• Lieve users

    Het is zover! Vanaf vandaag zijn we niet langer Quizlet.nl maar Qreaties.nl. De overzet van de site is deze middag gebeurd en is tot zover vlotjes verlopen.

    Bij een nieuwe domeinnaam hoort uiteraard ook een nieuw logo. Bij deze dus een warme oproep aan de grafisch vormgevers of logo-sympathisanten op Q om een poging te wagen. Net zoals bij de naam, zal er uiteindelijk gestemd worden op het finale logo, zodat iedereen zijn/haar/hun mening erover kwijt kan. De user die het finale logo maakt, krijgt 40 credits toegestuurd!

    Veel succes en welkom op qreaties.nl *O*
    Groetjes
    De mods

    Update:
    T/m vrijdag 13 oktober kan er gestemd worden op wat het nieuwe logo gaat worden in deze poll.

    [ bericht aangepast door een moderator op 9 okt 2023 - 18:39 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Medousa schreef:
    (...)
    Daar was mee gesjoemeld. Ik denk een scam. Geen idee wat de terugkoppeling was i.v.m. of er acties tegen genomen zijn etc.

    Jaa ik had hier een tijd geleden een topic over geopend, maar niks meer over gehoord want niemand kreeg die bestie nog te pakken. :') Dat moet dus wel een scam geweest. Echt bizar.

    Also on topic, ik ben het eens met de mensen hierboven. Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat de site geen mooie revamp heeft gekregen met de komst van de nieuwe naam. Het feit dat users ook alles zelf moeten aandragen (naam, logo, social media ideeën etc), vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd en passief. Geeft mij in elk geval de indruk het idee dat er niet echt een plan is voor de branding en toekomst van deze website wbt het aantrekken van nieuwe mensen. Maar goed, dat is mijn mening.

    [ bericht aangepast op 22 april 2023 - 14:11 ]


    ars moriendi

    Sev schreef:
    (...)
    Jaa ik had hier een tijd geleden een topic over geopend, maar niks meer over gehoord want niemand kreeg die bestie nog te pakken. :') Dat moet dus wel een scam geweest. Echt bizar.

    Also on topic, ik ben het eens met de mensen hierboven. Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat de site geen mooie revamp heeft gekregen met de komst van de nieuwe naam. Het feit dat users ook alles zelf moeten aandragen (naam, logo, social media ideeën etc), vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd en passief. Geeft mij in elk geval de indruk het idee dat er niet echt een plan is voor de branding en toekomst van deze website wbt het aantrekken van nieuwe mensen. Maar goed, dat is mijn mening.

    Ik vind de designs die werden aangeleverd echt heel cool, maar het toont idd niet heel erg professioneel als je niemand inhuurt voor een nieuw logo design. Voelt een beetje alsof er niets in de site geïnvesteerd wordt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sev schreef:
    (...)
    Jaa ik had hier een tijd geleden een topic over geopend, maar niks meer over gehoord want niemand kreeg die bestie nog te pakken. :') Dat moet dus wel een scam geweest. Echt bizar.

    Also on topic, ik ben het eens met de mensen hierboven. Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat de site geen mooie revamp heeft gekregen met de komst van de nieuwe naam. Het feit dat users ook alles zelf moeten aandragen (naam, logo, social media ideeën etc), vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd en passief. Geeft mij in elk geval de indruk het idee dat er niet echt een plan is voor de branding en toekomst van deze website wbt het aantrekken van nieuwe mensen. Maar goed, dat is mijn mening.


    Ik snap wel dat je dit zo voelt, en de reactie hierboven ook, maar het is tegelijkertijd wel een heel transparante aanpak? c; De realiteit is helaas gewoon zo dat we momenteel met een heel klein team zitten en dat RJ een beetje zijn eigen plan trekt en niet veel tijd beschikbaar heeft. Dus een compleet marketingplan opstellen compleet met nieuwe branding van de site en goede SEO en goede reclame etc. is natuurlijk echt de droom, maar in de huidige setting helaas gewoon niet uitvoerbaar.
    Dus daarom doen we wat we wel kunnen, en roeien met de riemen die we hebben betekent ook dat we naar jullie als users kijken en met jullie in gesprek gaan over de mogelijkheden en de rebranding van jullie geliefde platform. Niet omdat we te lui zijn om het zelf te doen :p Sommigen van jullie zijn namelijk professionele vormgevers in het dagelijks leven, en dan zou het toch wel jammer zijn als wij vanuit de mods met een half-hartig Canva-plaatje aan komen zetten als nieuw logo waar jullie het dan maar mee moeten doen, haha.

