• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar Gates• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 okt 2023 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Na het avondeten
    Romeo



    Romeo haalde diep adem, hield hem even stil, voor hij het pistool in zijn handen vakkundig afvuurde. Binnen no time had hij vijf keer de roos geraakt, maar nog was de jongen niet tevreden. Zijn frustratie zat enorm hoog, maar vooral omdat hij het idee had dat hij hier zat te niksen. Zijn schietkunsten zouden hem hopelijk helpen, maar het was geen garantie dat het goed zou gaan. Hij moest en zou in actie komen. Het liefst had hij dagen geleden de school alweer bezocht, maar sinds Experium de bewaking had opgeschroefd, hadden ze de school geen nachtelijke bezoekjes af kunnen brengen.
          Het kon niet anders dan dat de school eindelijk een beetje van hun plannen te weten was gekomen. En dat zinde hem niet. Het feit dat hun plan eruit was. Ze moesten nu handelen, voor de school nog meer maatregelen kon nemen. Al zat er een voordeel aan de strengere regels, zieltjes winnen werd hopelijk een stuk makkelijker zo. Romeo’s blik ging naar de klok. Het was gewoon tijd, hij ging er niet op wachten meer. Dit was misschien wel het moment dat hij Vision te spreken kon krijgen. Ergens ging een rush van spanning door hem heen, mocht hij de Panthers of Kris tegenkomen dan was hij nog niet voldoende beschermd behalve een pistool. Al zou die laatste niet in daglicht rondlopen, dus dat scheelde weer. En hij bleef dan maar gewoon uit de buurt van het Panthers house.
          Er ging ook een bepaalde rush door zijn lichaam heen, toen hij het terrein van Experium weer terug zag. Genietend snoof hij de lucht op van de school, alsof hij de wraak op het systeem al bijna kon proeven. Fort was er al direct weer vandoor gesprongen, die zou hem met twee uur weer komen halen, vlak voor de avondklok. Zodat ze daarna even zelf met eigen ogen konden zien hoe erg Experium de boel weer had aangescherpt.
          Even verderop zag hij de donkere jongen staan. Het stelde hem tevreden dat de jongen op tijd was. Daarnaast was Vision een goede aanwinst voor hun team. De jongen was gevaarlijk en waarschijnlijk zou hij zonder morren de Panthers iets aandoen.
          "Ik hoorde dat je wel wraak op de Panthers wilde nemen. Dan hebben we een gezamenlijk doel," zei hij met een opgetrokken mondhoek.


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx en Jester hadden zich teruggetrokken in hun slaapkamer. Hij pingelde wat op zijn gitaar omdat hij wist dat Jester daar wat kalmer van werd en hij merkte dat zijn vriend de hele situatie op het moment nog niet echt van zich af kon zetten. Uiteindelijk legde hij het instrument weg zodat hij zich helemaal op zijn vriend kon focussen. ‘Je bent duidelijk niet zo opgelucht als ik over het feit dat Fersephone over een week op vrije voeten is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vision


    Vision knipperde even met zijn ogen toen hij Romeo zag staan. Medusa had hem wel verteld dat hij hier een gelijkgestemde kon verwachtte, maar hij had niet een jongen verwacht die al twee maanden spoorloos was. Hij kon zich geen betere bondgenoot indenken, zeker met zijn gave kon hij er vast ook voor zorgen dat Cherry bij hem terug wilde komen. Hij schudde de verbazing van zich af en stak zijn hand naar voren. ‘Romeo, jongen! Welkom terug.’
          Romeo schudde hem de hand en Vision was nu al tevreden met dit nieuwe bondgenootschap.
          ‘Ja, die Panthers ben ik helemaal zat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Na het avondeten
    Romeo



    Romeo verwachtte niet van iedereen zo'n hartelijk welkom terug. Eigenlijk had hij hem ook niet helemaal zien aankomen van Vision, maar hij vond het maar een positief iets. Hij voelde dat de jongen haast opgelucht was hem te zien, in ieder geval tevreden en om dit in goede banen te leiden, gaf hij die tevredenheid nog een klein extra zetje met zijn gave.
          "Insgelijks," stemde Romeo toe. "Iemand moet hen een flink aantal toontjes lager laten zingen. Vooral die leider van hen en zijn holmaatje." Zebediah was daar in eerste instantie niet echt mee eens geweest, maar Romeo zag steeds meer in dat ze die rooie om zeep moesten helpen en wie weet, liet hij Fox ook per ongeluk sterven ergens. Dat hij het door iemand anders liet doen, zodat hij zijn handen schoon had en Zebediah zijn hoofd weer helder in plaats van warrig door die wezel.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2023 - 20:38 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    MAANDAG, LUNCH


