• Lieve users,

    We hebben van RJ de melding gekregen dat hij, helaas, een "cease and desist" eis heeft ontvangen rond het domein Quizlet.nl. Dat betekent dat we ons domein zullen moeten afstaan aan Quizlet inc (of Quizlet.com). RJ heeft geprobeerd om dit tegen te gaan, maar we kunnen er helaas niets aan veranderen. We hebben nu tot augustus om de site over te hevelen naar een ander domein, dat dus ook een andere naam zal krijgen.
    Daar schakelen we jullie natuurlijk graag voor in. Quizlet zal voor ons altijd "Quizlet" blijven, maar we hebben wel een nieuwe naam nodig. Eentje die omvat wat deze mooie community inhoudt.
    We horen graag jullie suggesties voor het einde van de maand. Hoe eerder we alles immers naar een nieuw domein kunnen verhuizen, hoe beter. Laat dus zeker van je horen, al zijn het enkele hersenspinsels of de start van een brainstorm (:

    We begrijpen dat dit nieuws een tegenslag is, maar we hopen dat jullie samen met ons op zoek willen gaan naar een nieuwe thuis voor Q.
    Groetjes,
    De Qrew

    Update!
    We hebben de namen voorgelegd aan RJ. Hij heeft ze nagekeken op zowel beschikbaarheid als prijs en is uitgekomen op drie mogelijke opties:
    - Qreare
    - Qreaties
    - Qommune

    Toevallig ook de drie namen die het meeste terugkwamen (naast booklet).

    Je kan nu je stem uitbrengen via de poll. Laat zeker weten wat je keuze is en waarom! Zo vinden we samen hopelijk een nieuw thuis voor Q (:

    [ bericht aangepast door een moderator op 21 maart 2023 - 19:12 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Togo schreef:
    (...)
    Lol. Ik heb meerdere mensen, naast mezelf, ook gehoord over quiz-slet, dus eigenlijk zegt dat niet zoveel. Er zijn verschillende namen afgestreept en niet meegenomen in de poll, en ik vroeg me af wat de reden daarvan is.


    Zoals ik hiervoor al zei, hebben we gekeken naar de beschikbaarheid van de namen en de prijs. Sommige namen waren wel beschikbaar, maar stonden te koop voor een duurdere prijs dan anderen.
    Daarbij zijn de drie namen die beschikbaar én betaalbaar zijn, net degene die het meest genoemd of gequote werden (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)
    Zoals ik hiervoor al zei, hebben we gekeken naar de beschikbaarheid van de namen en de prijs. Sommige namen waren wel beschikbaar, maar stonden te koop voor een duurdere prijs dan anderen.
    Daarbij zijn de drie namen die beschikbaar én betaalbaar zijn, net degene die het meest genoemd of gequote werden (:

    Bedankt voor het uitleggen. 😊 Er staat inderdaad al wat op pagina 6. Ik weet niet hoe dat verder werkt, en hoe dat zit qua prijzen. Ik geloof dat ik niet de enige ben. Vragen staat vrij, toch? Niet iedereen kan meekijken /-praten achter de schermen.


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    (...)
    Bedankt voor het uitleggen. 😊 Er staat inderdaad al wat op pagina 6. Ik weet niet hoe dat verder werkt, en hoe dat zit qua prijzen. Ik geloof dat ik niet de enige ben. Vragen staat vrij, toch? Niet iedereen kan meekijken /-praten achter de schermen.

    Ik denk dat ik je al wat invulling kan geven als IT'er.

    NL domeinen kosten tussen om en nabij de € 0,50 tot € 10 afhankelijk van waar je 'm registreert. De ene hosting geeft net even wat extra's tegenover de andere. Zo'n bedrag is jaarlijks terugkerend.

    Maar het kan zijn dat er een naam gekozen wordt die al geregistreerd is. De eigenaar kan dan zelf bepalen of die zijn domeinnaam aan RJ wil verkopen en voor welke prijs.

    Dan moet je eerst het domein kopen van die persoon én vervolgens ook nog de prijs betalen voor de nieuwe registratie.

    Wellicht zijn sommige van de opties dus al geregistreerd en zijn deze mensen bereid om hun domeinnaam te verkopen.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Overigens fijn dat RJ wat meer inzage heeft gegeven! Jammer dat er gebogen moet worden voor een Amerikaanse gigant, maar ik snap dat het veel kosten en stress brengt als je er nog wel tegenin wilt gaan.