    We doen ons best als modjes, maar helaas kunnen we ook niet heksen (krul)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Sev schreef:
    (...)
    Jaa ik had hier een tijd geleden een topic over geopend, maar niks meer over gehoord want niemand kreeg die bestie nog te pakken. :') Dat moet dus wel een scam geweest. Echt bizar.

    Also on topic, ik ben het eens met de mensen hierboven. Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat de site geen mooie revamp heeft gekregen met de komst van de nieuwe naam. Het feit dat users ook alles zelf moeten aandragen (naam, logo, social media ideeën etc), vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd en passief. Geeft mij in elk geval de indruk het idee dat er niet echt een plan is voor de branding en toekomst van deze website wbt het aantrekken van nieuwe mensen. Maar goed, dat is mijn mening.


    Waarheid!


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Ik ben blij dat we over zijn dat we dat kunnen laten. Al vraag ik mij ergens toch af , wat als t fout was gegaan. Was dan alles er nog geweest. Maar ik ga uit van wel en dat er anders vast anders gehandeld was.

    Op bovenstaande berichtjes, ik denk dat het juist slim is om de users in te schakelen. Vanwege de emotionele connectie denk ik dat we niet altijd de makkelijkste zijn ( inclusief mijzelf ;) ) en als je mensen hebt die van de site houden en zelf iets moois kunnen maken dan is dat win win.

    En over een nieuw design ben ik in tweestrijd omdat ik mn geliefde quizlet het liefst heb zoals ik hem nu ken al zou een compleet nieuw jasje wel erg goed zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    ProngsPotter schreef:
    (...)
    Ik snap wel dat je dit zo voelt, en de reactie hierboven ook, maar het is tegelijkertijd wel een heel transparante aanpak? c; De realiteit is helaas gewoon zo dat we momenteel met een heel klein team zitten en dat RJ een beetje zijn eigen plan trekt en niet veel tijd beschikbaar heeft. Dus een compleet marketingplan opstellen compleet met nieuwe branding van de site en goede SEO en goede reclame etc. is natuurlijk echt de droom, maar in de huidige setting helaas gewoon niet uitvoerbaar.
    Dus daarom doen we wat we wel kunnen, en roeien met de riemen die we hebben betekent ook dat we naar jullie als users kijken en met jullie in gesprek gaan over de mogelijkheden en de rebranding van jullie geliefde platform. Niet omdat we te lui zijn om het zelf te doen :p Sommigen van jullie zijn namelijk professionele vormgevers in het dagelijks leven, en dan zou het toch wel jammer zijn als wij vanuit de mods met een half-hartig Canva-plaatje aan komen zetten als nieuw logo waar jullie het dan maar mee moeten doen, haha.

    We doen ons best als modjes, maar helaas kunnen we ook niet heksen (krul)