    Nish


    Nish had dan wel voorgesteld om even wat afstand te houden, dat betekende natuurlijk niet dat hij kon doen alsof er niks gebeurd was nadat Fersephone was afgevoerd. Ze was toch een vriendin van Yrla. Dus toen de lunch die in de gymzaal werd klaargezet ten einde liep en de eerste lessen bijna begonnen, schoof hij toch even naast Yrla aan tafel. ‘Hé.’ Een beetje opgelaten keek hij weg, want alles was gister toch een beetje vreemd geëindigd. ‘Dat eh, was schrikken vanochtend.’ Een beetje twijfelachtig voegde hij eraan toe. ‘Ben je een beetje oké?’

    Yrla



    Alle haren op Yrla zijn huid gingen overeind staan. Doe normaal, Yrla. Hij is je vriend. Echter was zijn hele bestaan super bewust van de jongen naast hem. Zijn zorgen leken voor heel even te vervliegen en plaats te maken voor hele misplaatste gevoelens op dit moment. Lichte vlinders fladderde op, terwijl in zijn hoofd een behoorlijke storm woedde. Yrla probeerde er vooral niet aan te denken en probeerde zich vooral te focussen op zijn eten wat voor hem stond.
          ”Gaat wel goed hoor,” zei hij, voor hij nog een hap nam. Bezig blijven, hij moest gewoon bezig blijven. “Nenya heeft gekeken in de toekomst en zegt dat het goed gaat met Phone,” vertrouwde hij Nish toe. Hij leunde even naar de jongen toe, zodat alleen die hem zou horen. Doordat hij dichter op Nish kwam zitten, rook Yrla het luchtje wat hij die ochtend op had gedaan. Het zorgde voor een blos op zijn wangen en vlug focuste hij weer op zijn eten. Dat luchtje… Het rook zo lekker dat hij… haast spanning in zijn buik voelde opbouwen. Niet aan denken, niet aan denken. Gewoon eten…

    Nish


    ‘Ja, bizar… Wil je vanmiddag wat doen ofzo? Na de lessen wat gamen?’

    Yrla




    Yrla keek verward naar Nish die naast hem zat. Of hij wilde gamen? De jongen had toch juist ruimte gewild van hun vriendschap? Yrla begreep er niets van, Nish gaf wat dat betreft behoorlijk dubbele signalen af. Hij ging echter een gegeven paard niet in de bek kijken en wilde dolgraag iets met Nish samen doen. Hopelijk haalde dat de akwardness van gisteren ook weer weg en konden zijn gevoelens even een beetje rust vinden.
          ”Lijkt me prima”, zei hij met een kleine glimlach.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vision


    Vision wreef in zijn handen. ‘Heb je al ideeën?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandagochtend
    Jester Madcap



    'Nenya heeft er eerder naast gezeten,' mompelde Jester. Hij had zich naast Onyx op hun bed verschanst, met zijn kussen op zijn schoot. Het gitaarspel was fijn geweest, maar nu zonder de muziek kwam de anxiety al snel weer terug. Hij blikte even naar de deur, die dichtzat. 'Het zit me dwars dat Adam het niet eens wilde proberen,' gooide hij er toen uit. Hij kneep in het kussen. 'Ik bedoel, hey, goed voor Phone dat dit in haar voordeel uitpakt. Beter dat ze vrij is dan dat ze hier met ons is, dat meen ik echt. Maar voor hetzelfde geld zou ze volgende week in stukjes verkocht zijn en wat, was ze niet belangrijk genoeg voor hem om het risico te nemen om haar te redden? Als dat SWAT-team voor Merrin en zijn geheugen gekomen was zouden we dit gesprek niet eens hebben omdat Adam allang gesprongen was. En als hij Phone niet belangrijk genoeg vond om moeite voor te doen, hoe zit dat dan met de rest? Als jij het was, zou hij dan gesprongen zijn? Of Vienna, of Nenya? We weten dat hij iemand mee kan nemen en met mij erbij kon die andere Adam toch weinig verknoeien? Sure, leuk is het niet, maar die uitwisseling van Fayr deed ik ook niet voor shits and giggles. Het zijn onze mensen, toch?' Jester vloekte. 'Ik kan een poging wagen met Maxwell, ja, maar dat is tien keer zo tricky en gevaarlijk. Hoe is dat dan ineens een beter plan?'

