeds niet voorstellen, maar omdat Merrin en hij daar zelf ook al heel dichtbij waren geweest, voelde het minder groots dan… dat andere.
          ‘Oké,’ zei hij zacht. ‘Nish zat daar gister dingen over te zeggen en toen raakte ik in paniek en…’ Hij schudde even zijn hoofd – hij hóéfde zich helemaal niet te verklaren want Merrin was de eerste die die vraag stelde. ‘Nou ja, maakt ook niet uit.’ Hij glimlachte vluchtig naar zijn vriend. ‘Stiekem ben ik gewoon heel opgelucht dat het daarbij is gebleven,’ zei hij met een blos.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Nish?" Vroeg hij met een opgetrokken wenkbrauw. "Hoe zou die ooit daar iets van weten? Zowel Yrla als ik spreken totaal niet met hem of met mensen die hij vrienden noemt." Merrin keek even met een melijwekkende glimlach naar Adam. "Klinkt alsof hij probeerde je dingen wijs te maken. Misschien wel om je een beetje van mij af te stoten."
          Ergens schaamde hij zich dat hij die gedachte had uitgesproken, maar hij had gewoon geen hoge pet op van Nish. Het was kut wat er gebeurd was, maar dat maakte hem niet minder kut. "Maar goed," herstelde hij zich snel. Hij keek even naar Adam. "Als er dingen zijn waar je over twijfelt of graag wil weten, mag je ze gewoon stellen he," zei hij met een kleine glimlach.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2022 - 22:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte dankbaar naar zijn vriend. ‘Dat zal ik doen. Dat geldt ook voor jou hè?’ Hij twijfelde of hij nog iets moest zeggen over Nish. ‘Het was ook niet zo netjes van hem,’ gaf hij toe. ‘Hij wilde naakt gaan zwemmen en dat wilde ik niet… omdat dat niet eerlijk naar jou toe voelde. Dus dat zei ik tegen hem… en dat vond hij stom omdat jij op dat moment met Yrla ergens bezig was… en toen zei hij dat jullie dat laatste stapje nu ook wel zouden gaan nemen om de liefde weer een beetje terug te vinden… en dat Yrla tegen hem had gezegd dat het niet aan Nish lag dat jullie het nog niet gedaan hadden.’ Hij wist niet zo goed waarom hij dat allemaal vertelde, misschien omdat hij er toch meer moeite mee had dat Nish hem op die manier had geprobeerd te manipuleren dan hij dacht. ‘Toen kreeg ik die paniekaanval en daarna gaf hij toe dat Yrla niet had gezegd dat jullie alleen de laatste stap nog moesten nemen, alleen dat jij er nog niet aan toe was.’ Hij haalde een hand door zijn haar. ‘En daarna wist ik niet meer echt wat ik moest geloven.’ Hij zuchtte zachtjes. ‘We hebben het wel uitgepraat, uiteindelijk. Maar het was een raar gebeuren allemaal.’ Hij trok flauwtjes een mondhoek op. ‘Zo zag mijn middag er gister uit.’



    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Wat ziek! Hij manipuleerde je gewoon," Zei Merrin opeens boos. Hij vertrouwde die Nish steeds minder. Het klonk alsof hij van alles had geprobeerd om Adam maar voor zichzelf te krijgen. "Maar goed dat je niet toe gegeven hebt. Nish weet absoluut niets van van mij of Yrla. Wie weet wat hij allemaal gedaan zou hebben. Je weet wat hij Yrla aangedaan heeft toch?"
          En dan kwam die idioot laatst ook nog een zogenaamd zijn excuses aanbieden. Zo klonk het alsof hij echt niets geleerd had van alles en blijkbaar was van die excuses niets gemeend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ja… ik weet het.’ Adam liet zich weer iets in het water zakken. ‘Maar ik weet ook dat hij dat hij de laatste jaren alleen maar… rotvrienden heeft gehad en dat iemand niet in één dag verandert. Hij heeft me in elk geval niet aangeraakt, terwijl hij die kans echt wel had toen ik stomdronken was.’ Beschaamd sloeg hij zijn ogen neer. ‘En toen lag ik nog wel op zijn bed film te kijken.’
          Nish had hem dan wel geprobeerd te zoenen, maar nadat Adam hem afwees had hij niet aangedrongen of iets anders gedaan.
          ‘Maar goed, zijn gedrag verdient niet echt een schoonheidsprijs nee,’ zei hij met een flauwe grijns. ‘Maar net als Vienna heeft hij ook iemand nodig die hem laat zien wat écht niet kan. Beetje gek natuurlijk voor ons om dat voor te stellen – maar ik geloof wel dat dat zo is.’
          Adam besefte dat ze voor de zoveelste keer bij een zwaar onderwerp waren aangekomen.
          ‘We kunnen er later altijd nog eens over verder praten, maar zullen we nu gewoon even lol gaan maken? Dat hebben we nauwelijks gedaan sinds ik de boel hier overhoop kwam gooien.’ Hij kwam overeind. ‘We kunnen… Kijken wie het beste bommetje kan maken? Of de beste duik? Of… wie het verste kan komen op het vlot voordat de ander hem eraf heeft getrokken? Zeg het maar!’ Hij stak plagerig zijn tong uit. ‘Ik win normaal gesproken toch met alles.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Klinkt goed," zei Merrin met een timide glimlach. Hij gaf wel behoefte aan wat lol. Adams voorstellen gaven dan ook dat hij weer een beetje opwarmde. "Altijd? Daar geloof ik niets van!" Merrin keek even om zich heen. "Laten we het vlot nemen, dan zul je zien hoe sterk ik ben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik ben benieuwd of je hier meer spierballen hebt gekweekt,’ zei Adam lachend. Ze klommen uit het bubbelbad vandaan en renden over de gladde tegels naar de rand van het normale zwembad toe. Half op de rand lag een vlot, dat Merrin erin duwde voor hij er wankelend op ging staan. Adam dook het water in, ging aan het vlot hangen om Merrin uit balans te krijgen en graaide naar zijn enkels. Het was de eerste keer dat hij zijn vriendje weer zag lachen en gelijk werd hij helemaal warm vanbinnen.
          Het lukte om Merrin zijn balans te laten verliezen, maar hij viel op zijn knieën waardoor hij alleen nog maar stabieler zat. Adams lichaam schrijnde door alle blauwe plekken, maar tegelijkertijd ging er ook een stoot adrenaline door hem heen wat de pijn wat verminderde. Hij sprong nog een keer op, duwde het vlot naar beneden en greep bij het loslaten meteen Merrins polsen vast. De jongen gleed met een plons in het water – tegen Adam aan, die hem lachend aankeek.
          ‘Hmm, dit moeten we nog maar een paar keer oefenen,’ zei hij, een blik in zijn blauwe ogen wagend.


    Every villain is a hero in his own mind.