    Omtrent de "roeien met de riemen die je hebt" kan ik begrijpen waarom, gezien sommige situaties omtrent de site (lees: het leegbloeden van, geen / niet genoeg aandacht van de vorige eigenaar, de scam, etc) vragen voor extra support. In dat opzicht is het gewoon doen met wat je hebt.
    Wat ik niet begrijp is het feit dat hier best makkelijk, vanuit mijn oogpunt, mee word omgegaan vanuit de Qrew. En dan ga ik wat dingen zeggen die wss een paar mensen op hun tere voetjes getrapt voelen, maar hoor me even aan hier, ik zeg het niet om iemand aan te vallen.
          Gewoon puur mijn gedachten atm: Ik vind het raar dat er een eigenaar is van Q als er geen aandacht aan wordt gegeven. Het is letterlijk bewezen, dat met zo'n "eigen" mindset waar RJ nu in zit (wat je nu dus beweert), dat het niet gaat werken zo voor Q. Rutger had het voor deze reden mede gestopt om eigenaar te zijn. Die status hoort dan open te gaan naar de users, als de users vaker betrokken worden bij deze dingen, en eigenlijk het werk van de eigenaar moeten doen. En dat zet dan direct een boel chaos neer als het zo open ging voor de users... maar is dat het nu niet dan?
          Verder weet ik er niet het fijne van, maar wat Sev eerder benoemde zijn dingen die ik persoonlijk zie als de verantwoordelijkheden van de eigenaar van de site. Gezien dat op dit moment RJ is, hoort hij dit tevens te doen / te bespreken, behalve de bugs of aanpassingen maken (zoals de Quizlet -> Qreaties). Een eigenaar zijn brengt meer mee. Ik ben enkel een user en ik heb niet getekend voor deze "verantwoordelijkheden" verder. Het is erg krom eig.
          Nu wil ik niet zeggen dat dit geen leuk initiatief vind, dat vind ik zeer zeker wel. Het is gewoon erg dubbel voor mij. Tevens voor de verwoording "half-hartig Canva-plaatje", waar ik mij tbh wel door geërgerd van word. Er zijn best wel wat users in dit topic die Canva hebben gebruikt ervoor en daadwerkelijk tijd / aandacht aan besteedt hebben, waaronder ik. Misschien dat je het niet zo bedoeld hebt en het anders verwoord kon worden. Het zet enkel wel neer dat, als jullie dan met een half-hartig plaatje aankomen vanuit de Qrew, wat maakt dat de users dan? Jullie vragen het aan de users, die komen er ook mee aan. Dan probeer je het onvermijdelijke te veranderen. Ieder kon er aan werken, of zo staat het vaak in het topic voor dit soort creaties, dus zo ook de Qrew.
          Ik vind het allemaal gewoon als smoesjes klinken.

    [ bericht aangepast op 22 april 2023 - 20:15 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ^ Zit atm op mobiel maar wilde toch dat laatate misverstand even uit de wereld helpen: geen haat tegen Canva! Eerder gezonde zelfspot tegenover onze eigen grafische-vormgeefkunsten. Q verdient een gaaf logo, en de reden dat we jullie om hulp vragen is omdat wij die skills niet in huis hebben & het geld om iemand in te kunnen huren ervoor ook niet.

    Op de rest van je berichtje reageer ik later (:


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Medousa schreef:
    (...)
    Omtrent de "roeien met de riemen die je hebt" kan ik begrijpen waarom, gezien sommige situaties omtrent de site (lees: het leegbloeden van, geen / niet genoeg aandacht van de vorige eigenaar, de scam, etc) vragen voor extra support. In dat opzicht is het gewoon doen met wat je hebt.
    Wat ik niet begrijp is het feit dat hier best makkelijk, vanuit mijn oogpunt, mee word omgegaan vanuit de Qrew. En dan ga ik wat dingen zeggen die wss een paar mensen op hun tere voetjes getrapt voelen, maar hoor me even aan hier, ik zeg het niet om iemand aan te vallen.
          Gewoon puur mijn gedachten atm: Ik vind het raar dat er een eigenaar is van Q als er geen aandacht aan wordt gegeven. Het is letterlijk bewezen, dat met zo'n "eigen" mindset waar RJ nu in zit (wat je nu dus beweert), dat het niet gaat werken zo voor Q. Rutger had het voor deze reden mede gestopt om eigenaar te zijn. Die status hoort dan open te gaan naar de users, als de users vaker betrokken worden bij deze dingen, en eigenlijk het werk van de eigenaar moeten doen. En dat zet dan direct een boel chaos neer als het zo open ging voor de users... maar is dat het nu niet dan?
          Verder weet ik er niet het fijne van, maar wat Sev eerder benoemde zijn dingen die ik persoonlijk zie als de verantwoordelijkheden van de eigenaar van de site. Gezien dat op dit moment RJ is, hoort hij dit tevens te doen / te bespreken, behalve de bugs of aanpassingen maken (zoals de Quizlet -> Qreaties). Een eigenaar zijn brengt meer mee. Ik ben enkel een user en ik heb niet getekend voor deze "verantwoordelijkheden" verder. Het is erg krom eig.
          Nu wil ik niet zeggen dat dit geen leuk initiatief vind, dat vind ik zeer zeker wel. Het is gewoon erg dubbel voor mij. Tevens voor de verwoording "half-hartig Canva-plaatje", waar ik mij tbh wel door geërgerd van word. Er zijn best wel wat users in dit topic die Canva hebben gebruikt ervoor en daadwerkelijk tijd / aandacht aan besteedt hebben, waaronder ik. Misschien dat je het niet zo bedoeld hebt en het anders verwoord kon worden. Het zet enkel wel neer dat, als jullie dan met een half-hartig plaatje aankomen vanuit de Qrew, wat maakt dat de users dan? Jullie vragen het aan de users, die komen er ook mee aan. Dan probeer je het onvermijdelijke te veranderen. Ieder kon er aan werken, of zo staat het vaak in het topic voor dit soort creaties, dus zo ook de Qrew.
          Ik vind het allemaal gewoon als smoesjes klinken.