    Laten we hopen op een mooie frisse start voor Quizlet (of hoe het dan ook gaat heten) en meer traffic met nieuwe leden. 😁

    Ik weet nog dat ik me hier als 13-14 jarige enorm heb kunnen vermaken. Tegenwoordig is mijn schrijvers creativiteit eigenlijk 0. Ik weet zeker dat het jonge publiek van nu een site als Quizlet ook heel erg kan waarderen, als ze het kunnen gaan vinden op Google. (hoera)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Dogette schreef:
    (...)
    Ik denk dat ik je al wat invulling kan geven als IT'er.

    NL domeinen kosten tussen om en nabij de € 0,50 tot € 10 afhankelijk van waar je 'm registreert. De ene hosting geeft net even wat extra's tegenover de andere. Zo'n bedrag is jaarlijks terugkerend.

    Maar het kan zijn dat er een naam gekozen wordt die al geregistreerd is. De eigenaar kan dan zelf bepalen of die zijn domeinnaam aan RJ wil verkopen en voor welke prijs.

    Dan moet je eerst het domein kopen van die persoon én vervolgens ook nog de prijs betalen voor de nieuwe registratie.

    Wellicht zijn sommige van de opties dus al geregistreerd en zijn deze mensen bereid om hun domeinnaam te verkopen.


    Dat klopt, inderdaad!
    Ik ben zelf niet zo goed in het IT-verhaal uitleggen, dus dankjewel hiervoor (:
    Sites zoals 'Booklet.nl' waren inderdaad al gekocht door iemand anders. Ze wilden de naam wel verkopen, maar aan een fikse prijs. De drie namen die nu in de poll staan, zijn alle drie beschikbaar en hebben dezelfde prijs.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Dogette schreef:
    (...)
    Ik denk dat ik je al wat invulling kan geven als IT'er.

    NL domeinen kosten tussen om en nabij de € 0,50 tot € 10 afhankelijk van waar je 'm registreert. De ene hosting geeft net even wat extra's tegenover de andere. Zo'n bedrag is jaarlijks terugkerend.

    Maar het kan zijn dat er een naam gekozen wordt die al geregistreerd is. De eigenaar kan dan zelf bepalen of die zijn domeinnaam aan RJ wil verkopen en voor welke prijs.

    Dan moet je eerst het domein kopen van die persoon én vervolgens ook nog de prijs betalen voor de nieuwe registratie.

    Wellicht zijn sommige van de opties dus al geregistreerd en zijn deze mensen bereid om hun domeinnaam te verkopen.

    Zeer bedankt voor het uitleggen! Het is inderdaad een stuk duidelijker en dat is fijn, zeker nu. Het helpt om de gang van zaken te begrijpen, eigenlijk een stuk inzicht die je anders mist. 😊


    [ heaven knows ]

    Even een boodschap van algemeen nut: er kan gestemd worden op de nieuwe naam tot morgenavond!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Was het niet beter geweest het bericht van de poll ook in het topic te zetten, bedenk ik me nu?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Quiznet.nl

    filosofie schreef:
    Quiznet.nl


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dat is mooi "quiznet.nl" dat moeten ze maar eens veranderen!


    Let's drink Jasmin tea!

    Quiznet.nl past in mijn optiek juist minder. Als er iets weinig wordt gedaan op deze site, is dat het invullen van, of aanmaken van (nieuwe) quizzen. Ik denk dat vooral het forum, de verhalen en de gedichten het meest gebruikt worden.

    Bovendien hebben we al een top drie nu. Qreaties past naar mijn mening daarom het best. Het oude vertrouwde van Quizlet, maar ook de ontwikkeling die het heeft doorgemaakt van puur quizzen, naar allerlei soorten creaties. :-)



    :Y) (OG fork-emoticon voor de nostalgie.)


    everything, in time

    Medousa schreef:
    Was het niet beter geweest het bericht van de poll ook in het topic te zetten, bedenk ik me nu?

    Beetje laat, maar het staat in de beginpost nu.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Qreaties klinkt leuk!

    kunnen we volgend jaar op het nieuwe domein alsjeblieft een andere 1 april grap krijgen :(


    --