    [ bericht aangepast op 21 okt 2023 - 21:02 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Jes… Die jongen is hier hoe lang? Drie maanden? Hij heeft officieel nog niet eens zijn naam. Hij heeft nog nooit met Fersephone gepraat. Hij heeft iemand in zijn lijf zitten die ons waarschijnlijk net zo lief in stukken snijdt. Man – ik zou óók doodsbang zijn als er een of ander shady figuur ín me zit die me kan overnemen, die alles kapot kan maken waar ik van houd. Het is net de fucking Excorcist. De vorige keer dat hij iemand probeerde te helpen, hielp hij die hele tijdlijn naar de klote. En toen had hij zélf de touwtjes in zijn handen en niet een of ander wraakzuchtige hufter. Heel eerlijk? Ik vind het fucking eng dat een van mijn beste vrienden elk moment een mes in mijn nek kan steken. En zo bang ben ik niet aangelegd. Laat staan hoe dat voor hém is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Na het avondeten
    Romeo



    "Genoeg," zei hij met een tevreden glimlachje. "Maar zeker niet iets wat ik alleen aan kan. Vandaar dat wij elkaar vandaag ontmoeten, heel welkom is. Zij weten ook wel dat ik uit ben op wraak. Maar van jou kunnen we dat nog niet zeggen of wel? Je zal de verrassing van de dag zijn."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vision


    ‘Nou ja, mijn vriendin heeft me gedumpt door zo’n klote-Panther en toen ik daar wat van vond, viel het halve House me aan, dus ze weten wel dat ik niet echt hun grootste vriend ben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maandagochtend
    Jester Madcap



    Dat was waar. En Adam was ook nog een goede drie jaar jonger dan hij, en zes jaar jonger dan Onyx. Dat hij uit wanhoop zichzelf in gevaar zou brengen voor Merrin hoefde nog niet te betekenen dat hij datzelfde aandurfde voor iemand die hij verder eigenlijk niet kende. Jester voelde zijn handen wat ontspannen, en hij liet zichzelf tegen zijn vriend aanleunen. 'Misschien kan ik het me ook niet zo goed voorstellen. Hoe het is dat iemand anders de controle van je over kan nemen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx dacht aan de keer dat Maaya zo op zijn boosheid had ingespeeld dat hij Jes ten overstaan van iedereen had bedreigd. ‘Nee, dat is meer mijn afdeling. Jij staat natuurlijk ook altijd aan de andere kant en kunt zelfs controle over anderen hebben.’ Hij trok een mondhoek op, hoewel hij ergens wel serieus was. ‘Maar als je eens wil weten hoe dat voelt, kan ik dat je best laten ervaren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    - Na het avondeten
    Romeo



    Romeo voelde de bitterheid binnenstromen, iets waar hij wel mooi gebruik van kon maken. "Dan moeten wij er gewoon voor zorgen dat wij sterker zijn dan zij. De vraag nu alleen is, Vision," Romeo trok een mondhoek op. "Wil je ze ook zien lijden of heb je er genoeg aan dat het gebeurd? Onyx en Jester bijvoorbeeld, dat heeft alleen nog maar tijd nodig." Er gleed een donkere grijns over zijn gezicht, haast kwaadaardig. Hij ging absoluut elke seconde daarvan genieten.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2023 - 21:34 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Maandagochtend
    Jester Madcap



    Jester trok een zuur gezicht. 'Ik verneem uit betrouwbare bronnen dat het nogal ruk is.' Het idee stond hem in ieder geval absoluut niet aan--en dat was dan met iemand die hij vertrouwde met zijn leven. Hij had er een hekel aan om ergens machteloos tegen te staan en als er dingen gebeurden die hij niet in de hand had werd hij absoluut niet te genieten, zo goed kende hij zichzelf ook wel. 'Ik had daar... Niet genoeg rekening mee gehouden, denk ik.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx vlocht zijn vingers door die van Jes en duwde plagerig tegen zijn schouder ‘Laat de messed-up breinen maar aan mij over. Ik moet je wel kunnen blijven aanvullen, zoals een goede wederhelft betaamt.’


    Every villain is a hero in his own mind.