    Laat me even duidelijk maken dat we als qrew en users nagenoeg in hetzelfde schuitje zitten hier. Wij zijn het namelijk ook niet eens met de huidige gang van zaken. Het lijkt misschien alsof we veel meer op de hoogte zijn van de zaken dan jullie, maar dat is niet zo. Alle informatie die we krijgen, wordt zo snel mogelijk doorgespeeld naar jullie. Dat is wat Froukje ook bedoeld met die transparantie; ik denk dat er zelden een qrew is geweest die zo transparant is naar de users toe.
    Als het gaat over de inbreng van de users in het maken van een nieuw logo, nieuwe naam etc.. als je hier geen deel van wil zijn, hoeft dat niet. Er zijn users die het wel heel leuk vinden om betrokken te worden in deze keuzes, zoals Yvonne al aangeeft. Ik begrijp dat het toffer zou zijn als we hier een professional op kunnen plaatsen, maar voor zover wij weten is daar geen budget voor.
    We hebben dus geen "smoesjes", het is gewoon de realiteit dat we maar met 4 vrijwilligers in het team zitten, zonder budget, zonder open communicatie, dus als Froukje zegt dat we "roeien met de riemen die we hebben" is dat echt wat we doen. We doen wat we kunnen met de weinige middelen en weinige informatie die we krijgen - en geloof me vrij, dat is voor ons ook absoluut niet leuk.
    Dus nogmaals: ik begrijp de frustraties volledig maar weet dat wij deze frustraties delen én er niks aan kunnen veranderen.

    [ bericht aangepast op 23 april 2023 - 10:15 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Medousa schreef:
    (...)
    Omtrent de "roeien met de riemen die je hebt" kan ik begrijpen waarom, gezien sommige situaties omtrent de site (lees: het leegbloeden van, geen / niet genoeg aandacht van de vorige eigenaar, de scam, etc) vragen voor extra support. In dat opzicht is het gewoon doen met wat je hebt.
    Wat ik niet begrijp is het feit dat hier best makkelijk, vanuit mijn oogpunt, mee word omgegaan vanuit de Qrew. En dan ga ik wat dingen zeggen die wss een paar mensen op hun tere voetjes getrapt voelen, maar hoor me even aan hier, ik zeg het niet om iemand aan te vallen.
          Gewoon puur mijn gedachten atm: Ik vind het raar dat er een eigenaar is van Q als er geen aandacht aan wordt gegeven. Het is letterlijk bewezen, dat met zo'n "eigen" mindset waar RJ nu in zit (wat je nu dus beweert), dat het niet gaat werken zo voor Q. Rutger had het voor deze reden mede gestopt om eigenaar te zijn. Die status hoort dan open te gaan naar de users, als de users vaker betrokken worden bij deze dingen, en eigenlijk het werk van de eigenaar moeten doen. En dat zet dan direct een boel chaos neer als het zo open ging voor de users... maar is dat het nu niet dan?
          Verder weet ik er niet het fijne van, maar wat Sev eerder benoemde zijn dingen die ik persoonlijk zie als de verantwoordelijkheden van de eigenaar van de site. Gezien dat op dit moment RJ is, hoort hij dit tevens te doen / te bespreken, behalve de bugs of aanpassingen maken (zoals de Quizlet -> Qreaties). Een eigenaar zijn brengt meer mee. Ik ben enkel een user en ik heb niet getekend voor deze "verantwoordelijkheden" verder. Het is erg krom eig.
          Nu wil ik niet zeggen dat dit geen leuk initiatief vind, dat vind ik zeer zeker wel. Het is gewoon erg dubbel voor mij. Tevens voor de verwoording "half-hartig Canva-plaatje", waar ik mij tbh wel door geërgerd van word. Er zijn best wel wat users in dit topic die Canva hebben gebruikt ervoor en daadwerkelijk tijd / aandacht aan besteedt hebben, waaronder ik. Misschien dat je het niet zo bedoeld hebt en het anders verwoord kon worden. Het zet enkel wel neer dat, als jullie dan met een half-hartig plaatje aankomen vanuit de Qrew, wat maakt dat de users dan? Jullie vragen het aan de users, die komen er ook mee aan. Dan probeer je het onvermijdelijke te veranderen. Ieder kon er aan werken, of zo staat het vaak in het topic voor dit soort creaties, dus zo ook de Qrew.
          Ik vind het allemaal gewoon als smoesjes klinken.


    Ik vind het nogal kort door de bocht om dat te bestempelen als smoesjes en volgens mij heb je ook een beetje een verkeerd beeld van wat de taken van moderatoren op Q precies zijn. Ik weet uit ervaring ook dat je als mod weinig 'macht' hebt wat betreft branding, updaten van de site en andere zaken waarvan je eigenlijk zelf aangeeft dat dit taken zijn die door de domeineigenaar aangepakt moeten worden. Ik snap dus niet goed waar je kritiek op de mods vandaan komt? Zij hebben misschien wel 'getekend' om verantwoordelijkheden op te nemen, maar niet tot in die mate dat de hele eindverantwoordelijkheid voor het succes van de site op hun schouders terecht komt. Ik vind eigenlijk dat ze met dit hele domeingedoe, beperkt budget, weinig activiteit en weinig communicatie van RJ's kant veel meer verantwoordelijkheid op zich nemen dan dat ze eigenlijk zouden moeten doen. Ik kan me niet inbeelden dat ik negen jaar geleden als mod zoveel werk zou moeten steken in het trekken van een hele website omdat niemand anders dat doet.

    Dit is een community en enkel door hulp aan elkaar te vragen en te bieden kan die blijven verderbestaan. Klinkt misschien melig, maar zo is het wel. Je krijgt ervan wat je er zelf wilt in stoppen.


    help

    ProngsPotter schreef:
    Op de rest van je berichtje reageer ik later (:


    Ik kan er een lang verhaal over schrijven, maar het bericht van Marthe benoemt het eigenlijk al heel goed. Het komt erop neer dat alles afhangt van de eigenaar en dat wij geen invloed daarover hebben, anders dan herinneringen blijven sturen en lief met onze ogen knipperen of een bug alsjeblieft alsnog gefixt zou kunnen worden. Als een frame van reference; toen RJ voor het eerst sinds twee jaar radiostilte online kwam heb ik ter plekke alles uit mijn handen laten vallen en eindigde ik midden tijdens een feestje met m'n huisgenoten met mijn laptop in een hoekje en een snel cursus how-to-fix-quizlet-spraakmemo's naar een wildvreemde :')

    Dus tja, de opmerking van "passieve aanpak" en "smoesjes" schiet me dan ook wel een beetje in het verkeerde keelgat, haha. We zitten bovenop ieder stukje activiteit vanuit RJ's kant, maar daar is gewoon niet zoveel van, en we kunnen hem moeilijk dwingen of dreigen hem af te zetten ofzo als hij niet eens gauw wat meer inzet toont, want hij beheert de site. Hij heeft Q gekocht en het staat hem vrij ermee te doen wat hij wil. Als hij geen zin heeft om eraan te werken doet hij dat niet, en er is niets wat wij kunnen doen om daar iets aan te veranderen, behalve het heel lief vragen 🤷🏼‍♀️

    [ bericht aangepast op 23 april 2023 - 22:19 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Hey, allemaal! Ik zie dat er een gesprek hierover is ontstaan, en ik wil graag wat dingen uitleggen. Wat ik met mijn bericht bedoelde, was niet over een hele opmaakverandering van Q bedoeld. Natuurlijk zou ik wel graag zien dat Q een overhaul krijgt op dit vlak, en tegelijkertijd ben ik realistisch genoeg om te zien dat zoiets voorlopig niet gaat gebeuren. Qua nieuw logo bedoel ik dan dat ik andere kleuren leuker zou vinden, alle kleine beetjes helpen. ^^
    Ik merk wel dat de sfeer in dit topic wat zuurder wordt, wat jammer is --want iedereen heeft recht op z'n/haar eigen mening en mag dat communiceren. Tijdens het communiceren ligt het echter ook aan ieders toon en intentie. Hierop aanhakend, geloof ik dat Medousa het anders bedoeld dan het nu is opgevat, en ik zou eigenlijk aan degenen die op haar gereageerd hebben, willen vragen wat jullie onduidelijk vinden aan haar bericht en of jullie vragen hebben? Het wordt op die manier al een stuk duidelijker, en de sfeer gemoedelijker, als er niet wordt gespeculeerd. Nu begrijp ik ook dat berichten heel anders over kunnen komen online, en ik geloof tegelijkertijd dat we hier ook uit kunnen komen als community.


    [ heaven knows ]

    KaIeidoscope schreef:
    Hey, allemaal! Ik zie dat er een gesprek hierover is ontstaan, en ik wil graag wat dingen uitleggen. Wat ik met mijn bericht bedoelde, was niet over een hele opmaakverandering van Q bedoeld. Natuurlijk zou ik wel graag zien dat Q een overhaul krijgt op dit vlak, en tegelijkertijd ben ik realistisch genoeg om te zien dat zoiets voorlopig niet gaat gebeuren. Qua nieuw logo bedoel ik dan dat ik andere kleuren leuker zou vinden, alle kleine beetjes helpen. ^^
    Ik merk wel dat de sfeer in dit topic wat zuurder wordt, wat jammer is --want iedereen heeft recht op z'n/haar eigen mening en mag dat communiceren. Tijdens het communiceren ligt het echter ook aan ieders toon en intentie. Hierop aanhakend, geloof ik dat Medousa het anders bedoeld dan het nu is opgevat, en ik zou eigenlijk aan degenen die op haar gereageerd hebben, willen vragen wat jullie onduidelijk vinden aan haar bericht en of jullie vragen hebben? Het wordt op die manier al een stuk duidelijker, en de sfeer gemoedelijker, als er niet wordt gespeculeerd. Nu begrijp ik ook dat berichten heel anders over kunnen komen online, en ik geloof tegelijkertijd dat we hier ook uit kunnen komen als community.


    Eh, ik heb op het bericht van Medousa gereageerd en niet op dat van jou? (: Verder heb ik ook geen vragen of onduidelijkheden over haar bericht.

    [ bericht aangepast op 24 april 2023 - 9:21 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mogen we ook stemmen op de mooiste covers? :D


    SIC | PARVIS | MAGNA

    DreamerN schreef:
    Oké, mijn hoofd heeft vandaag lopen stressen en een halve mental breakdown gehad vanwege werk, maar ik heb toch wat ideetjes uit weten te werken.
    Ze zijn nog steeds WIP's.
    1.


    2.


    3.


    4.


    5. Nog mee bezig.


    1 en 4 zijn echt al supertof!


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Oehh er zitten echt al een hoop gave logo's tussen!


    Every villain is a hero in his own mind.